Gezond broodbeleg

Tartex beschimmelt hier wel redelijk snel. En waar het naar smaakt, geen idee :lol: Zelf vind ik die naturel niet heel bijzonder, met champignons enzo vind ik lekkerder. Maar de kinderen zijn er gek op.

De jam staat hier inderdaad altijd in de koelkast, misschien had ik een vies mes gebruikt ofzo.



Ben echt benieuwd naar de tartex :angel:.

Er stonden inderdaad ook verschillende smaakjes :mrgreen:

rustig aan beginnen hè



En ik zag ook hele interessante potten met pindakaas…amandelpasta, notenmixpasta. Die wil ik ook wel proberen, al heb ik echte calvé liefhebbers in huis :think: Niet alles tegelijk hahaha

Tartex is hier geen succes :angel: :mrgreen:

Hij lust echt alles, behalve tartex blijkbaar 8)

Tartex is hier geen succes :angel: :mrgreen:

Hij lust echt alles, behalve tartex blijkbaar 8)

@mayo28 wrote:



De score is een probeerkuipje Tartex naturel en een pot bio abrikozen jam (en nu maar hopen dat het niet zo snel schimmelt als die van zonnatura)


ik zie dat altijd maar als een bewijs dat het niet helemaal vol zit met zooi :mrgreen: :angel:


tartex is voor mij jeugdsentiment :D zoals zo'n beetje alles in de natuurvoedingswinkel.(mijn ouders hadden een eigen natuurvoedingswinkeltje vroeger, en daarna werden elke week de boodschappen door een nv-winkel heel wat dorpen verderop bij ons bezorgd. zelf kom ik er maar af en toe. voornamelijk een financiele kwestie. Maar ben er intussen wel uti dat het voor gezond belge wel gewoon de handigste plek is. en als ik er dan toch ben....)

Is tartex ook gewoon te krijgen bij de AH ?

Romata, volgens mij niet.



Tartex is wel echt een kdv-smeersel. Op de meeste die ik ken hebben ze het als broodbeleg.

ik zie wel bij sommige supermarkten vega pate van zonnatura liggen, die aardig dichtbij tartex komt qua substantie en smaak (weet niet hoe het met de ingredienten zit)

Even een update, Kaya is helemaal weg van hummus en tahin, ze eet sommige dagen nu dus wel 3-5 boterhammen weg.



Toen we kaal brood gaven at ze alleen de korstjes en bleef het hele midden liggen, nu is het dus andersom. :smiley: Notenpasta hebben we ook geprobeerd, maar daar moest ze niks van hebben.

heerlijk mouse!



Ik heb hier bij Deen gekeken maar niets van dit alles. Hmmzzz :think:

@Mutsie86 wrote:

heerlijk mouse!



Ik heb hier bij Deen gekeken maar niets van dit alles. Hmmzzz :think:




Tartex ligt hier wel bij de c1000.



Hier laatst trouwens rozijnenspread gemaakt: rozijnen weken in water, tot ze wat zachter zijn en dan met de staafmixer pureren. Best lekker, maar de volgende keer gaat er wel even wat cacao of kaneel door, denk dat dat nog beter is.



Notenpasta wil ik ook nog wel eens proberen, maar heb een drempel om zulke dingen te proberen, na een slechte allergie-ervaring :S

Hoe zit het dan met calve pindakaas? dat was wat ik weet juist (buiten de pindakaas van de natuurwinkels) toch de betere pindakaas?



En philiadelphia naturel kaaspread is die wel verantwoord?



:oops: :oops: ben een beetje aan het 360 graden omdraaien. (nee Noah krijgt nog geen brood , die is nog aan de (.)

Ik heb even gegoogled en hoewel ze vet/olie toevoegen (wat niet nodig is) vind ik de ingredientenlijst er verder wel goed uit zien hoor. Lijkt me zeker een goede keus.

Philedelphia schijnt ook goed te zijn, maar ik koop meestal gewoon een huismerk. Juist de huismerken zit vaak minder toegevoegde zooi in.

Gewoon even verpakkingen lezen in de supermarkt en logisch nadenken. Pindakaas heb je niet meer voor nodig als pinda’s en een snufje zout… overige ingredienten zijn dus onzinnig, gehard/transvet wat in de goedkopere zit echt ongezond, net als suiker. Dingen waarvan je de betekenis niet weet = niet eten is mijn stelregel een beetje :lol:

pinda's en een snufje zout


aan je woordkeuze kan ik precies zien welke pindakaas jij hebt :D

@Lune wrote:

Ik heb even gegoogled en hoewel ze vet/olie toevoegen (wat niet nodig is) vind ik de ingredientenlijst er verder wel goed uit zien hoor. Lijkt me zeker een goede keus.

Philedelphia schijnt ook goed te zijn, maar ik koop meestal gewoon een huismerk. Juist de huismerken zit vaak minder toegevoegde zooi in.

Gewoon even verpakkingen lezen in de supermarkt en logisch nadenken. Pindakaas heb je niet meer voor nodig als pinda’s en een snufje zout… overige ingredienten zijn dus onzinnig, gehard/transvet wat in de goedkopere zit echt ongezond, net als suiker. Dingen waarvan je de betekenis niet weet = niet eten is mijn stelregel een beetje :lol:




Dankje voor de uitleg :thumbup: Hier komt smeerworst en smeerkaas niet meer in huis.

Ik heb hier 2 pindakaas monsters:mrgreen: :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

pinda’s en een snufje zout




aan je woordkeuze kan ik precies zien welke pindakaas jij hebt :smiley:




da’s goeie, toch :lol:



Karin; misschien lusten ze dan ook graag andere notenpasta’s :slight_smile:

He dames, een paar vraagjes…

We geven Lynn nu nog overwegend kaal brood.

Vandaag voor het eerst met boter geprobeerd, vond ze erg lekker.

M’n SM loopt nogal te drammen over smeerkaas en smeerworst, maar ik zie hier beter alternatieven.



Waar koop je tartex ? En hummus ?

We hebben geen natuurwinkel in de buurt. Wel een Vomar, AH, C1000, Deen, Aldi en Lidl… Kan je het daar ook ergens krijgen, en zo ja, in welk vak ?

Bij Zonnatura of bij de biologische schappen (sommige Supermarkten hebben een aparte schappen vol met biologische producten).



Wij geven nu geitenkaas op brood en ook nog steeds boter. Nog niet echt iets anders geprobeerd.

De AH verkoopt hummus en tahine, het staat in de koeling bij de salades voor op brood, bovenste schap de ronde groene bakjes.

En anders neem je idd geitenkaas, pure roomkaas of ricotta, beetje dikke kwark met wat geprakt fruit.