Ik geef nooit niemand fooi.
Tis maar net wat er aan kleingeld in m’n portemonnee zit.
Het verschilt nogal…meestal iets tussen 50 cent en 2 euro.
De bezorger van het AD krijgt iets tussen de € 5,= en de
€ 10,=
Zelf met dit winterse weer is de krant er nog steeds ieder morgen
tussen 5 en 6 :shock:
Hier ook. Meestal inderdaad 50 cent of 1 euro. Als ik dat in de beurs heb zitten.
hier krijgen ze allemaal een euro vind dat er gewoon bij horen!
Nou, die kreeg van mij echt nooit meer iets. Sterker nog; als hij dit deed tijdens zijn folders lopen dan kreeg hij van mij een officiele klacht aan zijn broek.
Ik heb zo de schurft aan sneeuwballen moeten incasseren omdat je anders een zuurpruim oid bent “want hoe vaak ligt er nu sneeuw en de kinderen kunnen nu zo leuk spelen” en meer van dat soort blablabla.
Ik had in ieder geval, net als de buurman, waarschijnlijk flink gevloekt (en daarna snel afkoelen omdat er hier kinderen in huis zijn…)
@marloes vip wrote:
net werd er gebeld, stond een van de folderbezorgers. Doe ik open, met mijn net gepakte portemonnee in de hand, krijg ik van wat jongens daarachter een megakoude sneeuwbal in mijn gezicht en ze renden al lachend weg.
whoehahahahhaah, moet er wel erg om lachen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
@marloes vip wrote:
net werd er gebeld, stond een van de folderbezorgers. Doe ik open, met mijn net gepakte portemonnee in de hand, krijg ik van wat jongens daarachter een megakoude sneeuwbal in mijn gezicht en ze renden al lachend weg. Zal ik hem nog wat geven als hij van de week nog langs komt???
Hoor de buurman echt enorm tieren, bij hem deden ze het zelfde. Ach, is toch een ouwe zeveraar. kan wel ene afkoelbeurt gebruiken, heethoofd.
Ik zou me dus niet laten kennen en er achteraan gaan en ze even flink ingepeperd hebben :mrgreen:
Was vanmiddag nog met de kinderen bij heuveltje hier, opgeschoten tuig stond ook kids te bekogelen en hadden het al over ‘die mevrouw kan ook nog wel’ toen zei ik al tegen de jongste (alsof die het begrijpt

Hier krijgen de folderbezorgers iets kleins; 50ct of een euro, maar de krantenbezorger krijgt een tientje. We hebben een tijd wisselende bezorgers gehad, dat was echt een ramp. Als wij dan gingen werken was de krant er nog niet :evil: Dan ben je weer heel erg blij met een bezorger die er iedere dag voor zorgt dat je krantje er op tijd is. En een fooi geef ik als ik erg tevreden over iets ben en dat ben ik dus over mijn bezorger :mrgreen:
@schoen wrote:
Ik geef nooit niemand fooi.
Hmmm, als je nooit niemand fooi geeft, geef je het dus wel

Hier werd vanmiddag ook aangebeld en ik kreeg de folders in de handen gedrukt met een kaartje en ik kreeg fijne feestdagen gewenst. Ik ben van mijn mening afgestapt en heb mijn portemonnee gepakt.
I’ve gone soft…
Ik geef ook hoor…ze verdienen al niet zoveel en gaan toch door weer en wind. Heb die jongen een paar euro gegeven, fijn toch?
@Karin2 wrote:
@schoen wrote:Ik geef nooit niemand fooi.
Hmmm, als je nooit niemand fooi geeft, geef je het dus wel![]()
whoehahahaah loljurk/grapjurk :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
1-0 voor karin :-*
@Karin2 wrote:
Hier werd vanmiddag ook aangebeld en ik kreeg de folders in de handen gedrukt met een kaartje en ik kreeg fijne feestdagen gewenst. Ik ben van mijn mening afgestapt en heb mijn portemonnee gepakt.
I’ve gone soft…
haha karin, wat een grappig rijtje aan reacties van jou in dit topic.
“Ik geef nooit”
“huh, zei ik nou vorig jaar dat ik wel altijd geef? daar kan ik me niks van herinneren”
“ik heb dit jaar maar wél gegeven”
:mrgreen:
Made up your mind yet?

@fiep klophout wrote:
@Karin2 wrote:Hier werd vanmiddag ook aangebeld en ik kreeg de folders in de handen gedrukt met een kaartje en ik kreeg fijne feestdagen gewenst. Ik ben van mijn mening afgestapt en heb mijn portemonnee gepakt.
I’ve gone soft…
“Ik geef nooit”
“huh, zei ik nou vorig jaar dat ik wel altijd geef? daar kan ik me niks van herinneren”
Made up your mind yet?![]()
Hehe, eindelijk iemand die het door heeft!
Ik verbaas mezelf ook en dat heb ik niet vaak. Ik vind het een vorm van bedelen als ik naar mezelf kijk toen ik vroeger zelf folders rond bracht maar als ik nu zo’n knulletje aan de deur zie staan die naar de buitenwereld keistoer over wil komen en met rode wangen : fijne feestdagen" stamelt, spreekt mijn moederhart denk ik en dan denk ik "Ach ventje toch, hier alsjeblieft, koop er een lekker ijsje van haha

Dus voortaan geef ik centjes aan de folderjongelui…uit mijn mamaportemonee

Oef, wat ouwelijk maar het komt wel goed over he ?

@Karin2 wrote:
@fiep klophout wrote:@Karin2 wrote:Hier werd vanmiddag ook aangebeld en ik kreeg de folders in de handen gedrukt met een kaartje en ik kreeg fijne feestdagen gewenst. Ik ben van mijn mening afgestapt en heb mijn portemonnee gepakt.
I’ve gone soft…
“Ik geef nooit”
Made up your mind yet?![]()
Hehe, eindelijk iemand die het door heeft!
Ik verbaas mezelf ook en dat heb ik niet vaak. Ik vind het een vorm van bedelen als ik naar mezelf kijk toen ik vroeger zelf folders rond bracht maar als ik nu zo’n knulletje aan de deur zie staan die naar de buitenwereld keistoer over wil komen en met rode wangen : fijne feestdagen" stamelt, spreekt mijn moederhart denk ik en dan denk ik "Ach ventje toch, hier alsjeblieft, koop er een lekker ijsje van haha
Dus voortaan geef ik centjes aan de folderjongelui…uit mijn mamaportemonee
Oef, wat ouwelijk maar het komt wel goed over he ?![]()
:thumbup: ventje weer blij.
Toen ik je eerste reactie las was ik Joseetje kwijt voor de zoekfunctie (ik wil graag een http://www.joseetje.nl voor al uw zoekopdrachten) want ik wist zeker dat je vorig jaar wel gaf

Que ? Wat,heeft joseetje een eigen weppagina ?? :o
Het probleem bij mij is mijn geheugen. Ik heb een stoornis (goh… :think: ) en ik kan iemand de ene dag tegenkomen en het de volgende dag niet meer weten. Handig bij ruzies maar daar blijft het dan ook bij. Mensen denken dat ik heel onattent ben terwijl ik er niks aan kan doen. vertel mij dat ik een miljoen heb gewonnen en de volgende dag weet ik dat niet meer…
Vriendjes worden ? :mrgreen:
je mag wel even ruilen want ik heb een olifantengeheugen. En een vergelijkbaar lijf lang leve december…
@lydia wrote:
je mag wel even ruilen want ik heb een olifantengeheugen. En een vergelijkbaar lijf lang leve december…
Hihi Lydia

Even OFFT, Afgelopen zaterdag voor het eerst in Emmen wezen shoppen. Leuk! En heerlijk te buiten gegaan bij de Burger King, ik waande me even in het buitenland 8)
Dit jaar geef ik weer helemaal niks.
Wij hebben geen abonnementen op kranten o.i.d. dus er is niemand die in opdracht van ons om 6:00 's ochtends een krant in onze bus moet duwen.
En omdat de rest blijkbaar niet bij wil dragen aan het verlagen van mijn stookkosten door (na verschillende opmerkingen van onze kant) de post steevast niet helemaal door de brievenbus te duwen, hebben ze dit jaar weer pech.
Ze dragen dan maar op die manier bij aan de stookkosten die ik extra heb door het gapende en tochtende gat (zelfs mét borstels) wat ze elke keer veroorzaken :snooty:
@Karin2 wrote:
nou herkenbaar. Ik heb een lichte vorm van Prosopagnosie, ik kan mensen een uur spreken en twee uur later tegenkomen en gewoon niet herkennen :shifty: Of mensen die ik al jaren ken, maar die ik dan in een andere setting zie, en dan loop ik er straal langs…Ook heel genant omdat mensen het snel bestempelen als een soort arrogantie, terwijl het dat dus écht niet is.
Het probleem bij mij is mijn geheugen. Ik heb een stoornis (goh… :think: ) en ik kan iemand de ene dag tegenkomen en het de volgende dag niet meer weten. Handig bij ruzies maar daar blijft het dan ook bij. Mensen denken dat ik heel onattent ben terwijl ik er niks aan kan doen.