Geven jullie iets aan de folder/krantenbezorger?

van mij krijgen ze een kleinigheidje 50ct. Heb geen vast abonnement dus hoef alleen maar de gratis folders en krantjes te geven.

Ach en wat kan mij die 2-4 euro in totaal schelen…

Vroeger toen ik zelf folders liep was dit een aangename extra bron van inkomsten. En vond ik het heel naar dat iemand het kaartje aannam en de deur dicht gooide…

Ze krijgen idd erg weinig betaald, krijgen ook geen vakantiegeld dus dit is het enige extratje wat ook nog eens weinig oplevert in verhouding tot de effort die ze erin steken.

Gelukkig heb ik manlief weten om te krijgen dus die geeft nu ook :mrgreen:

@mamaartje wrote:

Hier krijgen de folderbezorgers iets kleins; 50ct of een euro, maar de krantenbezorger krijgt een tientje. We hebben een tijd wisselende bezorgers gehad, dat was echt een ramp. Als wij dan gingen werken was de krant er nog niet :evil: Dan ben je weer heel erg blij met een bezorger die er iedere dag voor zorgt dat je krantje er op tijd is. En een fooi geef ik als ik erg tevreden over iets ben en dat ben ik dus over mijn bezorger :mrgreen:

Same here !!! :thumbup:

De jongen was wel heel blij met zijn tientje overigens :wink:

Jeroen zei nog tegen mij nadat hij tegen mij zei dat hij die

jongen een tientje had gegeven; zo nu zorgt hij er zeker voor

dat die krant de komende tijd goed bezorgd blijft worden :mrgreen:

Van mij krijgen ze wel, ik vind het er een beetje bijhoren hoor (net als een fooi in het restaurant, tenzij ze een hele slechte service geven).

Dan voel ik me ook meteen wat minder schuldig dat ze het halve jaar door onze met onkruid overwoekerde tuin hebben moeten struikelen om bij de brievenbus te komen (eigenlijk moet ik de echte postbode ook maar een doos chocola geven of zo, die heeft het zeker verdiend :think: )

Er kwam hier trouwens van de week een wat oudere folderbezorger aan de deur met een baby op zijn arm - kreeg ik toch een beetje naar gevoel van. Dat hij dan die baby meeneemt om ‘zieliger’ over te komen en meer geld op te halen of zo.

(kan natuurlijk ook gewoon zijn dat hij geen oppas had, of dat hij het leuk vond om zijn kind mee te nemen, maar ik vond het maar vreemd - en trouwens ook gevaarlijk, dat geglibber in de sneeuw met een kind los op de arm)

Wanneer je een betaald abonnement hebt, snap ik wel weer een beetje dat je ze iets geeft. Maar het enige dat ik krijg zijn folders en de regionale krant. Wellicht is dat niet geheel eenduidig van me, maar toch.

Daarbij is óók nog eens mijn probleem; ik weet niet wie de folder/krantbezorgers zijn. Ik zie hier namelijk om de haverklap een ander aan de deur komen. Vorig jaar irriteerde het me al mateloos dat ik het idee had wel 7 verschillende bezorgers aan de deur te hebben gehad en dit jaar heb ik er ook een hele hoop de revue zien passeren…

Ik geef ze allemaal een euro.

Voordat ik mijn eigen bedrijf had, was ik gastouder van 3 kinderen die allemaal naar de basisschool gingen. Daarom dacht ik handig te zijn en te gaan folderlopen op hun schooltijden. Ik begon in nov., 200 huizen, en ik heb het LETTERLIJK 1 blauwe maandag gedaan! wat een #@$(@#^^@ werk!! eerst dat vouwen waar je dus niets voor krijgt en daarna lopen in weer en wind.

Mijn (toen nog) man heeft me toen meegeholpen die folders weg te werken, ik heb het bedrijf opgebeld dat ik per direct stopte en dat ik mijn salaris van 13,50 ook niet hoefde.

Ik ga zelfs zo ver dat mijn kind(eren) NOOIT dat werk mogen gaan doen. Dan betaal ik ze liever zelf voor klusjes in/om huis. Want als zíj ziek zijn, mogen pa en moe het gaan doen en daar heb ik dus echt geen zin in :stuck_out_tongue:

En ik geef dus ook gul, want alles wordt hier goed, op tijd, netjes doorgeduwd etc bezorgd.

En 1 vrouw die dit doet (ongv. 40 jaar is ze denk ik) ziet er uit alsof ze wel wat extra’s kan gebruiken en ik zie haar altijd in de halve wijk folders bezorgen. Dus ik geef vooral haar graag wat extra’s. Ik geef liever haar wat meer, dan bijv. de hartstichting en dat de directeur daar met tonnen euro’s per jaar wegloopt. Bovendien ‘vier’ ik dat ik in de gelukkige omstandigheid verkeer dat ik niet dat soort kl
ten werk hoef te doen… (alhoewel er genoeg mensen zijn die het vast heerlijk vinden om zoveel buiten te zijn)

@blue_fairy wrote:

Ik ga zelfs zo ver dat mijn kind(eren) NOOIT dat werk mogen gaan doen.

Interessant voer voor een nieuwe discussie...ik zie nl niet in waarom je kinderen bij voorbaat geen baantjes zouden mogen die soms zwaar of niet leuk zijn.
Of gaat het jou echt alleen maar om dat jij ervoor moet opdraaien als ze ziek zijn?
Volgens mij hebben mijn ouders me in die 6 jaar misschien 6 keer uit de brand geholpen bij echt noodweer (ziekte kan ik me niet herinneren). Ik zou dat als ouder er best voor over hebben als mijn kind dan wel met een bijbaantje leert hoe het is om voor je geld te werken en om je verantwoordelijkheden te nemen en zelf bij te dragen in dingen die je graag wil enz.

Ik vind het als puber prima werk en leuk verdienen trouwens. Ja, als het regende dan moest je ook lopen. Dan doe je een regenpak aan.

Folders vouwde ik met een bak koffie aan de eettafel. Kletsen met mijn moeder, gezellig.

Ik kan me beroerder werk voorstellen waarbij je niet langs de deuren mag “bedelen” om een fooi.

@blue_fairy wrote:

Ik heb een krantenwijk gehad en daar werd ik hard van..
Beetje ballen kweken kan toch geen kwaad?

@lydia wrote:

Ik begrijp de uitspraken “ik krijg zelf ook niks extra’s” nooit zo goed.

Het hoeft toch niet voor iedereen gelijk te zijn :think:

Ik vermoed dat als kok later een reunie-site ofzo er bij heeft :mrgreen: dat het merendeel dán in een topic gaat klagen dat hun zoon/dochter maanden door weer en wind gaat om spul aan huis te bezorgen, en dat er dan onaardige mensen zijn die hun liefste kind helemaal niks geven… :wink:

Dan doen we via de zoekfunctie deze topic omhoog halen :mrgreen:

Wij geven hier ook altijd.

Nu heb ik geen abo op een krant of tijdschrift, maar ik geef € 1,00

Ik heb ook, toen ik nog jong was :inlove: een krantenwijk gehad en het waren de beste tijden :lol: :lol:

@Madre wrote:

@blue_fairy wrote:

Ik heb een krantenwijk gehad en daar werd ik hard van..
Beetje ballen kweken kan toch geen kwaad?

Voor de kids is het prima hoor, daar niet van. Maar ik heb er zelf een gruwelijke hekel aan, dus ik zou het niet willen doen.

Een ander houdt niet van afwassen (en koopt dus een afwasmachine) of strijken (en strijkt dan bijv. niet), ik zie niet in waarom ik dingen tegen mijn zin zou moeten gaan doen. Mocht mijn kind wel folder/krant bezorgwerk willen gaan doen, dan is dat pech, tot ze 18 zijn beslis ik daar over en niet zij (alleen).

Bovendien zijn er zat banen waar je ook ballen van krijgt. Horeca, in een winkel, magazijnwerk, schoonmaakwerk, noem maar op.
En als ze nog niet oud genoeg zijn om uberhaupt te mogen werken (waar ook een goeie reden voor is), dan geef ik ze liever een 'fooi' voor bepaalde klussen in huis, dan een kranten/folder wijk (die in de praktijk voor kids jonger dan 15 op naam van de ouders staat).

Zonder respectloos over te komen voor mensen die dit werk wel gedaan hebben of nog doen; ik heb daar groot respect voor. Maar het is gewoon 100% niets voor mij.

hahah leuk topic…

Omdat wij ook een krantje lopen…

Niet omdat het moet want verdienen doe je er echt niet aan.

Tenzij je 5.02 een volwaardige loon vindt :think:

Goed wij zijn met 3 kwartier klaar maar vetpot is het niet.

Ik doe hem lekker wandelen met mijn zoon en als we klaar zijn eindigen we in de speeltuin :mrgreen:

Maar ook ik heb dus de kaartjes gekregen.

Ik heb ze in de krant geduwd en zo in de brievenbus gedaan.

Waarom?

Omdat het voelt als een aalmoes en ik vind dat de jongere generatie die echt alleen een kranten wijk heeft die centjes verdienen.

Ik heb hiernaast nog een part-time baan dus centjes genoeg ( nou ja genoeg?!?!?!)

Gister toevallig wel van een mevrouw 2,50 gekregen. Maar die wilde ik pertinent niet aannemen.

Hou maar lekker op zak zei ik … Mag je dochtertje wat leuks van kopen.

Maar zij heeft gewonnen hoor en ik moest het echt aannemen.

Het zit nu nog in mijn jaszak… Het voelt gewoon zo vreemd :oops:

Overigens geef ik iedere foldertje tussen de 1 euro en 1,50…

Aangezien ik volgens mij 10 folders krijg.

Wat leuk, warme chocomel. Hoe doe je dat dan? Een thermosfles klaar zetten of lig je achter het raam te wachten tot je ze ziet en race je dan de keuken in? Of vraag je ze even binnen?

Wow wat veel reacties! :smiley:

ik heb zelf in de vorige eeuw (menn, word oud) in een supermarkt vakken gevuld op een doordeweekse avond, op de ochtenden voor schooltijd in de bibliotheek boeken opgeruimd en op zaterdag tomaten geplukt. O ja en op vrijdagavond en soms op zaterdagavond werkte ik in een biercafé.

En in de supermarkt kreeg ik met pasen altijd een enveloppe met 35 gulden, met kerst ook en met sinterklaas een banketletter. Die enveloppen daar keek ik altijd enorm naar uit en die banketletter daar keek mijn vader naar uit. Van de bibliotheek kreeg ik een fairtrade kerstpakket en omdat dat een uitzendbaan was kreeg ik van Start (uitzendbureau) ook altijd een aardigheidje. In het café kregen we altijd enorm veel fooi. De eerste avond dat ik daar werkte heb ik van te voren iedereen die ik ken verteld dat ik daar ging werken dus het zat er stampvol met familie, vrienden en bekenden met als gevolg dat we die avond ruim 250 gulden fooi voor ons drie hadden.

In de winter hoefde ik nooit te plukken maar in de zomer kreeg ik geregeld wat extra’s. Tja dat heb je als je binnen twee weken vlugger en beter plukt dan je baas. :mrgreen:

ik weet nog heel goed dat ik dat altijd enorm waardeerde. En ik weet ook dat ik het jammer vind dat mijn lief geen kerstpakket krijgt dit jaar omdat ze door de recessie moeten bezuinigen en de directie anders niet in hun dikke auto’s kan blijven rijden. :wall:

Alleen daarom vind ik het al fijn om wat te geven. En ik zag ook hoe blij de bezorger gisteren was. Heb mijn man zijn portemonnee al leeggehaald zodat ik voldoende kleingeld heb. :mrgreen:

he, nou had ik me nog voorgenomen het kort te houden

net werd er gebeld, stond een van de folderbezorgers. Doe ik open, met mijn net gepakte portemonnee in de hand, krijg ik van wat jongens daarachter een megakoude sneeuwbal in mijn gezicht en ze renden al lachend weg. Zal ik hem nog wat geven als hij van de week nog langs komt???

Hoor de buurman echt enorm tieren, bij hem deden ze het zelfde. Ach, is toch een ouwe zeveraar. kan wel ene afkoelbeurt gebruiken, heethoofd.

Ik zag mezelf nog niet blootvoets achter die jongens aan rennen. En dan zeker kleine smurf er op zijn sokken achteraan, kat die nog niet buiten mag binnen proberen te houden, nee lijkt me niet ideaal. Kan er wel om lachen hoor, maar was wel heeeeeeeel erg koud.