Gezelschapsspel

ik en spellen :shifty: is vragen om problemen :shifty: :oops:







ben nogal opvliegend :oops:





dus ik speel niet meer :shifty: :angel: :shifty: en vind alles stƃĀ³m :lol:

Carcasonne staat er niet bij maar is hier favoriet evenals kolonisten van catan.

Kolonistenā€¦zeker weten is er geen spel dat ik leuker vind!

We hebben ook alle uitbreidingen en scenarioā€™s, dan kun je fijn afwisselen.



Met oud en nieuw heb ik met vrienden het nieuwe party en co gespeeld, extreme.

Die was ook erg leuk! (maar niet zo extreme hoorā€¦ :mrgreen: )

kolonisten van catan echt superspel we hebben alle uitbreidingssets

zo leuk :smiley:

Alle varianten van Kolonisten! Ik speel me suf aan dit spel, al meer dan 10 jaar! Het gaat nooit vervelen, we verzinnen altijd wel weer wat anders.



Maargoed, ik heb letterlijk een kast VOL spellen. Ik vind zooooo veel spellen leuk. We spelen ook veel Duitse spellen en ik ga ook ieder jaar naar de Duitse spellenbeurs in Essen. Dat is het Walhalla voor spelletjesverslaafden :wink: Ik zit ook al jƃĀ”ren bij een spellengroep; eens in de 2 weken lekker op disndag een hele avond spelletjes spelen (vandaar dat ik ws zoveel spellen ken, we spelen lekker gevarieerd). Ik vind mezelf dus wel een spelletjeskenner, haha!

monopoly duurt altijd zoooooooooo vreselijk langā€¦ .heb een hekel aan lange gezeldschapsspelletjesā€¦



dominoo is hier mijn favoriet!! dat is met die stippenā€¦ van vroeger!

ik ben (was, het wordt minder) een ontzettende spellenfanaat. Heb een paar jaar voor 999games gewerkt als spellen demonstrateur, heerlijke baan! En ik heb nu een kast met spellen waar je U tegen zegt, en waar nano straks ontzettend voor in zijn handjes kan knijpen.



Favoriete spel? Moeilijk te zeggen, het ligt zo aan de situatie. Ik vind risk bijvoorbeeld heerlijk voor af en toe, van 999games vind ik El grande erg leuk, Eufraat en Tigris. Voor twee personen Babel, voor grote groepen Weerwolven van Wakkerdam, voor melige buien party animals en niet te vergeten het meesterlijke spel Halli Galli. en voor de kleintjes zonder twijfel Jakkiebak Kippekak; wat heb ik daar tijdens mijn werk kinderen van zien genieten. Een ouderwets potje Kanasten (canasten?) op zā€™n tijd vind ik ook leuk. En boggle, daar ben ik ook een tidj verslaafd aan geweest. Dan kan ik maar niet ophouden, en ik win altijd :mrgreen: (met boggle he, niet met de rest. ben overigens een erg serieuze speler: ik speel om te winnen)



Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo veel spellen heb (50+ van echte gezelschapspellen) dat ik de meeste zelden tot nooit speel. Heb dan ook al een aantal jaren een koopstop en hou sinds mijn ontslag bij 999 ook niet meer bij wat er zoal uitkomt tegenwoordig.

Bedoel je Canasta Fiep? Dat vind ik ook een waanzinnig leuk kaartspel!



Enne, hier dus ook zoals gezegd een kast vol, maar het komt erop neer dat ik 5 spellen vaak speel en zoā€™n 55 zelden of nooit!

Ganzenborden! :mrgreen: maar die staat er niet tussenā€¦

Dus heb ik maar op Rummikub gestemd,dat doen we ook vaak!

Verder doen we vaak kaartspelletjes,zoals jokeren,pesten,hartenjagen,31-en,21-en.

Monopoly vind ik ook heel leuk,maar het duurt alleen te langā€¦

Verder vind ik Party&co heel leuk,maar dat moet je met meerdere spelers doen.

Ik vind levensweg erg leuk!!!

Ik hou van Scrabble en van Cluedo :mrgreen:

triomonos, het spel niet jannen maar jennen (of heet het nou net andersom?), betoverde doolhof, twaalven met dobbelstenen

wij hebben Boggle! heeft mijn hub een paar jaar geleden voor me gescoord op Marktplaats :inlove:



en verder: kaartspel van Kolonisten, Caracasonne- jagers en verzamelaars, Flux!, Taki/Uno (zijn varianten op pesten), herders en schapen, scrabble bij vlagen. met een groep Triviant, het bordspel van Kolonisten en Machiavelli. en Boonanza! lekker melig, zeker later op de avond :wink:



we hebben nog veel meer staan maar spelen lang niet alles :think:

Naast kolonisten vind ik carcasonne geweldig. Het is al een paar keer genoemd zie ik, vooral met uitbreidingen want je kunt het elke keer weer anders spelen. En in tegenstelling tot Kolonisten kun je dit ook met zā€™n 2-en spelen. We hebben ook wel het kaarspel van kolonisten voor met zā€™n 2-en, maar daar vind ik niet zoveel aan eigenlijk.

@fiep klophout wrote:

ik ben (was, het wordt minder) een ontzettende spellenfanaat. Heb een paar jaar voor 999games gewerkt als spellen demonstrateur, heerlijke baan! En ik heb nu een kast met spellen waar je U tegen zegt, en waar nano straks ontzettend voor in zijn handjes kan knijpen.



Favoriete spel? Moeilijk te zeggen, het ligt zo aan de situatie. Ik vind risk bijvoorbeeld heerlijk voor af en toe, van 999games vind ik El grande erg leuk, Eufraat en Tigris. Voor twee personen Babel, voor grote groepen Weerwolven van Wakkerdam, voor melige buien party animals en niet te vergeten het meesterlijke spel Halli Galli. en voor de kleintjes zonder twijfel Jakkiebak Kippekak; wat heb ik daar tijdens mijn werk kinderen van zien genieten. Een ouderwets potje Kanasten (canasten?) op zā€™n tijd vind ik ook leuk. En boggle, daar ben ik ook een tidj verslaafd aan geweest. Dan kan ik maar niet ophouden, en ik win altijd :mrgreen: (met boggle he, niet met de rest. ben overigens een erg serieuze speler: ik speel om te winnen)



Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo veel spellen heb (50+ van echte gezelschapspellen) dat ik de meeste zelden tot nooit speel. Heb dan ook al een aantal jaren een koopstop en hou sinds mijn ontslag bij 999 ook niet meer bij wat er zoal uitkomt tegenwoordig.




Nou Fiep, dan kom ik graag bij jou een spelletje spelen! :stuck_out_tongue: :mrgreen:



Houd ook veel van spelletjes, maar helaas vriendlief totaal niet :thumbdown: (wel weer van pc spellen, maar dat vind ik niet gezellig). Soms kan er nog net een spelletje monopoly vanaf :? Heb ook het kaartspel van Kolonisten met een aantal uitbreidingen, maar vind het bordspel (veel) leuker. Nadeel is altijd dat daarvoor 3 spelers nodig zijn, en die zijn niet altijd bij de hand. (behalve in de tijd toen ik in een studentenhuis woonde dan :wink: :mrgreen: ).



Moet trouwens zeggen dat ik sinds mā€™n dochter geboren is eigenlijk geen bordspelletje meer heb gespeeldā€¦ :think:

Sjoelen doet het hier erg goed. Met de kinderen en dan komen ook vaak nog de kids van buren enzo bij ons. Heel gezellig!

kolonisten is het enige spel wat wij hebben van deze rij. We spelen wel veel spellen maar nooit die die in de poll staan. Ik vind verder Carcasonne en Big City erg leuk en het lord of the rings kaartspel en nog meer waar ik even niet op kan komen (spellen liggen beneden in een kast) en mijn man speelt graag Axis en Allies met zijn vrienden maar dat duurt mij te lang. Oh ja en Boonanza is inderdaad ook heel erg leuk!

Carcassonne (incl div uitbreidingen), Colonisten (idem), Bonanza (idem); allemaal reuze leuk. We hebben hier in Groningen een superleuke spelletjeswinkel in de Oude Kijk in 't Jatstraat.

(wie meer wil weten pbā€™t maar :wink: )



Wat wij vroeger ook heel graag speelden is Stap Op!

Jaaaa STAP OP! Ik vond dat spel echt superleuk !



Enne Annemarie, ik ken geen spelletjeswinkel in de Kijk int Jat. Zit die er al lang ? Oh wacht even, het begint me ineens te dagen. Hij zit vlakbij de kookwinkel aan de linkerkant vanaf de stad gezien. hmm, misschien nog eens een keertje langs.



Maar Noortje, ik pb je even :thumbup:

@Karin2 wrote:

Kennen jullie Boggle nog ? Volgens mij is dat echt nergens meer te koop.




Kijk eens bij marktplaats!!!
Als je daar boggle doet zie je een paar.