generatie 2010

@Chrissy wrote:

@fiep klophout wrote:
@Cariska wrote:
ja! Las alleen in de krant dat het programma stopt, en dat de gezinnen dus niet verder doorgevolgd gaan worden, ivm de kosten…

daar gaat het concept…

je hebt ook een internationaal (of brits, ik weet het niet meer) programma dat al jaren mee draait en dat om de 7 jaar mensen volgt.

Ja, klopt! Die heb ik ook al meerdere keren gezien. Even googlen: 't Is Brits. Het heet Seven Up, ze worden al gevolgd vanaf 1964, de deelnemers zijn nu 56.

Dat heb ik ook een paar keer gezien. Volgens mij is een term daaruit ook dat het nog niet zo makkelijk is om uit je sociale milieu omhoog te kruipen. Dat door de jaren heen men toch wel soort van bleef daar waar de appel gevallen was, zeg maar.

@lonneke1980 wrote:

@annemarie69 wrote:
Ja, 2 stuks en ze vonden het ook nog nodig dit op het allerlaatste stukje na in beeld te brengen :thumbdown:

ik zat ook rechtop op de bank, dat laat je toch niet zo zien…

Ja, jakkes, ik vond het ook helemaal niks. Iets teveel details wat mij betreft.

toen dat schaap die bloederige kamer ingeleid werd ben ik gaan zappen

:shifty:

ik wil babies zien, dreumessen…geen dooie bloederige schapen :silenced:

ik heb ook weggezapt idd… .

Ik vind het zo opvallend dat die, mn moeder, van Jamie zo overdreven vrolijk lacherig doen naar de camera en tegen dat arme mannetje zo negatief doen :?

En die arme Mirac die zonodig kaal moest… arm ding.

@Lune wrote:

Ik vind het zo opvallend dat die, mn moeder, van Jamie zo overdreven vrolijk lacherig doen naar de camera en tegen dat arme mannetje zo negatief doen :?

het zoet er inderdaad gemaakt uit… je zou bijna denken wat hebben ze te verbergen?

@Lune wrote:

Dat vond ik nou ook. Jamie mag echt bijna niks en zijn moeder doet zo gemaakt. Irritant.

och ja, die tondeuse over die prachtige krullies :frowning:

Mja echt, dat arme jochie werd zo ongeveer gemarteld :thumbdown: Zo kwam het wel over in ieder geval. Boos, oke, maar doe er dan ook wat aan :frowning:

@mayo28 wrote:

toen dat schaap die bloederige kamer ingeleid werd ben ik gaan zappen

:shifty:

ik wil babies zien, dreumessen…geen dooie bloederige schapen :silenced:

nou ik ook!

ik vergeet dat beeld voorlopig niet hoor,ben daar zo’n emo figuur in

Ik heb gisteren even terug gekeken.

Jamie viel mij ook op, mag niets op de camping. Zet dan speelgoed neer waar hij wel aan mag zitten! Maar zag niets, ja dan ga je wat zoeken als ondernemende dreumes. Ik dacht echt: laat dat kind eens…

Oh die vader van Mirac, tjonge wat een fietsbel met zijn ‘Hier ben ik niet blij mee’ van de vorige aflevering. Hub zat ook mee te kijken en we hadden allebei zoiets, wat een hork. Alsof je vrouw voor de lol op bed gaat liggen met een borst en baarmoeder ontsteking. :wall: :wall:

En bij de kapper, phf wat een verschil met Silvijn. Hij werd op zijn gemak gesteld, liedjes gezongen en mama nam alle tijd.

Bij Mirac, huppa in de houdgreep en snel snel snel :roll:

Ik ben fan van Silvijn. Wat een prachtig kind :inlove: Hij hij zit te eten, heerlijk!

Moeder van Jamie van ik ook maar een rare. Kindje mag niets, roept alleen NEE NEE, geeft niet eens een uitleg :shifty:

En al die eerste stapjes :slight_smile: :inlove:

Vader van Mirac met zijn lekkere opmerking, hier ben ik niet blij mee :wall:

En jeetje jong stel al een 2de, hebben niet eens een eigen huisje etc. Ik zou als opa/oma toch niet zo heel blij zijn.

Nu de aflevering kijken van de 12de :slight_smile:

Jeetje arme Mirac zo onder dwang dat hoofdje kaal scheren.

Arme schaapjes :cry: bah :?

Wat een leuke papa/mama van Silvijn :inlove: :thumbup:

Moest wel een beetje lachen om de moeder van dominique. Ze praat net zo kinderlijk tegen dr man als tegen haar kind :lol:

Die schaapjes was misschien niet zo fijn om te zien, maar het is dus wel de harde waarheid. Vind het alleen maar goed dat het in beeld word gebracht, zodat iedereen kan zien hoe dat ritueel slachten gaat. Het is te hopen dat eens de ogen open gaan van iedereen, dat de wet word veranderd en er een einde aan komt. Schandalig dat dat nog mag gebeuren!!

Maar buiten dat, papa en mama en Silvijn zijn super, leuk gezin.

Papa van Mirac, wat een zak zeg!

ja mutsie echt he :lol:

Wb het slachten, ik vind het zowiezo eigenlijk wel een beetje hypocriet dat er zo over gevallen wordt hoor (niet alleen hier, ik hoorde het ook van mensen om me heen). Wel allemaal vlees eten, maar echt niet willen zien dat een beest geslacht wordt.

@Lune wrote:

ja mutsie echt he :lol:

Wb het slachten, ik vind het zowiezo eigenlijk wel een beetje hypocriet dat er zo over gevallen wordt hoor (niet alleen hier, ik hoorde het ook van mensen om me heen). Wel allemaal vlees eten, maar echt niet willen zien dat een beest geslacht wordt.

Dat dacht ik eigenlijk ook. Hoe denk je dat de beesten die wij eten behandeld worden? Gewoon de niet biologische varkentjes, koetjes en kippetjes dan.

super leuk programma, ik houd ervan bij andere mensen binnen kijken :slight_smile:

jammer dat t stopt

oja maar dat ik liever iets niet zie wil nog niet zeggen dat het niet gebeurd. ik eet geen ritueel geslacht vlees nee, dus daar werk ik niet aan mee.

er zijn genoeg dingen waarvan ik weet dat ze wel gebeuren maar die ik liever niet wil zien.

Eeehhh… ik denk niet dat ik volgende week ga kijken :? … Mirac wordt besneden en ze laten me echt iets teveel zien :frowning: … echt zo zielig voor dat manneke…

Ja daar kan ik dus ook echt niet tegen.

Maar vind t verder een leuk programma dus zat hm wel op pauze bah te voren zodat ik t door kan spoelen : )