@Tammy wrote:
Ben ik de enige die zich nog totaal niet verdiept heeft in de MG?? :think:
Lees er niks over en hoor er ook zeer weinig over.
Maak me dus ook niet zo druk eigenlijk
Kijk je nooit tv dan ?
Of de radio…staat die nooit aan ?
@Tammy wrote:
@Janet76 wrote:
@Tammy wrote:Ben ik de enige die zich nog totaal niet verdiept heeft in de MG?? :think:
Kijk je nooit tv dan ?
Of de radio…staat die nooit aan ?
@faizaa wrote:
@joseetje wrote:Hoezo blijft Albert niet rijden![]()
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
@Tammy wrote:
@mandy_d. wrote:
@faizaa wrote:@joseetje wrote:Hoezo blijft Albert niet rijden![]()
Wij bellen gewoon de race-chinees…jaja…hij bestaat!
Bami bestellen…race-chinees bellen! Hahahaha…o nee…die liggen natuurlijk ook thuis met de griep…
tja compleet theorien,…
er gaat al vanaf het begin een dat Donald Rumpsfeld, maatje van Bush een groot belang heeft in een bedrijf dat weer heeeel veel aandeel heeft in het Zwitserse Roche… ja, het bedrijf dat tamiflu ontwikkelt…
Dus er gaan verhalen dat er een vies spel gespeeld wordt en dat de WHO ook betrokken zou zijn bij de stemmingmakerij om zo maar veel tamiflu op de markt te kunnen slijten.
Ik vraag me af of het al zo erg is dat de WHO niet eens te vertrouwen is… maar ja, aan de andere kant zou het me niets verbazen. Vind het wel interessante info…
@Sis wrote:
@mandy_d. wrote:@faizaa wrote:@joseetje wrote:Hoezo blijft Albert niet rijden![]()
Wij bellen gewoon de race-chinees…jaja…hij bestaat!
Bami bestellen…race-chinees bellen! Hahahaha…o nee…die liggen natuurlijk ook thuis met de griep…
DIe zijn dan ook aan de race… :mrgreen: Oh sorry die is echt te makkelijk… :oops: 8) :lol: :silenced:
@fiep klophout wrote:
Zie dat netwerk dadelijk laat zien hoe nederland eruit ziet als de griep echt uitbreekt. Een man die dramatisch vertelt dat er geen telefoon zal zijn, geen ov, geen dit geen dat…
gek, krijg me toch een deja vu…
tonight we’re gonna party like it’s 1999…
dus ik neem gewoon aan dat dit weer hetzelfde afloopt als die enorm indrukwekkende milleniumbug, en dat we over een jaar met z’n allen denken: waar de fok maakte we ons druk om met z’n allen…
ik ben ook altijd heel sceptisch geweest over de mg…
Maar hij heeft bij ons genadeloos toegeslagen de afgelopen week…
Ik werk met verstandelijk gehandicapten en onze afdeling is gesloten ivm mogelijke mg… Op andere groepen is het al zeker de mg… Het is zeer en zeer besmettelijk… Er liggen al verschillende bewoners in het ziekenhuis…
Ook in Breda zijn er al 3 scholen besmet…
Ik ben vandaag aan het oppassen en de moeder van de kindjes werkt op een school niet ver van Breda vandaan en ook daar heel veel kinderen ziek (mogelijk mg)…
Dus ik denk dat het nu pas gaat beginnen eigenlijk…
Verder ben ik niet bang voor de griep zelf, hij zal niet erger zijn dan de gewone griep… Ook daar gaan hele zieke mensen mogelijk aan dood en dat is met de mg net zo…
grts patricia
Ik werk bij een gezondheidscentrum voor een aantal huisartsen. Inderdaad leek het eind juli een hot topic: we kregen protocollen van het RIVM/ GGD etc. en werden verplicht schorten, maskers tec. aan te schaffen. Op een kleine toename van wat vakantiegangers uit Spanje e.d. viel het reuze mee. 8)
Maar, sinds deze week lijkt er weer een opleving. Niets ernstigs nog (binnen onze praktijken), gelukkig, maar toch werd op het nieuws een vijfde en zesde dode gemeld. :shock: En, de protocollen komen weer te voorschijn…
We wachten maar weer af. En iedere griep wordt nu natuurlijk mexicaanse griep genoemd, dus wat dat betreft is het moeilijk bijhouden. Maar het is waar: het lijkt wel een erg besmettelijke soort te zijn!
