Glucosetolerantietest

Zo ben ook weer terug, die uitschieter van 8.5 is echt te hoog en als dat blijft iedere ochtend dan moet ik ontbijtinsuline gaan spuiten? Ik gaf aan dat ik dat liever niet wilde aangezien het dan om een paar dagen gaat en ik er toch tegenop zie.

Ik moet maandag telefonisch contact hebben als mijn waardes netjes onder de 7 blijven ( 7.1 7.2 ook geen probleem ) bij hogere waardes heb ik een afspraak maandagmiddag.

Hier vertelde ze idd ook water drinken helpt om het naar beneden te krijgen en wat meer bewegen, ik doe nu onderhand weinig tot niks, dus morgenochtend na het ontbijt ga ik niet naar bed maar eens ff poetsen, ga ik na die anderhalf uur wel weer liggen.

Ook vertelde ze dat ik dus beter niet meer 2 boterhammen met kipfilet en een glas melk kon nemen maar dan beter een glas thee erbij.

We wachten het dus maar af…

Ik vertelde ook dat ik hoofdpijn had, dus bloeddruk gemeten en was de onderdruk 91, dat met een spoortje eiwit mocht ik niet meteen weg dus werd aan de "pomp"gelegd om om de 3 minuten mijn bloeddruk te meten, nou elke 3 minuten werd hij lager dus ben weer vrij gelaten.

Wat een gedoe allemaal zeg pff…

jeetje meid. Gelukkig dat ze je goed in de gaten houden he!

Ik voel mij nu heel warm en hoofdpijn en erg misselijk… Een glas water genomen en even recht omhoog gaan zitten.

Beweging is goed maar ik kan niet teveel doen want krijg om de haverklap harde buiken. Ook als ik loop. Zie je dat ben ik dus vergeten te vragen of dat wel goed is? Zoveel en achter elkaar?

Ik ben benieuwd wat mijn waarde straks is voor het eten voel mij namelijk echt niet oké.

Ik moet zeggen ze zijn bij ou een stuk sneller met insuline spuiten zeg…

Ik ben al vanaf week 21 bezig met mijn suiker en pas sinds gistern een prik meter gekregen na aandringen van mijzelf omdat ik mij niet lekker blijf voelen…

Fijn hoor dat ze je zo goed in de gaten houden>> Nog 2 weken meid als ze je inleiden… :hug:

Nog 1 week en dan word ik ingeleid, as vrijdag gelukkig!

Mjah ik snap ook niet wat het voor kwaad kan als mijn waardes af en toe nog 1 week te hoog zijn en dan persee wel/niet moeten spuiten, als ze niet heel hoog worden denk ik dat ik er wel vanaf kom met niet spuiten maar we zullen zien.

Jeetje zeg vanaf week 21 al aan het tobben, getsie zeg.

Ik heb het juist koud en erg hoofdpijn…gister was ik heel erg misselijk.

Ik hoop dat je waarde om half 6 goed is, wij eten wat later dus ik prik ook wat later.

meiden, hoofdpijn, koud, warm, trillerig, zweten, veel dorst, veel plassen het zijn onder andere allemaal symptomen dat je waardes niet goed kunnen zijn.

Dus hou jullie zelf goed in de gaten en prik desnoods een keertje tussendoor als je je niet lekker voelt, dan kan je daarnaar handelen

Ik kan wel prikken… Maar ik kan nog niks doen…

In geval van Mariek als zij een Hypo heeft kan zij wat eten…

Ik heb juist van die vervelende hoge waardes maar heb nog geen insuline… Die zal ik pas hoogstwaarschijnlijk als mijn waardes zo hoog blijven tegen 1 april ( nee geen grap ) krijgen.

Of als iemand tis heeft om mijn Bloedglucose te laten dalen heel graag.

Ben al aan de water waardoor ik ook weer meer moet plassen. Haha maar ja dat is wisselwerking ga ik maar vanuit he…

Dus tips HEEL graag!

probeer anders eens in kaart te brengen wat je eet/drinkt op een dag, en kijk eens of je daar wat in kan veranderen zodat je minder koolhydraten binnen krijgt, en dus minder kans op hoge waardes.

verder water drinken en bewegen, maar las al dat bewegen bij jou hiet zo soepel gaat… dus denk toch dat je het dan in je eetpatroon moet zoeken

hihi ja mijn eetpatroon… Die is goed… Loop of liep al sinds 21 weken bij een dietist. Maar zal idd eens in kaart brengen wat ik eet…

Wat nou ook weer zo de pest is ik begin in de ochten met een kom yoghurt. Maar dat mag ik niet in combinatie doen met de staaltabletten… Ja pas na 2 uur. Dus ik moet beginnen met een boterham ofzo…

Nou ja ben 33 weken dus lang hoef ik ook niet meer. Hooguit 6,5 week!

:mrgreen:

Hier weer een hypo, moest dochterlief ophalen dus laat met eten…

ja ik had ook een 4.8 :eh:

Best wel lekker gekelderd dan he… :mrgreen:

EN idd om 6 uur gegeten en ik voel mij gelijk een stuk beter…

Nu om half 8 weer prikken en ben benieuwd hoe het is gezakt dan… Heb niet veel gegeten eigenlijk was te druk met telefoneren etc… Maar ja moet weer op tijd prikken…

Lastig vind ik dat.> Ik ben nu toch wel op de klok aan het kijken etc…

Eetse meid :wink:

En hoe was ie?

Hier een beetje gesmokkeld…althans, dacht na krap 1,5 uur wel ff te testen, toen was ie 7,7 daarna water gedronken en kwartier later gestest en toen 6.2.

Bij was hij netjes 7.2

Ben nu optimel gemengd met yoghurt aan het eten… En dan rond een uur of half 11 weer prikken en dan naar bed.

Hmm het glas water heeft mij niet geholpen vanmiddag… Maar blijf wel lekker water drinken… Geeft mij nu wel een beter gevoel.

Moest net wel 6e prikken… Ik kreeg elke keer ER5. Hahah ik dacht dat ik gek werd :mrgreen:

Zelfs 7,7 is te hoog wanneer ik die waarde heb zou ik moeten spuiten.

Lekker yoghurt, ik heb net al 2 crackers op dus eet niks meer, en straks idd ff prikken rond half 11 en dan neem ik een lekker paaseitje als ie onder de 5 is. :mrgreen:

Ja dan loopt hij tegen de 8 aan. Ik voel me nu ook een stuk lekkerder. Normaal eigenlijk.

Vanmiddag was ik misselijk, moe en ja als ik naar mijn dagboekje kijk is dat niet zo gek…

Gelukkig is dat na het avond eten gezakt…

En een paasei jammie!! :mrgreen:

Fijn dat je je wat beter voelt! :thumbup:

Hier net ff lekker gedoucht, wel zittend maar heerlijk ff relaxen.

Hee ik lees even geïnteresseerd mee :slight_smile: Ik moest vandaag een glucose lunchtest doen. Maar ik herken jullie symptomen niet. Ja ik heb afgelopen weken wel eens een keer hoofdpijn gehad, maar ik slaap ook vreselijk slecht. En als ik 's nachts de maximum dosis Maalox heb geslikt, wordt ik wakker met tintelende wangen. Maar niet misselijk, niet veel drinken, niet veel plassen, niet draaierig etc etc… Dus ik hoop op 't beste.

Vind het wel @#&@^ dat je zo lang op de testresultaten moet wachten. Nou zit ik me een week lang op te vreten…

ow meid en nu krijg je pas volgende week de uitslag?

Ik slaap ook slecht maar dat komt niet door de suiker. Meer omdat mijn buik zo vol zit…

Ik ga voor je duimen meid. Wanneer moet je?

En Marieke hoe washij bij jou?

Ik heb net geprikt en hij was 7.6. Ik heb alleen yoghurt gegeten en water gedronken.

Ik heb wel een zere vinger hoor. Nou ja zeer zeer. Meer gevoelig… OP welke stand prik jij Marieke bij je nadere vingers? Ik prik in mijn ringvinger op stand 2…Maar het wordt nu al gevoelig…Herkenbaar?

Ik neem straks een glas water en duik min bedje in. Morgen weer prikken…

Ik ben vandaag geweest, a.s. vrijdag uitslag.

Ik slaap slecht vanwege bekken, Arielle en dit soort psychische dingen.

Van slecht/weinig slapen krijg ik wel eens hoofdpijn (ook niet supervaak hoor!). Tenminste, het voelt net als voor de zwangerschap…

Mijn schoonvader is diabetes patient en die mag elke vinger gebruiken voor het thuisprikken. Maar goed, als je echt 8x per dag moet, dan houd je weinig vinger over natuurlijk… auwie! :hug:

Gisteravond voor het slapen gaan was ie 6.1, nu net nuchter 4,8.

Heb nu dus 1 bolletje kipfilet op en mijn kop thee staat klaar, daarna ga ik aan de afwas, die staat nog want gisteravond moest er nog iemand van de ketel langskomen, geen warm water en geen verwarming. En dan kruip ik mijn bedje in, prik rond half 10 en eet dan weer wat, hopelijk dan geen uitschieter.

Jeetje BF wat moet jij lang wachten op de uitslag zeg.

Ik prik trouwens op stand 2 en hij lijkt met de prik gevoeliger te worden, ik prik trouwens dus wel steeds in een andere vinger.

@Marieke1978 wrote:

Ik prik trouwens op stand 2 en hij lijkt met de prik gevoeliger te worden, ik prik trouwens dus wel steeds in een andere vinger.

En elke keer met een nieuwe priknaald? Ik weet uit ervaring :angel: dat het na een aantal keren knap zeer gaat doen als je geen nieuwe naald pakt…

Hey Sis, ja gebruik iedere keer een nieuwe naald dus daar kan het niet aan liggen.