Groep 7

haha kristalkindje. Dat lijkt zo erg op wat onze dochter van 10 ook zou overkomen! Mijn man zegt altijd dat die haar achterste nog zou vergeten als die niet vast zat :wink: Dan ben je dus 4 keer heen geweest, want ze moet ook worden opgehaald.

Wanneer is het afgelopen, ze moet vandaag weer naar school, of is dit juist van school?

En een schoondochter in huis, dat is best een verantwoordelijkheid, maar zoals ik het lees, gaat het allemaal best goed, toch?



Hier gisteren naar plopsaland geweest in de panne, nu dus behoorlijk brak op de bank, maar ik moet nog dingen gaan doen. brood maken enzo. Dus ik ga weer even verder.

Fijne dag vandaag!

het was van de kerk, waar wij geen lid van zijn trouwens, maar ze zit op de cbs hier , wat een erg fijne school is, en de kinderen van school mogen ook naar kerkclub enzo. dus ze mocht ook mee op kamp, net als een heleboel van haar klasgenootjes,

ze was kompleet AF toen ik haar ging halen gisteren. ze klonk als een zeeman na vijf dagen zwaar zuipen :lol: :lol: :lol:

is zich thuis gaan douchen en deed dr pyama aan, mam ik ga tv kijken op mn kamer goed?

ja prima meid,

en dat is t laatste wat ik heb gehoord, om vier uur keek ik even , sliep zeā€¦en ze heeft de hele nacht doorgeslapen hahaā€¦nu ligt ze op de bank met een broodje en ziet er uit alsof ze uit de gracht is gevist :lol: daar zullen we zo maar es effe wat aan doen dan want over eenhalf uur moet ze naar school



mijn schoondochter, ja dat gaat wel redelijk, ik houd alleen mn hart vast als die weer naar huis moet in augustus, mn zoon is helemaal van de wereld van dat meisjeā€¦en nu moeten ze weer bijna een jaar alleen met internetten doenā€¦hij is achttien en behoorlijk trouw en serieusā€¦die gaat t er heel moeilijk mee krijgen vrees ik

het is inderdaad nogal een verantwoordelijkheid, maar goed.daar ben je mama voor he :mrgreen:

Zo wat een verhalen zeg :mrgreen:



Goed Hedwich van Jan, daar mag je wel even trots op zijn. Hier is het ook niet de vraag of ze wel of niet over gaat. Ze had op alle cito-toetsen m8 een hoge A. Ben ik stiekem ook best wel trots op :inlove:



Wat raar van die dyslexieverklaring Esther, zou toch niet moeten kunnen. En nu?



Wij moeten ook nog 3 weken. En in augustus gaan we pas op vakantie. Naar Denemarken, Zweden en Noorwegen. Samen met mijn schoonouders gaan we rondtrekken. We hebben een camper, in elk geval iets wat er voor door moet gaan. Niet veel ruimte, maar we redden ons er uitstekend mee. 't Is wel echt kamperen. Mijn schoonouders hebben hun bus ook omgebouwd tot camper, dus we rijden wel allebei apart. We zijn ook jaren met de vouwwagen weggeweest. We hebben hem nog steeds, kunnen er geen afstand van doen. Toen A.nyk in een rolstoel kwam hebben we deze bus gekocht.



Afgelopen weekend hebben we met een hele club gekampeerd. Was ontzettend gezellig, maar we zijn allemaal helemaal af. Kinderen waren hun bed niet uit te branden. Ik moet zo ook nog werken, heb ik heel veel zin in :liar:



Dat zou mijn dochter ook kunnen overkomen kristalkindje. Ze gaat vaker op kamp en pakt zelf haar koffer in. Maar het gebeurd regelmatig dat ze toch nog iets vergeet. En vaak iets onnozels zoals schoenen. (ben bang dat ze het niet van een vreemde heeft:oops: ) Moest je ver rijden?

