Groep 7

Fijn te lezen dat er meer mamma’s behoefte hebben aan contact met andere moeders met tieners.



Zal ik me dan ook even netjes voorstellen



Ik ben Wendy, 30 jaar en wij wonen in Rijswijk (nabij Den Haag)

Ik woon samen met Randy (44) in september zijn we alweer 12 jaar samen.

Randy is kok en ik ben thuis bij de kindjes.

Samen hebben wij 3 kindjes.

Sharon, Yari en Desmée



Yari is 3,5 en zit op de psz in januarie mag hij naar de basischool.

Desmée wordt in augustus 2, zij gaat naar de psz als Yari naar de basisschool gaat.



Sharon is 10 geworden in maart en gaat na de zomer vakantie naar groep 7.

Sharon is een zeer pienter meisje, maar ook wel een beetje lui als het op school aankomt.

Het is voor ons dus de taak om haar constant achter d’r broek aan te zitten om zo goed mogelijk te presteren en alles eruit te halen op school.

Sharon is een ster in dagdromen, en lekker naar buiten kijken is toch veel leuker dan saaie rekensommen maken.

Maar leren kan ze zeker wel, het is en slimme meid.



Sharon is fan, fan van alles wat maar een beetje populair is, het leuke vind ik dat jezelf ook weer een beetje op de hoogte blijft.

En al dat bakvissen gedoe houd je lekker jong :wink:



Ds’en en online spelletjes op van die meidensites doet ze erg graag.

Verder is het een echte boekenwurm, als er maar letters in staan dan word het gelezen.



Sharon wil het komende jaar graag op drumles, ze heeft afgelopen 3 maanden een workshop via school gedaan en nu wil ze daar wel mee verder.



Meer de volgende keer maar, het word nu wel erg laat.



Sharon ligt er hier trouwens tussen 8 en half 9 in, eer dat ze slaapt is het vaak tussen 9 uur en half 10, dat geeft niet zolang ze ligt te lezen rust ze toch ook uit.

Bovendien wil deze mamma na half 9 gewoon rust hebben.

s.anne-m.arije wordt 11 juli 10 ze gaat wel over , er is geen enkele reden waarom niet anders hadden we dat allang gehoord :lol:

ariel wij wonen vlak bij elkaar, ik woon vlakbij appingedam :mrgreen:

s.anne-m.arije begint ook echt met die meidendingen de laatste tijd, ze is gek op justin bieber ( :think: ik iets minder hihi…moet altijd aan alvin en de chipmunks denken als ik hem hoor)

Mijn meisje is enorm bezig met gezonde voeding en met een speciale reden, want ze kampt al vanaf haar babytijd met overgewicht, ze doet daarvoor een speciaal op kinderen en jongeren gericht programma dat niet zo zeer op afvallen alswel op er uit groeien is gericht en dat gaat heel langzaam maar wel heel goed , we zijn enorm trots op haar. Waarom ze zwaar is is heel moeilijk te zeggen, er zijn wel onderzoeken gedaan omdat het overgewicht dat zij heeft niet alleen te verklaren valt aan de hand van de voeding en ze ook soms een erg opgezet gezichtje heeft, beetje alsof ze prednison gebruikt er is dus wel vermoeden van een medische onderliggende reden, maar het is bij haar dus nog niet gevonden in bloedonderzoek etc.

gelukkig wordt ze eigenlijk weinig of nietgepest, en , ja dat klinkt misschien arrogant, maar dat is toch wel omdat t zo n leuke sportieve meid is, ze bulkt werkelijk van de vriendinnetjes en zit op een leuke school ze doet aan streetdance en tafeltennis en zit op een toneelclub

verder vindt ze het blad "meiden"erg leuk, en zit graag op hyves en doet van die online spelletjes die nogal populair zijn onder haar klasgenootjes waarbij je elke dag even iets moet verzorgen enzo



ik vind het een hele leuke leeftijd, zie wel dat ze wat pre-puberaal is af en toe gewoon hormonaal haha, die buien , echt…en dan snapt papa dr niks van, zn kleine meid doet dan ineens zo gek ( want papa is haar grote held) en gaat mama heel stoer even met haar tutten , een meidenmiddagje noemen we dat, dan haal ik bij de etos een paar gezichtsmaskertjs en lakken we onze teennagels en kijken een lekker meidenfilm en giechelen over die “mannen” …daar fleurt ze vaak wel weer van op :inlove:

Ik woon in Noordbroek, mooi tussen jullie in :mrgreen:

Y.oni zit in Delfzijl op school, we komen regelmatig in Appingedam. En ik werk in Sappemeer. Leuk dat Max bij de muziekvereniging van menterwolde speelt. Helaas geven ze hier geen piano en viool en dat zijn net de instrumenten van mijn meiden.



Wij hebben ook nog een dochter van 5. Zij heeft een lichamelijke aandoening en zit op de mytylschool in Haren.



Kinderen moeten het naar hun zin hebben op school. We hebben zoveel problemen met haar gehad, op een gegeven moment was mijn enige wens dat ze het fijn zou hebben op school. Dat ze in elk geval gelukkig was, want dat is heel anders geweest. Gelukkig gaat het nu heel goed. Ze werkt op haar eigen niveau en heeft een paar goede vriendinnen. Helaas wel allemaal verder weg. Even uit school een vriendinnetje mee gaat niet zo makkelijk meer. Dat is wel eens jammer. Daar staat tegenover dat ze vaak ergens logeert. Spelen en blijven slapen. Hartstikke leuk.

Qua kleding heeft ze altijd al een eigen smaak gehad, maar dat begint zich wel steeds meer te ontwikkelen. Y.oni houdt van alternatief en probeert van alles uit. Van helemaal in het zwart en losse haren, tot heel kleurig met ‘mickey mouse’ staartjes. Heel grappig om te zien. A.nyk, onze jongste, is juist een meisje dat graag mooi wil zijn. Heel anders.



Zo, ik zal nog even mijn boeken induiken en dan eten maken. Ik heb straks een tentamen statistiek, bibber bibber. Vanavond heeft A.nyk een uitvoering van viool. Dat wordt zo door, dus maar vroeg eten voor mij.

Hee, maar jij bent niet opgegroeit in Noodrbroek. Want dan had ik je vast gekend. Ik ben namelijk opgegroeid in Zuidbroek. :smiley: Mijn ouders wonen daar nog steeds. Vandaar ook onze keuze voor die muziekvereniging. Werk je aan de vosholen? Dan fiets ik regelmatig een stuk om jullie "tuin "zegmaar :mrgreen: Net een mooi stukje voor mij en Victor om vervolgens even op het bankje een appeltje te eten :inlove:

Ik zie op de uitvoeringen van de muziekschool in noord en zuidbroek wel altijd meisjes op viool spelen. Dat word wel via de muziekschool gegeven maar dat is niet gesubsidieerd. Hele discussies zijn daarover.



Kristalkindje, ik weet dat je daar woont maar elke keer als ik van delfzijl naar appingedam rijd en door naar groningen dan weet ik niet welke boerderij ik extra moet bekijken :lol: Mijn wederhelft (die dat officiel dus niet is :wink: ) en kinderen wilden al heel lang graag een cabrio. Ik niet. Geef mij maar snel met dak en airco. Maar goed, ze hebben het voorelkaar en nu toeren we regelmatig door de provincie met de cabrio. Dus ik kom vast nog een keer langs rijden. Waar moet ik op letten?



Wendy, je bent nog een jonge moeder joh! Je heoft dat bakvisgedoe niet om jong te blijven. :smiley:

Drummen is ook leuk en moeilijk. Nadeel is wel dat het veel ruimte inneemt.



Meidendingen met nagellak, maskertjes en film hmm, daar moet ik nog een paar jaar op wachten denk ik. Tot ze met vriendinnetjes thuis komen. Ach gelukkig houd ikk ook wel van ijshockeyfilms enzo.



Max moet nog dit schooljaar een spreekbeurt houden. En dat wil hij met een powerpointpresentatie doen. Pfff ik vind dat wel wat hoor. Hij kan veel en zal het ook ongetwijfeld snappen maar we moeten het hier thuis wel even inelkaar draaien. Eigenlijk staat het me gewoon tegen om het zo te doen. Wat is er mis met gewoon vertellen en laten zien?

Yoni werkt al jaren met powerpoint. In groep 5 al, toen was ze 8.

Om het even simpel te maken: ze heeft groep 2 overgeslagen en was dus een jaar jonger dan haar klasgenoten. Op leonardo hebben ze dat weer ‘recht getrokken’. In die zin dat ze haar daar nog 2 jaar proberen te houden, maar ze werkt op haar eigen niveau en dat is grotendeels al groep 8 of hoger. Dat ff tussendoor.



Maar powerpoint is wel heel mooi hoor en helemaal niet zo ingewikkeld als je weet hoe het werkt. Ik liet vroeger plaatjes rondgaan, nu kun je ze op het bord laten zien. Toch moet je nog gewoon vertellen hoor. Powerpoint gebruik je als hulpmiddel, om dingen te laten zien. Verder is het gewoon hetzelfde.



Ik ben inderdaad niet in Noordbroek opgegroeid, we wonen er nu bijna 11 jaar.



Jij woont op een boerderij kristalkindje? Ik rij ook weleens vanaf Delfzijl naar Appingedam en naar Groningen.



Wat is de wereld toch klein hè? Via een ander forum heb ik ook wat mensen ontmoet hier uit de buurt en met een ben ik nu bevriend en onze dochters ook.



Ik heb het ze vorig jaar nog gevraagd, van viool. Maar dat hadden ze niet meer. En A.nyk is nog heel jong, de meesten willen zulke jonge kinderen niet. Ze heeft les in Haren, privéles, en dat bevalt heel goed. 't Zou wel fijn zijn als dat nog een keer hier in Menterwolde kwam. Beetje dichterbij. Y.oni heeft in Sappemeer les.



Zo, ik ga snel richting Groningen.

wat leuk om zoveel te lezen…

jasper is in jan. 10 geworden, en zit op een rec4 school,

maar hij doet het zo goed nu,

dat de verwachting is dat hij strakjes gewoon naar het voorgezet onderwijs gaat…

hij wil naar het ROC, techniek…



en hij is een tijdje verliefd :inlove:



hier is half 9 slaaptijd,

hij leest graag in bed, dus dat vind ik helemaal niet erg…



hij gaat zo naar vrienden spelen,

krijgt een mobieltje mee,



en na de vakantie,

gaat mijn nachtmerrie komen,

alleen naar school fietsen…



ik vindt het verschrikkelijk,

we oefenen elke dag nu,

en het gaat super…

maar nog ik moet mijn kind los laten… :oops:

gab dat alleen fietsen durf ik ook niet hoor, ze moet van hieraf ten eerste een stuk buiten de stad fietsen en hier op t dorp is een jaar of twee drie geleden een buurmeisje aangerand door een vreemde, is een heel gedoe geweest met politie enzo en wij zijn ons helemaal de pleures geschrokken, kind was ook alleen op de fiets ( 7 jaar oud)

en dan t verkeer enzo pfff, ik vind het ook eng…



ariel en bianca, als je van delfzijl naar groningen rijdt is onze boerderij alleen herkenbaar als je weet waar je naar moet kijken haha, wij wonen namelijk niet echt aan de weg ofzo…wij wonen in het gehuchtje m.arsum, dat vanaf de rotonde in appingedam over het spoor richting holwierde ligt.

vanaf de weg zou je ons kerkje kunnen zien als je zeg maar na de afslagen n33 richting holwierde kijkt . je ziet dan wel t dorpje zeg maar, en daar wonen wij in een boerderij



ons meissie had vandaag een "stomme"dag,…juf had "stom"gedaan… school was “stom” , er was niks te doen en dat was “stom” , boodschappen doen was ook al “stom” …maar ik weet dat t van de spanning komt, morgen gaan ze op kamp van de club waar ze lid van is ,…bij t schildmeer op de camping…harstikke spannend dus…en hoewel ze heel rustig is en er ook wel om zal slapen is ze dus wel anders dan anders…alles is dus STOM :lol:

marsum, ik onthoud het wel :thumbup:



Herkenbaar hoor dat alles stom is. Bij spanning dan he. Max gedraagt zich bij spanning ook anders. Maar het vervelende is dat hij dan ook migraine krijgt. Daardoor hebben we een paar jaar geleden al eens een verjaardagfeestje van hem uitgesteld.

Je meisje heeft vast veel plezier op kamp :thumbup: Enne Schildmeer heeft een leuk strand volgens Max en Victor. Ze hebben daar dinsdag gezwommen met mijn vader. :smiley: Met het vriendelijke doch dringende verzoek om er met warm weer nog een keer heen te gaan. :lol: Dus dat staat nog op de agenda deze zomer.



Gab, Max gaat al lang alleen naar school op de fiets. maar dat heeft ongetwijfeld ook met de route te maken. En met het feit dat hij onderweg veel andere kinderen tegen komt. En ook mij :smiley: Want ik breng Victor nog natuurlijk :mrgreen:

ja schildmeer is hier eigenlijk “gewoontjes” ik denk dat de meeste damster aan t schild zijn opgegroeid haha…ik ook dus, eerst bootjes huren om te roeien met papa en mama in de jaren zeventig, en later toen ik naar de brugklas ging zowat elke zomer met vrienden en vriendinnen daarheen, toen was t nog niet zoals nu hoor had je meer een zonneweitje enzo…nu is t een complete boulevard met strandkiosk en de nodige horeca langs t meer

we gaan ook vaak nog even tegen de avond op warme dagen, t is hier maar een paar minuten weg he

Grappig, wij gaan 's avonds ook vaak nog even naar het Schildmeer. Lekker wandelen. We hebben er een zeilbootje liggen en hebben vorig jaar onze zomervakantie op het schildmeer doorgebracht.

Ik vind het strandje niet heel denderend, maar de kinderen vermaken zich er altijd prima.



Y.oni is niet zo’n grote fietser, ik zal met haar wat gaan toeren op de fiets met mooi weer. Naar school fietsen is te ver weg. Toen ze hier nog in het dorp op school zat liep ze wel vaak alleen terug. 't Is hier wel vertrouwd als er klaarovers zijn. Ik kan er al helemaal eng van worden als ik me bedenk dat ze over twee jaar in haar eentje naar Groningen moet. 't Is een echt dorpskind. Y.oni krijgt ook wel eens een mobieltje mee. Vind ik soms wel zo’n prettig idee. We hebben het er wel eens over haar een oude te geven met een kaartje erin, geen abonnement.



Jakkes Kristalkindje, een kind aangerand. Ik moet er niet aan denken.

Vriendinnetje van Y.oni woont in Holwierde. Ik zal eens opletten als ik daar heen rij.



Ik ken dat, die stomme dagen. Y.oni uit zich dan meer in heel dwars gedrag, op het brutale af. Dan vraag ik me echt af of de puberteit al is begonnen. Vaak heeft dat met spanning te maken.

Mijn ouders hadden vroeger een boot bij het schildmeer. En we hebben er ook wel eens een bootje gehuurd. Maar om te zwemmen gingen we vroeger altijd naar het hemelriekje en met benny gingne we altijd naar de hoornseplas. Nu gaan we eigenlijk altijd naar het strandje van de blauwe stad. Of naar de duitse kust. Of naar een meer in duitsland. In hoogezand (meerwijck) gaan we eigenlijk nooit. Zo vies daar.

Maar opa kan supergoed zandkastelen bouwen en springt ook heel goed bommetjes van de stijger ofzo :eh: Zegt Max. Geloof ik best hoor. Hij wandelt ook zo nog een paar meter op zijn handen :smiley:

Gelukkig wil max nog heel graag naar opa en oma. En opa en oma weten en kunnen volgens hem ook nog alles. Oma kan het beste koken ( nou… :think: ) en opa kan alles maken ( dat denk ik ook :thumbup: )



Max wil ook graag een mobiele telefoon. Maar daar begin ik niet aan. Ik heb jaren lang klachten afgehandeld bij KPN voor mobiele telefonie. En wat ik daar gezien en gehoord heb… nee, geen mobieltje voor max. Maar goed, de vriendjes van Max wonen ook allemaal in de buurt, ik ken de ouders allemaal en hij moet op de fiets en de fiets voor het huis waar hij is parkeren. Op de oprit. Dat zoekt makkelijker. :smiley: Ik kan me voorstellen dat je wel een telefoon meegeeft als het allemaal wat verder weg is.



Ik heb vroeger zoveel afgefietst in en om noordbroek. Elk landweggetje heb ik wel gehad hoor. Ik vond het heerlijk om even alleen een stuk te fietsen. Dan zat ik zo in stootshorn of zelfs in slochteren. Of naar mijn opa en oma in Scheemda en nieuwscheemda. En toen was ik net zo oud als Max nu is. Ik kan me niet voorstellen dat ik dat nu goed zou vinden. Mijn opa en oma hadden geen telefoon dus ik kon ook neit bellen als ik er was. Laat staan dat ik een mobiel bij me had. De wereld veranderd toch best veel. De wegen zijn hetzelfde gebleven en die wegen zijn ook niet veel drukker geworden. Maar het gevoel is toch anders.



Max snapt Powerpoint inderdaad al goed. Leert hij op school. Kijk, dat wist ik niet. vertellen jullie tieners ook altijd zoveel? Die van mij niet!

He, wat leuk, activiteit in een topic voor oudere kinderen!

Ik zal me ook even voorstellen hier.

Ik ben Esther, getrouwd met W.erner, wij zijn al 15 jaar samen en sinds 11 jaar getrouwd. Onze dochter is nu in april 10 geworden, zij gaat na de vakantie naar groep 7. Ze heeft een hoop achter de rug dit jaar, sinds de dyslectie diagnose gaat het een stuk beter gelukkig.

Het is al een echte tiener, verliefdheden (al een hele lange tijd dezelfde), sieraden, make-up, geklets met vriendinnetjes. En sinds kort het eerste behaatje. Onze zoon is in mei 7 geworden, hij gaat naar groep 4 na de vakantie. Zijn route op school is anders dan andere kinderen, voor een groot deel loopt hij voor op de rest (half jaar of meer) en soms ineens niet. We houden hem in de gaten, mss willen we hem wel op intelligentie laten testen, want hij verveelt zich vaak echt kapot op school. Hij heeft juist wel op sociaal emotioneel vlak een sprong gemaakt, doordat ze dat heel goed bij hem hebben aangepakt. Dat is wel goed van deze school.

Maar een hoop andere dingen frustreren weer zo. maar ach, dat zal iedereen wel bij de eigen school hebben. Ik lees iets over bedtijd, wij hielden 8 uur aan, maar volgens mij kan het wel naar half 9, ze slaapt nooit voor die tijd, is dan ook nog niet moe genoeg. Dat gaan we na de vakantie maar eens invoeren.

Nog maar 5 dagen naar school. oh wat zijn ze er aan toe.

eey eey



Wat leuk idd dat er voor ons ook een “clubje” is zeg!! … ik heb ook helemaal niks meer met de babytijd enzo… dus was hier ook wel beetje uitgekeken op dat gebied… kwam zo nu en dan es langs om beetje bij te blijven zeg maar!!

Ik zal me bij deze ook eens voorstellen en hoop hier mee te kunnen en mogen schrijven al zal ik het geheid misschien in het begin wel ff vergeten zeg maar… maar bij deze…



Ik ben M.iranda net 31 geworden en ben mamma van E.vert 10 (oktober wordt hij 11), Ghislaine ons sterremeis en Daylian 3 (november word ie 4), we wonen in het midden van het land, in P.utten…

momenteel lig ik in scheiding maar woon nog wel bij mijn ex in huis, dit ook meer doordat we in principe geen ruzie hebben maar het ging/gaat gewoon niet meer, moet wel zeggen dat het nu beetje tegen gaat staan allemaal… ben op zoek naar een eigen plekje en hoop dat ook zo snel mogelijk te hebben (ben volop aan het reageren)…

Ik werk paar dagen als vrachtwagenchauffeur en vind dat geweldig om dit te kunnen en mogen doen vanwege de verschillende tijden (vroeg weg en laat thuis, of helemaal niet thuis komen 's avonds) doordat ik een goede achterban heb die de kids op willen vangen wanneer ik aan het werk ben is dit dus ook mogelijk… en bij mijn werk zijn zo ook best flexibel en denken ze met mij mee…



E.vert zit op een jenaplan school en zit in de bovenbouw, hij zit in een mixklas van de groepen 6/7/8 en zelf zit ie dus in 7 na de zomer… 's morgus zit hij in de plusgroep zoals ze dat noemen en dan krijgt ie wat meer 1 op 1 begeleiding met bepaalde vakken, omdat zijn intresse daar niet ligt dan gooit ie er de pet naar en nu word er dus wat beter mee omgegaan… Ik loop momenteel met hem bij het GGZ vanwege zijn gedrag hij komt net nie in aanmerking om het stempeltje adhd/add of weet ik veel wat te hebben… klinkt misschien heel cruw maar hij valt nu dus net met hulp overal buiten de boot… maar goed nu bij het ggz zit ie aardig op zijn plaats en kan ie bij de psycholoog (als ik het goed schrijf) elke week zijn verhaal kwijt en dat heeft goede uitwerking op hem!! het is een heel ander jong geworden zowel op school als thuis… hij heeft bijv. niet altijd door dat je dat “actie reactie” effect hebt op sommige momenten… verders heeft ie aardig wta vriendjes op school en hier in de buurt maar ook wel wat “vijanden” zoals hij het zelf zegt en dat vind ik soms best wel sneu als je hem soms gefrusteerd hierdoor uit school ziet komen…



D.aylian zit nog op de psz maar gaat dus in november naar deze zelfde school en hij is der ook echt aan toe… zijn vriendjes verlaten nu 1 voor 1 de psz en de meeste gaan gelukkig ook naar de zelfde school dus dalijk zitten ze weer samen…



E.vert moet van mij doorgaans om 21 uur op bed liggen gedouched en wel… alleen nu met vakantie tijd en warme weer wil het nog wel wat later worden… hij heeft niet zoveel slaap nodig en in overleg met het ggz (ik heb daar ook ouderbegeleiding om de zoveel weken) hebben we dus deze regel gesteld… en het werkt hier… zo nu en dan mag ie van mij ook wel es alleen met het buurjongentje naar het dorp of zwembad fietsen leuk vind ik het niet maar ja moet hem toch eens los laten, na school fietst ie wel alleen maar ja dat ligt ook 3 straten verder… ben dan ook altijd weer blij als ie heel huids komt melden dat ie weer terug is hahahaa…

mobieltje krijgt ie hier nog niet, als ie naar voortgezet onderwijs gaat dan is ie de eerste!!! …



wens iedereen nog een hele fijne dag en weekend en kom gauw weer verders kijken hier



Liefss :vlinder:

hier wel een mobieltje, s.anne m.arije heeft zelfs een smartphone :oops: :lol: zullen jullie misschien overdreven vinden, maar ze gebruikt hem om met mij in kontakt te blijven , verder belt ze niet echt, en ze gebruikt hem onderweg ook wel om op internet te neuzen ( ze heeft er onbeperkt internet op, het kost 12 euro per maand, dat ben ik ook al snel kwijt aan een prepaid, en ze heeft een limiet waar ze niet overheen kan…dus ik zie niet zoveel risico eigenlijk, bovendien is ze een heel verantwoordelijk meisje ( gut dat klinkt zo ouwelijk voor een tienjarige hahahaha) nou ja ze heeft what s app in haar telefoon en ik ook, en dus stuurt ze mij ook meestal een gratis berichtje ipv bellen,…zo van mam ik ben klaar met spelen kom me maar halen ( ze speelt namelijk wel in een buurt in appingedam met klasgenootjes, en als die dan naar huis moeten wil ik niet dat zij daar nog alleen staat ofzo)



wbt babies, tja wij hebben dus ook nog een “baby”( dreumes eigenlijk maar dat kan ik nog ff niet zo zien wahaha), ik zit er dus helemaal midden in, een jongen van achttien MET verkering die nu twee maanden inwoont bij ons,…onze bijna tienjarige

en een dreumesje( :angel: ) van 15 , bijna 16 maanden

ik heb ze dus echt in alle categorieen haha

maar ben wel blij dat er hier nu een tienerleeftijdclubje is want soms mis ik dat inderdaad wel , dat je van andere moeders hoort hoe dat bij hen gaat enzo…

leuk dus!!

even ego /trots op mijn kind-bericht;



jan kwam thuis met de uitslagen van de entreetoets groep 7

totaal score 98% :shock: :clap: :clap:



okee, hij gaat echt wel over groep 8 :mrgreen:

jaaa wat goed zeg hedwich…ik weet eigenlijk niet of wij die uitslag krijgen…volgende week vrijdag wel raport misschien zit t daarbij hoor of tijdens het oudergesprek

@Hed, wat fijn van jan! Gefeliciteerd zeg.

Hier een groepsoverdracht gehad voor Milou. Nou zeggen ze op school dat ze de dyslexieverklaring niet hebben gehad, die heb ik dus in maart al afgegeven. Ik snap er niets van. Raken ze daar nou gewoon dingen kwijt? Al met al jammer, want dit krijgen we gewoon op een kopietje mee naar huis, in plaats van in een persoonlijk gesprek, want daar is geen tijd voor ofzo?

@miranda: lijkt me wel moeilijk om in deze situatie zo te zitten, petje af dat je dat kunt!

@kristalkindje; oudste heeft ook een mobiel, maar zonder internet, dat mag ze wel, maar alleen thuis.



ik ga weer ff verder, dochter moet weer ergens naartoe.

wat raar zeg Esther, zou niet horen gebeuren zeg

nee, inderdaad hed, dat vind ik ook niet. W.erner zei het ook al. Ze doen daar alles op het laatste moment, het is altijd te moeilijk en nu dan ineens een velletje papier mee naar huis en dat moet dan voldoende zijn.



Bij wie is het nu trouwens al vakantie? En dan moeten sommige nog 3 weken volgens mij, klopt dat? Ik vind vakantiespreiding begrijpelijk, maar wel lastig. Wij willen met vrienden uit Deventer op vakantie, nou dan heb je dus maar 3 weken overlappend. Is echt niet leuk hoor! Heb er al zo’n zin in, niet normaal meer. Waar gaan jullie naartoe op vakantei? Of gaan jullie niet weg? wij gaan naar Tsjechie, in totaal met 10 personen en dan 2 1/2 week. Gezellig naar een camping met onze vouwwagen. Ik zou het niet anders willen. (nou ja, wil ook nog wel een langere stedentrip naar New York, maar daar kun je toch niet kamperen met een vouwwagen.

wij gaan in augustus pas weg, twee weken in een huisje aan de deense westkust bij ager

en inderdaad moeten wij nog drie weken wachten tot we vakantie hebben, mijn zoon heeft nu zn laatste week, die zit echter in deeltijd onderwijs ( werkwijs aan het noorderpoort in groningen)

onze dochter pas over drie weken,

ik werk niet dus voor mij begnt de vakantie ook als de kids nergens meer hoeven te worden gebracht haha

hub moet nog effe, die heeft dus pas vlak voor we weggaan vakantie



wij hebben hier op het moment de vriendin van onze zoon in huis, meisje komt uit new mexico, ze kennen elkaar via internet en het is dikke verkering

ze is 26 mei aangekomen op schiphol en gaat 4 augustus weer weg…

ze is zestien…hier geworden…

ik heb s weekends dus een hoop jeugd hier rond sjouwen haha, want er blijft ook nog wel eens wat 16+ grut slapen of kamperen , vrienden van zoon

en dochter heeft met regelmaat kinderen te spelen…al is ze nu dus zelf op kamp

moest wel lachen gisteren, wij erheen gereden om haar tent op te zetten enzo…is ze vergeten een stoeltje mee te nemen, en de grond was wel aardig nat…dus ik terug en bij action een stoel gehaald terwijl hub daar bleef om de tent op te zetten ,

toen ik de stoel had afgeleverd zijn wij weggegaan, ben ik amper thuis telefoon…mama ik heb geen schoenen…alleen maar slippers :lol: :wall:

kon ik weer terug, want op slippers survivallen enzo dat leek ons nou geen goed plan

ben ik dus drie keer daarheen moeten rijden …das wel typisch mijn dochter moet ik zeggen :lol: :lol: :lol: :lol: