Gepest

@Eefje1983 wrote:

Ik denk maar zo: beter dat ze sorry zeggen/ om vergeving vragen dan dat het ze allemaal niks boeit en ze weigeren dat te doen. Deze vrouw gaf aan dat ze dit deel ook echt kon afsluiten. Tuurlijk is de onzekerheid niet in één keer pats boem weg, maar het is mooi te weten voor het slachtoffer dat de pesters erkennen dat ze fout zaten.

Tja, meningen verschillen denk ik :wink:

dat is gebeurd, en daar verander je toch niets meer aan .

dat verwerkt iedereen weer anders .

als iemand dat fijn vind prima hoor :thumbup:

Ik denk dat ik er ook zo over denk omdat ik zelf gepest ben vroeger. Het had me veel gedaan als de pesters hun excuses aan zouden hebben geboden, maar dat is nooit gebeurd. Ik denk dat het wel een stukje herstel kan geven geestelijk.

@Eefje1983 wrote:

Ik denk dat ik er ook zo over denk omdat ik zelf gepest ben vroeger. Het had me veel gedaan als de pesters hun excuses aan zouden hebben geboden, maar dat is nooit gebeurd. Ik denk dat het wel een stukje herstel kan geven geestelijk.

Ik ben zelf ook gepest, maar ik zou daar niet op zitten te wachten!

het lost voor mij niets op en ik kan er ook niets mee, daarom zei ik, voor iedereen is het weer anders, voor de een wel belangrijk de ander niet.

Sommige dingen neem je mee als bagage , en daaruit kun je "soms"ergens anders over denken of anders reageren.

maar we zijn allemaal anders en dat is ook maar goed he :thumbup:

Inderdaad, de wereld zou saai worden als we allemaal dezelfde mening zouden hebben.

Mensen zitten inderdaad heel verschillend in elkaar. :wink:

@melanie wrote:

@Eefje1983 wrote:
Ik denk maar zo: beter dat ze sorry zeggen/ om vergeving vragen dan dat het ze allemaal niks boeit en ze weigeren dat te doen. Deze vrouw gaf aan dat ze dit deel ook echt kon afsluiten. Tuurlijk is de onzekerheid niet in één keer pats boem weg, maar het is mooi te weten voor het slachtoffer dat de pesters erkennen dat ze fout zaten.

Tja, meningen verschillen denk ik :wink:

dat is gebeurd, en daar verander je toch niets meer aan .

dat verwerkt iedereen weer anders .

als iemand dat fijn vind prima hoor :thumbup:

Dan is dit denk ik ook niet een programma voor jou?

@Eefje1983 wrote:

Zo denk ik er ook over, en ik ben zelf ook gepest vroeger.

Ik denk dat heel veel mensen vroeger wel gepest zijn…

Nee, niet echt een progamma voor mij :wink:

Niet iedereen die vroeger gepest is geweest, zal "iets " kunnen met een sorry, of zo had ik het niet bedoeld .

Als dat voor die personen wel wat kan betekenen om een naar hoofdstuk af te sluiten is dat alleen maar fijn, ik zie het als oud zeer oprakelen :think:

Maar voor sommige mensen is het geen oud zeer, maar nog steeds aanwezige pijn.

@ollie wrote:

Maar voor sommige mensen is het geen oud zeer, maar nog steeds aanwezige pijn.

Ja, ok, ja iedereen is overal weer anders in natuurlijk .

Voor MIJ zou dat niets uitmaken, een excuses .

Ik ben zelf ook gepest, vandaar dat ik mij een beetje schaam om te zeggen… dat ik mij bijna elke keer aan de “gepeste” in dit programma irriteer… :oops:

Ik kan er niks aan doen … ook deze keer weer…

Ze zullen het best nodig hebben, als afsluiting, maar ik vind het voornamelijk een beetje als een mega slachtofferrol overkomen.

Neemt niet weg dat ik meteen aan de pesters zie dat het engerds zijn… Vaak komen ze op latere leeftijd nog steeds vervelend op mij over.

Ik denk dat ik de volgende aflevering maar oversla… heb niks met beide partijen.

Ik heb het programma gisteren voor het eerst gezien, ik heb gekeken met gemengde gevoelens.

Enerzijds vind ik het goed om de confrontatie aan te gaan met een jeugdtrauma.

Anderzijds is het oud zeer opratelen.

Pesten doet pijn, daar weet ik alles van.

Maar om nou tot in detail 20 jaar later weer alles op te ratelen… ik weet niet of zo’n programma daar het juiste middel voor is.

Ik heb besloten om niet meer te kijken.