nee hoor ze stonden bij het schildmeer dat is voor mij maar tien minuutjes :wink:

hello,

kan je jullie echt niet meer bijhouden hoor :oops:



even hiep hiep hoera voor jan :thumbup: :thumbup:

rest reageer ik weer snel opā€¦



hier vrijdag afscheid nemen., :cry:



stom he kan wel janken, jasper heeftz on fijne juf,

grote draak heeft het nog nooit zo goed gedaan,

en zij heeft zoveel tijd en energie erin gestokenā€¦

ik zoek nu een leuk kadootje,

bloemen en mokken en chocolade zal ze wel genoeg krijgenā€¦



en ze denkt aan de lijnā€¦

weten jullie miss. iets leuks,

of een kaart met een soort dankbaar gedichtje :think:

Ken je die verkleurende mokken, ik heb er eentje via internet gekocht met een foto met de jongste erop voor vaderdag, ze zijn zwart maar als je er dan iets heets in giet zie je de afbeelding verschijnen, misschien iets met een lieve boodschap die verschijnt als de kop heet wordt?

Gab, ik vind bloemen altijd leuk voor zoiets. Misschien een vaasje met bloemen of een bloemstukje door Jasper zelf gemaakt met jou hulp? en dan met een van jou supermooie fotoā€™s van Jasper eraan met een tekstje?

Hoe is het met je fotospullen en de onweer/storm/regen schade afgelopen?

dank je allemaal,



kristalkindje,ik moest het al voor morgen hebben,

leuk idee voor volgend jaar trouwens :mrgreen:



ik heb een hele apparte bloem gekocht.

en een klein vaasje erbij,

jasper gaat vanavond een gedichtje overschrijven,

die we gaan lamineren, en jaaa met een foto erbij :wink:



ariel, helaas is 1 studio lamp/flitser stuk,

gelukkig niet alle 4 :dance:

wacht nu nog op de verzekering ectā€¦




morgen heb ze een speeldag, en de laatste zwemles,

volgend jaar krijgen ze dat niet meerā€¦

vieren ze gelijk de juf haar verjaardag :thumbup:



en kennis gemaakt vandaag met de nieuwe juf,

ook zoā€™n schat van een vrouw, ben er erg blij mee

en de nieuwe groeps indeling,

gelukkig gaat het grootste ettertje weg van school :dance:



dit jaar maar 2 meisjes in hun klas,

en 11 jongens :shock:

Hi meiden,



Ben nooit zo goed in het reageren op alles wat geschreven is, maar ga een poging wagen.

Gab: heb je al een cadeautje gekocht, goed zeg, zal vast mooi worden. Ik heb voor de juffen een mooie boekenlegger gekocht en een geurkaars.

maar M.ilou houdt dezelfde juffen volgend jaar.

Ze is net terug van schoolreis, naar het grote zwembad. Ga zo de jongste ophalen: en dan nog koken. pfft geen zin met dit weer, maar goed.

bianca68 Dyslexieverklaring is trouwens weer terecht.

Ze hadden leerlingbespreking gehad, maar niet in het dossier gekeken blijkbaar. tjee hoe verzin je zoiets? maar goed, volgend jaar hebben ze beterschap beloofd.

En een vouwwagen vind ik ook zo fijn, maar een kamper/bus is zeker zo fijn omdat je dan makkelijker bent opgezet, wij zijn toch iedere keer wel een half uur ofzo bezig.

kristalkindje: de liefde kan zeer moeilijk zijn op die leeftijd, ze moeten maar genieten van de tijd die ze hebben samen en niet te veel denken aan het jaar erna. Ach ja, dan heb je altijd all you need is love nog, toch?

Denemarken wil ik trouwens ook nog een keer naartoe, lijkt me echt geweldig (en natuurlijk de echte legoland)



Ik ga maar eens strijken en opruimen, pfft.

Jongste is om half 6 terug uit Dippie Doe in Best, maar dat zal wel later worden, ze zullen vast niet zonder file thuis komen.

Jan zit en blijft in een groep van 23 kinderen.

Het is op zich en pittige groep, met wat bekkies en kopstukken er in

De leraar zei ook, het is een lastige groep om bij in te stromen.

Dat vind hij ook jammer voor Jan, maar jan doet het goed en red zich er mee.

(Jan is begin dit schooljaar op deze school gekomen.)

10 minuten gesprek gehad, hij gaat ieg over :mrgreen:

En als hij dit niveau houdt, zal het advies atheneum/gymnasium wordenā€¦



Hier viert vrijdag de leraar zijn verjaardag

Moet ik eigenlijk ook nog wat verzinnen.

Jan dnekt vast wel mee, want hij is er erg blij met deze leraar

ook hier is vandaag de groepsindeling bekend geworden, en ik ben BLIJJJJ, ze blijft bij de fantastische juf die ze nu heeft, en krijgt alleen op vrijdag een andere juf waar we ook blij mee zijn

ook de goepsindeling blijft gelijk, de groep 5/6 wordt nu groep 6/7

en dat is een erg leuke goed functionerende groep.



verder zijn we in voorbereiding van de verjaardag van onze meid, ze wordt maandag 10 jaar

ik heb een mooie taart besteld die ik zondag kan halen

en zaterdag de 16e heeft ze hier op de boerderij een bbq feest met muziek natuurlijk, we maken eerst nog een leuke creatieve knutsel om mee naar huis te nemen

ik heb vandaag de uitnodigingen uitgedeelt op het schoolplein , blijkt dat een andere mama het ook eigenlijk zestien juli wilde doenā€¦nu doen we t allebei maar op verschillende tijden haha, tsja t is de laatste zaterdag dat het kan, dat snap ik ook wel

en mijn dochter is bij haar dochter uitgenodigt en andersom :lol: dat wordt dus een feestelijk dagje voor de dames :dance:



vrijdag rapport mee en maandag besprekingā€¦ben benieuwd

kristalkindje, veel plezier maandag,

en ook dus zo blij met de nieuwe juf :thumbup:



ik merk nu wel de uitputting en vermoeidheid vd kidsā€¦



zeg dan schat nog 2 halve dagen school,

dan hoor ik luid gejuich JOEPPIEEE :inlove:



heerlijk 6 weken lang niet meer in de fileā€¦

zoonlief gaat 3 weken naar zijn papa,

voor hun super leuk,

maar ohjee wat ga ik mijn kikkerkopje missen zeg :oops:



en het enigste wat hij zegt, mama ik ga mijn vrienden missen,

niet zo van ik ga jou missen ofzo ā€¦

ettertje denk ik dan :mrgreen:



hier gaan ze leuk afscheid nemen trouwens op school,

ook voor de schoolverlaters,

staat een matras en een trampoline,

met het thema van een nieuwe sprongā€¦ :thumbup:

daarna gaan ze balonnen oplaten met wensbriefjes oplaten,



jasper heeft zijn briefje al,

ik wil mijn oma terug :?



moest eigenlijk iets over school zijn :oops:

nou hij wenst zn oma terug, dat vind ik een mooie , zij het een wat onpraktische, wensā€¦maar toch als dat is wat in zijn hart leeft ā€¦dan heeft hij groot gelijk, oww zeg drie weken, soooow das langā€¦pfff



hier vanmiddag een vriendinnetje, ook eentje van een boerderij, leuk kind met een ondeugend koppie en rooie staartjes hahaā€¦ik hoor ze gillen op de trampo op t erfā€¦heerlijk haha

jongste spruit is zojuist stiekem de hal in gepieptā€¦doet ze heel zachtjes de deur dicht en dan hoor ik achter die deur met haar allerliefste stemmetje, dahaaaaa ā€¦OFWELā€¦ik ben dr vandoor hoor doeiiii

maarre ze is nog maar zestien maanden dus ik ga maar eens even kijken of dit wel goed komt

:inlove:



dat is zo too cute rode staartjes,

alles goed met je kleine bengel,

bij jullie dus ook een groot leeftijds verschil.



hier 7 jaar verschil,

merk nu wel dat er jalouzie isā€¦



soms wel erg makkelijk,

jasper wil je even een luier halen ect.

maar dat gaat nu echt met tegenzin :naughty:



vanmiddag vroeg hij, mama blijft tim altijd zo?



ik rolde bijna van mijn stoel :mrgreen:

en jasper was daar niet blij mee :oops:

hahahaha geweldig, hier heeft mn dochter dat wel eens over haar ouder broer gevraagdā€¦diep zuchtend MAM!!! VERANDERT IE DAN NOOIT??

:lol:

ja wij hebben heel veel leeftijdsverschil tussen alledrie, oudste is van 1993, die wordt volgende week achttien,

middelste wordt maandag tien

en eva-linde is zestien maanden

ik vind het harstikke leuk hoor, ik heb dat gewoon nooit voor het kiezen gehad ( pcos) maar ben blij met elk prachtig kind dat ik heb gekregen, oudste was wel een handje vol dat welā€¦heeft asperger syndroom maar goed ook hij is een fantastiche vent,ā€¦heeft afgelopenjaar nivo 1 basis metaal afgerond en stage gelopen bij een ambachtelijke smid

dat is zn passie, hij maakt nu al dingen die de meeste mensen pas na jaren smeden kunnen maken

kopieert wapens uit de oudheid, bijlen,messen,zwaarden etc

volgend jaar mag hij als project lassen en plaatwerken ook een harnas maken op school

thuis heeft hij een smederijtje waar hij al heel wat gave dingen heeft gemaakt.



we zijn niet bepaald familie doorsnee haha maar dat vind ik juist wel fijn zo.

Zo vroeg Y.oni een keer toen A.nyk nog een baby was: ā€œkun je haar niet even uitzetten?ā€



Wat een prachtige wens van Jasper. Ontroerend.



Y.oni houdt dezelfde meester, die ze al 2 jaar heeft. Gelukkig een fantastische man. Op maandag en dinsdag heeft ze een juf, die dit jaar voor het eerst was. Y.oni kan wel met haar opschieten, hoewel ze beter met haar meester kan (en ik ook :oops: ). Maar ze is wel heel aardig, komt wel goed volgend jaar. Er zitten 18 kinderen in de klas.



A.nyk is net wezen kijken in groep 3 (en 4 en 5) en is helemaal blij. Volgend jaar eindelijk echt leren lezen en rekenen :mrgreen: Voordeel van een grote zus is dat ze al heel veel geleerd heeft. Ondanks het leeftijdsverschil spelen ze heel veel samen. Vind ik altijd wel grappig. Een kleuter (bijna kleuter-af) en een echte bovenbouwer.

grote zus had hier een paniekmoment gisteren, want kleinste spruit had een vaatwas blokje te pakken gekregen en had er een derde van opgegeten ā€¦dat was nogal schrikken, spoelen met water, en vettigheid laten eten, gelukkig wist ik dat nog

het liep met een sisser af allemaal want achteraf had ze wel haar mondje vol maar niet veel ingeslikt zoals t leek,dus na een uur even late bekijken in t ziekenhuis en gelukkig geen roodheid en zwelling ā€¦

maar grote zus was echt totaal in paniek , zat hysterisch te gillen evaaa gaaaat doooood ā€¦en an echt kompleet hysterisch he

best wel zielig hoor ze is zo dol op die kleine

dan zijn met tien toch ook nog maar ā€œkleinā€

Och wat een schrik. Gelukkig dat het goed is afgelopen.

Ja, 10 lijkt al heel groot. Ze kunnen al zoveel en ze kunnen best al veel verantwoordelijkheid aan. Die van mij tenminste wel. Maar er zijn nog zoveel momenten dat je denkt, ze is nog ā€˜maarā€™ 10.

ff mijn lieve meid showen :inlove:

:inlove: meer zeg ik niet :mrgreen:



dat wasschrikken, hier hadj aspe rvroeger ook een vaatwas blokje half opgesnoept :angel:



alleen in de avond lekker aan de stinkerietusā€¦



jaaaaa laatste schooldag om 12 uur mag ik iedereen uitzwaaien :thumbup: