:mrgreen: zegt genoeg haha…
hier vandaag raporten dag…ik kon haar vanochtend haast niet wakker krijgen, het begint nu echt duidelijk te worden dat ze er moe van is…wel een hele leuke dag gehad gisteren, ze zijn met de fiets naar de boer geweest met de hele klas,
en daar heeft ze een koe gemolken, en zoveel melk mogen drinken als ze lustten
een uilejong vast mogen houden ( er was iemand van een vogelopvang die speciaal gekomen was om daar over te vertellen)
een uilebal ontleed ( gatver mam daar zaten levende maden in :sick: )
met kalfjes gespeeld, koeien geknuffeld
nou jaaa, ze was heeeelemaal opgetogen toen ze thuis kwam
wel grappig want toen ze wegging zei ze dat dr toch niks aan was , dat t een saaie boerderij was, en je nergens aan mocht komen…had ze dus een andere boer voor ogen gehad hahahahahaha…ze zijn idd ooit naar een andere boerderij geweest, daar mochten ze alleen in t hooi spelen
maar goed dat is voor mijn kids “normaal” dat doen ze hier elke dag wel haha
wat een leuke uitstapjes
en op een boeredrij wonen, dat is ook geweldig zeg,
maar wel hard werken zeker?
wij zijn geen boeren hoor Gab…wij hebben voor de hobby wat paarden en een paar geiten, dat is t enige “vee” dat we hebben, en jah dat vraagt ook wel zn verzorging…maar t is niet vergelijkbaar met een echt “boerenleven”
wij hoeven er niet mega vroeg uit om de koeien te melken, met een beetje hulp van vrienden kunnen wij gerust met vakantie…
1x per jaar hooien wij ons land ( 2ha) zodat we wintervoer hebben voor onze dieren…we houden niet meer hooi dan nodig voor 2 winters
met het oog op het eventueel mislukken door slecht weer van onze hooi oogst…dan heb je in elk geval een winter extra staan…
wat wij extra hebben verkopen we…zo haal je je kosten er nog een beetje uit
verder is t vooral het onderhoud van huis en tuin dat tijd vraagt, een nieuwbouw eensgezinswoning huren is ongetwijfeld veel minder tijd en energie rovend
maar voor ons staat daar de enorme vrijheid en het wooncomfort tegenover
mijn man werkt gewoon als floormanager bij een grote metaalfabriek
even ego hoor
Mag ik even HEEL trots zijn? :mrgreen:
S.anne-m.arije heeft haar rapport meegekregen
Ten eerste is ze op alle onderdelen vooruit gegaan en ze stond er al zo netjes voor
alles staat op goed/ruim voldoende
rekenen is altijd het lastigste voor haar, maar ze is een werkertje dus heeft ze ook dat enorm opgehaald
hoofdrekenen heeft ze nu een 8.5
tafels voldoende tot ruim voldoende
rekenwerk 7.5
inzicht( rekenen ) ruim voldoende
Ik vind het zo goed van haar!
Maar Wat echt belangrijk is , de citogegevens
ze had spelling A*
technisch lezen A
DMT-woorden lezen B*
rekenen A ( en dat was C bij de vorige toetsing)
spreekbeurt; goed
werkstuk ; goed
boekbespreking; ruim voldoende
*Nivo A wordt gehaald door de 25% hoogst scorende leerlingen en is dus goed ( staat in het bijgeleverde briefje)
*Nivo B wordt gehaal door 25% van de leerlingen en zit net boven of ruim boven het landelijk gemidddelde en is dus voldoende
Kortom, ze gaat heel lekker en is ook zo enorm trots op zichzelf …volgend jaar naar groep 7 met de zelfde juf ( yes!!!) in de zelfde groepssamenstelling ( yes!!!)
Als ze minder zou scoren zou ik ook super trots zijn hoor, ik ben vooral trots erop dat ze juist door zo haar best te doen en zich enorm in te zetten haar rekenen op heeft gehaald naar een hoger resultaat, terwijl ze daar eigenlijk best eenhekel aan heeft en t niet haar grootste kracht is :inlove:
:thumbup:
wat goed zeg, daar mag je idd heel trots op zijn :dance:
net grote draak opgehaald, en afscheid genomen van de juf :?
ik had toch wel een kikker in mijn keel hoor,
vraagt jasper in de auto mama hoeveel uren heb ik nu vakantie :silenced:
kristalkindje; voor je dochter
Super goed zeg !!!
Gab; wat zei je, dat is een leuke rekensom, reken zelf maar eens uit :mrgreen:
Jan viert vanmiddag de verjaardag van meester op school.
Ze moesten op de fiets komen, gingen ze vanmiddag ergens een ijsje halen.
Nog 2 weken school…
ik heb hem gewoon een rekenmachine gegeven
Hahaha, er is ook niets mis met het feit dat je goed met een rekenmachine kunt werken Ik hoop niet dat hij nu elk uur gaat zeggen : alweer een uur vakantie minder :?
Wij mogen ook nog 2 weken naar school. Nog even genieten voor Max van zijn leuke en strenge meester. Volgend jaar krijgt hij een juf die hij ook in groep 5 heeft gehad. Niet leuk. Sterker nog…helemaal niet leuk. Zo erg niet leuk dat we zelfs al even gedacht hebben aan een andere school. Maar dat is geen optie. Omdat ik de school die in de buurt zit te betuttelend vind. Dat past niet bij ons. Daarnaast is er een geloof aan verbonden en ook dat is niet zo mijn ding. Al stap ik daar wel overheen. We hebben gesprekken met de directeur en hopen op een oplossing. Maar die is er denk ik niet. Dus wel deze juf… :? Daar gaan we dan voor de vakantie ook nog maar mee praten.
Wel een beetje een domper op de feestvreugde van de goede resultaten en het leuke jaar wat we achter de rug hebben.
Gab, balen van die lamp die stuk is. Hopelijk kom je eruit met je verzekering. Inmiddels wel alles weer droog en heel in huis?
Kristalkindje, Je bent echt terecht trots op je dochter! Mooie cijfers hoor.
Hedwich, leuk joh, met de meester een ijsje halen. Altijd leuk die verjaardagen van meesters en juffen. Max heeft voor zijn meester dit jaar op zijn trompet gespeeld. Meester vond het fantastisch.
We gaan even eten. Ik voel me uitgehongerd :mrgreen:
Da’s balen Ariel. Een goede meester of juf is zo belangrijk. Gelukkig heeft Y.oni een fantastische meester (en juf) en die houdt ze ook. Hier hebben we ook een paar jaar een waardeloze juf gehad, met alle gevolgen van dien. Dan waardeer je goede docenten des te meer.
Weinig aan te doen hè? Van school wisselen is ook zo wat. Kunnen ze niet met elkaar opschieten of is het ‘gewoon’ en ‘slechte’ juf?
Goed van je dochter kristalkindje Vooral omdat ze zo hard gewerkt heeft.
En Gab, heeft Jasper nog uitgerekend hoeveel uur vakantie hij heeft?
Wij moeten nog 2 weken. De kinderen tenminste. Ik moet nog 5 weken. En dat lijkt nog zooooooo ver weg.
Gaan jullie kinderen nog wat doen in de vakantie? Y.oni gaat een weekje op zeilkamp. Alleen overdag, want ze wilde niet blijven slapen. Het is voor het eerst dat we zoiets doen. In de meivakantie heeft ze ook zeilles gehad en dat vond ze zo leuk dat ze van de zomer nog een weekje mag. Ik denk dat de zomervakantie dit jaar zo om is. Een weekje zeilen, daarna nog 2 weken en dan gaan we op vakantie. Drie weken dit jaar, normaal kan ik maar twee krijgen in de zomervakantie dus ik ben helemaal blij :dance:
s.anne-m.arije gaat een weekje naar zo n dagkamp met spelletjes speurtochten en een bonte avond natuurlijk :mrgreen:
vorig jaar is ze twee weken geweest maar deze keer wil ze 1 week omdat de tweede week vaak een herhaling van de eerste is, en we in augustus nog twee weken naar denemarken gaan
ik wil ook nog even met haar naar de koopluyden markt hier in de stad
dat is altijd zo leuk. en is een dag voor wij weggaan…ik denk dat we s nachts gaan vertrekken en zoveel mogelijk doorrijden ivm de jongste die niet graag meer lang in de auto zit nu ze kan lopen
ik hoop dat ze wat doorslaapt, we gaan naar noord jutland, maar denken er wel over om een nachtje te kamperen op weg er naar toe
we hebben daar een huisje gehuurd maar nemen wel een tent mee waar we met zijn vijfjes in kunnen slapen voor een nacht
zodat we niet zo vast zitten aan die lange rit , kunnen we op de terugweg misschien nog een camping pakken voor een dagje of wat
Jan gaat zijn leraar ook missen.
De meester die hij gaat krijgen lijkt hem wel leuk, de juf kent hij niet.
Maar idd, als een kind en leerkracht geen klik hebben,… is het een lastig jaar.
Jan is in de vakantie deels bij zijn vader, deels bij ons.
Met zijn vader gaat hij ieg een week weg.
Of wij weg gaan, of dagjes gaan doen, weten we nog niet.
zijn jullie kids ( meiden denk ik) ook zo gek van die dancewheel?
ik had er bij action eentje voor sanneke gekocht maar die is al versleten, ik koop voor haar verjaardag eentje bij intertoys, zo eentje waar lampjes inzitten 8)
mn meisje is vandaag tien geworden
zucht…onze baby is een hele dame geworden…een lieve grote zus, een schat van een meid
gisteren hebben we het gevierd bij het keltisch midzomer festival in nieuweschans, en we hebben thuis natuurlijk taart gegeten.
vandaag viert ze het op school en op streetdance dus ik ben al ijsjes wezen brengen op school
hoe is het bij jullie?
gefeliciteerd…
en 10 jaar al,
nu worden ze echt groot :thumbup:
veel plezier nog vandaag :-*
Gefeliciteerd, maak er een mooie dag van.
gefeliciteerd !!!
Jan komt net thuis, hij doet mee met de zwemvierdaagse.
Hij kwam er vanmiddag om 16.45 achter dat dit deze week is.
Inschrijven moest voor 17.00 gebeuren…
Hij heel rapido er heen gefietst en zich ingeschreven.
Thuis gekomen snel wat brood gegeten, want 17.45 moest hij er zijn.
Niet helemaal apart dat hij nu wat moe is :mrgreen:
Gefelicitaart!!! (en het was een mooie taart heb ik al ergens gespot!)
@hedwich wrote:
gefeliciteerd !!!
Jan komt net thuis, hij doet mee met de zwemvierdaagse.
Hij kwam er vanmiddag om 16.45 achter dat dit deze week is.
Inschrijven moest voor 17.00 gebeuren…
Hij heel rapido er heen gefietst en zich ingeschreven.
Thuis gekomen snel wat brood gegeten, want 17.45 moest hij er zijn.
Niet helemaal apart dat hij nu wat moe is :mrgreen:
hahaha sportief manneke he :mrgreen:
Vaak is hij liever lui dan moe…
Maar zwemvierdaagse, avondvierdaagse, vind hij wel leuk om te doen
Mooi laten gaan dan !!
Dappere Janneman.
Goed van hem zeg !