Wat cool!!! Dat wil ik dus ook leren Met wat vul je die beestjes op trouwens? Gewoon van wat witte spul?
@Lune: Waar bestel je dat online? Vind online bestellen namelijk ideaal, hoef ik hier niet allerlei winkels langs te gaan op zoek naar katoen. En de markt is hier op vrijdag en dan werk ik (nog een week, maar toch :lol: )
Lune, wat een leuke website met die granny squares! Ik heb meteen die strikjes gemaakt die erop staan. Leuk voor op de haarbanden!
Daar staan ook een aantal links naar online winkels, volgens mij.
Anders google je op de wolnamen Catania en Phildar.
Ik ben nu into oranje, rood, wit en blauw met de haarbanden. :mrgreen:
Is er dit jaar niet een belangrijk voetbalgebeuren??? Daar ben ik dus echt niet in thuis en wonderlijk genoeg, mijn man ook niet. ( een van de redenen waarom ik hem zo geweldig vind )
Ik had het Rio katoen bij cieb.nl vandaan. Hoort ook een heeeel leuke blog bij
Maar het heeft wel zin om ff te zoeken hoor, ik vond van catania destijds ook ergens een leuke aanbieding en als je 20 bollen bestelt scheelt dat toch best wat.
Leuke beestjes zeg!
Ik heb vulwol gebruikt om mijn schildpadje op te vullen.
De sprei waar ik mee bezig ben is trouwens toch niet retro roodoranjegeelbruin geworden. Ik gebruik nu in elke granny licht & donkerblauw, lime en donkergroen, geel, wit en rood en sluit af met een toer rood. Vind het resultaat erg geslaagd
Cieb webshop is sinds vorige maand gesloten zie ik staan. Dan maar even googelen
Jullie hebben me op een idee gebracht . Ik heb vanmorgen katoen gekocht in de kleuren rood paars roze taupe donkergrijs en crème wit. Zelf houd ik niet van heel druk dus ik denk dat ik de vierkantjes in 1 kleur maak en dan aan elkaar haak met de taupe kleur.
Ik begin maar gewoon met vierkantjes maken eerst genoeg voor een kussen en wie weet… word het wel een deken :mrgreen:
Maandag maar eens rustig beginnen als niemand thuis is voor een paar uur :lol: Het is minstens 30 jaar geleden dat ik gehaakt heb :eh:
Leuk!
Mooie kleurtjes ook.
Als je voor rustig gaat, zou ik er eerder voor kiezen om ieder vierkantje hetzelfde te haken, maar wel met alle kleurtjes. Dat oogt denk ik rustiger als alle vierkantjes in 1 kleur, maar wel verschillende kleuren. En ik vind het mooier, omdat het patroon beter uitkomt, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk
Dit is wat jij bedoelt toch?
Ik zou eerder voor zoiets gaan: (afgezien van de wel heeele zoete kleurtjes dan, maar het ging me even om het patroon)
Dat bovenste plaatje vind ik erg mooi, zoiets wil ik ook wel maken Zoiets wordt toch wel een lekker fijn warm dekentje voor 's avonds op de bank bijvoorbeeld?
Lune, ik snap wat je bedoelt. En ik ben het met je eens. Ik ga maar eerst wat proef lapjes maken denk ik. ( ben niet zo van het afwerken en met steeds een ander kleurtje moet je heel vel afwerken/hechten toch?)
Nog even hè, hoeveel lossen, en dan hoeveel steken in het rondje en hoe dan verder? :oops: Het haken ging gelijk goed. Had ook niet anders verwacht. Heb vroeger ( 30 jaar geleden dus mwah, 32 jaar zelfs :lol: ) veel van die barbiejurken gemaakt. Strak lijfje en dan heeeeeel wijd uitlopend. Dat deed ik met acryl. Haakte wel prettiger maar dat wil ik natuurlijk niet op de loungeset doen deze zomer.
Ariel, op die draadjessite die genoemd is staat in het menu links een basispatroontje, compleet met foto’s álá ‘haken voor onbevoegden’, kind kan de was doen :).
Heel fijn, alsof ik niet genoeg te doen heb, maar; ik wil ook zo’n sprei!
Heb ook al zo’n 20-25 jaar niet gehaakt, wist niet meer hoe de steken heetten (halve vasten, dubbele stokjes etc.). Net een uurtje kennis aan het ophalen geweest. Mijn moeder was er erg goed in, heb prachtige gehaakte tafelkleden met ingewikkelde patroontjes enzo. Ze maakte ook (vloer)kleden, smyrna heet dat geloof ik…
Morgen maar eens op zoek naar de haakpennen
Ik ben nu begonnen met een soort sterren te haken in verschillende kleuren. Die wil ik aan elkaar maken en er een topje van maken voor Emma.
Ik heb inmiddels een paar boekjes over haken, maar moet het nog steeds een beetje leren haha. Filmpjes op youtube gekeken, maar dat is toch nog best lastig om in de vingers te krijgen! Daar is het gewoon flop flop flop, klaar! Dusseh, duurt nog even voordat ik echt wat kan maken
Nog een paar nieuwe haarbanden…
M’n sterren.
De kleuren zijn in werkelijkheid iets sprekender. De groene is bv meer lime.
Leuk! Mooi patroontje zeg.
Nog eentje…speciaal voor de komende “sportzomer”!
Deze haarbanden zijn te koop. Kleuren, breedtes en diverse variaties mogelijk. Prijs varierend tussen de 1,50 en 4,95.
Ik vind de bovenste haarband op de eerste foto en de regenbooghaarband met de vlinder leuk Elka!
Die zou ik graag voor mijn nichtjes willen kopen
Ik vind de bovenste haarband op de eerste foto en de regenbooghaarband met de vlinder leuk Elka!
Die zou ik graag voor mijn nichtjes willen kopen
Esseke, ze liggen monenteel te koop in een winkeltje bij mij in de buurt. Ik ga morgen kijken of ze er nog zijn en anders maak ik nieuwe voor je.
Ik kom mijn haakwerk van de laatste tijd even showen!
Kleedje:
Sprei in wording:
gek mutsje:
poncho:
kleine poncho:
Nog een poncho:
Grove sjaal:
En mijn eerste projectje, mijn poncho!
[/img]
Leuk hoor, dat je dat allemaal kan maken met haken! Jeetje! Hoeveel tijd gaat er nou in zo’n poncho zitten ongeveer (een grote) ?