Goedkope goede spijkerbroeken

Hier vliegen de spijkerbroeken er ook doorheen.

Wat mijn moeder doet: van ‘oude’ broeken haalt ze de kontzakken af en deze zet ze (nadat ze het gat heeft dichtgemaakt) over de knieen heen.

Gaan de broeken zeker weer 4 weken mee :mrgreen: .

En het staat nog heel stoer ook!

Ik koop trouwens ook vaak broeken bij V&D, 2 voor … (kom even niet op de prijs). Jesse is ook heel slank (geen heupen) en hun slim fit zit prima bij hem.

Daarbij zit er ook gewoon elastiek in (knoopsgatelastiek bedoel ik dan), dus de broeken zijn zo strakker te maken.

Maar ik ken je probleem van het verslijten van broeken. Helaas heb ik nu 2 van die schurken die dus heel graag op hun knieen spelen…

@Cell wrote:

nope… long live the vinexwijk :?

Ja Mitch jeans zitten echt super, zonder te verstellen schiet hij daar zo in… had dus 2 broeken bij hema gehaald… gewoon normal fit… bij klaarleggen al het elastiek aangetrokken, zeker aan beide zijdes 5 cm… Peet trok er vanmorgen 1 aan en kwam naar me toe en vroeg “doe je hem nog even aansnoeren mam, hij zakt af” Het kon wel, maar je ziet wel dat de broek ruim is… en das dan normal fit. Ja, vind dat hobbezakken gedoe dus niet mooi…

Ben nu aan het kijken op de site van cena zelf :wink: Zie prachtige strakke straigt modellen voorbij komen voor 7 euro! Ga ik wel bestellen denk ik… is t niks, ben ik er hooguit 7 euro op kwijt… :thumbup:

ZO een hebben wij er nu in de kast (vooral in de kast, want blijft wel heel maar ik vind zo’n smalle broek geen gezicht bij mijn toch al spillepootje). Hij leeft iig al langer als de WE en Esprit broeken :mrgreen:

Buiten speel broeken en binnen speel broeken? Blijf ze niet omkleden zeg…

Schoenen aan, jas aan en naar buiten, niet eerst nog eens van kleding set veranderen. Vraag me ook af hoe je zoiets doet als je op visite gaat? Extra broek mee als ze onverhoopt toch even naar buiten gaan?

Dan zouden ze dus enkel buiten speel broeken moeten dragen, want zeker op een schooldag, zijn ze ook buiten.

Als he echt vreselijk rotweer is, houden we eerder een pyama dag of joggingbroek dag (als we niet weg hoeven).

MLK, ik heb de opstrijk stof, die Cell beschrijft. Geen idee waar ik ze hier kan kopen, markt misschien of een naai winkeltje, mijn moeder heeft ze een tijd terug voor me gekocht, toen ik met 7 kapotte broeken in mijn handen stond (van 1 kind). Knip er een rondje of vierkant uit, strijk het aan de binnekant. Het is van spijkerstof,dus de scheur lijk er dan gewoon bij te horen.

Daarnaast heb ik wat opstrijk plaatjes voor als ze een heel klein gaatje in een shirt of long sleeve hebben. Zonde om meteen weg te gooien. Als het gaatje op een goede plek zit, staat zo’n label er op best geinig. Meestal is het al snel een gaatje ter hoogte van de borstkas (als een lolbroek ze een keer een button om heeft gedaan). Daar past prima een klein,leuk plaatje…

Mandy, hier lukt buiten/binnen speelbroek nog wel, maar Jesse gaat nog niet naar school. Dan gaat het inderdaad niet meer lukken. Wij spelen niet elke dag buiten en als we ergens heen gaan waar hij echt gaat ravotten hou ik er gewoon van te voren rekening mee. Wij hebben dan natuurlijk geen tuin, dus hij gaat ook niet snel van binnen naar buiten. Naast dat kleed ik Jesse tussen de middag nog uit voor zn middagslaapje (broek uit) dus dan kan er als we 's middags wel wat gaan doen gewoon een andere broek aan. Maar over 1,5 jaar lukt dat inderdaad niet meer.

ik ga eens kijken naar een stoffenwinkel hier, dat is wel een goede tip! Ik heb nu weer een hema (2e hands overigens) broek die een gaatje op de knie heeft.

Vind opstrijkplaatjes eigenlijk niet zo geweldig over het algemeeen, misschien dat cars of thomas wel leuk is. Maar shirtjes is hier eigenlijk niet het probleem, alleen de schoenen/broeken.[/i]

ik ben nu al weer 6 broeken aan het repareren… milan krijgt inmiddels ook steeds stukke knieen… matteo heeft 2 nette hele broeken… en verder allemaal gerepareerde broeken… ik gebruik daarvoor een broek waarvan de knoop en gulp kapot waren en daar knip ik lappen vanaf… en heb een meter spul gekocht waarmee je het er op kan strijken en dan strijk ik de lap aan de binnenkant er achter… ik vind het wel best zo :wink:

hema broeken koop ik iig niet weer… die vind ik kwalitatief slecht… zeeman broeken zijn ook meestal te wijd! behalve 1 model die ze eventjes gehad hebben , die was echt smal met smalle pijpen ook… 6,99… heb toen een gekocht om te proberen… en toen dat zeer goed beviel waren ze er helaas niet meer :frowning:

Hier koop en krijg ik spijkerbroeken.

Ervaring is dat de dure versie (vingino) heel snel slijt, mooie pasvorm maar dun materiaal.

De spijkerbroeken van WE zijn dik, daar komen hier in elk geval geen gaten in. En hij draagt ze al anderhalf jaar (want hij groeit bijna niet :wink: ) en is ook geen stilzitter :angel:

Hij heeft nu een beetje een canvas/linnenachtige broek aan van Mexx en dat is volgens mij echt superkleuterproof. Ik zal eens kijken wat voor materiaal dat is, het gaat gewoon niet kapot.

We bevalt hier idd ook goed… heb er 2 van. Maar ik moet ervoor naar de stad en dat vind ik dus echt een crime… :silenced:

Heb het wel op mijn lijstje staan… zo van… nou hup, dan maar af en toe es naar de stad en de WE, de Duthler en V&D af voor fatsoenlijke broeken.

Overigens krijgt Peet WE broeken oook stuk hoor, het duurt alleen iets langer :angel:

kan ook online he. Alleen moet je dan wel geluk hebben met de sale, gewoon nieuw zijn ze niet de goedkoopste.

Kijk… weer een webwinkel erbij… me love webwinkelen… wist dus niet dat WE ook al online was… stom eigenlijk want zelfs C&A heeft een eigen webstore en zoveel andere ook… hahahaha

Ga meteen even kijken… :angel:

mocht je van jola willen, die zit bij ons in de buurt kom er wekelijks in de buurt.

maar is het niet zo dat goedkopere broeken eerder stuk gaan dan duurdere (en die je dan 2e hands hebt gekocht)

ik heb alleen maar meiden dus geen vergelijking, vandaar mijn vraag… :wink:

ik merk het dat bv retour lang meegaat.

wat trouwens ook nog een winkel is met smalle broeken en voor een nette prijs is shoeby (teminste zo zegt mijn nicht dat)

Shoby heeft zeer matige kwaliteit.

Ik ben een vrouw, ik kruip niet en toch zitten de gaten er in no-time in.

Hier hetzelfde probleem. Vooral Mees is dramatisch. Nieuwe broek 2x aan en zit gat in. Shoeby vind ik nog best duur eigenlijk. Zie ze daar nooit onder de 20 euro. Jola heeft paar goedkope maar dat zijn dan echt lelijke hobbezakken. Mees is ook heel smal dus dat ziet er niet uit. Hema is ook te wijdt. Van name-it heb je een heel goedkoop smal model en dat kost 12.50. Maar die hebben ze bij ons hier in 1 lokale winkel en die broeken vliegen de deur uit. Sinds kort hebben we ook een Takko, (of tokka of zoiets) geel logo met rode letters. Is duitse winkel. Hebben ze mooie modellen en voor 15 euro. Laatst waren ze in de aanbieding voor een tientje. Maarja, gaten komen er nog steeds in maar ze zijn iig niet zo duur en zitten mooi.

En Mees loopt nu trouwens verplicht elke dag in korte (afgeknipte) broek. :wink: leert ie het mss af… :wink:

Hier hetzelfde probleem. Vooral Mees is dramatisch. Nieuwe broek 2x aan en zit gat in. Shoeby vind ik nog best duur eigenlijk. Zie ze daar nooit onder de 20 euro. Jola heeft paar goedkope maar dat zijn dan echt lelijke hobbezakken. Mees is ook heel smal dus dat ziet er niet uit. Hema is ook te wijdt. Van name-it heb je een heel goedkoop smal model en dat kost 12.50. Maar die hebben ze bij ons hier in 1 lokale winkel en die broeken vliegen de deur uit. Sinds kort hebben we ook een Takko, (of tokka of zoiets) geel logo met rode letters. Is duitse winkel. Hebben ze mooie modellen en voor 15 euro. Laatst waren ze in de aanbieding voor een tientje. Maarja, gaten komen er nog steeds in maar ze zijn iig niet zo duur en zitten mooi.

En Mees loopt nu trouwens verplicht elke dag in korte (afgeknipte) broek. :wink: leert ie het mss af… :wink:

ik haal de broeken voor onze zoon altijd bij de wibra niet alle modellen zijn leuk maar het stof is wel super terijl wij broeken hebben gehad van name it vingino en daar ook redelijk snel gaten in kwam en nu wibra en bevallen super en voordeel hij is niet echt stevig en moeilijk met broeken maar deze zitten met een riem erom goed. en ongeveer 12 euro per broekje.

ehm… mijn zoon is een beetje een geval apart… hij gedraagt zich lomp en onbeholpen en doet dat niet bewust, maar onbewust. Daarnaast moet de broek zelf dus gewoon goed zitten want een riem doet hij no-way om… :shifty: Nieuwe broeken moeten ook minimaal 4 dagen op zijn kast in het zicht liggen wil hij ze aandoen. En smal en smal zijn natuurlijk ook nog 2 dingen. Hij heeft veel spieren en pezen en een tailleomvang die past bij maat 104, terwijl hij voor de lengte 116 moet hebben. Daar kan ik dus echt geen wibra broek omheen vouwen… ziet er niet uit en een riem wil hij echt niet.

Takko ken ik idd wel, zit in epe. Vind het idd wel redelijke kwaliteit.

Jola hoeft echt niet meer, die broeken zaten prima toen hij maat 98 en 104 had, maar bij 110 werd de verhouding beenlengte/taille al te wijd en hij word inmiddels ook bijna 7 en wil graag stoere broeken, net als klasgenoten. Niet van die rechttoe rechtaan modellen in hobbezakmaat.

Dus ik ben nog wel een beetje kieskeurig ook…

Heb laatst 4 broeken bestelt bij de site van jeans4sale… 2 daarvan zijn prima! oke, knoopsgaten elastiek zat niet helemaal jofel vastgenaaid. Maar goed, dat was zo verholpen. De 2 andere broeken zijn dus echt megaveel te wijd… eerder voor een lekker mollig joch. Heb ze teruggestuurd. De prijzen daar zijn super, maar zoeken naar een goed smal model is dan wel weer bagger, want ik haalde het er zo niet uit. Bij andere modellen stond het aangegeven, bij deze 2 dus niet.

Weet het weer: lemmi spijkerbroek. Bij hummbee nu van 35 euro voor 10.50! hier heb ik ook ooit besteld. In aanbieding heel goedkoop, anders duur. En in superslim, slim, regular etc. Slim is ook echt slim, geven ze met kleurtjes aan.

Hier haal ik ze bij Zeeman, 9,95 voor een spijkerbroek met verstelbaar knoopelastiek. Zien er mooi uit ook.

Ik ben wel bang dat ze net zo snel stukgaan als alle andere spijkerbroeken hier, vandaar dat ik maar voor de goedkoopste ga nu. :wink:

@lydia wrote:

Hier koop en krijg ik spijkerbroeken.

Ervaring is dat de dure versie (vingino) heel snel slijt, mooie pasvorm maar dun materiaal.

De spijkerbroeken van WE zijn dik, daar komen hier in elk geval geen gaten in. En hij draagt ze al anderhalf jaar (want hij groeit bijna niet :wink: ) en is ook geen stilzitter :angel:

Hij heeft nu een beetje een canvas/linnenachtige broek aan van Mexx en dat is volgens mij echt superkleuterproof. Ik zal eens kijken wat voor materiaal dat is, het gaat gewoon niet kapot.

Nou inderdaad.

Hier alleen Vingino’s (en een paar Name-it’s) van 50/60 Euro per stuk, en daar vallen mijn heren ook gaten in.

Lucas presteerde het zelfs binnen 1 dag… bij een gloednieuwe… :wall:

Gaan dan meteen de vuilnisbak in, herstellen doe ik niet aan.

Heb het ooit gedaan, maar zelfs dat krijgen ze los, en ik vind het ook niet echt mooi…

Mitch vind ik stom.

Op zich leuke kleding op het oog, maar die pasvorm…

Valt heel klein en strak. Broeken vallen kort, shirts ook.

Vind het helemaal niks.

Als goedkoop alternatief heb ik weleens WE gehad, maar daar vallen ook gaten in.

Denk altijd maar, als een broek van 50 Euro al niet heel blijft, zal de rest dat ook niet doen.

Ik heb me er maar bij neergelegd. Maar irritant is het wel.

Gelukkig lees ik dat we de enige niet zijn… :wink:

hahahaha… kan t niet helpen, maar mitch stom want het valt klein en smal… hihihi… en hier zitten die broeken dus als gegoten… dus vandaar dat ik ze graag koop… Peet is dus smal en klein… maar wel een brede schouderpartij :inlove: Vingino valt hier dus weer prut… de achterzakken zitten dan net boven zijn knieën en al die wassingen… pfff… die broeken zijn al voorgesleten op de knieën, dus die gaan al helemaal niet mee…

lach je niet uit hoor, vind het gewoon wel grappig dat smaken verschillen en dus ook de bouw van kindjes, want het is duidelijk dat waar de 1 mee weg loopt, de ander bagger vind.

@nd nogmaals… zeeman past echt niet, daar kan peet nog een half keer extra in… :shifty:

Ik vind het geen bagger, want vind het leuke kleding om te zien.

Alleen vergeleken met alle andere merken, heb ik het idee dat Mitch ook heel klein valt.

Waar ik normaal een 98 van moet hebben, zou ik bij Mitch op een 110 uitkomen verwacht ik, alleen is dat het dan toch ook niet helemaal zeg maar, omdat je ziet dat het niet klopt.

Toen Lucas maat 92 droeg, had ik een heel leuk shirtje gekocht in maat 98/104. Na 1 keer wassen kreeg ik het al bijna niet meer over zijn hoofd, bij zijn oksels zat het veel te krap en het was gewoon te kort geworden.

Jammer, want zoals ik al zei, leuke kleding om te zien.

(Zo heb ik 2 weken geleden een leuk mouwloos shirt gekocht voor Lucas met een doodskop erop omdat die té leuk was, gewoon een maat groter dan maar. Scheelt dus dat er geen mouwen aanzitten. Ván Mitch… :wink: ).