Mijn gyn vertelde mij trouwens ook dat ik eerder ingeleid kan worden vanwege suikers. Maar ze keken wel naar de omvang ok van kleine uk in de buik… Vandaar de strenge controle.
Hoe was de uitslag?
Hier vandaag naar de internist geweest en moet me nu 8x per dag prikken om het in kaart te brengen. Vanmiddag al een hypo gehad en het zelfde rotte gevoel ervaren als eerder dus het heeft wel degelijk met de suiker te maken.
Verder 7 buizen bloed moeten inleveren, morgen urine inleveren, naar de dietist geweest, morgen naar de diabetverpleegkundige en verder dus afwachten of de waarden goed blijven of dat ik alsnog moet gaan spuiten.
Ben er vandaag meer dan 4 uur zoet meegeweest en had dus ook al 4 uur niet gegeten, dat verklaard dan wel weer de hypo.
Zo ik ben ook geweest met een uitloop van 1 uur :shock:
Goed de waardes van gisteren was nuchter 6.2 na eten 6.5 en de laatste was 7.4.
Hij vond het wel net oke… Iets te hoog maar te goed voor te spuiten…
Dus ik vertel dat is wel zo maar ik voel mij dus niet zo lekker… Doorverwezen naar een internist ( morgen om 8:30 )
voor een eigen meter… Dus controleren en de laagste dosis insuline.
Na het voelen en zien van de echo ( iets teveel vruchtwater ) kwam hij dus zelf met waarschijnlijk eerder inleiden.
Oke euuh ja… Waarom vraag ik… Ja vanwege de suikers… De kleine was ook iets aan de grote kant… En krijg met 36 weken weer een echo om te kijken hoe het dan zit kwa groei en vruchtwater…
Meerdere controles nu en wordt streng in de gaten gehouden…
Dus ja eerder inleiden vanwege suikers is dus wel zo
Ik heb vanmiddag na de lunch geprikt toen was ie 6,5 dus goed, na 4 uur niet eten was ik 3,6 dus gelijk wat gegeten want voelde me niet lekker, nu net voor het avond eten geprikt ( ongeveer 1,5 uur na het eten na de 3,6 ) en was ie 6.6, benieuwd wat hij straks na het eten is.
hoe is dat prikken? Ik zie er wel een beetje tegenop eigenlijk :shifty:
Dat stelt dus helemaal niks voor, gewoon een vingerprikje door 1 druk op de knop, kind kan de was doen…nee echt daar zou ik me niet druk over maken.
En het spuiten ??
Spuiten hoef ik nog niet, eerst mijn waardes verder bepalen. Na het eten was is 6,1 dus gaat prima! :dance:
aahh oke… Ik krijg een lage dosis insuline omdat ik mij toch niet zo lekker voel… Kan dan wel volgens hem op het randje zijn… Maar ja misselijk is misselijk. En dan niks kunne… Ik hoop dat jouw waardes zo blijven meid!
Mjah dat hoop ik ook, zat net weer op 4.8 geen idee of dat te laag is voor de nacht, heb nog maar ff wat gegeten. Ga nu lekker naar bed, heb hoofdpijn.
Hopelijk valt het spuiten je morgen mee meid, sterkte en succes!
Nou moet tot maandag gewoon prikken… Maar 1,5 na mijn ontbijt was hij al 9.6 :shock:
Dus even tot maandag prikken en mochten ze hoog blijven moet ik lage dosis insuline spuiten. Het prikje val idd erg mee :mrgreen: ( waar ik mij druk om maak hè )
Ik heb nu ook hoofdpijn …moet jij ook in je ringvinger prikken trouwens? Ik denk na een dag of 3 dat er geen plek meer is om te prikken hahaha alhoewel het prikje is zo klein dat is gelijk weer dicht volgens mij. Ik moest prikken op stand 2 maar er kwam zoveel al uit dat 1 ook wel mocht… Beter voor mij ben echt een angst aas hah. Succes vandaag!
Bij mij was ie nuchter vanmorgen 4.7 maar na het ontbijt 8,5 ben ik niet zo blij mee…
Ik mag in alle vingers prikken, althans dat vertelde de ass. er was gister geen diabetesverpleegkundige dus wie weet hoor ik dat straks.
Hier ook nog steeds hoofdpijn bluh.
Ben benieuwd of de waarde zometeen rond kwart voor 12 netjes is.
Nou voelde em al aankomen, zit weer tegen trillen aan…3,7 waarde, schommelt dus echt behoorlijk.
Wauw lekker even eten meid. Hier was hij weer 9.6. Weer te hoog dus…
De eerste keer ging even fout. Denk dat mijn vingers nog te koud waren en er haast geen bloed vrij kwam en voelde het prikje ook dit keer. Zal hem straks even op zetten.
Moet zeggen dat ik lieve zo kan controleren dan hel de tijd naar het ZH rijden, prikken en dan binnen 5 min weer buiten staan. Dan liever zelf de touwtjes in handen houden.
Ow trouwens dextro zal ook wel helpen bij je denk ik meid als je weer een hypo krijgt.
Hou je me op de hoogte kunnen we elkaar steunen die laatste weken :hug:
Ja dextro ligt in de auto, dus was niet direct binnen handbereik. Heb gewoon mijn lunch gegeten en eet straks na 13:15 nog ff een cracker, dan heb ik geprikt en kan ik naar het ziekenhuis, ik denk dat ik haast om het uur wel mag eten wil ik geen hypo’s krijgen.
Dit keer voelde ik em aankomen en was nog niet helemaal trillerig dus ook die nare tintelingen achteraf gelukkig niet.
Hou je zeker op de hoogte, steun is fijn, het overvalt en overkomt je toch maar ff allemaal.
@nachtvliinder wrote:
Zo ik ben ook geweest met een uitloop van 1 uur :shock:
Goed de waardes van gisteren was nuchter 6.2 na eten 6.5 en de laatste was 7.4.
Hij vond het wel net oke… Iets te hoog maar te goed voor te spuiten…
Dus ik vertel dat is wel zo maar ik voel mij dus niet zo lekker… Doorverwezen naar een internist ( morgen om 8:30 )
voor een eigen meter… Dus controleren en de laagste dosis insuline.
Na het voelen en zien van de echo ( iets teveel vruchtwater ) kwam hij dus zelf met waarschijnlijk eerder inleiden.
Oke euuh ja… Waarom vraag ik… Ja vanwege de suikers… De kleine was ook iets aan de grote kant… En krijg met 36 weken weer een echo om te kijken hoe het dan zit kwa groei en vruchtwater…
Meerdere controles nu en wordt streng in de gaten gehouden…
Dus ja eerder inleiden vanwege suikers is dus wel zo
Dat eerder inleiden ligt echt aan de gyn en het beleid van het ziekenhuis .
dat verschild heel erg met elkaar, ik heb zelfs wel gespoten maar echt niet eerder ingeleid hoor en zwangerschapsdiabetes was echt niet het enige wat ik mankeerde !
Marieke dan kun je beter indd om het uur een beetje eten, dextrose is even een hulpmiddeltje om sneller omhoog te komen, maar vergeet niet dat je organen iedere keer een opdonder van die schommelingen krijgen .
beter dan een boterhammetje te nemen :thumbup:
Het is ook meer als je hem aanvoelt komen het wel fijn is als je dextro Bin de hand heb.
Ik zeg niet dat je ze als snoepjes moet zien. Maar goed de diabetes vp zal je een eind op weg helpen.
Wel vervelend dat ze schommelen steeds. Ik heb na het eten 1,5 uur later een warde van 8.2. Dus iets lager maar toch iets Es’ hoog. Ff 2 glazen water wegwerken maar. De internist vertelde dat daar de spiegel ook van konzakken.
@ melanie mijn internist voegde vandaag toe dat ze er tegenwoordig veel strenger op controleren en dus meer zw diabetes voorkomt en dus meer inleiden.
Vanwege de suikers. Moet ook zeggen dat als ik een curve ging prikken ik veel meer zwangere vrouwen zie. Het viel mij al op.
Nu had ik dus warme vingers en voelde ik de prik niet. Echt moet echt over die drempel heen hoor.
Om half 6 weer prikken. Succes Marieke! Ik ben benieuwd wat ze zeggen tegen je
Ok, nou maar beter ook hoor, beter goed in de gaten houden dan zo laks ja toch :thumbup:
Dat is zeker waar…
Ik moet zeggen nu ik het zo over dextro heb ik spontaan misselijk ben geworden.
Vind dat zo vies bah… Heb het niet nodig ook :mrgreen:
Zijn toch al veelschrijver te hoog de waardes.
Maar als jij voor een 2 e gaat wordt je dan zeker wel extra in de gaten gehouden?