Glucosetolerantietest

Ja ik hoop een dieet, gelukkig hoef ik niet heel lang meer… :lol:

Hoop dat jou waardes onder controle blijven met het dieet.

Wat een verschil zit er in hoe men de waardes interpreteerd.

Als ik na het eten/drinken constant boven de 8 had gezeten dan had ik moeten spuiten :think:

Ik durf zo mijn waardes niet meer te zeggen maar ik mocht beslist niet boven de 8.0 komen.

Ben nu ook wel heel benieuwd, en ook hoe het dan zit met insuline en inleiden of niet? Hoop vanmiddag een aantal vragen beantwoord te krijgen.

Is er bij jou dan ook een echo gedaan voor het meten van je vruchtwater?

Ik heb verleden week een echo gehad ( gewone groeiecho ) en daar is gekeken naar mijn vruchtwater. Binnen de 8 cm is oke en ik had 6 cm dus op zich hoef ik mij niet erg druk te maken om de suikers. ( vreemd he met zulke waardes)

Maar elke keer word ook gekeken en de verleden keer zag hij dus al dat ik iets teveel vruchtwater had… Maar ja blijkbaar is dat geslonken… want hij zat nu perfetc tussen de lijntjes…

Hoe voel jij je als jeje naar voelt dan?

Ik ben echt energieloos.

voel mij misselijk en draaierig.

zweten en trillen…

en de neiging tot spugen…

Iedereen zegt nou gelukkig maar dat je waardes te goed zijn om insuline te spuiten, maar geloof me als je je zo constant voelt dan is er niks prettigs aan :thumbdown: :frowning:

Vruchtwater hebben ze naar gekeken en dat was goed zeiden ze, ik krijg volgende week een groeiecho.

Tja, hoe ik me voel, grieperig. Maar ook zweten en trillen, met name in mijn mond :o maar zoals vanmorgen heb ik het de hele ochtend al koud, wat hoofdpijn en misselijk.

En als ik ff de stad inga dan trillen mijn handen als een gek.

Nou ben terug, wbt de suiker nog niet heel veel wijzer, moet donderdag naar de internist, de gyn verwacht dat ik dan een prikapparaartje meekrijg en een curve moet prikken en daar dieet op aanpassen…zal iig niet lang zijn…ze laten me niet lang meer lopen, ik word dus ingeleid.

Marieke die dagcurves vallen wel mee hoor om te prikken, goed aan de zijkant van je vingers prikken, niet bovenop :wink:

Heb je enig idee wanneer je mogelijk ingeleidt gaat worden? Want voor nog zo’n 2 weekjes heeft een dieet niet zo heel veel nut meer namelijk :think:

En de kleine, is die groot of normaal voor de termijn?

Ja ik weet waneer ik ingeleid ga worden, duurt geen 2 weken meer…

Heb volgende week nog een groeiecho maar de gyn vond het niet belangrijk hoe groot of klein hij nu is, enige feit was wel dat de longetjes wat problemen kunnen geven, dit was een complicatie die kon optreden.

Klopt wbt de longetjes.

Ik denk niet dat je een uitgebreid dieet nog gaat krijgen.

Gewoon even goed op je eetpatroon letten.

Ik ben toen bij een dietiste geweest voor een dieet maar ik moest nog zeker 10 weken. Aangezien Wessel niet te groot was en mijn waardes eigenlijk keurig waren (ik zat toen bij de gtt op de grens :roll: ) hebben ze mij gewoon laten lopen. Uiteindelijk ben ik wel ingeleidt maar dat heeft een andere reden gehad.

De internist zal je ook nog dingen uit gaan leggen, ook wat de zwangerschapsdiabetes voor je kindje kan betekenen. Ze kunnen bv. ook eerder last van geelzucht krijgen na de geboorte.

Ah ok, bedankt voor je reactie, we laten het maar over ons heen komen, we moeten zowiezo al 48 uur in het ziekenhuis blijven door mijn medicatiegebruik.

Ik ben allang blij dat ik waarschijnlijk niet hoef te spuiten, zag dat toch ff niet zitten, nu maar iig om de paar uur wat eten en ik pas nu op met pasta’s en wat minder zoet op brood enzo.

Pasta’s maakt op zich niet uit, het is de saus die het hem doet :mrgreen:

Inderdaad, meerdere keren per dag eten, veel water drinken kan je waardes ook omlaag halen.

Nou gelukkig hoef je niet te lang meer meis :-*

Huh, ik weet niet meer wie het zei maar juist de pasta minder en de saus meer desnoods. :think:

Goede tip van water drinken, gaan we doen!

Als ik zeg maar “droge” pasta nam, dus met wat olijfolie en groenten erdoor kwamen mijn waardes lager uit dan als ik pasta met saus nam.

Waar mijn waardes ook goed van bleven was gewoon aardappelen, groenten en vlees. Dat heb ik toen ook meer gegeten dan normaal.

Oh en croissantjes, ook dooddoeners!

dat is ook anders dan ik van de dieëtiste heb doorgekregen bij de zwangerschap van jesse… het zat hem voornamelijk in zetmelen vertelde ze me, dus pasta; rijst; brood; aardappelen; enz.

Gelukkig nooit hoeven prikken bij Jesse, sterker nog… 2x lunchcurve gehad en de 2e keer was hij goed ( mede door dieet) en werd ik terugverwezen naar de VK.

Ditmaal komt er wel een drankjestest zei de VK, daar zijn ze op overgestapt want dat was wat ‘precieser’ maar ik lees hier juist dat de gyn juist weer kiest voor een lunchcurve… :think: raar dat iedereen wat anders zegt eigenlijk :think:

Mijn Gyn verkoos een dagcurve…

De glucose test is op zich wel goed om te kijken of je idd reactie geeft op de suikers in je lichaam.

Maar je kan het vergelijken met onverdunde siroop waar je 500 ml van drinkt. Dat doe je nog niet zo snel :wink:

Dat is de reden dat mijn Gyn liever heeftd at ik mijn bloed prikt na een normale eetdag.

En tja ik vind het wel logisch klinken eigenlijk…

Maar altijd wel teleurgesteld als ik moet prikken… Dagcurve ben ik een hele dag zoet mee helaas. Haha ach ja t’is goed om die kleine in de gaten te houden en daar doen we het voor.

Onderhand ben ik eruit hoe een junk zich moet voelen met al die naalden in mijn arm :wink:

Ik heb ook zwangerschaps diabetes gehad en moest wel insuline prikken .

zo erg is het niet hoor .

en er eerder voor inleiden doen ze echt niet zo maar, dan zal het niet alleen vanwege je suikers zijn, dat ze dat doen bij jou :think:

wel spannend hoor binnen nu 2 weken je kleine meisje bij je hebben :inlove:

Ze doen het wel vanwege de suikers en mijn vorige nare zwangerschap.

Ennuh we krijgen een jongetje :inlove:

@Marieke1978 wrote:

Ze doen het wel vanwege de suikers en mijn vorige nare zwangerschap.

Ennuh we krijgen een jongetje :inlove:

Hoe stom van mij vergeef me t, staat er niet groot bij ook zeg :shifty: :lol:

weinig slaap gehad +/- 1 uurtje na een nachtdienst vergeef je me :wink: :angel:

Maar t, is niet alleen van de suikers dus , maar ook van de andere zwangerschappen meegerekend, jij bent toch geminderd

of gestopt met een bepaalt medicijn, dat zal ook van invloed zijn en ligt eraan welke gyn ook…

Ja ben afgebouwd met antidepressiva, slik nu nog 10 mg. Maar dat is geen reden, wel dat het suikergebeuren, me dus niet lekker voelen enz meetelt en we niet willen dat het weer word als bij Jasmijn.

Nou heb geprikt vandaag. Morgen de uitslag… Ben heel benieuwd… Over 2 weken weer een dagcurve… Ben benieuwd. Ga eens vragen of ik ook weer gewoon een gtt mag doen ben ik in 2x prikken klaar. :mrgreen: