Groep 7

Jan gaat naar groep 7 na de zomervakantie.



Nog meer ouders met kids die naar groep 7 gaan ?

Mijn zoon gaat naar groep 8,…spannend hoor

Hier gaat de vierde na de vakantie naar groep 8.

Wow Jan al naar groep 7 :shock:

Hee juudje,

Ja het gaat snel he …

Vandaag gaat Jan zijn eerste schooldag van groep 7 beginnen.

In een nieuwe klas, op een nieuwe school.

De leerkrachten starten om half 9, de kids om half 10.

Sppannenddd.

deze topic lijkt inderdaad niet erg te lopen gezien de laatste post in 2010

maarre gzien het oproepje elders

mijn dochter gaat naar groep zeven…

en ja pre-puberen dat kan ze wel…ik wilde er eerst niet zo aan, mijn kleine meid …maar pffff die kan me toch af en toe hormonale buien hebben zeg…daar lusten de honden geen brood van

en dan de plotselinge interesse in make up, beyonce, lady gaga, tienerseries op tv…

mama moet er nog erg aan wennen hoor :lol:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=5013409#5013409

jaspert gaat naar een combi groep



6/7



maar op leer niveau 7



wat gaat het snel,

we hebben geen kleine mannetjes meer :wink:

wahaha lekkere ben ik he…zet ik de link hiernaartoe HIER neer

komt van de warmte en t slaapgebrek denk ik hahaha

zal em ff in de andere topic zetten

Woef, ben ik dan ook :mrgreen:



Kris, een meisje, zijn na jouw grote zoon, ook weer heel anders natuurlijk…



Nu ziten we eigenlijk wel hier, maar we zouden ook via contact een toppic voor pubermoeders kunnen openen.

Even kijken of er genoeg animo is.



Zijn jullie kinderen ook zo toe aan vakantie?

Gelukkig is hier de laatste week begonnen.

vakantie, ik hoor het al 1 week :mrgreen:



op school doen ze niet meer zoveel,

nog 1 toets, maar de raporten hebben we al…



vandaag kregen ze lekker water speel dag buiten…



11 juli vakantie hier…

tel de dagen wel af, want ik merk wel dat zijn zin in school veel minder is,

vanmorgen riep hij nog, mama mag ik voor 1x spijbelen :wink:

ehhh neeeeee…



zegt ie dood leuk, jaa duhhh ik ga toch over, en had een goed rapport,

dat ene dagje maakt niks uit…

slimpieper riep ik toen :inlove:



maar ik zag vandaag een hoop kinderen in de supermarkt,

met ouders… :think:

Oh, de laatste week al, wij moeten nog 4 weken. We zijn laat met vakantie dit jaar. 23 juli is de eerste vakantiedag. Nog even doorbijten. Hier ook een meid van 10 trouwens :mrgreen: , en een van 5



Vorige week vrijdag hebben ze hier allebei een snipperdag gehad. De jongste had schoolreisje gehad en de oudste had de avondvierdaagse (10 km) gelopen. En dan de intocht op donderdag :roll:.

Vandaag had de oudste schoolreisje, alle citotoetsen zijn gemaakt. Eigenlijk hebben ze niks meer te doen dit jaar :mrgreen:

ik vermoed dat wel door gaat naar groep 8

weet ik eigenlijk wel zeker, maar dat staa zo arrogant :mrgreen:



ook hier pas 23-7 vakantie

duurt nog wel even dus



entreetoetsen ook hier klaar en ook hier afgelopen week de avond4daagse gelopen :mrgreen:



snipperdag… mogen ze van mij ook nog wel even inplannen

lekker een doordeweeks niet vroeg uit bed 8)

hee, leuk. Een topic voor boven de kleuterleeftijd.

Oudste hier is 10 en gaat na zomervakantie naar groep 7. Nog maar een ruime week en dan is het al vakantie. Echt fijn, we zijn er zoo aan toe.

Jongste is 7, gaat naar groep 4.

Het is inderdaad heel iets anders als de algemene topics hier, meer puberbuien, meer gedoe met vriendschappen (verliefdheden), maar ook meer rust 's avonds, minder gebroken nachten. Het is grappig te zien dat het echte karakters zijn, die zich zo mooi ontwikkelen, en wij mogen daarbij helpen.

Ik ben ook moeder van een tiener :smiley: Max is 10 en word in oktober 11. Hij gaat volgend jaar naar groep 7. En de vakantie begint hier ook pas op 23 juli. Laat… maar hopelijk is het dan ook echt zomer. En dan niet zoals de afgelopen dagen van niets naar 32 en dan weer naar niets. Dat trek ik niet meer hoor. Want ja, onze kids zijn 10 maar ook wij zijn 10 jaar ouder :lol: Al is het leven met de jongens zo oud als ze nu zijn wel veel rustiger en makkelijker dan toen ze nog heel klein waren.



Zal ik me een beetje voorstellen? Ik ben Ariel, 41 jaar en 27 jaar verlieft op Benny. jaja wij zijn nog steeds verlieft :inlove: Niet getrouwt of verlooft ofzo dus :wink: We wonen in het noordoosten van ons kikkerlandje en hebben een bedrijf aan huis. We zijn meubelagent voor een aantal merken in het hoogste meubelsegment op design gebied. Over het algemeen is het zo dat ik thuis alles regel en mijn man doet de verkoop en klantcontact. Ik heb geen baan meer buitenshuis. Mijn man is zoveel weg en onregelmatig dat het voor mij en ons gezin lastig is als ik ook nog een baan heb. En eerlijk gezegd bevalt het me nu wel.

We hebben dus Max die naar groep 7 gaat en Victor die nog een jaartje in groep 3 blijft. Daarnaast 2 katten en 2 konijntjes. Beide jongens ijshockeyen ( en papa ook) en in de zomer doen ze aan inline skate. Max heeft net zijn A diploma voor muziek gehaald. Trompet speelt hij. Victor wil in de toekomst ook graag trompet spelen. Maar eerst maar eens zorgen dat hij het wat makkelijker op school krijgt.



leuk om een groepje te vormen met wat oudere kids. Eigenlijk ben ik daar ook wel aan toe. Want eht is echt anders. Soms wil ik ergens op antwoorden maar dan is het antwoord wat ik geef helemaal uit zijn verband want er is op gebied van later naar bed gaann of buitenspelen ofzo nogal een verschil als je praat over kinderen van 2 of van 10.

@Esther75 wrote:

Het is grappig te zien dat het echte karakters zijn, die zich zo mooi ontwikkelen, en wij mogen daarbij helpen.




mooi gezegd en helemaal mee eens



is ook zo ariel

hoe laat gaat die van jou op bed dan ?

en van de rest ?

bij jan duurt het altijd even voor hij in slaap valt

helemaal nu het zo warm is

ik probeer hem rond half 9 in bed te hebben

maar meestal ligt hij tussen kwart voor 9 / 9 uur

Hedwich, hier is het niet vroeger hoor. Ik was net boven en Y.oni was nog wakker. 't Zal meespelen dat ze vandaag naar de ortho moest en nu een zere mond heeft :? Maar ze slaapt nooit vroeg, nooit gedaan ook.



Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Bianca, 42 al weer, woon al bijna 20 jaar samen met mijn vriend en we hebben 2 kinderen. We wonen ook in het noord oosten van het land. Ik werk met verstandelijk gehandicapten en doe een studie pedagogiek. Eigenlijk behoor ik nu hard te studeren, morgen een tentamen statistiek. Ik heb ook keurig mijn boek voor me liggen

:mrgreen:



Dat karakter hebben ze al heel lang, ik heb 2 dames met een flink koppie erop. Y.oni heeft altijd goed geweten wat ze wel en niet wil en A.nyk is geen haar beter. Ik merk wel dat het anders wordt, ze wordt al zo groot. Wel leuk hoor.

Y.oni zit op een leonardo afdeling. Dat is speciaal voor hoogbegaafde kinderen. Voor haar is dat een uitkomst geweest, ze zit heerlijk in haar vel nu. In principe blijft ze nog 2 jaar op de lagere school, qua leeftijd gaat ze na de zomer naar groep 7.



Ariel, leuk dat Max zijn A diploma voor trompet heeft gehaald. Y.oni speelt piano. Ze heeft privé les en hoeft geen examen te doen. Er wordt hier in huis altijd muziek gemaakt. Zelf heb ik nooit les gehad (als enige hier in huis), maar ik doe dapper mee.



Ik word nu heel hard aan mijn oren getrokken, ik ben betrapt :oops: , 'k zal maar snel aan de studie.

Max gaat tegen half 9 en tegenwoordig heeft hij het lezen ontdekt en leest nog even. daar ben ik wel blij mee. Het was niet zo’n lezer. begrijpend lezen op school heel goed. Maar verder, nee niet zijn ding. Tot een paar weken geleden dus :smiley:

Op de maandag en donderdag word er getraint en dat is tot 20.00 uur. Dan nog douchen en van groningen naar huis. Die dagen is het later. En in ded winter op de zaterdagavond als er een wedstrijd van het eerste is dan is het heel laat. zo tussen 2300 en 0000. Maar dat ging afgelopen jaar goed. Ook met Victor.

De trainingen van Victor zijn een uur eerder en we gaan met 2 auto’s zodat Victor wel eerder thuis en op bed ligt. Gelukkig slapen ze tot half 8 en in het weekend tot half 9 :mrgreen:



Ik vond de karakters ook al aanwezig toen ze zo heel klein waren. feitelijk zijn ze nog steeds zo. Max is makkelijk en meegaand. Maar geen meeloper over het algemeen. Heel sociaal en sportief zowel letterlijk als figuurlijk. Wat wel grappig en soms ook moeilijk vind is dat ze hun eigne muziek kiezen, kleding die opeens belangrijk word. De vrijheid die ze aan kunnen. bijvoorbeeld alleen naar de bios met een groepje vrienden als een van de ouders ze brengt. Maar ook dat ik Max en Victor wel alleen naar het zwembad kan laten. Ik breng ze en haal ze en het is geen ingewikkeld bad met allerlei wilde toestanden. maar het kan nu wel. Of dat ze alleen boodschappen doen, samen bepalen wat we gaan eten. Voorheen was het als ik dat vroeg patat of pizza. Nu denkt max na over gezonde dingen. Ik ga liever zaterdag naar de pizzeria dus nemen we nu boontjes ofzo hoor ik dan. Grappig.

Volgens mij wonen wij redelijk dicht bij elkaar Bianca. V.? Ik woon in hoogezand sappemeer.

Wat fijn dat je dochter goed in haar vel zit. Dat is zo belangrijk. Dat is ook het eerste wat ik vraag aan een juf of meester. Hoe vinden ze het in de klas? Hebben ze vriendjes, lachen ze veel, kortom hebben ze het naar hun zin? de cijfers komen later wel.



Max is lid van de muziekvereniging in menterwolde. Daar speelt mijn vader en zusje ook. Max zit nu in het leerlingenorkest en mijn vader doet mee. Prachtig vinden ze het beide. Echt genieten. En ook voor mij is het heel speciaal om te zien. Naast het leerlingenorkest heeft max via de muziekschool privee les trompet ( Hafabra.) Voor Max is het wel eens pittig omdat Trompet wel een instrument is wat je elke dag moet oefenen. Andeers is je lipspanning weg. En dat oefenen is lastig als al je vriendjes onder je slaapkamerraam staan te voetballen. Muziek is in onze woonomgeving echt bijzonder. Muziek komt uit je radio maar maak je niet zelf… Jammer.