De ouders van dochtertje Isabelle :inlove: vind ik een leuk stel.
Dat hele jonge stel vind ik echt heel erg, hoe die met elkaar omgingen ook…en dat vlak na de bevalling…ik weet het niet, vind ze niks.
Die andere 2 stellen heb ik niet echt een mening over geloof ik, ja dat ene stel wil maar 1 kindje…’‘dan blijven we zelf ook nog wat flexibel’’ :roll: oke…Goed ieder zijn ding.
Ik vond het weer leuk om te kijken, blijf het volgen!
Joh dat jonge meisje wat liep die te mopperen en te zeuren zeg.
Ik kreeg meteen de vraag van hub: zijn alle net moeders zo? Met andere woorden: oh help wat staat mij te wachten ooit! :lol: :lol:
Dat groene stel haha moet er wel om lachen. Ik vind ze zo lief samen! :thumbup:
Dan nog kleine Isabelle, ohh ik was op slag verliefd! Wat een mupke! en die opa die zo trots zijn kleinkind vasthoud :inlove:
Maar dat andere stel, die hun relatie op de eerste plek willen laten vind ik zo :sick: Ik weet niet wat het is, niet een bepaald punt, maar ik vind het echt van die carriereballen
Dan nog die man die geen trucker is maar chauffeur haha :lol: :lol: Zit die zonder werk :thumbdown: Echt balen als je bijna vader word. Ook die opmerking: ja wat kan ik doen? Toen ze aan het puffen was. Hij is gewoon nuchter :lol: ze lijken me echt lieve ouders.
Och arme ze hoorde gewoon lekker in rolstoel naar buiten gebracht te worden, thuis op een bed neergezet moeten worden en daar lekker blijven liggen.
Voelde ook haar machteloosheid toen ze zei ’ hoe moet ik dat nou weten ik ben net moeder’
Ik denk dat ze heel nerveus was met die camera en ach we weten allemaal hoe heftig het is om net een baby te hebben en dan die bom hormonen die nog los komen.
, ja dat ene stel wil maar 1 kindje…’‘dan blijven we zelf ook nog wat flexibel’’ :roll: oke…Goed ieder zijn ding.
Is dat zo'n vreemde opmerking? Zijn veel ouders die het om die reden bewust bij 1 kind laten.. waarom moet men daar altijd maar iets van vinden?
ik vind het wel grappig dat door dit gezin opeens behoorlijk naar voren komt dat veel moeders hier op kok lijken vinden dat je je hele leven maar opzij moet zetten als je een kind krijgt, en dat alles in dienst van de kinderen moet staan. En oh-wee als je aangeeft dat je naast je kind ook nog zelf een leven wil, als je ook nog gewoon partners wil zijn van elkaar, en als je aangeeft het bij eentje te willen laten omdat mensen daar zelf gelukkiger van worden omdat ze dat dan beter kunnen combineren met hun leven....
Ik word er een beetje claustrofobisch van....
(en nogmaals: ik word ook niet wild enthousiast van dat koppel, maar er wordt hier gereageerd alsof je een misdaad begaat als je je zelf niet 100% over geeft aan het moederschap...)
, ja dat ene stel wil maar 1 kindje…’‘dan blijven we zelf ook nog wat flexibel’’ :roll: oke…Goed ieder zijn ding.
Is dat zo'n vreemde opmerking? Zijn veel ouders die het om die reden bewust bij 1 kind laten.. waarom moet men daar altijd maar iets van vinden?
Waarom moet men daar altijd maar iets van vinden ??
Uhh iedereen vind toch iets van die stellen in dat programma, dat lees je toch in dit topic..Valt me op dat als er dan iets op een negatieve manier ergens over gedacht wordt jij snel in de aanval vliegt..
ik vind het wel grappig dat door dit gezin opeens behoorlijk naar voren komt dat veel moeders hier op kok lijken vinden dat je je hele leven maar opzij moet zetten als je een kind krijgt, en dat alles in dienst van de kinderen moet staan. En oh-wee als je aangeeft dat je naast je kind ook nog zelf een leven wil, als je ook nog gewoon partners wil zijn van elkaar, en als je aangeeft het bij eentje te willen laten omdat mensen daar zelf gelukkiger van worden omdat ze dat dan beter kunnen combineren met hun leven....
Ik word er een beetje claustrofobisch van....
(en nogmaals: ik word ook niet wild enthousiast van dat koppel, maar er wordt hier gereageerd alsof je een misdaad begaat als je je zelf niet 100% over geeft aan het moederschap...)
Elkaars partner willen blijven zijn, vind ik heel goed juist, kan ik me helemaal in vinden dus. Vind dat je naast het ouderschap ook nog tijd voor jezelf en voor je samen moet nemen. Doen wij ook, alleen toch komen de kinderen altijd wel op de 1e plaats, vind ik niet meer dan normaal trouwens. En dat van kiezen voor 1 kind, prima ieder toch zijn keuze, ik gaf alleen aan mij er totaal niet in te kunnen vinden dat je met een 2e ineens minder flexibel zou zijn..Tenminsten zo ervaar ik dat niet. Ze hadden het over ergens heen gaan, oppas enzo..Is hier geen verschil als hoe het was toen we nog 1 dochter hadden. Maar goed dat is mijn idee erover, ik keur verder niks af ofzo..
Er wordt hier gewoon gepraat over een programma, het topic staat in de huiskamer, dus begrijp ik niet goed waarom hier nou een discussie over gemaakt moet worden.
ik heb me gigantisch lopen ergeren aan sommige papa’s tijdens de bevalling zeg!! :twisted: :evil: doe ff rustig!! en jaaaaaaaaaaaa!! roepen tegen je vrouw jeeee zeg of ontspan je nou… :eh: :doh:wat is mijn vent toch lief dan hihi
ik heb me gigantisch lopen ergeren aan sommige papa’s tijdens de bevalling zeg!! :twisted: :evil: doe ff rustig!! en jaaaaaaaaaaaa!! roepen tegen je vrouw jeeee zeg of ontspan je nou… :eh: :doh:wat is mijn vent toch lief dan hihi
Hihi die Tom bedoel je, nee dat zou ook niet mijn ideale coach aan mn bed zijn denk ik :lol: Maar ook dat is een vorm van machteloosheid he… juist omdat ie niet weet wat ie moet zeggen/doen komt dát er waarschijnlijk uit…
Ik moest wel heel erg lachen om die vrouw die nog in bed lag met ween en haar zusje kwam binnen. Ze stak zo de hand op: hou je mond ofzo :lol: :lol: Geweldig!!
Waarom moet men daar altijd maar iets van vinden ??
Uhh iedereen vind toch iets van die stellen in dat programma, dat lees je toch in dit topic..Valt me op dat als er dan iets op een negatieve manier ergens over gedacht wordt jij snel in de aanval vliegt..
Voorbeelden?
Verder: wat Fiep zegt, ik krijg het er idd spaansbenauwd van.
Ik moest wel heel erg lachen om die vrouw die nog in bed lag met ween en haar zusje kwam binnen. Ze stak zo de hand op: hou je mond ofzo :lol: :lol: Geweldig!!
Ja en bij de verloskundige stak ze haar vinger op dat ze moest zwijgen.
Ik snap ook niet dat je sowieso als verloskundige het nog waagt om een barende vrouw aan te raken als je ziet dat ze een wee heeft.
Na wat ervaring zou je beter moeten weten toch?
goed, daar trek je een beerput open…
ik had dus een verpleegster aan mijn bed staan, ina-heb-je-nu-een-wee, heette ze. Die met een heeel erge zeurstem zei terwijl ik na 23 uur weeen, een wee probeerde weg te puffen: heb je nu een wee? Ik zie helemaal geen wee hoor!
daarna vroeg ze me, terwijl ik midden in een wee zat en die met moeite weggepuft kreeg, een aantal gegevens voor op een formulier. Ik probeerde, zo beleefd als ik ben, tijdens het puffen antwoord te geven op haar vraag, waarop zij antwoordde met: ’ ik kan je niet verstaan hoor, als je zo praat’…
Ja en bij de verloskundige stak ze haar vinger op dat ze moest zwijgen.
Ik snap ook niet dat je sowieso als verloskundige het nog waagt om een barende vrouw aan te raken als je ziet dat ze een wee heeft.
Na wat ervaring zou je beter moeten weten toch?
goed, daar trek je een beerput open…
ik had dus een verpleegster aan mijn bed staan, ina-heb-je-nu-een-wee, heette ze. Die met een heeel erge zeurstem zei terwijl ik na 23 uur weeen, een wee probeerde weg te puffen: heb je nu een wee? Ik zie helemaal geen wee hoor!
daarna vroeg ze me, terwijl ik midden in een wee zat en die met moeite weggepuft kreeg, een aantal gegevens voor op een formulier. Ik probeerde, zo beleefd als ik ben, tijdens het puffen antwoord te geven op haar vraag, waarop zij antwoordde met: ’ ik kan je niet verstaan hoor, als je zo praat’…
:shock: :o meen je niet…Totaal ongeschikt voor haar werk, dat is duidelijk! :thumbdown:
Oh Fiep, dit is zo erg dat ik erom moet lachen :lol:
Ja voor jou was het helemaal niet grappig natuurlijk.
Zij stond vast achteraan toen het medeleven werd uitgedeeld.
In het ziekenhuis waar ik van mijn oudste beviel hadden ze die les ook gemist trouwens/=
Eerst eentje die de dijenkletser ’ valt niet mee he, bevallen’ de kamer insmeet.
En daarna eentje die mij een hand wilde geven om zich voor te stellen en daarna geergerd was toen ik dat niet deed omdat ik het even te druk had met een weeenstorm.
nu was diezelfde ina-heb-je-nu-een-wee een paar uur later op de gang mijn bevalling met iemand anders aan het bespreken. Hartstikke grappig :roll: vooral omdat mijn vriendin en ik alles konden horen…we hebben echt met open mond zitten luisteren:
‘was de nachtdienst bijna voorbij, komt er toch nog iemand binnen, en dat was me even een bevalling zeg’
‘…’
‘je had dat vacuumapparaat moeten zien, lampjes, lampjes, het leek net een kermis joh!’
(ik had het geluk dat de hel van de bevalling eindigde in een vacuumbevalling met een kapotte vacuumpomp, dus ik mocht vanwege die kermis 2 uur lang met een vacuum in me zitten persen, goed te horen dat er ten minste iemand het een leuk lichtspectakel vond…)
goede dijenkletser bij jou ook jose, ik ben dol op dijenkletsers!!!
:shock: gaat je dan toch afvragen hoe die vrouw ooit haar diploma’s gehaald heeft.
En anders waarom ze daar nog een baan heeft.
Voor somige mensen word het denk ik op een gegeven moment ook gewoon echt werk.
Uurtjes draaien en daarna klaar.
Nou is dat bij veel beroepen niet echt en niemand die daar toch iets van merkt, maar bij iets als een verpleegkundige is het dan denk ik tijd om een andere baan te zoeken.