Groep 7

Wat een grapjas die Jan :smiley: Max is overal op tijd voor met inschrijven maar zegt tot het laatst toe dat hij niet mee gaat doen… Om toch mee te gaan doen en het dan echt heel erg leuk te hebben :lol:

We hebben een gesprek met de meester van Max gehad. Hij doet het overal goed in. Allemaal hoge B maar meest A. Met schrijven heeft hij echt een stap gemaakt. Van nagenoeg onleesbaar voor een leek naar goed leesbaar en overzichtelijk. Morgen hebben we een gesprek met de directeur. Eigenlijk ben ik er nerveus voor. Voor onszelf hebben we al besloten dat Max niet van school gaat. We gaan voor de vakantie nog wel een gesprek aan met juf en Max. Max is zelf nog erg boos want hij wil niet bij die juf in de klas. Nu hyeb ik het vermoeden dat hij ook met anderen meepraat. Niet leuk. Maar ik vind het ook belangrijk om hem mee te geven dat je niet direct de handoek in de ring kunt gooien als iets niet helemaal meezit.

Vannavond hebben ze weer heerlijk getraint. Max en Victor en mijn wederhelft doen aan ijshockey. Nu is dat 1 x in de week zomertraining. Conditie en stickhandeling en 1 x in de week op het ijs in heerenveen. Hun conditie zit wel snor… Die van mij is veel minder :lol:

@kristalkindje: wel te laat, maar van harte gefeliciteerd met je dochter!

Hopelijk is dat niet net zoals hier “ja, mama nu ben ik tiener, dus nu zul je het beleven”. Dat was de spreuk hier in huis een paar maanden geleden.

en ze heeft woord gehouden :mrgreen:

Hopen dat ik niemand over het hoofd zie, want er is weer heel veel geschreven.

@ariel: balen van die juf, hopen dat je nog een gesprek krijgt voor het einde van het schooljaar, want er kan wel wat veranderd zijn, toch? De juf kan ook een andere aanpak kiezen voor het volgend schooljaar. Probeer wel een vinger aan de pols te houden, en toch te genieten van dit einde van het schooljaar.

@hedwig: zwemvierdaagse, goed zeg. Hier doen ze wel altijd mee met avondvierdaagse, maar zwemvierdaagse is nog een slagje zwaarder, misschien als ze wat ouder zijn.

Dat Dancewheel is het hier niet hoor, dat vind M.ilou voor kleine kinderen, maar dat kan nog veranderen natuurlijk, de zomer is nog lang.

Ik ben vandaag helemaal alleen in huis, kids zijn logeren bij opa en oma.

Vanavond zijn ze weer thuis en dan gaan ze woensdagavond, donderdag en vrijdag weer naar opa en oma in Vlissingen. wij gaan ze zaterdag weer ophalen. Vrijdagavond gaan we naar de harry potter film, dus we hebben het lekker rustig. nog 10 dagen en dan gaan we lekker op vakantie!

Is iemand toevallig al eens in Tsjechie geweest? Heeft iemand nog tips voor ons? m.b.t. eten, drinken, uitstapjes. Wij zijn fervent Frankrijk gangers, maar nu dus een andere kant op.

ik ben we vaak in tsjechie geweest, dat is alleen al wel een tijd geleden moet ik zeggen

destijds kon je er goedkoop eten en drinken, de prijzen lagn echt heel anders dan hier

de tsjechen zijn wel wat gesloten vind ik, nog echt vanuit de communistische achtergrond ( de ouderen bedoel ik) er wordt vaak wel duits gesproken en de jeugd spreekt vaak ook wel engels

wbt tips pfff, nou wij zijn op verschillende plaatsten geweest, zowel in het reuzengebergte, (we waren toen in jablonec nad nisou in een pension)

als in het boheems paradijs

we zijn ook wel eens meer onderin naar de westkant geweest , daar vonden we het ook heel mooi,

en ook meer in de buurt van de slowaakse grens in een plaatsje dat bojkovice heette

ik geef zelf nog altijd de voorkeur aan het boheems paradijs moet ik zeggen, zo mooi daar

en een dag praag mag eigenlijk niet ontbreken,…in de buurt van praag bij kona piste is een kasteel dat de moeite van het bezoeken waard is…

ga je een dag praag doen parkeer dan buuiten de stad en neem de metro

:slight_smile:

Wat is het hier rustig. Al (bijna) aan het vakantie vieren? De kinderen moeten nog 1 week naar school. We merken aan allebei dat het genoeg is. Ze hebben geen zin meer.

Ariel, heb je al een gesprek met de juf gehad? Ik hoop dat je die nog wel voor de vakantie krijgt en dat dat wat rust geeft.

Hedwich, zwemvierdaagse. Dat deed ik vroeger altijd met mijn moeder. Al vanaf een jaar of 8. Y.oni zwemt niet zo veel meer. Maar het lijkt me wel leuk om dat een keer samen te doen. Ze wil wel weer graag verder met zwemvaardigheid, dus wie weet.

Esther, ik ben nog nooit in Tsjechië geweest. Mijn vriend wel. Lang geleden, nog voor mijn tijd :mrgreen: (en dat is toch al weer bijna 20 jaar) Hij wil er nog wel een keer heen. Hij vond Praag een hele mooie stad, vooral de oude gebouwen.

Zo, ik zal weer aan de schoonmaak. We hebben een miereninvasie in de keuken :sick: Tijdje terug ook al en we dachten dat we er van af waren, maar ze hebben blijkbaar een andere ingang gevonden. Bah, het is zo vies als je 's morgens beneden komt en er lopen allemaal mieren op je aanrecht. Ze zaten zelfs in de bestekla.

hallo allemaal!

Nog 1 week en dan is het hier ook echt vakantie. Kan me er nog niets bij voorstellen met dit weer :? We gaan nog wel weg maar we zijn erg van last minute en het maakt ons ook niet uit waar heen. Al wil ik nu wel naar de zon. We denken aan Kroatie. Maar spanje of italie kan ook :lol:

We hebben besloten dat Max op deze school blijft. We hebben vanmorgen het laatste gesprek met juf RTer en max gehad. Aangegeven waar de knelpunten lagen ( Max is rustig, beleeft enzo op school met bovengemiddelde resultaten dus ze snapten ons probleem in eerste instantie niet zo. Uitgelegd over de hoofpijn wat later migraine bleek en wat er allemaal gebeurd was. Heftig jaar die groep 5. Maar we zien groep 7 nu met vertrouwen tegemoet. De klas is anders. de “haantjes”’ zijn uit de klas en de onrusstokers ook. )

Het vriendje van Max gaat wel naar een andere school. Prima keuze voor hen. Ik ben benieuwd hoe Max daar op gaat reageren. maar heel stiekum ben ik er ook wel een beetje blij om Had het veel liever niet zo gezien hoor maar Max laat zich wel eens beinvloeden door hem.

Ik ga deze week de zolder maar eens goed opruimen. KUnnen de kinderen daar spelen zonder dat ze alles direct weer moeten opruimen. Met dit weer zie ik me nog geen zwembadje opzetten in de tuin. Jammer hoor. Ik heb zelfs net de verwarming aan gedaan. gekker moet het toch niet worden in de zomer :evil:

Het weer valt me best mee als je het vergelijkt met de afgelopen weken. Eergister heb ik er even aan gedacht het badje buiten te zetten. De kinderen zijn best veel buiten. Y.oni zowiezo. Ze is deze week op zeilkamp en zit van 's ochtends vroeg tot het eind van de middag op het water. Morgen is de laatste dag, dan mag ze ‘showen’ wat ze geleerd heeft.

Fijn dat jullie groep 7 toch met vertrouwen tegemoet zien. Nu eerst lekker van de vakantie genieten. Ik moet nog 2 week werken, dan heb ik vakantie. Ik tel de dagen :mrgreen:

Het weer valt me inderdaad niet tegen. Vandaag was de koudste dag tot nu toe maar de jongens hebben echt alleen maar buiten gespeeld. Heerlijk gewoon.

Ook leuk zeg zo’n zeilkamp. Waar doet ze dat? Misschien iets voor volgend jaar. Enne waar gaat ze showen? Kunnen wij ook kijken? ( dan weten de jongens wat ze misschien kunnen gaan doen volgend jaar. :smiley: )

Volgende week een paar dagen echt mooi weer toch? Ik heb mijn wederhelft al ingeseind om woensdag vrij te plannen ( handig hoor zo’n eigen zaak :mrgreen: ) Ik wil wel eens naar de kust. Maar of dat er echt van komt… denk dat het blauwe stad gaat worden. Ook leuk.

We zitten hier een beetje met een probleem. Max heeft een vriendje die Call of duty mag spelen op de playstation. 18+. Wij zijn daar echt op tegen. Maar Max gaat dus elk vrij moment naar dat vriendje en speelt het daar. Na lang overleg hebben we besloten om het spel zelf maar te kopen opdat we het zien en in de hand kunnen houden. Maar het staat ons zo tegen en nu blijkt ook nog dat het vriendje het spel stiekum pakt. Dus eigenlijk mag het niet. Maar ze staan het wel toe af en toe…

Wij hebben de afspraak gemaakt dat hij het mag spelen bij slecht weer en dan 3 kwartier. Helaas hebben we dan die andere 23 uur en 15 minuten van de dag ellende. Een zeurende Max, boos, en noem maar op. Het spel is inmiddels achter slot en grendel. Dat krijgt hij niet weer. Het vriendje is op vakantie dus daar speelt hij het ook niet. ’

Maar ik begrijp best dat Max een leuk spel wil voor op de PS. Alleen mag dat geen 18 plus zijn. 12 mag wel. Maar wat is nu een leuk spel? Ik zie in de game winkels alleen maar schiet en moord en doodslag spellen. En dat wil ik dus absoluut niet.

Ik ga maandag eens even bij de bieb kijken of ik daar iets kan lenen ofzo. Dat lijkt me nog het best.

Hebben jullie nog een idee wat voor spel leuk is? Voetbal valt af. ( vinden we alle 4 verschrikkelijk :smiley: ) ijshockey hebben we. Autoracen vind ik wel wat maar ook daar veel 18 plus.

Ik ken heel het spel niet. Moest ook even denken wat een ps was :mrgreen:

Maar het is wel lastig als je kind ergens iets speelt of ziet wat hij thuis niet zou mogen. 18+ vind ik ook wel gelijk een heel verschil. Wat is het voor een soort spel? Het ene 18+ is natuurlijk niet het andere 18+ Ik heb verder geen idee. Vrienden van ons hebben er wel een, maar geen idee wat voor een spellen zij hebben. Heel veel. Hun oudste speelt van die vechtspellen (vreselijk), maar ze hebben ook spellen die onze jongste kan doen en van alles er tussenin. Maar wat het is, ik let nooit zo goed op.

Hier hebben we het maar druk. Volgende week op vakantie. Deze week hadden we een jarige. De jongste is 6 geworden. Dit weekend een logeetje. Wel heel leuk, maar tussen vakantievoorbereidingen en gewoon werken door best wel druk. Maar ja, dat hoort bij vakantie.

@ariel wrote:

We zitten hier een beetje met een probleem. Max heeft een vriendje die Call of duty mag spelen op de playstation. 18+. Wij zijn daar echt op tegen. Maar Max gaat dus elk vrij moment naar dat vriendje en speelt het daar. Na lang overleg hebben we besloten om het spel zelf maar te kopen opdat we het zien en in de hand kunnen houden. Maar het staat ons zo tegen en nu blijkt ook nog dat het vriendje het spel stiekum pakt. Dus eigenlijk mag het niet. Maar ze staan het wel toe af en toe…

Wij hebben de afspraak gemaakt dat hij het mag spelen bij slecht weer en dan 3 kwartier. Helaas hebben we dan die andere 23 uur en 15 minuten van de dag ellende. Een zeurende Max, boos, en noem maar op. Het spel is inmiddels achter slot en grendel. Dat krijgt hij niet weer. Het vriendje is op vakantie dus daar speelt hij het ook niet. ’

Maar ik begrijp best dat Max een leuk spel wil voor op de PS. Alleen mag dat geen 18 plus zijn. 12 mag wel. Maar wat is nu een leuk spel? Ik zie in de game winkels alleen maar schiet en moord en doodslag spellen. En dat wil ik dus absoluut niet.

Ik ga maandag eens even bij de bieb kijken of ik daar iets kan lenen ofzo. Dat lijkt me nog het best.

Hebben jullie nog een idee wat voor spel leuk is? Voetbal valt af. ( vinden we alle 4 verschrikkelijk :smiley: ) ijshockey hebben we. Autoracen vind ik wel wat maar ook daar veel 18 plus.

Hebben ze op de ps geen leuke platform spellen, vast wel toch sonic ed.

Wij zijn echte nintendo fans Mario, Zelda en dat soort spellen.

Ik vind nintendo trouwens een stuk kindvriendelijker, dus ik zou ook een overstap overwegen naar de nintendo.

ik vind Nintendo idd ook een stuk kindvriendelijker, op de wii en ds zijn veel minder spelletjes van boven een bepaalde leeftijd.

maar ik snap wel dat dat juist kinderachtig is voor jongens van een bepaalde leeftijd. Wij hebben geen PS, dus geen tips, maar kun je dat niet in de winkel gaan vragen? misschien dat ze daar kunnen helpen?

Succes ermee.

Hier de kids naar kindervakantieweek en ik weer aan het werk.

Eigenlijk nog een week vakantie gehad, maar dat liep ff anders. Donderdag heb ik mijn enkel zwaar gekneusd, dus de dingen die ik in huis kon doen, gingen niet door (schilderen enzo), waardoor ik weer ben gaan werken. Baas vond het wel grappig: goh, dacht dat je je ziek ging melden en in plaats daarvan kom je gewoon werken. Stoer vond hij het geloof ik.

Maar het levert wel vrije dagen op die ik kan gebruiken want:

We hebben een pup gekocht. Ze komt rond 3 september en dan kan ik de vrije dagen volop gebruiken. Het is een Engelse Springer Spaniel, het is een teefje en ze krijgt de naam Laika. We zijn echt vol verwachting.

Ik ga nog ff 5 minuten werken.

Wat vervelend Esther. Is het al weer wat beter? En de pup is er nu zeker?

Wij zijn eind vorige week terug gekomen van vakantie. Drie weken Zweden en Noorwegen. Heerlijk. Op de valreep konden ze eind vorige week nog instromen bij de kinderspelweek. Vrijdag als afsluiting playbackshow. En dan vertel ik even vol trots dat Y.oni de tweede prijs heeft gewonnen :inlove:

Gister weer naar school. Ze hadden er allebei zin in. Komt ze gistermiddag thuis met een gigantische winkelhaak in haar broek. En een heel klein plekje op de knie (wat wel flink gebloed had). Hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen. Het gat in de broek is vele malen groter dan het gat in haar knie. Echt weer iets voor onze stuntel.

Hoe is jullie vakantie verlopen en de eerste dagen/weken op school?

wow deze topic was ik kwijt haha…

hier is alles goed, dochter is weer naar school en wel zelfstandig op de fiets…best wel een stap ( voor mij haha) want ze moet 4 km fietsen eerst bijna twee km van de boerderij naar de bebouwde kom en dan nog dwars door een vrij drukke plaats heen…maar we hebben geoefend en ze had voor de vakantie haar rotonde diploma gehaald ( er zijn een paar vervelende rotondes die ze dan over moet namelijk)

het is hard loslaten voor mij moet ik zeggen maar ze doet t goed en ze is zo gegroeid erdoor mentaal gezien

de eerste dag zit er op, en dag twee is bezig.ze vond wel dat ze ineens veel strakker gehouden worden bij t werken enzo, en ze krijgen nu t werk dat ze niet af hebben mee naar huis…haar kennende zal dat niet vaak gebeuren want dan gaat ze er op school extra hard aan trekken om thuis niks te hoeven doen

verder een super vakantie gehad, twee keer een week speelweek, aan t begin eentje en aan t eind van de vakantie nog eentje

en tussenin twee weken denemarken …erg leuk gehad en goed weer

hi dames, ik had helemaal niet gezien dat hier weer geschreven was.

Fijn he, dat het gewone leven weer terug is gekeerd.

Hier gaat het op school hardstikke fijn, leuke klas, maar wel veel leerlingen. ik ga niet meer mee de school in, dat kan ook niet met de pup, die mag niet binnen.

En de pup is echt geweldig, heel lief, speels en ondeugend. Handenbindertje, maar oke.

Ik ga maar eens naar bed, dat heb je ook nodig met een pup in huis.

Wie gaat er van jullie naar de meeting op 29 oktober?

groep 8 inmiddels ook gestart en weer in het ritme

jan kwam met de eerste toets thuis met een

die begint goed dus

meeting zit wel in de planning, jan wil zo graag :mrgreen: