@Bella wrote:
En de gepeste van vandaag kwam zo te zien ook uit een wat zwakker milieu.
En waarop basseer je dat? :think:
@Bella wrote:
En de gepeste van vandaag kwam zo te zien ook uit een wat zwakker milieu.
Maar ik vond het wel heel vreemd dat de “opper”-pester Niels bijna exact hetzelfde verhaal had als de gepeste :think:
En toen hij het stukje zag van het door de ruit heen vallen - duwen, zag je zijn blik toen? Hij wist er wel wat vanaf, dat zag je gewoon aan de reactie!
Vond ik persoonlijk dan
@Cin. wrote:
Maar ik vond het wel heel vreemd dat de “opper”-pester Niels bijna exact hetzelfde verhaal had als de gepeste :think:
En toen hij het stukje zag van het door de ruit heen vallen - duwen, zag je zijn blik toen? Hij wist er wel wat vanaf, dat zag je gewoon aan de reactie!
Vond ik persoonlijk dan![]()
@Pitje27 wrote:
@Cin. wrote:Maar ik vond het wel heel vreemd dat de “opper”-pester Niels bijna exact hetzelfde verhaal had als de gepeste :think:
ik vond dat ook …
@Rooike wrote:
@Pitje27 wrote:@Cin. wrote:Maar ik vond het wel heel vreemd dat de “opper”-pester Niels bijna exact hetzelfde verhaal had als de gepeste :think:
ik vond dat ook …
En ik ook…
Vond het net iets te toevallig dat ook HIJ zo behandeld was vroeger.
Nee ik geloofde hem niet, hij begon net iets te spontaan te vertellen dat hij gepest werd, hij wist donders goed waarvoor Peter kwam en welk programma hij presenteert.
@Rooike wrote:
@Bella wrote:En de gepeste van vandaag kwam zo te zien ook uit een wat zwakker milieu.
En waarop basseer je dat? :think:
@Cin. wrote:
@Bella wrote:
@Cin. wrote:Maar ik vond het wel heel vreemd dat de “opper”-pester Niels bijna exact hetzelfde verhaal had als de gepeste :think:
Hij gaf toch ook toe dat er wel wat begon te dagen. En dat hij er zich lullig over voelde.
En waarom kan het niet dat iemand die is blijven zitten - in de ene klas gepest wordt en de klas daarna heer en meester kan spelen omdat hij ineens de grootste is van de klas.
Ik kan er niet over uit dat de school niks heeft gezegd.
Als een kind stinkt dan is dat vragen om problemen met leeftijdsgenootjes.
Als een collega van mij stinkt vind ik het als volwassenen al moeilijk om dat te zeggen en vind ik het eigenlijk stiekem meteen al een viespeuk.
Alleen het feit dat ik volwassen ben maakt dat ik er normaal op reageer.
Kinderen doen dat niet.
Op zulke momenteen hoort de school in te grijpen.
Wel erg dat de moeder dat niet was opgevallen… ze wilde goed doen…maar kon dat denk ik niet zo goed.
Ik vond het een verdrietige aflevering.
Het viel mij wel op dat de “pestkoppen” deze keer een stuk sympahtieker overkwamen dat die krengen van vorige week.
@Rooike wrote:
Nee ik geloofde hem niet, hij begon net iets te spontaan te vertellen dat hij gepest werd, hij wist donders goed waarvoor Peter kwam en welk programma hij presenteert.![]()
Omdat ik hem nét iets te snel een rood gezicht vond krijgen, hij begon zenuwachtig te worden.
Ik wist wel zeker dat hij ergens wist waar jet op uit zou draaien.
Nee ik gellof niet zo dat hij de eerste 2 jaar gepest is.
Is wel heel toevallig dat hij hetzelfde is behandeld dan André.
Dat stukje had ik net gemist. Wel dat hij gepest zou zijn maar niet waarmee.
En tja als je het ene jaar gepest wordt omdat je zo stinkt ofzo is dat meestal het volgende jaar niet ineens over - dus dat zou wel een beetje typisch zijn.
En ik denk dat die Peter niet echt heel spontaan ineens voor je neus staat en je ineens midden in een intervieuw staat. Dus hij zal wel tijd gehad hebben om een verhaal klaar te hebben en heeft zich wellicht ingedekt.
Het lijkt me ook niet meevallen om ineens ten overstaan van heel nederland toe te moeten geven iemands leven jarenlang zuur gemaakt te hebben. Moet je wel stevig voor in je schoenen staan om dat te kunnen hebben en sorrie te zeggen.
@Bella wrote:
En ik denk dat die Peter niet echt heel spontaan ineens voor je neus staat en je ineens midden in een intervieuw staat. Dus hij zal wel tijd gehad hebben om een verhaal klaar te hebben en heeft zich wellicht ingedekt.
Nee ze worden eerst benaderd toch?
Tenminste dat geven ze altijd aan.
Lijkt mij ook stug dat ze zomaar plots voor je neus staan, ook gezien het plaatje; tijd en geld.
Denk echt dat ze alleen maar die energie gaan steken in mensen die er de toestemming voor geven.
ik neem ook aan dat er eerst een afspraak gemaakt wordt. maar lang van te voren is het niet opgenomen. Ik heb Peter op mijn twitter (ik hem wel, hij mij niet :lol: ) en daar heeft hij gister opgenomen voor donderdag. Het wordt dus een week ofzo van te voren opgenomen (de ontmoeting met pesters en gepestte dan)
Van te voren zal het verhaal al wel opgenomen zijn hoor.
Wie heeft er vanavond ook weer gekeken?
Ik vind dit één van de mooiste afleveringen tot nu toe. Met als reden dat de pesters oprecht spijt hadden. En in het bijzonder Johannes, die vergeving vroeg. Had tranen in mijn ogen om wat hij zei. Bijzonder!
nee helaas niet, maar zal morgen de herhaling kijken…
En dan zegt iemand “sorry” en dan?!
die bagage onzekerheden etc, blijf je mee dragen, dus zie het nut daarvan niet eigenlijk :think:
Ik denk maar zo: beter dat ze sorry zeggen/ om vergeving vragen dan dat het ze allemaal niks boeit en ze weigeren dat te doen. Deze vrouw gaf aan dat ze dit deel ook echt kon afsluiten. Tuurlijk is de onzekerheid niet in één keer pats boem weg, maar het is mooi te weten voor het slachtoffer dat de pesters erkennen dat ze fout zaten.