Hallo,
Ook wij gaan van af deze maand klussen voor ons 1e kindje.
Ik wordt volgende maand 27 en mijn mannetje wordt in mei 32.
We zijn 31 dec begonnen. Had 1 jan mijn ovu. IK ben al 4 jaar niet meer aan de pil, dus was het een kwestie van gn condoom gebruiken.
Ben inmiddels een paar dagen geleden ongesteld geworden dus wij gaan voor de volgende ronde.
Ik wens iedereen een snelle en goede zwangerschap toe.
Groetjes Lyka :**:
het word een steeds gezelliger clubje :mrgreen:
welkom !
en veel succes en nog meer plezier met het klussen :inlove:
groetjes renate
Ik ben trouwens heel erg benieuwt of jullie foliumzuur slikken ? En waarom ? Omdat er steeds aan mijn kop wordt gezeurt omdat ik het dus nog niet slik ?
En wil de nieuwe mensen van harte welkom heten hier in het clubje
Ja, ik slik foliumzuur. Dit omdat is aangetoond dat het de kans op een kindje met open ruggetje verkleind. Simpel eigenlijk dus. Je zou het moeten slikken vanaf 4 weken voor je bevrucht bent. Dus eigenlijk zo gauw je zwanger wilt worden, gaan slikken. Succes!
p.s. voel me wel oud zeg in dit rijtje hahaha. En dat terwijl ik mezelf nog zo jong voel. Zijn er nog meer ‘oudere’ dames hier en ook die al meer kinderen hebben???
mijn nod is 27 januari als ik het goed heb, volgens mij klopt die indicator niet.
Hoi Mandy
Ja, ik slik wel foliumzuur. Daar ben ik mee begonnen meteen nadat ik gestopt ben met de pil. Ze adviseren het omdat het de kans verminderd op een afwijking zoals open ruggetje. Ze zeggen meestal minimaal 4 weken voor de zwangerschap tot 8 weken na de bevruchting.
Mijn advies is ook om het wel te gaan gebruiken. Je kan het via je huisarts op recept krijgen of gewoon bij het Kruidvat of Etos ofzo.
Als je kijkt op de homepage van kindjeopkomst.nl staat er ook een stukje over foliumzuur.
Groetjes Manon
Manon
Weet jij toevallig wat een potje kost bij de Etos ?
Ik geloof zo rond de drie/vier euro
Oooooooooooh ok dan zal ik wel eens zo’n potje gaan halen bij de etos bedankt voor de info hoor
ik ben met foliumzuur slikken begonnen toen we voor het eggie wilde gaan… dus al voor mijn spiraaltje eruit gehaald werd
ik heb foliumzuur van davitamon… makkelijk in te nemen tabletje
er zitten er 60 in en daar je er iedere dag 1 moet nemen ben ik de eerste 2 maanden wel even onder de pannen :mrgreen:
groetjes renate
Hoe duur zijn die van Davitamon Renate ?
Ik ga ze bij de Etos halen dat zijn ook tabletten voor € 2.99 een potje
oh die waren heel wat duurder :oops: geloof wel een 10tje normaalprijs
maar waren im der amgebood weet ff niet meer wat ik er toen voor betaald heb maar ach heb wel eens duurdere dingen gehad kwa voedings suplementen en heb er wel wat over voor een gezond kindje :inlove:
zegt ook niet alles natuurlijk
maar van de etos zijn ze idd veel goedkoper zo te zien
Ja een vriendin van mij die haar man die heeft die potjes gemaakt (zeg maar) die werkt als laborant en daardoor wist ik dat ze bij de Etos zo goedkoop zijn
Dus had het ook van horen zeggen want ik wist het zelf ook niet hoor
hoi,
ik breek even in:
ik zag dat jullie het over foliumzuur hebben… Heel verstandig om te slikken maar misschien dat je gelijk een middeltje kan slikken met meer vitamine zoals gravitamon (dit is speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden, zijn of net bevallen zijn)… Daar zit dus ook foliumzuur in en nog meer goede vitamine… Ik heb namelijk mijn foliumzuur weggegooid toen ik zwanger bleek te zijn en geen trek in eten had en toch alle vitamine binnen wilde krijgen.
Het is maar een tip…
groetjes babylover
bedankt voor de tip … hierop stond ook vitamine preparaat voor vrouwen die zwanger willen worden dus denk dat het ongeveer het zelfde is
ik kan nu even niet op de samenstelling kijken want zit op me werk
maar zit er in gravitamon niet minder foliumzuur wat je eigenlijk zou moeten hebben op een dag ?
doe maar een gooi, maar met dit soort middeltjes heb je vaak dat soort dingen als ze een bepaalde hoeveelheid grammen aan bepaalde vitamines en mineralen en dat je dan toch niet aan het bepaald genoemde aantal dagelijkse hoeveelheid aan bepaalde vitamines komt
wat mijn vraag is he
ik voel me sinds een tijd weer een stuk minder moe dan normaal
en eigenlijk is het me opgevallen sinds ik foliumzuur gebruik
kan het door het foliumzuur komen dat ik me dus minder moe voel?
ik kan het me natuurlijk verbeelden hoor
maar viel me gewoon op :mrgreen:
groetjes renate
als het zo is is het natuurlijk best een prettige bijkomstigheid :mrgreen:
ik heb het even opgezocht wat ik gebruik
samenstelling:
Vitamines en mineralen in Femnatal
Vitamines
Vitamine E
draagt bij tot een goede weerstand
bevordert het afweermechanisme en beschermt de gezonde lichaamscellen
Vitamine D
speelt een belangrijke rol bij de opbouw en het behoud van botten en tanden
Vitamine C
verhoogt de weerstand
speelt een belangrijke rol bij herstel na ziekte
Vitamines van de B-groep
voor de productie van energie
stimuleren de stofwisseling
Mineralen
Zink
Stofwisseling
Jodium
stimuleert de stofwisseling en maakt daarbij energie vrij
Calcium
essentieel voor de opbouw en het behoud van sterke botten en tanden
Seleen
van belang voor de bescherming van gezonde cellen
Magnesium
helpt bij gevoelige benen welke tijdens de zwangerschap kunnen voorkomen
Zwanger zijn / willen worden
Wanneer je zwanger wilt worden, zwanger bent of borstvoeding geeft heb je behoefte aan andere vitamines en mineralen, zoals foliumzuur en vitamine D. Naast gezond en gevarieerd eten en voldoende beweging is het belangrijk dat je soms ook die extra vitamines en mineralen binnenkrijgt om je fit te blijven voelen. Davitamon heeft ook voor de vrouw die zwanger is of wil worden een specifiek voedingssupplement: Davitamon Femnatal.
Voor je zwangerschap
Wanneer je zwanger wilt worden is het van belang dat je lichaam in goede conditie is. Een goede voorbereiding op de zwangerschap is nodig om je lichaam klaar te maken voor de conceptie. Gebleken is dat foliumzuur dient ter bevordering van een goede ontwikkeling van het zenuwstelsel van het ongeboren kind. Wanneer je stopt met de anticonceptie is het raadzaam om alvast extra foliumzuur tot je te nemen.
Tijdens je zwangerschap
Tijdens de zwangerschap is een goede lichamelijke conditie natuurlijk ook gewenst, want er verandert veel in je lichaam. Daarnaast kan het zijn dat je te maken krijgt met alledaagse problemen tijdens de zwangerschap. Je kunt je vaker vermoeid of prikkelbaar voelen of zware benen hebben. Gelukkig zijn er diverse vitamines en mineralen die jou juist in deze speciale situatie blijven ondersteunen, waardoor je lekker van je zwangerschap kunt genieten.
Na je zwangerschap
Wanneer de baby is geboren en je borstvoeding geeft, kan je lichaam, ter aanvulling op je voeding, best iets extra’s gebruiken.
bijsluiter http://www.davitamon.nl/upload/82764b0104ccf9cd38048ee.pdf
deze vond ik ook nog …weet niet of het raadzaam is deze erbij te nemen?
Omdat persoonlijke verzorging ook van binnenuit komt…
Vrouwen hebben een andere vitaminebehoefte dan mannen. Zo kunnen vrouwen tussen de 20 en de 50 jaar, ter aanvulling op de voeding, meer ijzer, vitamine B6 en foliumzuur gebruiken. Verder krijgt elke vrouw te maken met veranderingen in het lichaam. Bijvoorbeeld tijdens de menstruatie. Hierdoor voel je je soms een beetje prikkelbaar of vermoeid. Ook al zorg je goed voor jezelf (door gevarieerde voeding te eten, te sporten, jezelf goed te verzorgen), toch kun je wel wat extra’s gebruiken. Davitamon heeft voor vrouwen (20-50 jaar) een voedingssupplement dat naast de dagelijkse aanvulling op de voeding ook op andere, vrouwelijke behoeftes inspeelt: Davitamon Femfit.
De speciale elementen in Davitamon Femfit
Davitamon Femfit kan je als vrouw net dat beetje extra geven dat je nodig kunt hebben. Davitamon Femfit is een voedingssupplement dat bestaat uit een krachtige combinatie van 25 vitamines, mineralen en natuurlijke extracten om je gezondheid op peil te houden. Zo bevat Femfit o.a.
Mineralen
Extra ijzer
ter compensatie van tekorten in de voeding tijdens de menstruatie
Natuurlijke Extracten
Calcium en vitamine D
voor sterke en gezonde botten
Vitamine A,B2,C,E en Biotine
voor mooie huid, haren en nagels
Teunisbloemolie en Agnus Castus
helpen bij ongemakken rond de menstruatie
Co-enzym Q10 en vitamine B-Complex
voor extra energie
Hoi dames,
ik zal me even voorstellen. Ik ben Helma.
Ik ben 31 en mijn ventje is 30. We hebben eindelijk besloten om ervoor te gaan (eerste kindje). Ik slik al 2,5 jaar geen pil meer. Dus hoef gelukkig niet meer te ontpillen. Het lijkt me ontzettend gezellig om lekker met elkaar te kletsen en ervaringen uit te wisselen. Mijn laatste menstruatie was 24 december en mijn nod is nu 22 januari. Ik hoop dat iedereen snel zwanger mag raken.
Liefs Helma