Ze WETEN ook dat rondbrengen van de beste wensen erbij hoort, en ze WETEN ook dat je daar vaak iets voor krijgt
het hoort er juist bij, en volgens mij al jaren.
Iedereen mag het voor zich weten, maar zelf geef ik ze graag wat.
En de krantenbezorgster, krijgt iets van twintig euro en wat lekkers. Dat leggen we de avond er voor klaar, en dat kan ze dan 's morgens meenemen.
Ik begrijp de uitspraken “ik krijg zelf ook niks extra’s” nooit zo goed.
Het hoeft toch niet voor iedereen gelijk te zijn :think:
Ik vermoed dat als kok later een reunie-site ofzo er bij heeft :mrgreen: dat het merendeel dán in een topic gaat klagen dat hun zoon/dochter maanden door weer en wind gaat om spul aan huis te bezorgen, en dat er dan onaardige mensen zijn die hun liefste kind helemaal niks geven…
Ik geef alleen aan de bezorger van de folders. De persoon die mijn krant bezorgd iedere ochtend krijgt helemaal niets. Die moet eerst maar eens leren de krant in de bus te gooien voor half 8 ipv half 9 als ik allang naar mijn werk ben vertrokken :?
Wij hadden zonet een dame aan de deur die bij ons de folders bezorgt. Ze wenste ons fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.
Waarop mijn vriend haar 10 euro :shock: gaf… Vind ik eerlijk gezegd een beetje teveel van het goede. Excuus van mijn vriend: maar ik had geen kleiner geld in mijn portemonnee!
Tja… Zij heeft dus mazzel gehad.
Zelf geef ik meestal 2 euro.
@~Marion~ wrote:
Ik wil ze eigenlijk niks geven. Ik heb nergens een betaald abbo op… En elk jaar doe ik het weer. Maar nee, dit jaar doe ik het NIET! Ik krijg inderdaad ook niks extra’s voor een dikke poepluier en dat het een hongerloontje is, dat weet je van te voren. Het zijn allemaal jongelui hiero en ik hou echt niet bij wie er nou bij welke krant/folder hoort, dus ik vind het wel goed. Ik ga er van uit dat hun werkgever ze elke december ook wel iets extra’s doet toekomen (kerstpakket ofzo) en anders jammer dan…
Dat is dus niet zo, ze krijgen niets extra’s met de feestdagen. Daarom krijgen ze de kaartjes om langs de huizen te brengen.
De jongelui hebben er wel voor gekozen om te werken, dan vind ik het niet gek dat ze dat doen.
Tuurlijk krijg je geen geld voor het verschonen van een luier op je werk, daar wordt je immers al voor betaald.
Ik krijg ook nooit wat als ik iemands leven heb gered.
@francis wrote:
Ik geef alleen aan de bezorger van de folders. De persoon die mijn krant bezorgd iedere ochtend krijgt helemaal niets. Die moet eerst maar eens leren de krant in de bus te gooien voor half 8 ipv half 9 als ik allang naar mijn werk ben vertrokken :?
Misschien zit je aan het einde van zijn/haar wijk?

maar ik vind een kerstpakket of een 13e maand oid ook niet iets standaards (alhoewel die 13e maand als je die krijgt vaak wel vastgelegd is in de arbeidsvoorwaarden en dan als standaard gezien wordt)… mijn man krijgt ook geen van beide, ik heb dus 1 baan gehad waarin ik wel een kerstpakket kreeg, maar that’s it.
Ging er dan ook nooit van uit en het is leuk als je het krijgt, maar niet iets wat ik nou persé ‘normaal’ vind.
Folderbezorgers krijgen hier dus ook de hartelijke wensen terug en that’s it.
ik heb zelf foldes gelopen, maar ik ga geen mensen beste wensen wensen aan de deur! dus altijd toen ook al gewoon de folders in de bus gedaan. Ik vind het bedelen!
overigens verdienen ze het hier ook niet, vooral in de zomer krjigen we vaak niks, of we krijgen het pas donderdag of vrijdag, terwijl dat dinsdag al gelopen had moeten zijn! helaas pindakaas!
dat ze door weer en wind moeten, hebben ze zelf voor gekozen, ze hadden ook kunnen gaan vakken vullen oid!
@kantjeboord wrote:
Tuurlijk krijg je geen geld voor het verschonen van een luier op je werk, daar wordt je immers al voor betaald.
maar dat worden de folderbezorgers toch ook?!?!?
hier is het verschillend.
We hebben 1 weekblad wat elke week mooi op tijd in de bus ligt, en die krijgt dus ook altijd iets. (maar net wat ik in mijn beurs heb aan kleingeld)
de overige krijgen niets. En waarom niet? omdat wij op woensdag eens de folders krijgen die mijn ouders bijv. al op zondag krijgen. En dus lopen wij altijd de aanbiedingen mis omdat dan alles al uitvekrocht is.
Hebben hier ook een 2 wekelijks boekje. Altijd (maar dan ook echt altijd) is dat te laat, afgelopen week was het mooi op tijd want toen stond ze aan de deur
Toen gaf mijn man aan dat ze over een half jaar n og maar eens moest aanbellen als we het blaadje voortaan op tijd krijgen en niet 1 week later :mrgreen:
ik heb vroeger ook altijd krantjes rond gebracht, en wat ik ophaalde door die feestdagen kaartjes was vaak meer dan ik verdiende in 3 maanden…
dus dat in mijn achterhoofd geef ik altijd iets.
@knipoogje1983 wrote:
En waarom niet? omdat wij op woensdag eens de folders krijgen die mijn ouders bijv. al op zondag krijgen. En dus lopen wij altijd de aanbiedingen mis omdat dan alles al uitvekrocht is.
Dat hebben wij ook idd… dat de folders komen als de aanbiedingen al 2/3 dagen lopen… dus ik heb me aangewend maar op i-net te kijken bij in elk geval kruidvat ed.
Andere folders/ aanbiedingen maakt het niet eens zo heel veel uit (Xenos oid heeft de aanbiedingen vrijwel altijd nog wel en supermarkten ook wel).
@konijn wrote:
dat ze door weer en wind moeten, hebben ze zelf voor gekozen, ze hadden ook kunnen gaan vakken vullen oid!
Dat mogen ze officieel vanaf 13 jaar maar in de praktijk worden ze pas met 15 aangenomen, voor die leeftijd zijn ze niet aantrekkelijk voor de supermarkten ivm alle beperkingen waar ze zich aan moeten houden.
Heb dus thuis een supermarktmanager en een dochter van 14

@mamaMarije wrote:
@kantjeboord wrote:Tuurlijk krijg je geen geld voor het verschonen van een luier op je werk, daar wordt je immers al voor betaald.
Jawel, maar ik wil de netto uursalarissen dan wel eens naast elkaar zien!

@kantjeboord wrote:
@mamaMarije wrote:@kantjeboord wrote:Tuurlijk krijg je geen geld voor het verschonen van een luier op je werk, daar wordt je immers al voor betaald.
Jawel, maar ik wil de netto uursalarissen dan wel eens naast elkaar zien!![]()
Ja, zo kun je wel door blijven gaan natuurlijk. Mijn netto salaris is ook minider dan dat van JP Balkenende maar daarom ga ik ook niet rond de feestdagen nog eens om iets extra’s er op uit.
Hier is het gelukkig nieuwjaar van folder/krantenbezorgers trouwens niet gebruikelijk dus we hoeven ook geen geld te geven.
@kantjeboord wrote:
@mamaMarije wrote:@kantjeboord wrote:Tuurlijk krijg je geen geld voor het verschonen van een luier op je werk, daar wordt je immers al voor betaald.
Jawel, maar ik wil de netto uursalarissen dan wel eens naast elkaar zien!![]()
tuurlijk zit daar een groot verschil tussen!
als je het over de kdv leidsters hebt… wat een verantwoordelijkheid alleen al voor al die kleintjes… + het feit dat je zoveel jaar ouder bent, je opleiding voltooit hebt… en er gewoon je hele leven van moet betalen

Ach ja, misschien ben ik ouderwets of misschien ben ik zuinig ik weet het niet, maar ik ben ooit ook begonnen voor minimum loon in de bloemen en later voor minimumloon in de horeca… als student 1x de meest briljante baan ik vorm van dat callcenter gehad qua loon. Daar kon ik in 1 zomervakantie van 5 weken 50 uur in de week werken mijn studie de rest van het jaar betalen, maar pas ‘echt verdienen’ deed ik ook pas toen ik klaar was met mijn opleiding en ‘echt’ aan het werk ging (waarbij ik niet wil zeggen dat folders rondbrengen een lolletje is hoor, maar dat zie ik toch voor de meesten als een bijbaantje en dat vind ik echt wat anders).
Komt er eigenlijk gewoon op neer, dat folderbezorgers ons waarschijnlijk krenten vinden en blij zijn (en mogen zijn) met wat ze bij een ander ophalen :thumbup:
volgens mij kan het topic inmiddels wel naar discussieforum :mrgreen:
nee, dit is een jaarlijks terugkerend gesprek :mrgreen:
Ik heb vroeger zelf folders rondgebracht en dat betaalde behoorlijk goed. Bij ons “bedrijf” mochten we niet eens rondgaan met kerstkaartjes of zo.
Ik geef nooit iets… Moet zeggen dat ik deze tijd ook weinig thuis ben en er dus eigenlijk ook nooit aan de deur heb…
nee hier krijgen ze helemaal niets ik krijg ook geen folders :thumbdown: en dat zonder sticker op de deur :thumbdown:
als ik folders wil kijken ga ik naar m? ouders die wonen 1 straat verder en die krijgen ze wel
Ik heb ook folders rondgebracht toen ik 15 was en ik heb nooit aangebeld bij mensen om ze fijne feestdagen te wensen en dus bedelen voor een paar centen.
Bij mij krijgen ze ook geen geld maar wel dezelfde wensen terug!
ik geef iets omdat ik het zelf wil geven. ik vind hetgeen of ik zelf iets wel of niet krijg helemaal los staan daarvan. Stel, je krijgt volgend jaar wel iets extra’s, krijgt de bezorger dan wel iets? :mrgreen: