nee, dit is een jaarlijks terugkerend gesprek :mrgreen:
ah kijk, loop hier nog geen jaar rond, dus volgend jaar weer?! :lol: (dan geef ik nog niks, ook niet als ik dan zelf een extraatje krijg… van wie dat zou moeten komen weet ik trouwens niet, moet ik eerst weer gaan werken )
oeeeh wat klinkt dat verbitterd zeg; ‘ik krijg toch ook niks extra’s’ :roll:
Veel mensen krijgen een kerstpakket, voor krantenbezorgers is dit een soort kerstpakketje.
Ik heb vroeger 6 jaar een krantenwijk gehad, en het was altijd een feest als je langs de deuren mocht. Heel lief om te merken dat mensen het waarderen dat je elke dag in weer en wind hun krant bezorgt. EN vervolgens kon ik daar het hele jaar van uit gaan (maar dat was nog in de tijd dat je nog geen rondjes gaf en thuis indronk he! )
Vanmorgen toen ik de krant in de bus zag, vond ik het toch zoooo zielig, ik zag mezelf weer op dit soort ochtenden ploeteren…EN dan schaam ik me gewoon dat ik geen tijd heb gehad om die hele krant te lezen vandaag
maar goed, folders krijgen van mij echt alleen klein-kleingeld. Daar vraag ik niet om, en hoewel ik folders heerlijk vind, vind ik dat toch wat anders dan een abo.
ik geef iets omdat ik het zelf wil geven. ik vind hetgeen of ik zelf iets wel of niet krijg helemaal los staan daarvan. Stel, je krijgt volgend jaar wel iets extra’s, krijgt de bezorger dan wel iets? :mrgreen:
nee ook dan niet, want het staat los van elkaar… ik vind het dus geen vanzelfsprekendheid dat je aan het eind van het jaar iets extra’s krijgt… vond ik niet toen ik zelf werkte, vind ik ook niet voor folder en krantenbezorgers… tis leuk als je iets krijgt en ook goed als je niks krijgt (heb er zelf echt nooit de balen van gehad als ik geen kerstpakket kreeg oid of lopen zeuren over de inhoud als ik er wel 1 kreeg… geef dan weg wat je zelf niet lekker vindt/lust/wilt hebben).
Lydia, Ik heb het onthouden van vorig jaar en het oude topic erbij gezocht. Onze krantenjongen krijgt morgen een Juttertje, een Donut en een envelop met inhoud.
Lydia, Ik heb het onthouden van vorig jaar en het oude topic erbij gezocht. Onze krantenjongen krijgt morgen een Juttertje, een Donut en een envelop met inhoud.
Wat een goeie. Daar zeg ik dus dat we meestal wel wat geven. Ik weet van mezelf dat ik een slecht geheugen heb maar zoiets onthoud je toch wel ? :think: Ik geef iig nooit wat. M. wel.
hoe weten jullie allemaal wanneer de bezorgers komen???
ik kan me niet herinneren dat ik vroeger op vaste dag kwam (periode tussen kerst en oud en nieuw dacht ik) en heb dus ook geen idee wanneer ze hier komen… :think:
ik kan me niet herinneren dat ik vroeger op vaste dag kwam (periode tussen kerst en oud en nieuw dacht ik) en heb dus ook geen idee wanneer ze hier komen… :think:
Geen idee! Of ik ben gewoon altijd thuis of ze hebben er een sensor voor. Bij ons is het altijd bingo.
die van ons (de ochtendkrant) komt EXACT om 5 uur. 's Morgens dus.
Oh dat bedoel je natuurlijk niet :oops:
Ja, dat is de pest, je weet niet wanneer ze komen.
Maar ze kwam net, en we hebben dus gezegd dat haar kerstwens van onze kant uit morgenochtend aan de deur hangt.
Ja, ik geef wel wat. Het zijn maar scholieren die zo naar dit extraatje uitkijken, ik gun het ze. De huis-aan-huis/folderbezorgers krijgen kleingeld, net wat ik zo gauw weet te vinden tussen de 50 cent en 1 euro. De bezorger van de ochtendkrant heeft 10 euro gekregen en beloofde meteen maar wat graag dat hij voortaan netjes de brievenbus gaat dichtduwen zodat ik niet meer op een koude gang hoef te staan :mrgreen:
Hier kwamen ze van de week ook, maar had geen kleingeld, ja 80 cent dus als we hem van de week nog zien dan krijgt ie nog wat van ons.
Normaal gesproken geven we ze 2 euro ofzo.
Niks geven vindt ik niet kunnen, die jongens brengen netjes het hele jaar je foldertjes en krantjes voor een schijntje door weer en wind.
Dan verdienen ze toch wel een fooitje toch?
Als je uit de taxi, horeca of kapper komt geef je ze toch ook een fooitje.
Hier in ieder geval wel.
Ik weet nog van vroeger toen mijn broertje de krant liep dat ze allemaal uitkeken naar de decembermaand, want dan hadden ze een lekker extraatje :thumbup: .
Moet er nog wel even bij zeggen dat we netjes iedere week 2 kranten en 2 keer folders krijgen, dus ze verdienen het gewoon.
Ik dacht ook meteen aan het topic van een jaar geleden toen ik de titel van dit topic zag… Ik vind nog steeds wat ik toen ook vond: als je niks wil geven, geef je niks, maar niks geven omdat jij ook niets extra krijgt… dat vind ik ronduit flauw. Ik geef dus wel iets, omdat ik keurig alles in de bus krijg, en omdat ik me voor kan stellen dat als je 15 bent en folders rond brengt, je erg blij wordt van het extraatje (en er geen boodschap aan hebt dat anderen niet extra betaald worden voor een poepluier…)
Iedereen wordt blij van een stukje extra waardering, dat gun ik de bezorgers ook.