hebben jullie ook een deja vu (mexicaanse griep)

Ik ben eerlijk gezegd nog nooit 2 weken plat geweest door griep.

Wellicht verschilt het per persoon.



Het enige waarbij ik een aantal weken het haasje was, was bij mijn keelonstekingen.



Moet zeggen dat ik ook bijna nooit griep heb. Ben vaker verkouden.

En zo nu en dan eens buikgriep of een voedselvergiftiging… Ook leuk… :silenced:

:lol:







sorry is niet grappig he :mrgreen:

De man van een nicht van ons heeft ook de mexicaanse griep…opgelopen in de Algarve in een hotel wat voor 80% bezet was door britten…Hij was goed ziek en veel hoesten…Voor Tamiflu was het te laat (moet binnen 48 uur vanaf de eerst symptonen gegegeven worden) .De GDD hier doet er helemaal niet hysterisch over…Advies was een paracetamolletje slikken en uitzieken,…Hij is 2 dagen echt goed ziek geweest, maar was toen al aan het opknappen…Dat is nu zo`n 6 dagen aan de gangen…Onze nicht heeft helemaal geen symtonen netzoals haar onze oom en tante…Wel werdt het advies meegegeven van het ggd, dat zolang haar man nog hoest het nog steeds besmettelijk is en uiterlijk binnen 7 dagen moet uitbreken bij iemand wil hij iemand besmet hebben…



ik blijf voorlopig dus zeker nog uit de buurt vooral vanwege mijn zwangerschap…Maar echt panisch ben ik er niet meer om…De man van onze nicht zegt zelf ook, dat hij wel vaker zo geveld is geweest van een "normale"griep…

Wat ik begrijp op is dat ze bang zijn dat het virus zich in korte tijd zal muteren en dat het daardoor wel veel erger zal zijn als een gewone griep.





Het lijkt me trouwens dat de man van je nicht wel advies heeft gekregen niet buitenshuis te komen voor 2 weken ofzo?

Annette, ELKE griep kan zich muteren in iets extreem dodelijks…



Deze griep is daar niet anders om… :slight_smile: Zo is het mij in ieder geval verteld door een viroloog :angel:

@annette77 wrote:

Wat ik begrijp op is dat ze bang zijn dat het virus zich in korte tijd zal muteren en dat het daardoor wel veel erger zal zijn als een gewone griep.





Het lijkt me trouwens dat de man van je nicht wel advies heeft gekregen niet buitenshuis te komen voor 2 weken ofzo?




Ja dat klopt hij mag zich niet mengen in de mensen massa…Maarrr zijn vrouw, en mijn oom en tante mogen dat wel :think:

Claudia, dat is toch eigenlijk best raar? tenminste dat si mijn persoonlijke mening dan hoor, mochten zijn vrouw en jouw oom en tante toch het virus hebben opgelopen, verspreiden zij het dan toch ook?



En dat elke griep zich kan muteren tot iets dodelijks is mij nieuw, ik heb dus echt nog nooit griep gehad.

Laatste keer dat ik echt goed ziek was heb ik 5 dgn op bed gelegen, ik was toen net zwanger, maar goed, toen was ik na een week ook weer gewoon aan het werk (zat nog een extra weekend tussen).

Ik heb ook geen verstand hoor, van griep of deze griep, ik schrijf alleen wat ik “weet” of lees op mijn werk/media.

Ik werk zelf in de kinderopvang als beleidsmedewerker en ben afgelopen week ook bezig geweest aan een protocol voor de Mexicaanse griep. Het is wel belangrijk dat er hygiënisch gewerkt wordt en dat de pedagogisch medewerkers extra alert zijn op griepverschijnselen. Als je griepverschijnselen hebt, kun je het beste naar de huisarts gaan. Hij/zij kan dan testen of het inderdaad om de Mexicaanse griep gaat. Dan krijg je Tamiflu uit voorzorg.



Ik heb gelezen dat iedereen deze griep kan krijgen omdat het een nieuw virus is waartegen niemand antistoffen heeft.



Ik heb gebeld met de GGD met de vraag of zij een protocol hebben dat gericht is op de kinderdagverblijven, maar dat hebben ze dus niet. Ik vind het op zijn zachtst gezegd raar. De GGD doet er heel luchtig over en de kranten staan bol van verontrustende berichten. Ik denk dat het allebei niet klopt. Ik vind dat de GGD iets meer zou kunnen doen aan advies geven en ik denk dat de krantenberichten ook wel overdreven zijn. In Amerika schijnt het ook helemaal niet te leven. Een kennis van mij werkt daar in een jeugdkamp waar iedere 3 dagen 150 nieuwe kinderen komen en daar wordt nog niet eens gesproken over de Mexicaanse griep. Ik denk dat het typisch iets Nederlands is hoor, de berichten die we hier in de kranten lezen.

ik maak mij er ook niet druk om, de media maakt iedereen de kop gek. Ik maak me alleen zorgen om mijn meisjes :?



Ik werk in het zkh, we hebben wat aangepaste protocollen en voor anderhalve week terug is de landelijke opendag gecanceld, that’s it



Echte griep maakt een mens zeer sporadisch mee. Iedereen noemt het wel zo in de volksmond, maar het is het niet. Ik heb het pas 2 keer in mijn leven gehad. Voor 2 jaar terug en daarvoor weer 14 jaar. Dus ik hoop over 12 jaar pas weer aan de beurt te zijn :wink:

believe mee de echte influenza willen wij niet meemaken. Waarom denk je dat er zoveel ouderen en mensen in slechte conditie overlijden aan de griep, simpelweg omdat de echte griep/influenza echt heel gemeen is. Zoals de mexicaanse dus ook is.

