Hier gaat het zijn gangetje. Bij Y komen er steeds meer voedingsstoffen bij waar hij niet tegen kan. Het avondeten is en blijft een groot drama. Hij heeft nu al een paar dagen geen warme hap naar binnen gewerkt…
En s’avonds in bed klaagt hij over honger. Geef dan toch maar een boterham, hij moet toch groeien…
Gisteren nog even opgemeten bij de deur, hij is nog steeds 95.5 cm…
Gelijk heb je hoor, gewoon die boterham geven… Ze hebben al zo weinig reserves die kindjes van ons :hug:
Hier vanmiddag gebeld door de kinderarts, alles is goed, geen rare dingen bij ons mannetje. ben zo opgelucht!
We moeten nu alleen nog wel een urine test laten doen, deze hadden we niet mee genomen in het rijtje en ze wil het graag op kweek zetten. De reden is dat Robbert de laatst weken continu verhoging heeft, 20 keer per dag naar de wc gaat en elke keer toch een nat onderbroekje heeft. Alles bij elkaar kan het er toch op wijzen dat hij een urineweg infectie heeft.
Mijn man en ik zijn beiden best groot (1.74 en 1.92) en haar verwachte lengte zit zo’n 35 cm boven hetgeen ze met deze groei zou worden (n.l. 1.50 :x )
Eerlijk gezegd heb ik nooit zorgen gehad om onze dame, best schattig dat ze nog zo klein is. Op het laatste consult bij het consultatieburo vonden ze toch dat ik naar de kinderarts moest. Via de huisarts ben ik in het ziekenhuis terecht gekomen afgelopen dinsdag. Kinderarts heeft een heel arsenaal aan dingen laten prikken en we hebben een foto van d’r linkerhand gemaakt.
Pfff…ik ben heel nuchter en zei ook netjes tegen de ka dat ik me niet zo veel zorgen maakte, maar hij vond het wel een behoorlijk afwijking, helemaal gezien de verwachte groei :(.
Ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen. Heb de meeste reacties hier allemaal gelezen, maar krijg het idee dat jullie kinderen al iets jonger waren voor ze bij de KA kwamen?
ik ken het helemaal hoe vaak ik niet met onze kleine meid er heen moest niet normaal meer omdat ze aan laxeermiddel zat enzo ik denk zo van huisarts hield toch wel in gaten
Even mijn topic omhoog halen. Kes groeit gewoon nog steeds nauwelijks Van de week heb ik hem weer eens tegen de deur gezet om te meten, ik dacht wel dat hij iets gegroeid was; 98 cm…Dat is dus 3 cm sinds januari…En dus heb ik een vervroegde afspraak met de kinderarts gemaakt. Woensdag 25 november (pas) gaan we erheen. Kes begint er zelf nu ook over, begint zich er nu ook van bewust te worden. Hij wordt wel eens geplaagd op school omdat hij zo klein is en daar baal ik eerlijk gezegd wel van. En hij is echt óveral veruit de kleinste; bij judo, in de klas, bij zwemles. Zelfs mijn gastkindjes van net 3 jaar hebben hem ruim ingehaald…
Y.uri krijgt het ook door dat hij klein is. Mama ze zeggen dat ik klein ben…kinderen onderling zijn al zo gemeen terwijl ze het niet zo bedoelen waarschijnlijk.
Y.uri groeit ook nog niet zo hard…hij is nu 4 en is 1mt en 15 kg,
Hij buigt nu langzaam af naar de -2 dus van het CB mag hij wat harder groeien…ja duh moet ik hem uitrekken ofzo…
oh meiden, ik lees dit alvast met ‘bange’ voorvermoedens.
ik ben zelf prematuur en dysmatuur geboren en heb de achterstand nooit ingehaald. jaren behandeld met groeihormonen en uitgekomen op 1.55m.
niet groot maar voor een meisje/vrouw nog wel net te doen.
groot genoeg om gewoon bij de pinautomaat te kunnen, normale stoel etc. mijn geschatte lengte zonder hormonen was 1.40m. dat is net het verschil.
nu is onze oudste ook dysmatuur geboren en ook hij haalt tot nu toe de achterstand niet in. wisselt tussen -2 en -2,5 sd.
zijn papa is ook niet heel lang maar wel normaal voor een man.
je kunt hem niet groter kÃjken en ik vind nu zo’n kleine dreumes ook wel lief maar zeker omdat het een jongen is hoop ik toch wel dat hij later 1.70/1.75m mag gaan halen :shifty:
Dat is het bij mij (Kes eigenlijk dus) ook. Als ze nu weer zeggen dat de verwachting onder de 1.65 is dan moeten we echt hard gaan nadenken over groeihormonen. Voor een man vind ik het gewoon niet kunnen zo’n lengte…En als we Kes daar nu een beetje bij kunnen helpen…
ja, ik snap je dilemma. mijn ouders hebben er ook voor gestaan en toen was de hele behandeling nog nieuw. je weet niet goed waar je aan begint voor je kind. ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelden als een belasting heb ervaren. ik kon van begin af aan zelf prikken en het ging eigenlijk prima. laat je goed voorlichten om een weloverwogen keuze te kunnen maken. ik ben zelf heel blij met mijn 10 ‘extra’ cm en zou er op zich voor onze knul niet negatief tegenover staan, mocht blijken dat ook hij een tekort heeft.
Ik moet 9 november de laatste keer naar het cb met Kaylee… ben erg benieuwd… Ik heb haar thuis niet meer gewogen en gemeten omdat het me alleen maar frustreerde :shifty:
Succes voor diegenen die weer naar de ka moeten… Kaylee hoeft er niet meer heen, omdat ze gewoon helemaal niets meer gevonden hebben bij haar.
Melissa groeit ook amper, ze zit nu op de kleuterschool, maar ze krijgt dus ook door dat ze te klein is, daar komt nog bij dat haar motoriek slecht is , ze niet kan springen, rennen enz… kan merken dat ze er een beetje mee worstelt.
ze is vanaf januari 1 kilo gegroeid, maar in de lengte maar een halve centimeter
Zijn bij de KA geweest en die maakt er tot nu toe nog geen punt van. Volgens haar is hij nog nooit zo "dik"geweest haha.
Hij is nu 1 mt 2 (even afgerond naar boven) en 15,4 kg.
Bij ons in de fam. en manlief groeien alle mannen vrij laat pas. Mijn broertje was altijd klein en wilde ze groeihormonen geven, kwam ook laat in de puberteit. Goddank niet gedaan want nu is hij 2 mt :shock: , heeft schoenmaat 48 :roll: en groeide op zijn 22ste nog steeds. Gewoon een laatbloeier dus.
Haar broertje is met 18 maanden 10.3 kg en 80 cm… En die is dus ook klein en fijn, maar toch maar 2 kg lichter dan zijn zus van 2.5 jaar ouder :lol: :mrgreen:
grappig is dat he :lol: zou had Y.uri een glas cola over zich heen gehad bij mijn ouders. Heeft hij het witte shirtje van zijn nichtje aangedaan mt 98 die hadden nog een extra trui mee. Zij is nu 2,5 :mrgreen:
Smurf78, wat super. Boven de 1 meter met 4 jaar is prima toch?
Vicky, heeft Kaylee toch netjes gedaan he? Kes is sinds januari maar de helft gegroeid.
Hij heeft van de week voor het eerst sinds maanden op de weegschaal gestaan, 13,5 kg.
En met die kleertjes, dat is hier ook wel handig. De gastkindjes van 3 die geen reservekleren mee hebben kunnen zó Kes zijn kleren aan :lol:
Nog 2 weken, dan mag Kes naar de kinderarts. Overigens stuurde mijn vader vorige week de groeicurves van mijn broer en mij op; mijn broer en ik waren beiden met 4 1/2 98 cm. Precies zo groot (klein) als Kes dus! Ik ben ongeveer 1,65 en mijn broer is ongeveer 1,72 dus ws komt alles wel goed Wel grappig om te zien dat Indy duidelijk papa’s lengte-genen geerfd heeft. Zij is 8 cm langer dan ik was met 7 jaar. Ik was toen 1,15 en Indy is 1,23!
Ik loop ook met mijn zoontje van bijna 27 maanden bij de ka in het zh.
Voor 2 dingen.
Hij heeft een stofwisselingziekte waardoor hij erg zwaar is.
Hij blijft weer aankomen en weegt nu 22,3 kilo.
De 2de is dat we ook voor zijn groei lopen.
Hij was 29 oktober al 1m04 bij bijna 26,5 maand oud.
Hij groeit nog steeds 1 cm per maand.
Dat is dus eigenlijk wel geluk hebben dat hij erg lang is voor zijn leeftijd omdat hij door zijn stofwisselingziekte anders tonnetje rond was geweest als hij de normale lengte van 90 cm had.
Hij ligt 14 cm boven het gemiddelde en dat is ook niet altijd fijn want hij word al dik 2 jaar ouder geschat en krijgt soms commetaar als hij aan het stoeien is met zijn leeftijdgenootjes en hij doet het te hard,dan gaan ze vaak tegen hem tekeer zo van joh doe is niet hij(hun kindje) is veel kleiner dan jij, je moet wel beter nadenken hoor dat je dat niet mag.
als ik dan zeg van Ho even hij is pas 2 jaar geworden eind augustus dan schrikken ze wel want ze verwachten vaak niet dat hij dan net als hun kindje pas 2 is.
Hij scheelt vaak dik een kop met zijn leeftijdgenootjes en dat is voor hem wel minder.Hij draagt kledingmaat 110-116 en schoenmaat 28-29.
Groot zijn is dus ook niet altijd leuk.
Ik ben altijd klein geweest en gebleven 1m64 maar dat is gelukkig wel acceptabel voor mij.
Had dan ook niet verwacht dat ik 2 grote kindjes zal krijgen hihi.