hebben jullie ook een deja vu (mexicaanse griep)

Zie dat netwerk dadelijk laat zien hoe nederland eruit ziet als de griep echt uitbreekt. Een man die dramatisch vertelt dat er geen telefoon zal zijn, geen ov, geen dit geen dat…





gek, krijg me toch een deja vu…





tonight we’re gonna party like it’s 1999… :angel:



dus ik neem gewoon aan dat dit weer hetzelfde afloopt als die enorm indrukwekkende milleniumbug, en dat we over een jaar met z’n allen denken: waar de fok maakte we ons druk om met z’n allen…

Ik kan me vaag iets herinneren dat de apparatuur het niet aan zou kunnen, van 1999 naar 2000.

Alles zou plat komen te liggen, etc.



Ik weet niet goed wat ik van die griep moet denken.

Maar OV eruit? Geen telefoon? --> Griep



Ik snap hem niet… :shifty:

O, wacht…



De meneer van KPN is dan ziek thuis, en ook de buschauffeur voelt zich niet lekker. :angel:

ik laat me inenten, dus als nog iemand wil carpoolen… :wink:

fiep

snap het wel en hoop dat het met een sisser afloopt maar werk in het ziekenhuis en hoor steeds meer artsen bij ons dat we er echt niet te licht over moeten denken.



en tja als er echt veel ziek zijn dan zijn die mensen ook niet op hun werk

dus klinkt dat dan wel weer logische



begreep dat ze bij ons ook bezig zijn met noodplan voor de afdelingen



aparte mexicaansegipe afdeling maken en wie daar dan moeten werken enzo

hmm mariska, hier ook in het ziekenhuis werkzaam, en mijn bazen maken zich ook zorgen.



Las vandaag in een bulletin dat een regionale open dag uitgesteld gaat worden, omdat er te groot risico is dat er besmetting plaats vind in een dan ontstane grote groep mensen (waaronder personeel en mensen van buitenaf). Ze durven het niet aan. (die dag stond voor het najaar gepland)



Het schijnt dat deze griep enorm besmettelijk is omdat hij via de lucht verspreid.



Ik snap Fiep ook wel, want er wordt heel vaak een boel opgeklopt en groot gemaakt door media enzo, maar mijn bazen (waar ik enorm veel vertrouwen in heb als medici) maken zich ook zorgen en zijn zich aan het beraden hoe en wat voor te bereiden.

hoe druk ze zich dan blijkbaar in het zkh maken, bij ons in de thuiszorg valt die drukte allemaal reuze mee…

we zijn misshien allemaal iets te nuchter nog, want natuurlijk is het hek van de dam als een client of medewerker die variant heeft…

maar vfooralsnog maken wij ons daar niet druk om, en wanneer iemand zich niet lekker voelt, denken we niet meteen aan de mg

Moet zeggen dat ik me langzamerhand een beetje zorgen begin te maken en me afvraag wat ze bij onze organisatie eigenlijk voor plan hebben. Ik werk voor het Leger des Heils op een afdeling waar 35 mannen tijdelijke wonen en wat als er dan een lading ziek van worden. Wordt ik dan geacht als een Florenc Nightingale hier rond te gaan rennen. Ik heb ondertussen ook twee kleine kindjes thuis.



Mijn vriend hoorde vandaag op de radio dat je werkgever geacht wordt een veilige werkplek te leveren en dat als je je onveilig voelt bij het idee ziek te gaan worden dat je dan thuis mag blijven.



Misschien valt het straks allemaal mee maar ik ga me denk ik toch wel eens laten informeren over mijn rechten en plichten in deze.

bella, volgens mij mag je je dan laten enten als je je onveilig voelt… maar dat weet ik ook niet zeker… er is nog zo’n hoop onduidelijk en onzeker he ( in die zin kan ik wel erg mee in het gevoel van Fiep)

Over laten inenten is wellicht ook wel een idee om eens uit te zoeken.





Ik werk met een doelgroep die van alles hebben of niet gezond zijn en ik werk wisselende diensten dus weerstand ook niet echt super in combi met chronisch te weinig slaap als moeder zijnde dus ik voel me wel kwetsbaar.



Natuurlijk niet de reactie waar Fiep op zit te wachten, maar ik kan er niets aan doen dat ik het onderhand niet geheel on-serieus wil nemen en dan maar teveel voorzorgsmaatregelen voor een keer.

Natuurlijk niet de reactie waar Fiep op zit te wachten, maar ik kan er niets aan doen dat ik het onderhand niet geheel on-serieus wil nemen en dan maar teveel voorzorgsmaatregelen voor een keer.

ik zat op geen enkele specifieke reactie te wachten hoor (hou er noit zo van als je in een topic allleen zo mag reageren als de ts dat graag zou zien.... :silenced: ).
En ik snap geloof ik ook wel dat er mensen zijn die zich wél enorme zorgen maken. Maar ik ben daar gewoon heel slecht in; ik maak me zorgen om vanalles en nog wat, klein en groot, maar dingen die zo gehyped overkomen, daar ben ik geloof ik een beetje immuun voor of zo.... :think:

Hoe zit dat in engeland eigenlijk momenteel; daar heerst het toch echt al heel erg. Ligt daar de samenleving helemaal plat momenteel? Heb er wel wat over gezien, maar staat me niet precies bij hoe of wat.

Mijn schoonouders zijn net een weekje terug uit Londen en hebben de griep met geen woord genoemd, maar of dat wat zegt weet ik niet :think:



Een tijdje geleden maakte ik me ook best zorgen omdat we hoorden dat de vader van een kindje van Jasper’s kdv de mex. griep had opgelopen. De leidsters hebben ons ouders toen een voor een gebeld en ervan op de hoogde gebracht. Best netjes natuurlijk. Alleen hing er 2 dagen later een briefje van het GGD op de deur dat dit niet had gehoeven omdat hij het virus niet had doorgegeven aan zoon of moeder. Hij reageerde goed op de medicijnen en er was verder geen reden om je zorgen over te maken.



En dan denk ik dus meteen: als hij het virus niet eens doorgegeven heeft aan vrouw en kind, hoe besmettelijk is het dan eigenlijk :think: :eh: Ze kunnen wel van alles roepen maar ook ik kan me vinden in de woorden van Fiep en laat me (voorlopig iig) nog niet gek maken :shifty:

@eisblume wrote:

Mijn schoonouders zijn net een weekje terug uit Londen en hebben de griep met geen woord genoemd, maar of dat wat zegt weet ik niet :think:



Een tijdje geleden maakte ik me ook best zorgen omdat we hoorden dat de vader van een kindje van Jasper’s kdv de mex. griep had opgelopen. De leidsters hebben ons ouders toen een voor een gebeld en ervan op de hoogde gebracht. Best netjes natuurlijk. Alleen hing er 2 dagen later een briefje van het GGD op de deur dat dit niet had gehoeven omdat hij het virus niet had doorgegeven aan zoon of moeder. Hij reageerde goed op de medicijnen en er was verder geen reden om je zorgen over te maken.



En dan denk ik dus meteen: als hij het virus niet eens doorgegeven heeft aan vrouw en kind, hoe besmettelijk is het dan eigenlijk :think: :eh: Ze kunnen wel van alles roepen maar ook ik kan me vinden in de woorden van Fiep en laat me (voorlopig iig) nog niet gek maken :shifty:




maar dat is altijd he, iets kan enorm besmettelijk zijn, maar dat wil niet zeggen dat jij er bijv. last van krijgt. Dat is met een verkoudheid, een koortslip, een buikgriep enz. net zo: allemaal dingen die behoorlijk besmettelijk zijn, maar het is ook afhankelijk van je eigen weerstand natuurlijk

Wanneer voorspellen ze die griepuitbraak?



Ik heb er bewust bijna niets over gelezen.

ik weet het ook niet precies stillewater… de ene keer hebben ze het over november en een andere keer over eind augustus… denk dat we het maar gewoon moeten afwachten.

veel “gevallen” zullen denk ik mee naar ned. komen vanuit vakantie…

Ze verwachten de griepuitbraak op zijn piek rond oktober november. Er zal pas vanaf oktober ingeent gaan worden, te beginnen bij medisch personeel en zwangeren dacht ik gelezen te hebben.



