Groeiachterstand; doorverwijzing naar kinderarts

Vis!

Ja, en dat is nou net iets wat hij niet lust :evil: Bedankt voor je tip :wink:

van internet: kelp, uien en alles wat uit zee komt.

precies waar Kes zin in heeft wrs :mrgreen:

ik zou eerder denken aan een vervanging in de vorm van pilletjes ofzo :think:

Hij heeft vanavond voor het eerst sinds maaaaaaanden weer 2 vitaminepillen (met jodium :wink: ) op! :dance: :dance: :dance: Beetje onder dwang maar we gaan ze voortaan elke avond na het eten geven.

hey wat goed zeg dat hij er twee heeft opgegeten.

Hoe gaat het nu met Kes?

Y weigert ook zijn vitamine pillen te eten…

Gelukkig eet hij gem 3 boterhammen per dag.

Warm eten, fruit en groente echter niet :think:

Hij had steeds ijzertekort, maar bij jodium sta je niet zo snel stil.

Toch goed om te weten hoe het kan komen dat hij niet zo snel groeit.

Ik duim dat als zijn jodium tekort is aangevuld en zijn schildklier verder is onderzocht hij snel de lengte in schiet :-*

@Smurf78 wrote:

hey wat goed zeg dat hij er twee heeft opgegeten.

Hoe gaat het nu met Kes?

Y weigert ook zijn vitamine pillen te eten…

Gelukkig eet hij gem 3 boterhammen per dag.

Warm eten, fruit en groente echter niet :think:

Hij had steeds ijzertekort, maar bij jodium sta je niet zo snel stil.

Toch goed om te weten hoe het kan komen dat hij niet zo snel groeit.

Ik duim dat als zijn jodium tekort is aangevuld en zijn schildklier verder is onderzocht hij snel de lengte in schiet :-

Dankjewel :-

Kes heeft gewoon een periode van heeeeeeeel slecht eten. Dat hebben alle kinderen wel eens dus ik ga ervan uit dat het over een paar weken wel weer beter gaat. Vitaminepillen gaan goed sinds we ze 's avonds bij het eten geven. We hebben inmiddels zoveel soorten geprobeerd dat we 4 verschillende potjes hebben staan. Hij mag elke avond 2 soorten kiezen, hihi.

Gisteren voor de allerlaatste keer naar het cb geweest. Hij woog 12,2 kg en is 92 cm. Gelukkig blijft hij dus nog een poosje onder controle bij de kinderarts.

Hier ook een moeder die doorgestuurd is naar de kinderars ivm achterblijvende groei.

Robbert is nu 95 centimeter en 14 kilo.

Zelf vonden wij het wel mee vallen, maar in verhouding met de lengte van ons als ouders is het echt te klein.

We zijn vrijdag geweest en ze gaan alles uitgebried onderzoeken doormiddel van bloedtesten. Ze kijken naar Cistic fybrosis, schildklier aandoeningen, nier afwijkingen, suikerziekte, gluten, en andere allergieen.

Verder hebben ze een foto van zijn hand gemaakt en foto van zijn longen.

Ben benieuwd of er iets uitkomt, maar ik verwacht eigenlijks niks, aangezien ze bij mijn man in de familie allemaal laat zijn groeien.

Wessel de jongste groeid wel volgens patroon.

Bij ons is het dus ook gek dat Kes zo klein is. Vriendlief is 1,86 en ik 1,65. Hij dus lang, ik gemiddeld en ook grote zus Indy is net boven gemiddeld. Inmiddels is duidelijk dat er iets aan zijn schildklier niet in orde is. Vrijdag moeten we weer naar de kinderarts en moet er waarschijnlijk nog een keer bloed geprikt worden om te kijken hoe het nu met de schildklierwaardes is.

Soms denk ik gewoon dat hij laat is met groeien en dat het allemaal wel goed komt maar als er echt iets met de schildklier is dan gaat hij natuurlijk niet goed groeien en zijn er medicijnen nodig. Ik ben achteraf dus toch wel blij dat we doorgestuurd zijn.

Succes met Robbert. Wanneer krijgen jullie de uitslagen?

Jou mannetje is ook nog iets kleiner al Robbert, toch?

Ik ben zelf 1,80 meter, dus wel redelijk lang voor een vrouw.

Kes mag vrijdag dus weer naar de dokter. Hoe ging het bloedprikken bij jullie?

Hier gelukkig goed, had voor de zekerheid al een autootje gekocht voor hem en beloffd dat hij die na afloop zou krijgen. Tijdens het prikken mocht hij hem vasthouden, hij huilde wel, maar bleef gelukkig verder rustig. De vorige keer had hij het niet eens door volgens mij.

Schildklier aandoeningen zijn wel redelijk te behandelen toch?

Hier ook de instelling dat hij later gaat groeien hoor, de broers van mijn man waren ook allemaal onder controle ivm achterblijvende groei en zijn nu ook tegen de 1 meter 90.

We krijgen de uitslag over zo’n 7 weken, het onderzoek naar taaislijmziekte duurt langer, want dat moeten ze ergens naar toe opsturen.

Kes zit weer binnen de curve met zijn lengte :dance: Hij was 94,9 cm (en 12,9 kg). Er is weer bloed geprikt (dit keer gelukkig maar 2 buisjes ipv 6) om te kijken of zijn schildklierwaarden nog steeds te hoog zijn. Zo ja, dan gaan we kijken of dat met medicijnen naar beneden te krijgen is zodat hij beter gaat groeien. Ook is hij geprikt op zijn afweer/imuunsysteem. Geen idee wat precies, dat hoor ik over 3 weken.

De laatste 2 weken eet hij (voor zijn doen) ook als een bouwvakker én we hebben hem eindelijk weer goed aan de multivitaminen. Wie weet is hij zijn peuter-eet-dip te boven. Het zal hem ongetwijfeld helpen beter te groeien als hij gewoon eet.

Oh wat een goed nieuws zeg van Kes!!!

Helemaal top!

Gisteren met Y naar het CB geweest en hij is nu 95 cm en 13.8 kg met 3 jr en ong 5 maanden.

Hij blijft nog binnen de curve zo tussen -1.5 en -2 :mrgreen:

Zijn gewicht is iets meer zo rond de -1. Dus dat was prima hij is voor zijn lengte niet te mager.

Alleen zijn lengte groei houden we nog in de gaten. Want hij is in een half jaar tijd maar 2,5 cm gegroeid. :think:

Wat een goede berichten hier.

Fijn dat de medicijnen lijken te werken bij Kes. Voor je eigen gemeodsrust is het ook erg lekker als ze goed eten he?

Hier op het wachtbankje voor nog 6 weken…

@jorien wrote:

Wat een goede berichten hier.

Fijn dat de medicijnen lijken te werken bij Kes. Voor je eigen gemeodsrust is het ook erg lekker als ze goed eten he?

Hier op het wachtbankje voor nog 6 weken…

En zo zijn die zes weken zo voorbij gegaan. Morgen krijgen we als het goed is telefonisch de uitslag in de llop van de middag.

Zit me nu wel een beetje druk te maken, maar het zal vast allemaal goedkomen, toch???

Ik zie nu dus dat ik helemaal ben vergeten hier te vertellen dat alle waardes van Kes goed waren :dance: . Hij is ook ineens uit zichzelf weer gaan eten, gewoon zoals een kleuter hoort te eten (heeft vast in de gaten dat hij bijna kleuter is, haha!). We zien zelfs zélf dat hij boller wordt in zijn gezicht en wat meer reserves heeft op armen en benen! Nu pas over een jaar terug naar de kinderarts en gelukkig dus geen medicijnen!

Sterkte met de uitslag van Robbert. Laat je het hier nog even weten?

wauw wat goed zeg van Kes!!! :dance:

En Jorien, al meer te weten gekomen?

Hier gaat het zijn gangetje. Bij Y komen er steeds meer voedingsstoffen bij waar hij niet tegen kan. Het avondeten is en blijft een groot drama. Hij heeft nu al een paar dagen geen warme hap naar binnen gewerkt…

En s’avonds in bed klaagt hij over honger. Geef dan toch maar een boterham, hij moet toch groeien…

Gisteren nog even opgemeten bij de deur, hij is nog steeds 95.5 cm…

Wat goed dat jullie kindjes nu beter gaan eten,en beter gaan groeien.

Ik moet extra op het cb komen omdat mijn zoon juist te snel groeit.

Mijn zoontje is 18,5 maand oud en is 94 cm lang bij 15,9 kilo.

schoenmaat 25/26 en kledingmaat 98/104.

Maar dat is ook geen pretje hoor,hij word goed in de gaten gehouden met zijn gewicht.

Ze vonden hem wat te dik voor zijn lengte.

Ik moet wel steeds tegen mensen zeggen dat hij 1,5 jaar oud is omdat veel mensen vragen waarom hij iets nog niet kan(van kindjes van 2,5 a 3 jaar de ontwikkeling)juist omdat ze hem dus 2,5 jaar schatten vanwege dat hij zo groot is.

Is soms ook een nadeel dus.

Ik ben ook altijd klein geweest.

Ik ben nu 1m63 en vroeger was ik op 3 jaar 84 cm lang.

Maar ik vind wel dat ze naar beidde ouders moeten kijken daaruit kunnen ze zien dat het kindje met kleine ouders niet groot zal zijn of worden(maar dat is niet altijd het geval)Mijn 2 zoontjes zijn dus wel groot voor hun leeftijd.

Heb ook met de oudste toen daarvoor bij kinderarts gelopen en foto’s van hand/pols laten nemen en bloedprikken.

Ik ben wel blij dat ze mijn jongste zoontje goed in de gaten houden.

Te snel groeien is denk ik ook niet goed.

groetjes Bianca

Grappig Bianca, jij een kind van 1 1/2 met kledingmaat 104, ik er 1 van (overmorgen) 4 jaar en met kledingmaat 92/98! Verschil moet er zijn toch?! :wink:

das idd grappig :lol: Y is 3.5 en heeft schoenmaat 25 en kleding maat 92/98!

Kan mij goed voorstellen dat de andere kant van de medaille ook lastig is.

Fijn dat ze hem zo goed in de gaten houden.

Hier weer een update…

Vanochtend met Kaylee naar de ka geweest en… we hoeven niet meer terug :dance: :inlove:

Meisje volgt weer haar lijntje… tsjah ze ligt nog steeds uit de curve :lol: Iig met haar gewicht, met haar lengte zit ze iets onder de middellijn… Ze is nu 11.4 kg bij 92 cm…

Maar na 1.5 jaar onderzoeken en testen kan ze niets vinden wat het kan verklaren, en dus is ze gewoon van zichzelf klein en fijn.

Hier trouwens maat 92 voor de lengte, maar maat 80 voor de breedte… en dus draagt mijn kind bijna nooit broeken, en bijna altijd jurken en rokjes, want dat maakt niet zoveel uit als die korter vallen dan bedoeld… Laatst had mijn dochter een maat 80 rokje aan… En haar broertje van 10 maanden, een maat 80 setje. Tsjah… :wink: :inlove:

@Fleur wrote:

Ik zie nu dus dat ik helemaal ben vergeten hier te vertellen dat alle waardes van Kes goed waren :dance: . Hij is ook ineens uit zichzelf weer gaan eten, gewoon zoals een kleuter hoort te eten (heeft vast in de gaten dat hij bijna kleuter is, haha!). We zien zelfs zélf dat hij boller wordt in zijn gezicht en wat meer reserves heeft op armen en benen! Nu pas over een jaar terug naar de kinderarts en gelukkig dus geen medicijnen!

Sterkte met de uitslag van Robbert. Laat je het hier nog even weten?

Hee zie dit nu pas, wat super!!! :inlove: