hebben jullie ook een deja vu (mexicaanse griep)

[Fai ik zou wel in jou geval de huisarts bellen de symptonen die jij aangeeft horen wel bij de mex griep wil jeit niet ongerust maken maar liever een keer te veel bellen dan te weinig.



Hier vorige week ook flink ziek geweest. Hoge koorts en vanuit mijn werk moest ik meteen naar de HA toe. Volgens hem had ik “gewone griep” Daaropvolgend mag ik een week niet op de werkvloer komen en werk ik thuis voor het geval dat… de HA gaf wel aan dat idd als je al verkouden bent en je komt in aanraking met dat de kans groter is dat je het ook oppikt dan anders. Maar hij zei ook dat het voor zijn gevoel wel erg opgeblazen word.



Ikzelf vind het wel een eng idee…niet eens voor mezelf maar wel voor me kleine mannetje

Zo, toch even gebeld…



Het heerst dus blijkbaar…

Is volgens haar (de ass) een griepje…

Als het de mex griep was, had ik nu niet eens kunnen praten…

En was ik echt dood en dood ziek geweest…



Uitzieken en met 5 tot 7 dagen moet het weer over zijn…



Dussssssssssssssssss, jullie mogen allemaal op ziekenbezoek komen bij me zonder zorgen te maken over de mex griep… :mrgreen:

toch vind ik het wel knap dat ze dat via de telefoon kunnen zien…

en dat je dood en dood ziek zou zijn, is volgens mij ook onzin. Ik ken iemand die de mg heeft, en die voelt zich gewoon wat zwakjes. maar kan wel gewoon praten en is niet dood en dood ziek…



maar in elk geval fijn dat je wel normaal ter woord gestaan bent!

veel beterschap!

Maar ehm ik dacht dat die symptomen bij deze griepvariant hetzelfde waren als bij een gewone huis-tuin- en keukengriep? :eh:

hahaha ja he… :mrgreen:

je moet me s’avonds niet zien hoor, dan kan ik bijna niet lopen…

gewrichten doen zeer, benen… plassen doet zeer…

alles… ik voel de koorts opkomen…

maar goed, ik wacht het maar af… zal wel goed zijn…

@peter&caren wrote:

Maar ehm ik dacht dat die symptomen bij deze griepvariant hetzelfde waren als bij een gewone huis-tuin- en keukengriep? :eh:




klopt ook wel, alleen zijn koorts, luctwegen klachten, hoofdpijn en loomheid het belangrijkste. zover ik begreep…

Ja maar dat voel je bij een ‘normale’ griep toch ook? Ik tenminste wel

ja klopt! maar zoals diarree en overgeven bijvoorbeeld, wordt ook al snel als griep genoemd terwijl je dan gewoon een buikgriepje hebt.

@peter&caren wrote:

Maar ehm ik dacht dat die symptomen bij deze griepvariant hetzelfde waren als bij een gewone huis-tuin- en keukengriep? :eh:




Ja, maar dan met hefiger braken en forse diarree.

@kantjeboord wrote:

@peter&caren wrote:
Maar ehm ik dacht dat die symptomen bij deze griepvariant hetzelfde waren als bij een gewone huis-tuin- en keukengriep? :eh:




Ja, maar dan met hefiger braken en forse diarree.




mmm mijn huisarts zei juist dat dat maar bijverschijnselen waren… :think:

vind ook dat ze het wel erg snel afdoen hoor via de telefoon. Nou denk ik dat de ha wel vaker wordt gebeld door mensen die anders zouden uitzieken maar ik ben van mening dat ze toch beter het zekere voor het onzekere kunnen nemen.



Dus aan de ene kant hoor je in de media dat je bij griepverschijnselen naar de huisarts moet (als je koorts hebt) maar de huisarts is het daar weer niet mee eens.



Lekker tegenstrijdig dus…

Diarree heb ik ook… braken niet gehad… wel misselijk geweest… nu niet meer…

Verder niet zoveel zin om te eten… de standaard dingen…

Ik dacht dat juist nu met de mex griep klachten aan de luchtwegen zo kenmerkend waren… :think:

Maar buiten hoesten, en kortademig zijn… keelpijn… heb ik verder niet zoveel last… :think:

ik dacht dat ook fai dat vooral de luchtweg klachten zo kenmerkend waren…



en daar heb ik behoorlijk last van pfff wordt er behoorlijk moe van, en wil nog even slapen voor ik weer moet werken vanavond, maar lukt niet… :S

Hier ook, ik moet soms diepe teugen nemen om voldoende lucht binnen te krijgen… benauwd gevoel en keelpijn erbij… maar goed, zolang ik geen pijn heb (longontsteking of zo) vind ik het nog wel ‘erbij horen’…



Of zo… :mrgreen: :angel:

haha of zo :angel:



ik kreeg vandaag op het werk al de vraag; och meid, wat een hoest. Heb je de mexicaanse griep niet??



nee hoor, ik heb gewoon een verkoudheidje… ofzo :angel:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



beterschap iig meiske… dat hoesten is erg he, vooral s’nachts idd…



:frowning:

idd! en daarom wilde ik nou nog gaan slapen, maar moet over een uur weer gaan werken dus is de moeite niet echt :?



jij ook veel beterschap! hopenlijk knap je snel weer op!

Toch Fai kun je ook gewoon milde griepverschijnselen hebben.

Vind het erg slordig van al die assistentes en huisartsen die maar blijven zeggen tegen iedere patient die hen belt dat het volgens hun wel mee zal vallen.

Hoe kan je dat aan de telefoon nou beslissen of zelfs als je iemand ziet, dat kan toch alleen een bloedtest bepalen.



In Belgie is nu 1 dode.

Een jonge vrouw.



En dat jonge is wat je de hele tijd hoort, dat het jonge mensen zijn die vooral geraakt worden

wanneer gaan we nou weer cynisch doen over de mexicaanse griep? :angel:

@knipoogje1983 wrote:

@kantjeboord wrote:
@peter&caren wrote:
Maar ehm ik dacht dat die symptomen bij deze griepvariant hetzelfde waren als bij een gewone huis-tuin- en keukengriep? :eh:




Ja, maar dan met hefiger braken en forse diarree.




mmm mijn huisarts zei juist dat dat maar bijverschijnselen waren… :think:




Dit is wat in mijn draaiboeken staat.