Ik vind het een beetje raar en eng dat aan de ene kant de media iedereen ‘bang’ maakt. Aan de andere kant huisartsen er moe van lijken te worden en mensen ‘afschepen’ met ‘het zal wel een gewone griep zijn’
Wanneer doet een ha dan een bloedtest om het te bevestigen?
En hoe kan de GGD/RIVM nu een juiste inschatting maken van het aantal gevallen als de ha je door de telefoon vertelt dat je het niet hebt :think:
@fiep klophout wrote:
wanneer gaan we nou weer cynisch doen over de mexicaanse griep?
:lol: ik kan vaak zó lachen om jouw opmerkingen, lekker droog :lol: :thumbup:
ik denk er overigens ook vrij nuchter over. Als het zo’n enorm gevaarlijke griep zou zijn, waarom worden klachten van griep dan door heel veel artsen afgedaan als ‘zomaar een griepje’ terwijl ze de patiënt niet eens hebben gezien? En waarom heeft de overheid dan niet voor élke inwoner van NL een vaccin maar slechts voor een deel? De rest moet 't maar bekijken ofzo?
krijg een beetje een beeld net als in die film, Resident Evil… :lol:
Maar Paco: Nederland heeft 34 miljoen vaccins besteld hoor!
En dat artsen klachten afdoen als een gewoon griepje: mischien doen ze dat om de paniek die een paar maanden geleden is te dempen nu deze griep een stuk minder dodelijk bleek dan in eerste instantie gedacht werd.
@joseetje wrote:
Wat moet een land met 16.526.141 inwoners met meer dan het dubbele aan vaccins…?? Is dat niet een tikkie overdreven?
Naar wat ik begreep omdat je er 2 nodig hebt.
op de site van Rivm staat trouwens ook een kaartje met waar besmettingen zijn.
Volgens mij is Zeeland the place to be met helemaal geen mexicaanse griep. 8)
Volgens de site van de GGD zijn er 24 gevallen in ZOBrabant. Edit: 25
Maar dat zijn dus geregistreerde gevallen. Stel dat je het wel hebt, maar niet hoeft te komen van de ha (en de symptomen misschien wel minder erg zijn dan verwacht idd) dan zal het aantal hoger liggen.
En inderdaad, dubbele vaccins, omdat iedereen 2x ingeent moet worden.
Ze kunnen onmogelijk iedereen tegelijk inenten, dus wordt ervoor gekozen het te verdelen. Eerst risicogroepen en dan de rest.
(weet nog steeds niet of ik het laat doen. Mijn gevoel zegt nee, dus daar hou ik nog even aan vast)
@joseetje wrote:
oh echt!! :shock: kan je nagaan hoe goed ik op de hoogte ben.. kan me namelijk wel herinneren dat er sprake was van een groot aantal minder vaccins.. is al een tijdje geleden :angel:
Hoeveel mensen krijgen normaal ieder jaar de griep eigenlijk? Verwachten ze nu meer griep-patienten dan in andere jaren?? Volgens mij heb ik nog nooit echt griep gehad…
Is deze mexicaanse griep dan zo anders dan de normale griep?
Ik wil me er niet te druk over maken… als er een epidemie heerst blijven we gewoon thuis wachten tot het weer over is…
@Kaar wrote:
Hoeveel mensen krijgen normaal ieder jaar de griep eigenlijk? Verwachten ze nu meer griep-patienten dan in andere jaren?? Volgens mij heb ik nog nooit echt griep gehad…
Is deze mexicaanse griep dan zo anders dan de normale griep?
Ik wil me er niet te druk over maken… als er een epidemie heerst blijven we gewoon thuis wachten tot het weer over is…![]()
De schatting is dat 1/3 het krijgt maar ja als je je niet veilig voelt op je werk schijn je ook thuis te mogen blijven. Dan zijn er nog de mensen die voor een ander moeten zorgen en daardoor even niet kan komen werken en tja als dat er allemaal een beetje veel zijn wordt het wel wat lastig alles en iedereen door te laten draaien.
En dat is het millenium bug effect waar Fiep het over heeft en die zo graag cynisch wil doen maar het lukt maar niet :lol:
Ja dat zal dan wel even een dip worden…nog slechter voor de economie :think: :think:
Ik ben me er nu wel steeds van bewust, dat onze T.ijn zijn vingers heel vaak in zijn mond stopt. Dat doet ie de laatste tijd heel veel onbewust.
Nu riep ik vandaag voor het eerst dat ie dat echt niet moest doen, want hij kon er wel ziek van worden… :eh:
Ik snap er nog steeds niets van.
Wanneer moet je nu de ha gaan bellen dan?
En wanneer word je doorgestuurd om te laten testen of je die griep hebt?
En als je die griep hebt, en het lijkt op een gewone griep, kun je die niet gewoon uitzieken?
En hoe snel gaat dat, krijg je griep en word je elke dag zieker en dan?
Ga je dood aan de hoge koorts ofzo?
(volgens mij hangt er hier ook een griepje in de lucht, de kleine vandaag zag een beetje witjes, ik voel me moe en heb het koud)
Hoi allemaal,
Ik maakte me nog weinig zorgen, tot ik hoorde dat er op mijn werk (Ziekenhuis) verwacht wordt dat 30% van het personeel ziek zal worden en dat we een plan moeten maken voor een rooster bij zoveel zieken. :shock:
Verder begreep ik vandaag van NOVA dat het een griep is die nergens op lijkt, dus zijn onze imuunsystemen er nog niet tegen bestand. Dat klinkt dan ook logisch. Ik blijf binnen denk ik :think:
de schatting van 30% van je werk komt waarschijnlijk doordat men verwacht dat 1/3 van de mensen ziek gaat worden.
Ik vraag me af wat binnen blijven voor zin heeft. Je man moet dan ook binnen blijven, je kan geen bezoek meer ontvangen. Ik zou niet als een kluizenaar kunnen leven. Maar dat is mijn idee.
Mocht het zover komen dat ze iedereen aan gaan raden om twee weken binnen te blijven dan zal ik het doen maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
@Fabindia wrote:
Ik blijf binnen denk ik :think:
nu is het een beetje lastig inschatten of je nou mee gaat met mijn cynische bui of dat je dit serieus meent… :think:
Alleszins zeg ik: ja doen!! Dan weten we iig zeker dat binnenkort de hele maatschappij plat ligt, kunnen we eindelijk, na die valse beloftes in 1999 eens zien hoe dat precies is…
Dan moeten we nu maar starten met hamsteren voor als we straks niet meer naar de supermarkt mogen…
Hoezo blijft Albert niet rijden
@stillewater wrote:
Ik snap er nog steeds niets van.
Wanneer moet je nu de ha gaan bellen dan?
En wanneer word je doorgestuurd om te laten testen of je die griep hebt?
En als je die griep hebt, en het lijkt op een gewone griep, kun je die niet gewoon uitzieken?
En hoe snel gaat dat, krijg je griep en word je elke dag zieker en dan?
Ga je dood aan de hoge koorts ofzo?
(volgens mij hangt er hier ook een griepje in de lucht, de kleine vandaag zag een beetje witjes, ik voel me moe en heb het koud)
De man van mijn nicht had hoge koorts (40 graden en hoger) moest veel hoesten, en voelde zich gewoon zwaar belabberd…Ernstige complicaties die zich dan KUNNEN opdoen is bv een longontsteking, wat natuurlijk wel zeer gevaarlijk is…Las net in de krant dat in Belgie een 34 jarige vrouw 1,5 week geleden de griep kreeg, en nu is overleden als gevolg van een dubbele longtsontsteking…Dan lijkt me dat haar fysieke gestel ookal niet al te best zou moeten zijn, anders zou een AB infuus tegen longontsteking wel goed zijn werk moeten doen…Maar goed dat staat er uiteraard weer niet bij :shifty:
Als ik zie hoe het is gegaan bij de man van mijn nicht, maak ik me geen echte zorgen hoor…