hebben jullie ook een deja vu (mexicaanse griep)

hoihoi



En toch vindt ik het wel eng hoor. Hellemaal nu ik hoor dat zwangere vrouwen zo snel mogelijk moeten worden ingeent omdat het gevaar voor hun 4 keer zo groot is.



groetjes

marlies

@marlies wrote:

hoihoi



En toch vindt ik het wel eng hoor. Hellemaal nu ik hoor dat zwangere vrouwen zo snel mogelijk moeten worden ingeent omdat het gevaar voor hun 4 keer zo groot is.



groetjes

marlies




hmm vind het toch apart maar allemaal, was voor mij eerst een ver van mijn bed show, maar als ik dit lees en helemaal nu ik zwanger ben dan ga ik er toch wat bewuster over na denken.



Is die vaccinatie niet schadelijk?

@Goudvis wrote:

Is die vaccinatie niet schadelijk?




tja, dat is de grote vraag :think: ze zoeken nu gezonde proefpersonen om het op uit te proberen. En wie kan er dan iets vertellen over de gevolgen op lange termijn?



maar: deja vu? Niet direct met betrekking tot 1999/2000, ik had toen toch wat minder het gevoel dat er heftig veel doden zouden vallen. Ongemak; wellicht, maar dat is het al niet/nauwelijks gebleken.

Laten we maar hopen dat over een poos blijkt dat we “over-prepared” waren.

(ik heb ze er bij ons in het z’huis nog niet heftig over gehoor, maar ze zullen er achter de schermen vast mee bezig zijn)

Denk dat velen van jullie een antwoord kunnen vinden op de site van het RIVM



Elk griepvirus geeft kans op meer complicaties bij zwangeren. Dat is niets nieuws eigenlijk.



Ik denk dat het vooral zaak is dat je bij hoge koorts en klachten aan je luchtwegen zsm naar je ha gaat.

Tjee toch veel mensen al ooit de griep gehad…

Ik volgens mij nog nooit :think: :think: :think:



Hoop niet dat ik nu aan de beurt kom :roll:

Ik werk op de HAP, waar intussen alle voorzorgsmaatregelen getroffen zijn, maar geen arts die er daar over wakker ligt hoor. Ja het is de griep, en ja je word er ziek van. Maar dood gaan mensen aan de normale griep ook.

Ik heb 3 x griep gehad , echte griep,

vorig jaar laatste keer,

ow wat ben ik ziek geweest, zo’n beetje van de wereld.

x bij de ha/ hap… kon amper lopen van spierpijn en rillen van kou, en met hoge koorts…wat was ik ziek en idd dan is griep wat anders als

ik voel me niet fit ben verkouden ,

maar voor de griep kreeg k niks, uitzieken en veel slapen op bed liggen ,

kaN ME HERRINEREN DAT IK VORIG JAAR OOK DACHT, JEMIG ga ik dit redden ? Hahah gek eig dat je je zo lamlennig kan voelen hé ?



Ik meen dat de griep die nu rond gaat, de mixicaanse niet eens zo erg ziekmakend is, alleen bij risicofactors , mensen die al vatbaar(der) zijn .



Ik hoop dat de uitbaak niet de spuigaten uitloopt en dat mensen snel er van opknappen , en niet overlijden.

maar: deja vu? Niet direct met betrekking tot 1999/2000, ik had toen toch wat minder het gevoel dat er heftig veel doden zouden vallen. Ongemak; wellicht, maar dat is het al niet/nauwelijks gebleken.
Laten we maar hopen dat over een poos blijkt dat we "over-prepared" waren.
(ik heb ze er bij ons in het z'huis nog niet heftig over gehoor, maar ze zullen er achter de schermen vast mee bezig zijn)

maar de grote angst is toch niet dat er vele doden gaan vallen? De angst is vooral dat er zoveel mensen thuis ziek liggen te zijn dat de samenleving niet meer goed draait. En dát doet me weer erg denken aan de milleniumbug.

Tja we zullen volgeng voorjaar eens achterom kijken om te zien wat er nu werkelijk gebeurd is - dat de halve maatschappij evt plat zou komen te liggen vind ik misschien wel grappig om eens mee te maken (verwend als we onderhand zijn)



misschien wel eens goed om je allemaal eens te moeten aanpassen aan een hele andere situatie dan je gewend bent.

