Gezond broodbeleg

En philidelphia, is dat een beetje hetzelfde ? :think:

En iets als sandwichspread maar dan in een gezonde versie ?

Even een ander vraagje… wij gebruiken voor onze zoon nu volle producten. En aangezien ik niet zo’n goede lezer op internet ben zou ik graag willen weten tot welke leeftijd je volle producten geeft (zoals roomboter, volle melk (hier gaat het om geitenmelk van de boer).

Volle producten zijn het misschien niet echt maar ppff hoe zeg je dat.

Want in het CB boekje staat: margarine.

Ik blijf zelf volle producten geven tot Kaya gewichtsproblemen zou krijgen :stuck_out_tongue: Ik gebruik zelf ook altijd nog vol. Margarine en halvarine vind ik maar troep, dus dat geef ik liever niet.

Maargoed, ik ben dan ook een boerendochter, dus misschien een beetje bevooroordeeld voor het nut van volle producten :lol:

Margarine…ikv ind het idd echt troep. Vet is helemaal het probleem niet, dat hebben kinderen juist nodig, dus mijn kinderen eten nog altijd roomboter en volle melk.

Hier eten wij ook alleen maar roomboter (ongezouten).

Mijn zoon zit wel boven het gemiddelde. Vandaar ook die vraag. Maar goed hij is nog jong om zorgen te maken rondom z’n gewicht.

Nou vandaag hebben we eindelijk Humus als broodbeleg weten te bemachtigen :mrgreen: Classic en fijne kruiden.

Ben benieuwd wat ze ervan vindt. Morgen de eerste boterham.

Aahw, ze zit nu voor het eerst aan een broodje met boter én hummus. En ze vindt het lekker :mrgreen: Zo fijn en leuk om te zien. Ze is het lekker op aan het eten nu. :mrgreen: Ze stond eerst wel ff raar te kijken van: huh, wat zit er nou weer op ? Maar ze eet het met smaak op nu. Gelukkig, want dingen als chocopasta, jam (met suiker) etc. komen hier voorlopig niet op brood bij haar.

Heerlijk, dus een goede keus geweest. :wink:

Hier eet zoonlief het soms alleen met roomboter of geitenkaas heb nog niet echt iets anders op brood gedaan.

Heb jij de Humus bij de AH vandaan?

Ja klopt, bij de AH. In de koeling bij de salades, groene ronde bakjes :slight_smile:

Die gebruiken wij ook ja :slight_smile: Nuja, momenteel heb ik een bakje tahine staan volgensmij, maar zelfde idee.

Kaya vind de te sterk gekruide (er is ene pikante en een met gewoon veel kruiden) niet zo lekker, maar wanneer het een milde smaak heeft eet ze het wel.

Laatste tijd wel wat minder overigens. Maar opzich eet ze dr brood natuurlijk ook al een half jaar met hummus / tahine erop, dus ik kan me voorstellen dat ze het ondertussen wel eens zat wordt.

Mn vriend nam deze week van die La Vache Qui Rit (oid) kaasjes mee, vond ze ook erg lekker. Binnenkort die kaasjes maar eens checken op ingredienten, of ik het er ook mee eens ben dat ze die krijgt :roll:

In Tartex zit wel toegevoegd zout…in hoeverre mag een baby van 10 maanden dat al…?

Verder gaat er hier bij D. vooral suikervrije jam (Zonnatura), appelstroop, kaas en kipfilet op brood… Philadelphia en hummus kan ik ook wel eens proberen. :slight_smile:

Wij hebben sinds 2 dagen roomkaas erbij. Dat was toch ook goed ? :think:

Zie alleen nu dat er op de achterkant Mon Chou staat…

Roomboter op brood (de smeerbare, die evengoed niet smeerbaar is) lust ze niet (ik ook niet, blegh), dus ze zit wel aan onze halvarine uit een kuipje. Zijn daar nog andere alternatieven voor ?

Ga binnenkort ook eens kipfilet proberen.

Er zit wel verschil in roomboter.

Wij eten de biologische roomboter (ongezout) en die vindt ik lekkerder dan die van de boer zelf.

Maar MonChou is toch niet slecht?

@Selena, Hou je van dingen zelf maken? (bakken/koken) Dan heb ik wel een leuke website voor je (dan pb ik die wel naar je als je dat wil).

Staat ook wat broodbeleg op.

Ligt eraan hoe ingewikkeld Kwakje :lol:

Wij hebben gewoon een geel roomboterkuipje van de supermarkt, weet even niet meer welk merk. Smeerbare roomboter, ongezouten. Maar ze lust het dus niet :stuck_out_tongue:

Ik heb je een pb gestuurd met die website.

Als ze het niet lust dan houd het op he. :wink:

Kwestie van wennen… Ik zou het doorzetten, zo ander s als halvarine is het nu ook weer niet als je er ook nog beleg op doet. Ik vond het eerst ook niet lekker maar nu wel hoor.

Ik doe tartex met mate zeker voor eerste verjaardag.

Ik vind roomboter echt wel (heel) anders smaken dan margarine…ik vind het dus echt super ranzig… :oops: Ik vind zelfs de meeste margarine’s zelfs al vies. :o

Tartex dus met mate. :slight_smile: Iemand nog andere ideeën voor een baby van 10 maanden?

Tartex valt hier in ieder geval in de smaak bij D. :mrgreen:

@Kwakje wrote:

@Selena, Hou je van dingen zelf maken? (bakken/koken) Dan heb ik wel een leuke website voor je (dan pb ik die wel naar je als je dat wil).

Staat ook wat broodbeleg op.

Zou ik de site ook mogen weten?

Siem krijgt appel-perenstroop van zonnature, zelfgemaakte aardbeienjam, pindakaas, gewone kaas of kipfilet op brood.

Pindakaas en kipfilet niet zo heel vaak, denk er niet zo vaak aan :mrgreen: Ook eet hij wel eens ander vleeswaren mee maar met mate. Smeerkaas en smeerworst krijgt hij echt nog niet.

tartex en hummus is hier in het dorp niet te verkrijgen, dus dat valt af. Roomkaas kan ik wel eens proberen.