generatie 2010

Ik kan daar ook niet tegen, vind het echt heel zielig een kind tegen zijn wil in pijn doen. Kan me niet voorstellen dat een ouder zo voor het geloof kiest dat je je kind express pijn doet. Maja ik ben geen moslim dat blijkt maar weer.

Silvijn is echt een boef!!

En volgens mij woont Dominique in een heel mooi huis.

Oh gaan ze dat volgende week doen!?! Ik heb het voorstukje niet goed gezien.

Die pa van Charlene hahaha, wil haar al gaan leren rekenen… hij keek er wel heel serieus bij he :?

Ja want dan kan ze een paar klassen overslaan :wall: die heeft t echt niet helemaal begrepen.

Wel mooi om te zien hoe de mama haar best doet, mn het helemaal alleen aan tafel zitten met t meiske terwijl de rest voor de tv zat te eten. Triest… Maar wel knap dat ze het toch gewoon doet zoals zij denkt dat beter is.

En die ouders van Dominique… Met hun strafmaatje met 13 maanden. Die hebben t ook niet helemaal begrepen, arm kind.

@Ikke31 wrote:

Die pa van Charlene hahaha, wil haar al gaan leren rekenen… hij keek er wel heel serieus bij he :?

jahaa, zodat ze een áántal klassen over kan slaan op school, want jaaaaa dat is ideaal, een kind van 5 dat bij 8jarige in de klas zit. F*ck de sociaal-emotionele ontwikkeling 8)

en grappig, nu het echte opvoeden is begonnen, zoals het werd genoemd in de voice over, valt ook veel meer op hoe groot de verschillen zijn (onderling en bv met hoe ik het doe)

Haha ja oh man wat hebben we gelachen. Leukste is dat hij het ook echt meent :lol: 8)

Siem mag dan wel meteen door naar groep 4 want ik lees elke dag voor uit Jip en Janneke. :mrgreen:

vond de ontmoeting van isabelle met haar nieuwe zusje erg leuk om te zien overigens. Gewoon eerst het meisje echt niet zien en er ook niet naar op zoek gaan. En opeens zie je dat die ogen dat inimini mensje in het vizier krijgen :inlove:

Siem mag dan wel meteen door naar groep 4 want ik lees elke dag voor uit Jip en Janneke.
dan heeft charlene toch weer flink pech, want die krijgt alleen voorgelezen als ze 'braaf' is geweest.

@fiep klophout wrote:

@Ikke31 wrote:

jahaa, zodat ze een áántal klassen over kan slaan op school, want jaaaaa dat is ideaal, een kind van 5 dat bij 8jarige in de klas zit. F*ck de sociaal-emotionele ontwikkeling 8)

Ja ik zat dus ook zo voor de tv… tuurlijk, ik heb onze 2e ook tot op het bot gestimuleerd, want het is zo fijn voor je als je kind niet lekker op zijn plek zit omdat ik hem onder dwang al heb leren lezen, schrijven en rekenen.

Met de liniaal er achter, leren zal je kreng, want je moet versnellen en klassen overslaan en vooral niet lekker in je vel zitten, leeeeesssssss :wall: .

:lol:

Ach, gelukkig was de moeder het er zichtbaar niet helemaal mee eens.

Oh en Isabelle en dr zusje idd :inlove: Herkenbaar ook! Ooh men ik wilde spontaan een vijfde.

@Lune wrote:

Oh en Isabelle en dr zusje idd :inlove: Herkenbaar ook! Ooh men ik wilde spontaan een vijfde.

Had ik helemaaaaaaal geen last van :liar: .

Bij jullie wel leuk… een setje van 3 van je grotere kinderen en dan nog een setje van 2 kleintjes… ja ik zeg doen :angel: .

ohh prachtige beelden he,.

ik heb zulke foto’s van mijn jongste :inlove:

zo lief,.zoo mooi

en ohh je zou zo nog verlangen na nog een 5e idd

ben het op zich met je eens marije, maar geld, ruimte en geestelijke gezondheid van manlief en tweede zoon gaan hier wel een heel grote rol spelen… dus dit is de laatste, al moet ik dat echt met alleen maar verstand beslissen. Ik ben echt als de dood om zwanger te raken… (al twee keer eerder ongepland, ben steeds direct zwanger), zou echt niet weten wat we dan zouden moeten :?

Lune, begrijpelijk dat er geen 5de meer komt bij jullie, maja als je met je hart denkt. Lastig hoor.

Vond het ook zo’n lief moment :inlove: Opeens was het van: he mama heeft wat vast! :inlove:

Ach krijg ik ook rammelende eierstokken van, maar hier mag dat nog haha.

wat een heerlijk programma. ook omdat ons boefje bouwjaar 2010 heeft.

en inderdaad wat een verschillen tussen de verschillende koppels.

de ouders van dominique die vinden dat zij echt de meest fantastische opvoeding ever hebben, en die het volledig niet nodig vinden om opa’s en oma’s te hebben. (daar hebben ze geen contact mee, en 1 opa en oma woont ver weg)

de ouders van silvijn die te maken hebben met een echte peuterterrorist :inlove:

de ouders van charlene ik denk dat :silenced: nog het meest op zn plaats is, want met die man had ik denk ik echt slaande ruzie gehad! heel dapper dat ze het volhoudt.

ook ik heb enorm zitten zwijmelen bij het kennismakingsmoment van Isabel en haar zusje! wat een heerlijk gezicht :inlove:

maar wat ik me afvraag, is het nou dezelfde man als de vader van isabel? want die was tijdens die bevalling nou niet echt behulpzaam :mrgreen:

Nou die :silenced: Vind ik een beetje lullig hoor… Ze doen knoerdhard hun best volgens mij, en die jongen… Ja dat is gewoon nog een jongen.

De ouders van dominique hebben ook helemaal niet gezegd dat ze oma’s niet modig vinden, ze vonden het zelfs moeilijk dat de situatie nu eenmaal zo is…

Ik snap overigens dan ook niet dat er zo pertinent voor 1 kindje gekozen wordt…

Ik vind de vader van Charlene wel grappig, je kan gewoon zien dat hij nog wat jonger is. Terwijl moeders al een stuk verder is met haar ontwikkeling.

Alhoewel ik het niet echt slim vind om aan een tweede kindje te beginnen, juist omdat ze geen huis hebben, onder het dak van ouders wonen etc. Ik denk wel dat moeders het aankan maar ik had het afgewacht . (Inmiddels zijn ze al ouders van het tweede kindje)

En dan Silvijn, het is een scheetje, en hun opvoeding vind ik ook geweldig, alhoewel mijn zoon of dochter na 1x zeggen dat iets niet mag ik het ‘‘Afpakten’’. (Strenger dus).

@Lune wrote:

Nou die :silenced: Vind ik een beetje lullig hoor… Ze doen knoerdhard hun best volgens mij, en die jongen… Ja dat is gewoon nog een jongen.

De ouders van dominique hebben ook helemaal niet gezegd dat ze oma’s niet modig vinden, ze vonden het zelfs moeilijk dat de situatie nu eenmaal zo is…

Ik snap overigens dan ook niet dat er zo pertinent voor 1 kindje gekozen wordt…

Ik heb de aflevering waar je het over hebt niet gezien, dus in welke context bedoel je die laatste zin?

Fluppie zei dat ze het volledig niet nodig vinden om oma’s en opa’s te hebben. Dat is aan bod geweest in de uitzending, maar ze zeiden juist dat ze het wel moeilijk vinden en jammer voor dominique.

Jammer wel dat t nu stopt he?

Ik vond die charrel wel weer lekker bezig zeg, met zn ik moet wel drie slk en een zolder hebben want ik ga echt niet twee keer verhuizen :eh: sneu voor haar.

Je laatste zin, dat je niet snapt dat ze voor 1 kindje kiezen, bedoelde ik. :slight_smile:

Tenenkrommend, die opmerkingen over het huis. Als het mijn zoon of schoonzoon was had-ie een draai om zijn oren gekregen.

Nou… Ik geloof dat ik ze zelfs gewoon met alle liefde aan een eigen startershok zou helpen…kom nou zeg.

Sorry, ik ben een beetje moe! Hmm juist omdat ze aangaven bestwel alleen te zijn (zelf geloof ik ook geen broers/zus, ouders ver weg of geen contact meer mee), dat wil je dan toch niet voor je kindje…ofzo. Maar goed, ik snap zowiezo niet zo veel van mensen die het bij 1 kindje houden :wink:

Heb het laatst ook weer gezien en toen werd dat ene jochie besneden…Vond dat zo zielig…