@juulke wrote:

Elk griepvirus geeft kans op meer complicaties bij zwangeren. Dat is niets nieuws eigenlijk.



Ik denk dat het vooral zaak is dat je bij hoge koorts en klachten aan je luchtwegen zsm naar je ha gaat.






Wat is hoge koorts? Ik ben al een weekje niet lekker… begon met veel hoesten… snotteren… nu wel nog verhoging (38,4) en keelpijn en hoesten…

Maar ik wilde daar juist niet voor naar een HA gaan… :think:



Onverstandig? :think:

Moest je niet bij 38.5 de huisarts raadplegen?

Moeilijk he, ik loop ook te snotteren, mja om er nou gelijk vanuit te gaan dat je “dat” hebt… (al kan het natuurlijk wel) Nou ja krom omschreven, maar je snapt vast wel wat ik bedoel, normaal bel ik de huisarts ook niet als ik loop te snotteren etc.

Precies… voelt beetje overdreven om te bellen… normaal zou ik ook ‘lekker’ uitzieken…



Gisteren 38,4 en toen maar een paracetamol genomen, alles deed zeer…



Mijn jongste begint nu ook te hoesten…

Gewoon tegen de ha zeggen dat je 38,5 had en lekker langs gaan of bellen. Liever 1x te veel dan 1x te weinig toch :wink: Ik neem tenminste aan dat jullie dokter niet bijt 8)

Ja klopt, en het is zo’n leuk mens… maar toch… voel me ‘overdreven’ :mrgreen:





bedenk me net dat dat wel raar is dat ik dat zo voel aangezien ik standaard een overdreven mens ben :angel:



Kan pas om 15:00 uur bellen… doe het toch maar even… :thumbup:

Ach ja, het zou best kunnen dat alles stil komt te liggen. Maar ik kan me er niet echt druk om gaan maken. denk alleen wel dat het niet echt goed is voor de economie, maar daar zullen wel meer landen mee te maken krijgen.



Ik heb nog niks gehoord over engeland dat niks meer werkt en daar zijn behoorlijk wat besmettingen inmiddels.



Denk alleen er echt iets geregeld moet gaan worden met de boodschappen, zie namelijk al allemaal hamsterpraktijken voor me :wink:

@faizaa wrote:

Precies… voelt beetje overdreven om te bellen… normaal zou ik ook ‘lekker’ uitzieken…



Gisteren 38,4 en toen maar een paracetamol genomen, alles deed zeer…



Mijn jongste begint nu ook te hoesten…




ik herken je helemaal! ik had vorige week hetzelfde, maar aangezien ik in de thuiszorg als verpleegkudnige werk, toch maar even gebelt.

Het enige wat ik te horen kreeg was: ben je in aanraking geweest met iemand met de mexicaanse griep? dus ik zei: niet dat ik weet, maar ja, werk wel met zieke mensen, dus zeker weten doe ik het niet.

Zegt ie ineens: nou dan zal het wel meevallen. ik heb nog niemand in mijn praktijk gehad die het heeft, dus ziek maar gewoon uit…



ik moet zeggen: ik ben ondertussen weer aan het werk gegaan, maar voel me nog behoorlijk belabbberd. Maar ik denk dat ik toch niet meer de ha bel ervoor. Voelde me ook zo overdreven om e bellen, en hij heeft dat gevoel alleen maar versterkt…



beterschap in elk geval!

ow wat naar knipoogje, vind ik zo rot als een ha ( assistente) je zo dat gevoel kan geven , je doet het ook alleen uit goedheid , dat zouden ze moeten snappen en moeten goedkeuren ,

pfff dom hoor, nu ja voorzichtigheid vor alles hoor



betrschap meid :-*

Knipoogje… hier twijfel ik zelf eigenlijk niet zo… maar goed, mijn omgeving zegt toch dat ik even moet bellen… vandaag heb ik een dag dat ik denk: ah het gaat wel weer… maar naarmate de dag vorderd merk ik dat ik me slechter voel…



Om 15:00 zal ik eens bellen… :angel:

fai: hopenlijk wordt ji jgewoon vriendelijker te woord gestaan!