Als medewerkers in de zorg krijgen wij ook de vaccinaties voor de mexicaanse griep in november en december. Ik heb even getwijfeld, maar ik heb besloten deze niet te nemen. Het advies tot op heden van de GGD is nl dat je na de laatste vaccinatie 2-3 maanden niet zwanger ‘mag’ worden en je deze ook niet ‘mag’ ontvangen tijdens de eerste 3 maanden van de zwangerschap. :shock:
Ik krijg de prik over drie weken en dan werkt ie over vijf weken, maar ik denk dat het virus dan al lang langs geweest is hier met een schoolgaand jochie.
Ik krijg hem natuurlijk liever niet, maar ben in elk geval blij dat mijn astma op het moment goed onder controle is en dat ik de griepprik in elk geval al heb gehad en andere gangbare varianten in elk geval niet kan krijgen.
En verder … ik zie wel. Ik ga niet als een kluizenaar thuis zitten in elk geval. En griep hoort eigenlijk ook wel weer bij de herfst en winter en elk jaar gaan er een paar duizend mensen dood door de griep waaronder ook een aantal jonge (ogenschijnlijke) gezonde mensen helaas.
Dit is zo’n beetje de enige die nu rondgaat toch?
Maandag erg ziek geworden, koorts, spierspijn, hoofdpijn, koud ( ZOOOOO KOUD) en zelfs nog overgeven.
En ook echt van mwoah het gaat niet zo tot ik kan niet meer in een uur tijd.
Nu gaat het wel weer, koorts was na 2 dagen over evenals de spierpijn en de kou.
De hoofdpijn blijft nog wat langer hangen.
Dus gaat er nog wat anders rond?
Mijn man is net weer opgeknapt van de mexicaanse griep.
Is er behoorlijk ziek van geweest.6Dagen koorts van rond de 40 graden.Bleek dat hij er toen een ontsteking aan zijn longen bij had en na een Abkuur gelijk opknapte.
Vooral keel een longproblemen hoort bij deze griep.Hij is nu een week weer aan het werk,maar nog steeds erg moe…het hakt erin.
Maar mijn zoon,dochter en ik ik hebben het gelukkig niet gekregen.
tis niet erger dan een normale zware griep vind ik.
Ik ben nu ook harstikke ziek, hoesten als een gek hele droge pijnlijke hoest.
4 dagen ontzettend pijn aan mijn keel gehad, slikken deed ontzettend veel pijn.
Geen koorts gehad.
Ik heb geen moment aan de mexicaanse griep gedacht, terwijl keelklachten er wel bij horen.
Al heb ik nog nooit zo erg keelpijn gehad als nu :?
Oja keelpijn, vergeten te zeggen…hier ook en ook dat voel ik nog steeds.
Manlief had het hoogstwaarschijnlijk 2 weken geleden…
Hoor net op de radio dat er een meisje van 14 overleden is aan de MG, ze was gezond voor ze de griep opliep :think: …
Mijn man is ook net hersteld…we mochten er wel vanuit gaan dat hij het had; hoge koorts, spierpijn, hoofdpijn, keelpijn (heel erg!) en hoesten. Hij had 3 dagen koorts en knapte toen weer op. De hoofdpijn blijft idd hier ook nog wat hangen. Tot nog toe voel ik me nog prima en de jongens ook, hopelijk blijft dat zo. Als ik het krijg moest ik direct weer de ha bellen…weet niet wat er dan gebeurd, maak me er maar niet te druk over…
Werk op de HAP en zo spannend vinden de artsen het nog niet hoor. Hoeveel mensen hebben hem al niet gehad zonder dat ze het wisten. We wachten maar rustig af. In 2000 zou alles ook al er mee ophouden, dus ach :lol:
nou ja, een meisje overleden zonder ziektegeschiedenis maakt het weer wat
spannender…
Ik heb het in augustus al gehad, had daarna nog 4 weken pijn in mijn longen. Nu helemaal nergens meer last van.
Ik hoop alleen niet dat straks al mn collega’s ziek zijn en ik alles in mn eentje
moet doen :shifty:
Er heersen nu ook heel veel verkoudheidvirussen, dus het hoeft niet gelijk de mexicaanse griep te zijn.
Volgens mij is het grote verschil tussen griep en verkouden … koorts (boven de 38,5).