En wanneer word je doorgestuurd om te laten testen of je die griep hebt?
En als je die griep hebt, en het lijkt op een gewone griep, kun je die niet gewoon uitzieken?
En hoe snel gaat dat, krijg je griep en word je elke dag zieker en dan?
Ga je dood aan de hoge koorts ofzo?
(volgens mij hangt er hier ook een griepje in de lucht, de kleine vandaag zag een beetje witjes, ik voel me moe en heb het koud)
De man van mijn nicht had hoge koorts (40 graden en hoger) moest veel hoesten, en voelde zich gewoon zwaar belabberd…Ernstige complicaties die zich dan KUNNEN opdoen is bv een longontsteking, wat natuurlijk wel zeer gevaarlijk is…Las net in de krant dat in Belgie een 34 jarige vrouw 1,5 week geleden de griep kreeg, en nu is overleden als gevolg van een dubbele longtsontsteking…Dan lijkt me dat haar fysieke gestel ookal niet al te best zou moeten zijn, anders zou een AB infuus tegen longontsteking wel goed zijn werk moeten doen…Maar goed dat staat er uiteraard weer niet bij :shifty:
Als ik zie hoe het is gegaan bij de man van mijn nicht, maak ik me geen echte zorgen hoor…
bij een virale longonsteking helpt AB natuurlijk niet…, dat kunnen ze alleen de patienten in goede conditie proberen te houden/krijgen…
Fietje een ontsteking kan toch niet ontstaan door een virus? ik zeg het verkeerd…kan vast wel ontstaan door een virus, maar een ontsteking wordt toch aangewoekerd door een bacterie?
Snap je wat ik bedoel?
Edit:
Ff van wikipedia geplukt:
Virale verwekkers zijn meestal een influenza-virussoort, het respiratory synctial virus of een adenovirus. Hoewel de pneumonie meestal niet ernstig verloopt, wordt de long wel tijdelijk verzwakt, waardoor deze gekoloniseerd kan raken met bacteriën en er een zogenaamde bacteriële superinfectie kan ontstaan.
Dus dan is is een ab kuur wel voldoende, mits men er vroeg bij is…
bij een virale longontsteking hoefen er echt geen bacterieen aan te pas te komen… een virale longonsteking is doorgaans ook minder erg en moet door het lichaam zelf opgelost worden.
door een virale longonsteking ben je wel verzwakt en kunnen bacterien makkelijker toeslaan
(ik ga nog even speuren naar een beter stukje tekst, want ik krijg het niet goed uitgelegd)
BERLIJN (ANP) - De farmaceutische industrie voedt de angst voor de Mexicaanse griep. De Mexicaanse griep is niet gevaarlijker dan de gewone griep. Integendeel: het aantal gevallen is ‘belachelijk’ klein vergeleken met andere griepgolven.
Dat zegt de longarts en SPD-parlementariër Wolfgang Wodarg volgens Duitse media vrijdag. ,Dit is big business voor de farmaceutische industrie’’, aldus Wodarg. Volgens hem heeft de lobby van de farmaceutische industrie zijn belangen weten door te drukken in de politiek. Normaal is nooit van tevoren bekend hoeveel griepvaccins verkocht kunnen worden. ,Nieuw is nu dat de regering de farmaceutische industrie een verkoopgarantie geeft’’, aldus Wodarg.
Tevens maakt de arts zich grote zorgen over het griepvaccin dat momenteel in Duitsland wordt getest. Dat wordt gekweekt op kankercellen van dieren. Volgens Wodarg zou er een kankerrisico voor gevaccineerden kunnen zijn. Dat wordt echter pas jaren na de voorgenomen massale inentingen duidelijk. Volgens Wodarg worden de Duitsers massaal als cavia gebruikt.
die farmaceutische industrie, dat is me er eentje.... :snooty:
Normaal ga ik er altijd wel vanuit dat het mij voorbij zal gaan: ik ben jong en gezond dus het komt wel goed. Nu val ik opeens in een risicogroep omdat ik zwanger ben. Maar toch steek ik mijn kop in het zand: ik ga me ook niet laten enten. Ik zou het vreselijk vinden als het toch consequenties heeft voor mijn kindje.
Iedereen zegt dat de kans om de mex. griep te krijgen groter is als je zwanger bent, maar echte cijfers heb ik nog niet gehoord. In amerika is 6% van de mensen die besmet zijn zwanger. Maar hoe groot is de kans dat ik overlijd als ik het krijg? Voor de meeste mensen zal goed uitzieken de oplossing zijn, sommigen overlijden. Maar wat zijn de kansen? Hoe groot is de kans als je 60+ bent, hoe groot is de kans als je een klein kind bent en hoe groot is de kans als je zwanger bent? Weet iemand dat?
maar uit het andere topic lees ik idd ook wrm het geldklopperij zou zijn,
maar mensen doen het echt toch zelf nog om de keus te maken naar de winkel of de apotheek te rennen om iets te halen ,
en tuurlijk betalen we mee, maar toch is het gek dat er wellicht veel mensen zijn die straks in de rij staan voor ene prik , die nu zich afvragen wrm de commotie mwant zo erg is het niet
Mensne gaan zelf ook mee in de stroom van media enz
Ja snap ik. En ook ik vind het nu een hype worden, veel commotie over. Maar ook ik laat me wel enten omdat ik tot een risicogroep behoor. Ben niet bang voor de griep (of het nu MG is of gewone wintergriep zeg maar) maar wel voor de complicatie’s en de gevolgen daarvan. En die zijn voor mij als risicogroeper net iets groter en dà à r zit ik niet op te wachten.
maar uit het andere topic lees ik idd ook wrm het geldklopperij zou zijn,
maar mensen doen het echt toch zelf nog om de keus te maken naar de winkel of de apotheek te rennen om iets te halen ,
en tuurlijk betalen we mee, maar toch is het gek dat er wellicht veel mensen zijn die straks in de rij staan voor ene prik , die nu zich afvragen wrm de commotie mwant zo erg is het niet
Mensne gaan zelf ook mee in de stroom van media enz
mensen doen het zelf? tja, klopt. Maar mensen maken wel keuzes door de informatie die tot hun komt. Dus als er wordt verteld dat het levensgevaarlijk is en je achterlijk bent als je je niet ent, dan snap ik best dat mensen zich laten enten. Je moet je ten slotte ergens aan vast kunnen houden he?
Ik ben niet zo van de complot-theorieen e.d. maar het zal me zelf niet veel verbazen als de farmaceutische industrie hier idd een behoorlijke vinger in de pap heeft en met heel andere doelen handelt dan wij hopen. Het zou alleszins niet de eerste keer zijn.
grappig bianca dat je even dacht dat die vaccins echt gratis waren. Er gaat ranzig veel geld om in die industrie hoor. Of dat nou door jou betaald wordt, door de staat of door je verzekering; rijk worden ze ervan.