Goedkope goede spijkerbroeken

Cell serieus Ter Stal heeft mijn kereltje ook. Die zijn behoorlijk stug en dik (soms een nadeel bv in de zomer) dus de kans dat ze een wat langer leven beschoren zijn is aanwezig. Niet gegarandeerd. 8) Mijn moeder heeft ze ooit voor Casper aangeschaft omdat ie in de auto moest overgeven en ik dus geen reservekleding mee had. Maar ze blijven zelfs erg mooi met mijn wasgedrag met wasmachine en droger. De meeste spijkerbroeken worden daar al snel vaal van is mijn ervaring.

Hema zijn hier broeken zelfs met mijn zuinige rustige kereltje geen tweede ronde waard helaas. Die laat ik vaak door mijn mams korter maken zodat ze de zomer nog meegaan als skater of korte broek en daarna gaan ze in de zak. :shifty: Kleuren blijven ook niet echt zo mooi.

Sterker nog waar ik de basic Tshirts vroeger erg fijn vond vallen me die nu tegen. Is mss iets aan veranderd of zo maar de naden draaien in de was. :wall: Zelfs bij de volwassen shirts die ik tijdens de zwangerschap heb aangeschaft in maatje groot.

haha Joggingsbroeken vindt ik zelf ook vreselijk hoor

maar Sem heeft geen keuze haha als we niet meer na buiten hoeven

dan draagt ie t maar mooi

zelfs de meiden hebben inmiddels een DancePants van de Didi

idiaal voor hun exceem beentjes ook :thumbup:

Duthler is mij werkelijk nooit opgevallen

t enige irri is dat t in de kelder zit,

meestal stuur ik hub dan een terasje op en ga alleen met Sem even na binnen :mrgreen:

tm maat 128 goeie ervaringen met die van de C&A.

De eco/ bio variant.

2 voor 25 idd.

Maar nu onze oudste in 134/140 valt is dat echt noodkijk.

Hij is er niet ineens 10 cm bij in de taille gegroeid (gelukkig) en moet dan zo hard aansnoeren…

Hema is bij hem ook (zoals mijn opa zou zeggen) een vlag op een strontschuit :angel: .

Dus nu kopen we voor de oudste slimfit bij de WE als ze in de aanbieding zijn.

Nu ben ik wel blij dat de oudste inmiddels wel door de ragperiode heen is en broeken kapot zijn omdat ze gewoon af/ opgedragen zijn.

Onze 2e is een heel ander kind en is geen rouwdouwer, die laat gewoon broeken heel voor zijn jongere broertje 8) .

En nummer 3… die heeft wel 2 van de Hema en bij hem zijn ze perfect (maar dus ook nog een kleinere maat natuurlijk) en lijken tot nog toe heel sterk. Ondanks spelen op de grond etc nog geen dunne plekken op de knieen kunnen ontdekken bij hem.

Maar dat zijn trouwens ook niet de broeken van 10 euro volgens mij :think: . Heb ik in die leuke 2 halen 1 betalen periode gekocht destijds, mmmm.

Jola is ook zo goedkoop niet meer volgens mij :think:

Ik kom er zelden, maar toen ik er een keer op vind-de-juiste-kleur-legging-jacht was trok ik een broek van € 29,95 uit het rek. En dat vind ik toch duur voor Jola.

Name it heeft ook jeans vanaf € 14,95, gewoon een rechttoe rechtaan model.

En het is nu overal sale hè :angel:

Misschien bij voorbaat al van die strijkapplicaties op de knieen strijken?

Ter voorkoming zeg maar. En dan 1 of 2 broeken zonder applicaties per kind houden voor ‘net’.

Ook hier soms kapotte broeken terwijl ik bij wijze van spreken het kaartje er pas net af heb gehaald. Maar soms gaat het ook weer periodes goed. Gelukkig gaat het om 1 jongetje van 7 met kleding bij ons en zijn moeder, dus dat is betaalbaar. Noortje houdt alles nog heel.

Als ik strijkapplicaties of jeanslappen van buiten strijk, trekt hij ze niet aan, vind hij belachelijk staan en daar is hij wel gevoelig voor…

Van binnen strijken op voorhand heb ik wel geprobeert, maar dan scheurt het dus supersnel precies op het randje van waar die lap ophoud en de broek begint door. Plus dat je na 2x wassen dan precies die patch ziet zitten. Dus ik repareer toch maar gewoon en vervang regelmatig (als de broeken echt niet meer kunnen) Maar dan zijn wat goedkopere winkels wel handug… :mrgreen:

haha, snap ik wel hoor. Het ziet er ook een beetje suf uit, maar sommige kids trekken zich daar niets van aan, vandaar…

Maar inderdaad, dan maar beter goedkoop. Ik zou als eerste zeggen, Zeeman. Maar het nadeel is dat ik de broeken daar vaak weer wijd vind vallen, dus niet geschikt voor jouw slanke mannetje.

Cell waren er nog maar ‘echt voordelige’ (goedkoop is dat niet alleen voordelig is maar de kwaliteit ook zwaar verminderd :angel: ) kledingwinkels. Je zult het (helaas) soms echt van de uitverkoop moeten hebben. Zoals ik bv nu bij Simply C. een stash aan vrijetijdskleding voor de jongens heb gescoord. Alle gele kleding is compleet in de uitverkoop en de oudste staat geel toevallig super en de jongste staat alles nog. :lol:

Daarbij heb ik nu eindelijk een excuus om dat afgezaagde ‘shirt met grote broer/kleine broer’ te scoren en de pyama met naam erop. :lol:

Na hier bergen kapotte broeken, nu juist iets duurdere broeken (hoewel, duurder, ik vind 20 euro voor een spijkerbroek in maat 104 al redelijk duur), met dikke knieen zeg maar. Dus geen egale broeken, maar waar al van die extra kniestukken in zitten. Die blijven hier wel goed. De gewone broeken zonder extraatjes erop die zijn binnen no time kapot. Hij gaat ook de hele vloer over op zijn knieeen, en dat ga ik hem zeker niet verbieden. heerlijk de tijd van 3/4 en korte broeken :mrgreen:

Ik heb het 8) Laat je moeder leren knielappen erop zetten, hartstikke stoer 8)

Ik hoop dat je wat broeken in de aanbieding kunt scoren nu

Buiten de oplossingen (strijkstukjes een de binnenkant knieen).

Ik koop hele goede (nog echt mooi uitziende) spijkerbroeken (merken) bij een 2e hands kinderkleding winkel.

Allemaal onder de 10 euro.

Daarnaast zou de kringloop misschien een optie zijn voor de reservebroeken.

Aan echte winkels:

C&A

Hema

Primark

Hennes en Mauritz

Maar ook (en verkijk je er niet op) Wibra! Beide heren hebben met een hele stoere spijkerbroek van pakweg 8 euro, zeker 2 seizoenen gedaan en later heeft Eli de broek van Jo afgelopen met kniestuk (binnenkant).

Je moet wel mazzel hebben dat er net een mooi, stoer model hangt.

Eli heeft een enorme berg broeken. Beide hebben ook een paar uit de uitverkoop van Shoeby (de helft van de helft, kortom 8 euro p.st.!). Lekkere smalle modellen van Mitch.

Beide hebben een mix van nieuw, goedkoop, maar ook 2e hands broeken.

Morgen weer even snuffelen voor een extra broek voor Jo. Die houdt zijn broeken wel heel, maar groeit er soms wat rap uit.

Kom vaak thuis met broeken van 7 tot 15 euro uit deze winkel. Ze neemt alleen goede (merk) kleding in om te verkopen. Geen kapotte zooi.

Heerlijk winkeltje,waar soms ook nieuw tussen hangt (partijen ingenomen). Zo heeft Jo een broek van Levi afgedragen, die nog helemaal nieuw was (opgeheven i-net shop).

Volgens mij al genoemd, maar Ter Stal. Ze hebben nu 30% korting op alles vanwege een zoveel=jarig=bestaan.

Het zijn echt van die dikke spijkerbroeken, die tegen een stoot kunnen.

De broek die ik te groot vind ik de taille neem ik door middel van 1 simpel plooitje in. Ook al zit er dan nog knoopsgaten elastiek in, want ik vind dat soms niet mooi, zo ingesnoerd. Enig nadeel is dat mijn naaimachine de spijkerbroek soms moeilijk te handelen vind…en dan heb ik een pfaff…

Maargoed, Ter Stal dus. Ik koop van ca ook wel via wehkamp, scheelt me weer naar de stad rijden.

Om eerlijk te zijn denk ik bij goedkope spijkerbroeken nu niet direct aan de Hema, H&M, C&A :shifty:

Als je goedkope broeken wil moet je of naar de kringloop of naar zeeman oid…

Mijn dochter heeft eerlijk gezegd nog nooit een broek duurden dan 8 eruo aangehad :shifty:

Meestal zitten die rond de 5 euro en meestal via MP

Ben een beetje MP verslaafd

Gebeurt weinig dat ik echt nieuwe kleding koop voor haar meeste is 2e hands via MP

Oke vorige week nog wel met de vlaggetjesweken van de C&a 3 setjes en 3 losse shirts voor haar gekocht

ter stal

@San 27 wrote:

Om eerlijk te zijn denk ik bij goedkope spijkerbroeken nu niet direct aan de Hema, H&M, C&A :shifty:

Als je goedkope broeken wil moet je of naar de kringloop of naar zeeman oid…

Mijn dochter heeft eerlijk gezegd nog nooit een broek duurden dan 8 eruo aangehad :shifty:

Meestal zitten die rond de 5 euro en meestal via MP

Ben een beetje MP verslaafd

Gebeurt weinig dat ik echt nieuwe kleding koop voor haar meeste is 2e hands via MP

Oke vorige week nog wel met de vlaggetjesweken van de C&a 3 setjes en 3 losse shirts voor haar gekocht

Vind ze bij de Hema ook nog best duur, maar C&A en H&M kan zeker wel hoor. Vooral de aanbiedingen.

Tja… en zeeman ziet er dus echt niet uit bij Peet… veel te veel stof op de kont en vaak ook nog een lelijke wassing :oops: Koop daar echt geen spijkerbroeken…

Ben zelf wel een dikkertje, maar ik heb 4 graadmagere kindjes… Peet weegt 24 kilo bij een lengte van 1.25 en is pezig en strak gebouwd… taillemaat 104 is niet gemaakt voor zeeman, sorry. Wibra heb ik heeel soms eens geluk mee, maar is toch ook vaak te wijd.

Maar goed, ben vandaag op pad geweest en geslaagd bij V&D in de sale… en kwam erachter dat er in hattem een winkeltje zit van Leger des heils… dus daar wil ik zeker nog even aan.

Verder ontdekt dat de site van ik en mijn kind standaard wel name it broeken aanbied voor iets minder als in de winkel.

Mitch jeans zitten hier perfect! koop ze graag. Maar die zitten dus wel in de prijsrange van 2 voor 40 euro… das Peettechnisch gezien wel duur… :mrgreen: Ter stal zit hier in holtenbroek…ga morgen naar mijn pa, die woont in holtenbroek, dus dan ga ik even kijken. Als ik straks gewoon wat goede adresjes heb, ben ik mooi geholpen!

Mitch zijn inderdaad heerlijk voor smalle mannen. Ook we stoere modellen. Hier hangt er vrij vaak een rek buiten met echt flinke kortingen (de helft van de helft), neem er dan gewoon altijd 2 mee.

Geen leuk 2e hands winkeltje in de buurt?

nope… long live the vinexwijk :?

Ja Mitch jeans zitten echt super, zonder te verstellen schiet hij daar zo in… had dus 2 broeken bij hema gehaald… gewoon normal fit… bij klaarleggen al het elastiek aangetrokken, zeker aan beide zijdes 5 cm… Peet trok er vanmorgen 1 aan en kwam naar me toe en vroeg “doe je hem nog even aansnoeren mam, hij zakt af” Het kon wel, maar je ziet wel dat de broek ruim is… en das dan normal fit. Ja, vind dat hobbezakken gedoe dus niet mooi…

Ben nu aan het kijken op de site van cena zelf :wink: Zie prachtige strakke straigt modellen voorbij komen voor 7 euro! Ga ik wel bestellen denk ik… is t niks, ben ik er hooguit 7 euro op kwijt… :thumbup:

denk dat de meeste winkels wel genoemd zijn, wij halen bij c&a, h&m, wibra heeft soms erg stoere modellen en goede acties ( soms ook nog vrij duur vind ik!) Zeeman broeken vind ik ook niets, erg dun en te breed, ook hier.

Hier heeft Jesse 3 goede broeken, die draagt hij dus alleen thuis en niet naar het kinderdagverblijf, niet als we naar de speeltuin gaan, niet als we naar buiten gaan ( alleen in wagen ) enz. Voor de rest een huge stapel 2e hands broeken, hier en daar bij elkaar gesprokkeld en die gaan aan naar KDV, enz.

Hij kruipt nu iets minder, eerst kroop hij elke keer wel een broek stuk, nu duurt het ongeveer 2-3 weken en dan draag ik die broek gewoon op, totdat het echt niet verder kan. DIe knie-lappen is een goed idee ( van binnen!) Waar haal je die? Gaan ze toch weer iets langer mee.

Ik haal opstrijkbare jeanslappen bij de fournituren winkel/stoffenwinkel… Geen kant en klare kniestukken, maar gewoon een stuk van 13x 30 cm ofzo waar ik zelf stukken van kan knippen. Opstrijken, goed laten afkoelen voor het vouwen (anders liggen ze er weer af) en klaar. Blijft goed zitten in de was en opzich vind ik een bijeen gestreken scheur geen probleem… hoef er geen knie doorheen te zien…

Buitenspeelbroeken versus binnenspeelbroeken werkt hier ook niet trouwens. Wij hebben een vrij ruwe stenen vloer, dus het gaat binnen net zo snel als buiten qua gaten maken.

Heb me er wat dat aangaat dus echt bij neergelegd.