Gezelschapsspel

Na een periode van spelletjes en nog eens spelletjes, zou ik wel eens willen weten wat jouw favoriete spel is.

Ik ben nogal een spelletjesfanaat en ben op zoek naar nieuwe leuke spelletjes.



Kennen jullie Boggle nog ? Volgens mij is dat echt nergens meer te koop.



Wat spelen jullie wel eens ?

ik ben verslaafd aan monopoly, ik verzamel ze ook, Heb Feyenoord monopoly, Monopoly de mega editie, Monopoly met creditcard, De allereeerste euro monopoly, Monopoly tycoon, en natuurlijk de standaard monopoly

persoonlijk vind ik monopoly een super spel…

maar een spelletje doen opzich vind ik al :thumbup:

jaaa boggle, dat hadden wij vroeger ook… zo’n blokjemet van die letterdobbelstenen erin… en zo’n kap eroverheen… ff schuddelen… en woordjes maken maar :mrgreen:

Ik vind alle spelletjes leuk!

Als het maar een gezelschapsspel is! Ben dol op spelletjes :dance:



Heb hier thuis een spel van de top 40 nog wat… muziekspel, variant op triviant! :thumbup:

En vind triviant zelf ook errug leuk om te doen! maar ook ‘simpele’ kaartspelletjes! 1000 punten, 31’en… noem maar op! :thumbup:

Bij ons thuis zijn toepen en Pictionary zeer favoriet…



Niet dat we megavaak spelen hoor. Maar we hebben wel altijd lol met deze spellen…

Ik ben echt een spelletjesgek. Jammer genoeg mijn man niet. :frowning:

Ik hoop zo dat Finn en Mika over een paar jaar met me spelletjes willen spelen. :mrgreen:

De Kolonisten van Catan vind ik echt erg leuk. Maar dit heb ik al veel te veel gespeeld, word het een beetje beu.

Er zijn zo veel leuke spellen te koop, zou ze graag uitproberen. :drool:

Met kerst hebben wij bonanza gespeeld.

En we doen wel eens een ander spel maar ben even de naam kwijt. Met vierkante kaartjes die je blind moet pakken en dan moet je er een land van maken. Je kunt dan ridders en horigen plaatsen in respectievelijk steden en landbouwgebied. Erg leuk ook.

Ik heb op rummikub gestemd, maar ook scrabble, levensweg, monopoly, yahtzee en uno vind ik erg leuk :thumbup: Dat zijn dan ook de spellen die ik hier thuis liggen heb :wink:

@Karin1981 wrote:

ik ben verslaafd aan monopoly, ik verzamel ze ook, Heb Feyenoord monopoly, Monopoly de mega editie, Monopoly met creditcard, De allereeerste euro monopoly, Monopoly tycoon, en natuurlijk de standaard monopoly




Met oud en nieuw Monopoly Disney gespeeld. Ik heb liever straten, die Disney dingen zeggen mij niet zoveel.

Helaas dik verloren.

ondanks vals spelen :?



Verder ook fan van Mastermind. :think:

En strippoker al eens geprobeerd? :shifty:

Ik weet weer hoe het heet wat ik zocht: Carcassonne. Erg leuk.

En dat Bonanza is met bonen die je moet verbouwen.

ik vind ze allemaal wel te gek … boggle heb ik bij mijn ouders nog ergens in de kast liggen :mrgreen:



verder vind ik de betoverde doolhof ook een leuk spel … monopoly en natuurlijk ook levensweg :mrgreen:

Ik heb een aantal 999games… De meeste zijn allemaal erg leuk om te spelen…



Toch gaat mijn voorkeur uit naar kaarten… Klaverjassen (ook amsterdams) en rikken (dat is Barabants)…



Ik ga over 2 weken het kaartspel van catan spelen…

Triominos, maar helaas stat die er niet bij :? …echt leuk hoor :mrgreen:

Hier is amerikaans jokeren met kaarten favoriet en scrabbelen een goede 2e.

Stapelwoord vind ik ook erg leuk en monopoly en colonisten spelen we ook best vaak.



monopoly heb ik denk ik al wel 2 jaar niet gespeeld… :shifty:

Wij vinden het hardstikke leuk om spelletjes te doen, en doen dat dan ook regelmatig met vrienden of samen.


  • coloretto
  • bonanza
  • scrabble
  • torres
  • mind power



    vinden wij het leukst.



    Vanya vind Risk ook heel leuk, maar dat vind ik dus geen bal aan met hem :shifty: Zo ontiegelijk fanatiek dat hij dan is…ik hou meer van een leuk (denk) spelletje.

monoply en phase 10 vinden we leuk

helaas is mijn man niet zo gek op spelletjes

Leuk om allemaal nieuwe spelen te lezen, ik zal me er eens in verdiepen. (Lees googlen :wink: )



Ik zie trouwens dat de optie "anders"in de poll is weggevallen. Ik kan het helaas niet meer aanpassen.

Hier is colonisten favo… en ook alle uitbreidingen ervan…





En klaverjassen, Party & co, als het maar gezellig is…









Karin, ik heb hier stapelwoord liggen, pb me maar… :-*

Edit beheer link verwijderd