Glucosetolerantietest

Ik denk ik zeg maar wat basaals… :wink:

Prik je ook aan de zijkant van de vinger en niet bovenop de top? Dat scheelt ook. En je vingers lekker insmeren met (hand)creme bijvoorbeeld voor de nacht. Goed verzorgen. Dat helpt ook. Ik heb inmiddels eelt op mijn vingers (na 32 jaar…) dus pijn doet het niet echt meer. Anders misschien een standje lager proberen nog op de prikpen? :think:

Nog heel even, succes!

Alle tips zijn welkom :-* ik prik idd ook aan de zijkant, ach ja het is geen pijn maar fijn is anders :slight_smile:

mocht je nu heel veel last krijgen van het prikken in je vingers, kan je altijd nog in je tenen prikken :wink:

Ik heb nu in een andere vinger geprikt! Ik onztie vandaag maar even die ringvinger. En ik zal straks eens een lekkere handcreme gaan halen!

Ik prik trouwens ook elke keer met een andere naald.

Prik wel op stand 2. Als ik warme handen heb zal ik 1 proberen maar ik vrees dat er niks uitkomt dan.

Ik heb net nuchter geprikt en die was netjes 5.2.

Moet nu alleen even wachten met eten omdat ik net een ijzerpilletje heb genomen.

Dus zo ff eten en dan zien we wel. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan vandaag!

Ik heb eigenlijk wel trek nu ahaha ff wachten maar.

Ook lastig als je ketel het niet doet zeg… Brr :hug: zit je niet mee ook he!

nachtvlinder: waarom wissel je elke prikbeurt niet af met welke vinger? dat mag gewoon, en is eigenlijk alleen maar beter voor je vingers.

Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ben ff blij, net geprikt 6.2 :dance: :dance:

@knipoogje1983 wrote:

nachtvlinder: waarom wissel je elke prikbeurt niet af met welke vinger? dat mag gewoon, en is eigenlijk alleen maar beter voor je vingers.

Ja dat heb ik nu ook gedaan. Ik ontzie mijn ringvinger ook maar even.

Marieke goeie waarde!! Houden zo… Hihi lastig he :mrgreen:

Hij was nu 9.7 :shock:

Lekker dan… Nou ik schrijf het op… En ik ga zo weg… Ben benieuwd hoe het de verdere dag verloopt zal nu de hele dag in touw zijn dus ik hoop dat het lager word.

Jeetje meis dat zijn wel heel hoge waarden, hopelijk gaat het de rest van de dag beter :hug:

Hier net geprikt voor de lunch, 5.4 terwijl ik dus iets meer dan 2 uur terug nog een bolletje gegeten heb… :think: voor mijn gevoel lijkt ie laag maar misschien is het wel een hele nette waarde?

Zo ff lunchen en dan ga ik wat boodschappen doen…en verder voorbereiden op alles klaar hebben voor de bevalling :slight_smile:

Nou ik heb zelfs een lion gesnoept vanmiddag en nog wat kaas en koekjes, en werd net weer trillerig, 3,3…laat nu lekker het eten klaar zijn :smiley:

Hoe waren jou waardes vandaag verder?

Ohhhhhh ik ga zo lekker een chocotoetje eten :mrgreen:

oee lekker meid!!

Mijn waardes waren euuh wel beter denk ik

Voor de lunch was hij 9.1. Na de lunch was hij 4.7 en voor het avond eten was hij 7.1.

Maar was op de markt en ben gewoon mijn tussendoor vergeten maar wel een appel gehad en een half bruin broodje dus ja… Maar toch een beetje laag.

De VP zei tegen mij dat een normale waarde is tussen de 6 en 7. Lager als 6 is te laag.

alleen nuchter moet hij tegen de 5 aanlopen.

NU heb ik dus vroeg gegeten dus eet vanavond gewoon mijn magere yoghurt en dan is het prima! Ik moet nu nog even mijn waarde prikken voor na het eten… Ben benieuwd!

edit

net gepikt en hij was 8.8 :frowning:

Ik moet rond kwart over 7 prikken, ben benieuwd!

He gets meis, weer een hoge waarde :S

Hoelaat moet je maandag in het ziekenhuis zijn?

nee ik moet het doorbellen met de VP. Misschien als ze zelf hoort dat de waardes hoog zijn dat ik vanzelf moet langskomen?

Ik ga morgen nog beter op mijn eetpatroon letten.

Ik schrijf mijn hele schema maar eens op…

Inc priktijden… Nu ben je nog zo aan het nadenken etc…

En ik moet meer water gaan drinken hoor.

Opzich voel ik mijn vandaag wel goed.

Alleen ben ik kapot merk dat ik niet veel meer kan lopen… Krijg harde buiken en ben echt kortademig…

Pff ik ben ook kapot hoor en doe elke keer maar een beetje, de woonkamer is nu iig opgeruimd maar wil nog ff afstoffen en manlief laten stofzuigen en dweilen.

En de wc wil ik ook nog ff doen, dan staan morgen de slaapkamers op de planning en verder met de was.

Vluchtkoffer vandaag helemaal in orde gemaakt dus die staat ook klaar.

Misschien idd eens opschrijven wat je dagelijks eet en drinkt.

Ik moet over een kwartier weer prikken, ik prik na ongeveer 1,5 uur.

Nou macaroni en een chocotoetje was net iets 2 much denk ik, 7.1 waarde maar daar maak ik me niet druk over.

Nou dat is toch prima!

7.1 is netjes hoor.

Ik weet niet wat de diabetes vp tegen jouw heeft gezegd wat nette waardes zijn?

Ze heeft alleen gezegd nuchter onder de 5 en de rest onder de 7…

Oja Marieke, mijn diabetesverpleegkundige vertelde me dat ze heel vaak zien dat als een bevalling nadert de waardes omlaag gaan.

Volhouden dames, is lastig maar komt goed. Ik vond het eigenlijk alleen maar lastig om altijd de tijd in de gaten te houden dat ik moest prikken, rest zoals dieet ging automatisch op den duur. Voordeel daarvan was dat ik zo goed als niks aangekomen ben in de zwangerschap en direct na de bevalling 5 kilo minder woog als toen ik zwanger werd :wink:

Owh cool, laat maar komen, waarde net was 4,7 :mrgreen: