Gezelschapsspel

@prinsjeJason wrote:

@Karin2 wrote:
Kennen jullie Boggle nog ? Volgens mij is dat echt nergens meer te koop.




Kijk eens bij marktplaats!!!
Als je daar boggle doet zie je een paar.


Ja, ik had daar al even gekeken en zag dat er meerdere geboden hebben, vast ook een paar van KOK ;)

ik ben monopoly-fan

maar ik mis doolhof :think: is ook erg leuk!

Doolhof ? Ken ik helemaal niet, ik ga het eens opzoeken.

Axis & Allies … maar jah omdat een spel zomaar 3 dagen kan duren heb ik het al jaren niet meer kunnen spelen… (en niet veel mensen kennen het spel)

Daarom mijn nummer 2 … Risk :slight_smile:

Hier met stip op nummer een: Rummicub.



Zo gezellig samen met mn schoonouders. Of met mn man. Neem het ook altijd mee op vakantie.



En Monopoly vind ik ook erg leuk.



Rummicub is niet zo populair zie ik hahahaha

Absoluut CARCASSONNE !! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

O ja, en Koehandel :smiley:

daar zitten wat elementen van poker in, erg leuk als je het speelt met wat fanatieke mensen :mrgreen:

@Karin2 wrote:

Enne Annemarie, ik ken geen spelletjeswinkel in de Kijk int Jat. Zit die er al lang ? Oh wacht even, het begint me ineens te dagen. Hij zit vlakbij de kookwinkel aan de linkerkant vanaf de stad gezien. hmm, misschien nog eens een keertje langs.




naast de kookwinkel inderdaad :mrgreen:



wij hebben echt tijden gehad dat we er kind aan huis waren, inclusief mijn broertjes en aanverwante “zaken”. De eigenaresse is zo’n lief mens…



Wat ook een leuk kaartspelletje is is Bieberbande (in Duitsland gekocht, weet niet of het ook in NL verkrijgbaar is).

En Halli Galli is erg leuk als je eens lekker wilt meppen :mrgreen:

Koehandel vind ik ook erg leuk, met een groep mensen. Hier spelen we niet vaak spelletjes, manlief heeft er een hekel aan. Ik vind het wel erg leuk, maar ja spelletjes in je uppie is niet echt een optie…

@annemarie69 wrote:

@Karin2 wrote:
Enne Annemarie, ik ken geen spelletjeswinkel in de Kijk int Jat. Zit die er al lang ? Oh wacht even, het begint me ineens te dagen. Hij zit vlakbij de kookwinkel aan de linkerkant vanaf de stad gezien. hmm, misschien nog eens een keertje langs.




naast de kookwinkel inderdaad :mrgreen:




JAAAA !!! De Wirwar!
Vaste klant daar hoor.

Hier ook veel bordspelletjes.
Kolonisten met allerlei uitbreidingen.
Kolonisten van de prehistorie.
Kolonisten voor 2 personen met allerlei uitbreidingen.

Carcassonne, eufraat en tigris, Tikal, st Petersburg enz.

Ook veel voor 2 personen: kolonisten, sterrevaarders (leuk!), Babel, enz.

jep Wirwar is leuk, ik wordt daar zo hebberig van.



nog een aanrader: Puerto Rico (o.a. het kaartspel, 2-4 spelers)



groetjes Louwina

Goh, veel noorderlingen hier :mrgreen:



Tijd voor een spelletjesmeeting geloof ik :wink:

@wen wrote:

Goh, veel noorderlingen hier :mrgreen:



Tijd voor een spelletjesmeeting geloof ik :wink:




:smiley:

Nou, zeg het maar, ik ben altijd in voor een stevig potje kolonisten (met steden en ridders en zeevaarders of zo) :mrgreen:

Wen goed idee :thumbup: wij doen het hier ook wel eens met wat mensen. Dan wel eerst eten en iedereen iets meenemen!

wij hebben trouwens van zeevaarders en ridders etc de 6 persoonsversie dus wie komen er? :mrgreen:

Eh…kolonisten heb ik pas 1 keer gespeeld…dus aan mij heb je niks :mrgreen:

Annemarie: Ja, leuk! Moeten we echt doen! Bij deze meld il me aan :mrgreen:

En Karin2: kolonisten heb je zo onder de knie :wink:

heb op pokeren geklikt maar we spelen eigenlijk alles wel eens en ook veel spoellen die er niet bij staan.



we hebben ook wel eens spellenavonden met vrienden samen echt gezellig