Het is dus niet de griep die in de volksmond vaak gehanteerd word, vandaar dat het rivm steeds meldingen doet.

ik zoek een huldiging smiley…

ben blij dat ik niet de eneige ben die echt griep echt niet wil hebben.

Anette, zo dacht ik erover hoor…Maar serieus waar, ze mogen gewoon gaan en staan waar ze willen…Uit “fatsoen” komen ze al niet meer meer bij mensen op visite, omdat ze er iemand anders ook niet mee willen opzadelen mochten ze het wel hebben maar zelf nog niet weten…



Maar het steld me gerust dat de man van mijn nicht er weer gauw boven was/is…Tis dat ik nu zelfs kids heb, en zwanger ben, anders had het me ook niet echt geboeid…



Denk inderdaad dat de media er meer poeha over maakt dan het rivm en de GGd zelf…De Huisarts hier zegt zelf, dat hij de Q-koorts veel gevaarlijker vindt…

@annette77 wrote:

ik zoek een huldiging smiley…

ben blij dat ik niet de eneige ben die echt griep echt niet wil hebben.




ik snap je niet echt geloof ik… :think:

@Anneke wrote:

Ik kan me vaag iets herinneren dat de apparatuur het niet aan zou kunnen, van 1999 naar 2000.

Alles zou plat komen te liggen, etc.



Ik weet niet goed wat ik van die griep moet denken.

Maar OV eruit? Geen telefoon? --> Griep



Ik snap hem niet… :shifty:




Klopt, de eerste millenniumbug zou de datum 9-9-99 zijn.



Nou, het enige dat er toen gebeurt is, is dat op die datum mijn dochter geboren is! :inlove:

@fiep klophout wrote:

@annette77 wrote:
ik zoek een huldiging smiley…

ben blij dat ik niet de eneige ben die echt griep echt niet wil hebben.




ik snap je niet echt geloof ik… :think:




ging over het stukje erboven van jennifer.

lees maar :wink:

@kantjeboord wrote:

@Anneke wrote:
Ik kan me vaag iets herinneren dat de apparatuur het niet aan zou kunnen, van 1999 naar 2000.

Alles zou plat komen te liggen, etc.



Ik weet niet goed wat ik van die griep moet denken.

Maar OV eruit? Geen telefoon? --> Griep



Ik snap hem niet… :shifty:




Klopt, de eerste millenniumbug zou de datum 9-9-99 zijn.



Nou, het enige dat er toen gebeurt is, is dat op die datum mijn dochter geboren is! :inlove:




WAUW Wel een mooie “bug” dus :inlove: :inlove:



:lol: :smiley: :lol:



Ik weet ook niet wat ik van de mex griep moet denken, de huisarts doet er hier ook luchtig over, ik vind het best eng voor mijn boys als we dadelijk in Spanje zijn en we zouden het krijgen ofzo, schijnt daar ook veel erger te zijn (meer gevallen) dan hier :think: en het ziekenhuis wat het dichtste bij is is op 40 km afstand daar :shifty: :shifty: vind dat dan wel weer eng :eh:

@annette77 wrote:

@fiep klophout wrote:
@annette77 wrote:
ik zoek een huldiging smiley…

ben blij dat ik niet de eneige ben die echt griep echt niet wil hebben.




ik snap je niet echt geloof ik… :think:




ging over het stukje erboven van jennifer.

lees maar :wink:




uh maar je bent blij dat je niet de enige bent die die griep niet wil hebben? Was je in de veronderstelling dan dat de rest van nederland wel staat te springen om die griep te krijgen, of snap ik het nou nog niet?

@fiep klophout wrote:

@annette77 wrote:
@fiep klophout wrote:
@annette77 wrote:
ik zoek een huldiging smiley…

ben blij dat ik niet de eneige ben die echt griep echt niet wil hebben.




ik snap je niet echt geloof ik… :think:




ging over het stukje erboven van jennifer.

lees maar :wink:




uh maar je bent blij dat je niet de enige bent die die griep niet wil hebben? Was je in de veronderstelling dan dat de rest van nederland wel staat te springen om die griep te krijgen, of snap ik het nou nog niet?






nee, je snapt hem niet.

Als je het hele topic leest, lees je ook mijn stukje dat mensen al heel snel roepen ik heb griep, terwijl dat niet zo is en nu had ik eindelijk eens bevstiging, dat was hem :wink:

Ik denk dat het ook allemaal wel mee zal vallen. Ze denken in elk geval dan 45 plussers er niet zoveel last van zullen hebben, gezien de vergrijzing heb je dan al de grootste hap van de werkende bevolking.



En niet iedereen krijgt het tegelijk én niet iedereen wordt er doodziek van.



Tuurlijk, ik zou het ook niet willen hebben en er zijn wel mensen die er heel ziek van worden en er zullen ook mensen aan komen te overlijden, maar ik geloof nooit dat het er zo veel zullen zijn dat de economie stil komt te liggen.

Weet je wat ik niet snap. We zitten hier met 17 miljoen Nederlanders en er zijn 34 miljoen vaccinaties besteld … gokken ze op een keer misprikken per persoon :think:

Nee je hebt er 2 nodig.