Let wel, die piek wordt rond die maanden verwacht, maar de uitbraak is natuurlijk nu al aan de gang hè…



In alle eerlijkheid. Ik maak me eigenlijk alleen zorgen om kinderen met een verminderde weerstand. De mex. griep is gewoon een griep. Er gaan ongelofelijk veel ‘griepjes’ door de lucht, maar deze is ‘nieuw’ en daarom baart het zoveel zorgen. Voor gezonde mensen, is er totaal geen reden tot paniek.

Supermarkten nemen maatregelen tegen griep

Supermarktmedewerkers moeten vaker hun handen wassen om verspreiding van de Mexicaanse griep tegen te gaan. Dat hebben enkele supermarktketens afgesproken.





Copyright 2008, Novum



Supermarkten maken zich op voor H1N1

(Novum) - Supermarktmedewerkers moeten vaker hun handen wassen en extra schoonmaken om verspreiding van de Mexicaanse griep tegen te gaan. Dat hebben enkele ketens besloten. Brancheorganisatie Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) dringt er op aan dat andere supermarkten dat voorbeeld volgen, schrijft het Nederlands Dagblad.Diverse ketens starten binnenkort een ‘handenwas-campagne’ voor het eigen personeel. Telefoons, pinautomaten en andere objecten die vaak worden aangeraakt moeten ook vaker worden schoongemaakt, heeft Albert Heijn het personeel al opgedragen.Vrijdag kwamen de supermarkten bijeen om te praten over maatregelen tegen een griepuitbraak. Daarbij werd niet alleen gesproken over voorkoming, maar ook over wat er moet gebeuren in het zwartste scenario, wanneer een derde tot de helft van het personeel niet meer kan komen werken.In dat geval wordt afgesproken prioriteiten te stellen in bestellingen bij leveranciers. Zo worden bij een bakker met personeelstekort geen puddingbroodjes besteld zodat die zich kan richten op essentiëlere zaken zoals brood. Verder willen de supermarkten voorrang krijgen bij uitzendbureaus om de winkels draaiende te houden. In de branche werken een kwart miljoen mensen. Dagelijks komen er daarnaast nog eens vier miljoen mensen over de vloer.






Wat ik me eigenlijk afvraag, hoe lang heb je last van griepverschijnselen als je de ziekte eenmaal hebt?



Een normale griep duurt een dag of 3 á 4?

Hoe is het verloop van deze ziekte, en krijg je altijd medicijnen of alleen als je een ‘risicogeval’ bent, en wie zijn die risicogevallen eigenlijk?



Ik heb me er dus tot op heden ook gewoon niet in verdiept.

Ver van mijn bed show, zo simpel is het. En ook ik wil me gewoon niet druk maken.



Maarja, dit bericht las ik dus toen ik i-net opende (en je word er zo onderhand mee doodgegooid, je kan nergens meer kijken of je leest er wel over).

@Anneke wrote:

Een normale griep duurt een dag of 3 á 4?


Ik weet niet hoor, maar een "echte" griep ben je gewoon 2 weken heel erg ziek van, anders heb je gewoon een fikse verkoudheid mijnsinziens?

Vandaar ook mijn vraagteken. Ik wist het niet precies.



Maar mijn ervaring is dat de piek zeg maar een dag of 3 á 4 duurt.

Bij mij is het dan vaak 2 dagen uitzieken en aansterken en ben weer klaar.

Dan vraag ik me af of dat dan echt wel griep is? Niet kwaad bedoeld hoor, maar mensen zeggen al snel dat iets griep is en is het meer een hevige verkoudheid. (onwetendheid?)

ik weet wel dat er een man uit mijn omgeving half 40 een aantal jaar terug is gestorven aan een gewone griep.



Maar ik merk op mijn werk wel dat er echt gewerkt word aan protocollen en diverse scenarios al uitgepland staat, nu werk ik wel in de zorg (administratief) dus ze moeten wel, maar als ik alles lees, ik word er wel een beetje benauwd van.



Maar dat had ik idd met de milennium wisseling ook :wink: