Aan de mama’s van ruwe stuiterkindjes die spijkerbroeken geen dag heel houden…
Waaar haal jij spijkerbroeken voor je kids weg?
Ik word namelijk gestoord van a) 20 euro per broek betalen om deze vervolgens na gemiddeld 3 uur dragen alweer stuk te zien zijn. b) van het knieën reparen, momenteel repareer ik eens per 2 weken zo’n 13 broeken… tot het niet meer kan en dan moeten er dus weer nieuwe komen.
Vroeger… ages ago echt :lol: haalde ik broeken bij de Jola, maar die zit hier niet en mijn moeder werkt niet meer in brabant, dus kan ze ook niet meer meenemen. Ook heb ik gemerkt dat Peet wel de lengte in is gegaan, maar weinig spek erbij heeft gekregen, dus de jola broeken in maat 116 zijn te breed. En er zit geen verstelbaar elastiek in (prijs moet ergens vandaan komen)
Dus nu zoek ik een paar winkels waar ik voor spijkerbroeken kan slagen, het liefst niet duurder dan 12 a 13 euro per stuk, beetje stevig, waar jullie goede ervaringen mee hebben.
Name it en shoeby en We zijn fijne broeken, maar die zijn dus wel 20 euro per stuk en dat is met deze slijtage rate eh… duur… :shifty:
Koop je weleens broekjes op mp? Soms zie je t er niet eens aan af dat ze al gedragen zijn…
Primark, en die knip ik gewoon af voor de zomer als het er niet meer uitziet
hahah Mel… dan heeft hij snel heulll veulll korte broeken…
Ik repareer ze meestal zo snel mogelijk… stukje opstrijkbaar jeans van binnen en evt wat zigzagstiksel erover… vaak houd dit dan weer even en dan slijt het vervolgens op een punt eronder weer door… gemiddeld koop ik maandelijks 3 nieuwe broeken om er dan 3 te vervangen die echt op zijn… dan is de pijp er bijna afgescheurd zeg maar.
Ik heb het opzich wel geaccepteerd dat het zo gaat. Maar zou graag wat minder betalen dan 20 euro voor een broek… is nu toch gauw 60 euro per maand om de jongens in fatsoenlijke broeken te houden. Mies gaat ook de broekensloop kant op… iets minder als Peet, maar toch.
Jet, ik heb wel eens gekeken… maar in maat 116 kan ik dan vaak niet goed zien hoe de broek valt en Peet is een pezig mannetje… gespierd, maar heel strak en slank in zijn lijf. Broeken zijn al gauw te wijd. Dus wil ze liever in mijn handen kunnen hebben om te kijken.
En ik vind dat ze er soms nog veel voor vragen… een H&M broek van 19 euro verkopen voor niet minder dan 12,50 vind ik best duur. :shifty:
Nou ja, meer dat ik nooit meer dan €5,- per broek betaal daar, de ene gaat een half jaar mee en de ander een week :mrgreen:
Hema?
Voor onze oudste heb ik vorig jaar een hele stapel broeken bij de C&A gehaald (Palomino).
Aantal spijkerbroeken en 2 ribbroekjes.
Ziet er nog steeds goed uit :thumbup: Terwijl het ook echt wel een rouwdouwer is hoor
In het voorjaar heb ik van hetzelfde merk 2 afritsbroeken, een 3kwart en een leger-achtig broekje gekocht. Het staat hem erg leuk. Paar leuke shirtjes van een paar euro en klaar is klara! :mrgreen:
Ohja, prijs was variërend tussen de 7,5 en de duurste geloof ik 17 euro. Maar had ook in een actieperiode gekocht, scheelt ook weer!
jemig die knullen van jou zijn wel heel erg dan zeg :shock:
Ik koop ook regelmatig van mp en dan vooral van de we/esprit/h&M, idd omdat ik weet hoe dat valt en dat het past.
Zeker mensen die meer hebben willen er wel een leuke prijs van maken meestal. Hema koop ik ook weleens een broek, die vind ik mooier dan van de C&A (hoewel die wel nog steeds heel is-weet niet echt of dat nou is omdat ik hem die niet vaak laat dragen of omdat het goeie kwaliteit is).
Hier hema en via de kledingbeurs - zorgen dat je als eerste bent, whaha (ik help altijd mee en dan mag je 3 stuks kleding als eerste kopen ) Maar goed, hier gaan ze gelukkig niet zo snel door, dat scheelt.
Herkenbaar probleem. Mijn zoon is echt een straatschoffie, ravot graag buiten en ligt dan graag op zijn knieën. Hij heeft in totaal acht broeken, drie daarvan zijn minder dan een maand oud. Hij heeft in zeven broeken een gat op de knie. En dat zijn inderdaad broeken van Name-It en WE (dat valt prettig bij een smal jongetje).
Tweedehands vind ik de prijzen nog steeds wel wat aan de hoge kant, ik ga geen 15,- uitgeven voor iets wat gedragen is als het nieuwe 20,- is.
C&A, Primark en H&M vind ik geen mooie broeken ook. Wat ik nog het liefste doe is bij WE en Name-It op de groei wat dingen in de uitverkoop halen. De WE hier heeft voortdurend uitverkoop. Dan heb je mooie broeken die net zo snel slijten voor de helft van de prijs of minder, dat scheelt.
Hier ook broeken van Hema, volgens mij degene voor 10 euro, met elastiek in de taille (Pete is ook smal gebouwd) en die gaan vaak wel een paar maanden mee.
Luc en Stan verbruiken ook veel broeken (zitten vaak op hun knieen te spelen, zowel binnen als buiten) en die van Hema redden het langer dan Action en ik hou regelmatig MP in de aanbieding. Ik heb daar al een paar keer z.g.a.n. en zelfs nieuwe spijkerbroeken voor 5 tot 8 euro per stuk gehaald.
Hier ook heel herkenbaar. Onze oudste zoon versleet ze ook echt bij bosjes. Iedere week was er wel een broek kapot. Maar ik heb ook nooit ergens een goed passende broek voor een leuk bedrag kunnen vinden. Hier is het ook altijd WE, Hema en C&A af en toe.
Ook doordat ze smal zijn moet je gewoon knoopsgatenelastiek erin hebben.
Ik zou als ik jou was je abonneren op de nieuwsbrief van de WE, dan heb je vaak in het begin van het seizoen de 2e spijkerbroek voor de helft. Dan heb je er dus 2 voor 30 euro.
Ook krijg ik nog wel is via de hema een kortingscode en dan bestel ik ook vaak online een broek en die haal ik dan in de winkel af. Geen verzendkosten en ook geen gedoe dat ze in de winkel niet op voorraad zijn.
Verder hou ik de site van de Wehkamp vaak in de gaten. Zodra ze daar gaan afprijzen en het is ook nog is zo’n speciaal weekend dan krijg je extra korting. Daar kun je dan ook nog wel is geschikt aan broeken komen.
tijdens de opruiming van C&A, maar mijn oudste wil geen spijkerbroeken aan, alleen katoenen… die zijn dus ook na een paar weken door en door stuk. In de zomer draagt hij voornamelijk korte en drie kwart broeken, nu ook, op eigen verzoek (lees eis) overigens.
Eh, eigenlijk helemaal niet herkenbaar, heb nog nooit een kapotte spijkerbroek van Jayden gehad…maar jeetje wat verschrikkelijk vervelend dat ze zo snel kapot gaan bij hem zeg wij hadden laatst een braderie, name it stond er ook weer met broeken voor 5 euro…daar haal imeestal dan en heel stapel broeken weg
Ik zou verder niet echt weten waar ze goedkope broeken hebben, koop ze zelf altijd bij de C&À, palomino, heerlijke broeken…
geen kledingbeurs in de buurt trouwens?
Hier is het maar twee keer per jaar, maar de laatste paar keren kocht ik daar echt alle broeken die ik nodig had, daar hangt dan van Rags-Esprit tot We en Hema… voor max 5 euro per stuk maar vaak nog minder. Ik neem dan gewoon echt een stapel mee en omdat de broeken nu ze wat groter zijn langer heel blijven, is het soms ook al voorgekomen dat ze eigenlijk wat veel broeken hadden.
Ik haal hier de broeken bij de C&A… Het elastiek is verstelbaar. Voor 2 stuks betaal ik 25 euro, 1 alleen is 15 euro.
Als ze stuk gaan bij de knieen strijk ik aan de binnekant zo jeans stuk erop, en kan die weer een ronde mee…
Zit er een Ter Stal in de buurt? Die hebben nl vaste acties: 2 spijkerbroeken voor 20 euro of 2 spijkerbroeken voor 30 euro. Hier ook een mannetje die snel de knieen kapot heeft en deze broeken houden het lang vol. Veder koop ik ook wel een broeken bij de Wibra, maar deze zijn wel wat ruimer.
@Malieke… dat doe ik ook hoor… alleen bij mij is 1 ronde ook zo ongeveer 1 draagbeurt.
Toppunt was wel dat we laatst een nieuwe broek aantrokken op vaderdag om naar opa te gaan… hij heeft BINNEN gespeeld op t zeil met de lego en toen was de linkerknie al helemaal wazig… daarna vroeg hij of hij bij de kippies mocht kijken… komt terug… scheur in die knie van zijnaad naar binnennaad… toen keek ik wel weer even van :shock: :o “krijg je dat nu voor elkaar?” Dat weet hij dan niet, trekt zijn schouders op, kijkt schuldbewust en zegt… ik probeer het echt wel hoor mama, maar ik wil alleen maar spelen…
Tja, ook sneu voor dat jochie om hem steeds op zijn lazer te geven voor iets wat hem gewoon lijkt te gebeuren. Ik kan er niet echt de vinger op liggen. Soms gaat het met 1 broek een week of 4 heel goed en dan ineens is het in 1 week zo 5 broeken naar de haaien… Ik repareer tot het echt niet meer wil en dan koop ik nieuwe… het zij zo. Hij heeft al zoveel dingen waar hij aan moet denken of waar hij op moet letten.
Palomino dus… ga ik toch es bij C&A kijken…
Kledingbeurzen… ik kwam er veel, maar is nu vaak op tijden/dagen dat het mij gewoon niet uitkomt.
Kreeg van een overbuurvrouw ook de tip om bij scapino te kijken… die schijnen ook van acties te hebben met 2 voor 20 euro ofzo. En wat ze zo liet zien zijn dat leuke broeken!
Zomers is het hier wel erger dan 's winters hoor… zomers is het steppen, knikkeren (en hurken staat stom, dus gaat hij op zijn knieën zitten :roll:) en stoepkrijten, boom klimmen, door het gras sliden en wat jongens meer doen.
Primark, zeeman en wibra heb ik niks tegen, maar broeken vallen echt veel te wijd en vormloos… ook die van Wibra helaas… Peet kan broeken qua taillemaat hebben in maat 104, maar heeft 116 nodig voor de lengte. Er moet wel een beetje vorm in zitten, vond die jola broeken altijd al op t randje zeg maar… :shifty:
Hier ook een manneke wat de knieeen binnen no time kapot krijgt
Gelukkig alleen niet zo snel,…
(koop iedere 3 mnd meestal 3 broeken voor hem)
Maar idd We of Duthler (Name it,Ministars)
en mp Mitch
vaak hebben ze rond de Kb bij de Duthler wel actie’s 3 halen,2 betalen
& de We toch regelmatig 2e voor de helft
Voor binnen gaan we maar eens jogingsbroeken proberen
(puur voor na schooltijd)
wij deden al wel speelbroeken aan na school zeg maar… tot het knikkertijdperk dus begon en hij dus ook zijn schoolbroeken kapot krijgt. Joggingbroeken trekt hij niet aan. Echt no way… zelfs niet puur en alleen voor zwemles.
Duthler… oi… 1x binnen geweest, toen meurde het naar kattenpies in de kelder en sindsdien kom ik er niet meer :lol: Misschien me daar dan eens overheen zetten
Heb trouwens vanmorgen 2 broeken bij hema gehaald… 15 euro. Lijken wel oke, maar wel vrij “losjes” geweven, vrees dat die niet heulll lang meegaan en dan is heull lang bij mij 2 wasbeurten… :mrgreen: