Er werd net hier al aangebeld door de folderbezorger. Hij wenst ons fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar. Ik heb mijn portemonnee gezocht, was blij dat er nog wat in zat en heb hem een euro gegeven, het was dat of twee munten van vijf cent. Ik vergeet altijd voor deze mensen geld apart te houden. :oops: Deze jongen komt altijd, door weer en wind en is een van de weinigen die de folders niet half uit de bus laat hangen (wat met dit weer echt koud is) maar ze netjes tot op de grond duwt. :thumbup:
Ja altijd 50 cent en met dit weer een lekker kopje warme chocomelk
Degene die elke ochtend het dagblad brengt wel. En 1 weekblaadje krijgen we standaard wel (die krijgt dus ook wat) en eentje niet.
Afgelopen week kregen we opeens heel scheinheilig wel reclame terwijl het normaal gesproken allemaal in de bosjes in het park ligt. Nou dan kan je bij mij fluiten naar je zakcentje
ehm nee ik doe het dus niet :oops: :oops: :oops:
Ja ze komen door weer en wind, maar eh dat wisten ze toen ze het baantje aannamen en ze krijgen er gewoon voor betaalt.
Heb op 1 baan na (waar we een kerstpakket kregen) nog nooit een (financieel) extraatje gehad in december omdat ik mijn werk zo leuk had gedaan… op callcenter kon ik zelfs in december een gvd naar mijn hoofd krijgen omdat meneer zelf zo dom was geweest tot tig keer toe zijn pincode verkeerd te toetsen… en ook nooit wat extra’s voor gezien
Dus misschien ben ik aso, maar ik doe het dus niet :oops:
nee… Dat weten ze toch als ze dat werk gaan doen dat ze door weer en wind moeten…
Ik krijg voor een extra poepluier op mijn werk ook niks extra’s hoor…
grts patricia
Ja ik geef wel. € 0.50 voor de gratis krantjes en zo. ( die jongens en meiden krijgen er maar ongeveer € 7.00 per keer per wijk voor hoor, en moeten dan in een koud depot zelf alle reclame folders er eerst tussen vouwen)
en voor de vaste krant € 2.00, die ligt ook altijd netjes in de bus.
Ik geef iets van 50 cent en bewaar het kaartje bij de deur. Heb zelf toen ik nog op school zat huis aanhuiskranten bezorgd en het leverde niet echt veel op gezien de hoeveelheid tijd ik er aan kwijt was.
Jah altijd
we geven een euro…
wat lief…warme choc geven :thumbup:
@kantjeboord wrote:
Ja ik geef wel. € 0.50 voor de gratis krantjes en zo. ( die jongens en meiden krijgen er maar ongeveer € 7.00 per keer per wijk voor hoor, en moeten dan in een koud depot zelf alle reclame folders er eerst tussen vouwen)
weet dat het geen mega bedragen zijn die ze ermee verdienen, maar ehm… wie verdiende er hier wel veel toen ze 15 was? Ik niet in elk geval

Overigens zitten de folders hier in zo’n irritant plasticje, dus zelf vouwen hoeven ze hier niet.
@marloes vip wrote:
Wat leuk, warme chocomel. Hoe doe je dat dan? Een thermosfles klaar zetten of lig je achter het raam te wachten tot je ze ziet en race je dan de keuken in? Of vraag je ze even binnen?
ze komen hier altijd tussen 16 en 17 uur, dus tegen 15,30 maak ik de chocomelk al klaar, in de thermofles, en dan komen ze even lekker warm binnen om wat te drinken.

dit deden ze bij mij ook altijd, en ik vond het altijd heerlijk…
even opwarmen om weer verder te gaan…
@mamaMarije wrote:
@kantjeboord wrote:Ja ik geef wel. € 0.50 voor de gratis krantjes en zo. ( die jongens en meiden krijgen er maar ongeveer € 7.00 per keer per wijk voor hoor, en moeten dan in een koud depot zelf alle reclame folders er eerst tussen vouwen)
weet dat het geen mega bedragen zijn die ze ermee verdienen, maar ehm… wie verdiende er hier wel veel toen ze 15 was? Ik niet in elk geval
Overigens zitten de folders hier in zo’n irritant plasticje, dus zelf vouwen hoeven ze hier niet.
Oh, nou, mijn dochter moet zelf vouwen. Iedere zaterdag ligt hier de keukentafel vol met krantjes en folders die in elkaar gevouwen moeten worden. ( zij neemt ze mee naar huis, wil niet in het koude depot staan! Thuis krijgt ze er een kop koffie bij!

Ja hoor € 2, –
Ja, altijd.
Juist dat extraatje erbij is voor die jongens en meiden toch juist leuk!
(vind dat eigenlijk los staan van het feit of ik zelf nu wel of niet wat extra’s krijg op mijn werk… :think: )
Ja ik geef ook altijd iets. Ik geef altijd 2 euro. Wij hebben hier verschillende huis aan huis kranten en de gewone krant en de folders. Dus afgelopen week was ik 8 euro kwijt. Ik denk dat ze nu allemaal zijn geweest.
Ik wens ze hele fijne feestdagen.
Ik geef eigenlijk altijd zon 50cent.
Maar we wonen nu op een hoek met de voordeur aan de zijkant en we krijgen hier ook niet alle folders meer in de bus helaas.
Dus moet zeggen collectes en folderbezorgers komen hier haast niet meer aan de deur.
Wij hebben hier een wat ouder stel dat hier de foldertjes loopt (alle folders). Het zijn ontzettend lieve mensen die altijd met iedereen een praatje maken. Wij hebben ze 5 euro gegeven.
Wij geven eigenlijk niets want wij geven sowieso weinig fooi.
Het is hun keuze om dat werk te doen.
Ik krijg idd ook geen fooi als ik op mijn werk een poepbroek verschoon.
(net zoals babylover :mrgreen: )
Ik wil ze eigenlijk niks geven. Ik heb nergens een betaald abbo op… En elk jaar doe ik het weer. Maar nee, dit jaar doe ik het NIET! Ik krijg inderdaad ook niks extra’s voor een dikke poepluier en dat het een hongerloontje is, dat weet je van te voren. Het zijn allemaal jongelui hiero en ik hou echt niet bij wie er nou bij welke krant/folder hoort, dus ik vind het wel goed. Ik ga er van uit dat hun werkgever ze elke december ook wel iets extra’s doet toekomen (kerstpakket ofzo) en anders jammer dan…