geld van sinterklaas

hier had ik ook mee willen doen met het geld… had al wat munten klaar gemaakt voor het weekend… maar ja dat heeft nu geen zin meer :frowning:

@klavertje4 wrote:

hier had ik ook mee willen doen met het geld… had al wat munten klaar gemaakt voor het weekend… maar ja dat heeft nu geen zin meer :frowning:






Ach meis…vind het echt zo sneu voor je :hug: :hug:

@Cell wrote:

Hier kan er door Peet ook niet van alles, hij is nu al “om geen land mee te bezeilen” en dan doen wij nog niet eens veel. Dus hier hebben we denk ik 3x het SJ gezien en thats it. Al die overige heisa doe ik niet aan mee.



Nou scheelt het denk ik ook dat ik gewoon (A) een hele luie moeder ben die daar gewoon geen zin in heeft (B) Het sinterklaasfeest stom vind en pure haat en nijd om wie het grootste en duurste cadeau heeft gekregen in de klas © stapelknetter ben op de kerst en dan dus helemaal los ga, dus de kinderen krijgen ook mee dat wij uitbundiger kerst vieren dan sinterklaas en dus doen ze alles gewoon mee met school, maar is het niet zo mega mega bijzonder en dat zal het ook niet worden ook…



complete doorgedraaide poppenkast, kan er maar niet aan wennen :shifty:




Ja maar het is maar net wat voor poppenkast je er zelf van maakt toch!?. Het sinterklaas geld vind ik wel leuk en om gewoon even mee te doen ook.

Maar het grootste en duurste kado… :naughty: nee daar ga ik niet in mee.

Mijn meisje weet ook echt niet wat het kost en ze kan dat ook niet schatten, ze weet nog niet eens wat een euro waard is.

Tis ook maar net wat je je kinderen bij brengt en meegeeft met dat soort dingen…mijn kinderen gaan ook niet in merkkleding naar school omdat de hele school dat aan heeft…en ik leg haar ook uit waarom ze dat dan niet krijgt als ze er om vraagt.

nou merk ik er hier op school sowieso (nog?) niet heel veel van dat hele gevergelijk… en als het al gebeurt, dan hoor ik de heren er niet over.



En wij doen dus ook niet mee aan gekker en duurder.

Het is hier elk jaar een beetje hetzelfde als soorten cadeaus (iets praktisch, iets te lezen, iets te spelen, een letter en dan vaak nog 1 of 2 kleine grappige dingetjes (alla scheetzak, maar die heeft de oudste op zijn lootje voor school geschreven, dus valt voor ons af :lol: ).

Onze oudste zit nog niet op school, dus hier geen stickers. Ik vind het juist heel leuk dat heel ned meedoet met het sintverhaal! Volgens mij kun je dat heel goed doen zonder je kind hysterisch te maken.



Bovendoen, als die muntjes na een half jaar nog in omloop zijn, kun je dat toch uitleggen? Sinterklaas heeft er cadeautjes mee betaald, dus dat geld komt in winkels.



Voor de euro zag je trouwens wel vaker munten met stickers (voor goede doelen enzo)

Ja zo kan je het ook uitleggen en dan is er niks aan de hand.



En ik merk er ook niks van hier op school, maar ms komt dat omdat die van mij in groep 3 zit en ze er dan ms nog niet zo mee bezig zijn…de hogere groepen ms wel.



Ik vind het helemaal geweldig!! mijn meisje ook en die krijgt toch wel weer een aantal dingen, maar zelf zegt ze dat ze maar 2 dingen heeft gevraagd een bedje en een stoel voor haar babyborn…dat vind ik niet raar en teveel!!

Oké ze krijgt van opa en oma ook nog wat en van mij nog een spelletje erbij en een kookboek voor kinderen en een chocoletter, dus ze zal wel weer verwend worden, maar met kerst doen we niks.



Kerst vind ik ook heel leuk, maar vind het wel jammer dat ze de laatste jaren al voor sinterklaas daarmee beginnen…gelukkig valt het sinterklaasfeest daardoor niet weg, maar het had zo gekund en dat zou wel jammer zijn.

:lol: :lol:







Dit jaar sla ik het nog lekker over. Ze snapt het verhaal toch niet maar weet wel wie sinterklaas en zwarte piet is. Ze gaat ook met haar opa mee naar z’n werk voor sinterklaasfeest volgende week en daar laten we het maar bij. Maar het verhaal over verdwenen geld is heel leuk bedacht :thumbup:

Hahaha grappig…zo kan je ook geld verdienen :wink:

nou heel gek… ik heb gewoon na het stadten sinterklaas geld in mijn portomonnee… echt hoe komt het er?? :angel:

@Lune wrote:

Maar dat is helemaal niet zo… Voor kinderen is sinterklaas echt al spanennd genoeg zonde ral die idiote heisa er omheen. Ik las er toevaliig laatst een mooi artikel over, maar ik weet nu natuurlijk niet meer waar.

Ik vind het dieptriest… De hele mooie cultuur omtrent sint nicolaas wordt kapot gemaakt, het gaat alleen nog maar om wat er in de reclamefolders staar en gevraagd kan worden en het sinterklaasjournaal doet daar nog even een dagelijks schepje hysterie bovenop.



Wij houden heel bewust onze kinderen daarvan weg en we zien dat zij de magie van sinterklaas nog echt ervaren. Zij zien hem aankomen vanaf de boot, en dat is het dan tot pakjesavond, op een keer schoenzetten ertussen door. Maar ik zoek ze zeker niet op in winkelcentra en ga niet naar feestjes van werk etc. Nu ze groter zijn ( en de oudsten nieteer geloven) willen ze wel heel graag ook het sinterklaasjournaal zien. Nu mag dat dan soms… Maar ik vind het echt totaal ongeschikt voor peuters en kleuters.




amen.



Hier kijken we Sesamstraat (ja de oudste ook nog) want dat gaat ook over Sinterklaas en vinden ze beide leuk en heel afentoe kijken we het Sinterklaasjournaal (deze week een beetje teveel omdat we alle drie ziek op de bank hingen) maar ze weten dat het acteurs zijn en dan is het wel grappig om te zien maar niet de waarheid.

Ook word er op school niks aan gedaan (niet aan het Sinterklaasjournaal, wel aan Sint Nicolaas natuurlijk!), gelukkig.

Nou ik heb de stickers binnen en dit weekend is mijn meisje bij haar vader dus ik haar morgen mooi verrassen als ze weer thuis komt en er ineens sinterklaas geld voor de deur ligt :mrgreen: :liar:

@Nikita wrote:

Nou ik heb de stickers binnen en dit weekend is mijn meisje bij haar vader dus ik haar morgen mooi verrassen als ze weer thuis komt en er ineens sinterklaas geld voor de deur ligt :mrgreen: :liar:




Wel opschieten he, het geld was bijna allemaal gevonden :angel:

@rijstkorrel wrote:

@Nikita wrote:
Nou ik heb de stickers binnen en dit weekend is mijn meisje bij haar vader dus ik haar morgen mooi verrassen als ze weer thuis komt en er ineens sinterklaas geld voor de deur ligt :mrgreen: :liar:




Wel opschieten he, het geld was bijna allemaal gevonden :angel:






Oh is dat zo…dat is ook wat zeg!!

Nou morgen gaan we haar verrassen…

voor mij is kerst “binnenshuis” losgaan… ik ga los met kerstboom (hoerenboom volgens mamamarije :lol: ) versieringen en sfeer… en wij kopen voor elkaar een cadeau. Ik ga met Niek traditiegetrouw shoppen voor de mannen en Ruud gaat met Peet en Mies shoppen voor ons…De kinderen weten dat we elkaar cadeautjes geven om onze “familieband” te vieren en dat doet mama graag in de vrolijkheid en de sfeer van kerst.



Sinterklaas vind ik echt een overdreven poppenkast geworden, een beetje boel wat Lune zegt. Het is van oorsprong een oerhollands feest, maar wel redelijk behouden. Tegenwoordig is het 1 en al commercie, het word bij iedereen op t werk gevierd en kinderen vieren het dan vaak thuis, op school, op de bso, op het werk van papa, op het werk van mama en dan ook nog wel bij oma en opa… en dat vind ik echt idioot… net als schoen zetten… vroeger kreeg je er gewoon van die vieze muizen in of pepernoten of een mandarijn… cadeautjes waren voor 5-12… tegenwoordig krijgen kinderen in de schoen al van alles… zo bizar. Daar heb ik dus niks mee.



Ze mogen hier op de zaterdagen vanaf de intocht hun schoen zetten, gemiddeld 3x dus in de sintaanlooptijd en dan zit er geen cadeautje in, hooguit een surprise ei van kinder ofzo. Op 5-12 zit er standaard in de zak… een pyama of longsleeve per kind, een boek per kind, een handig item zoals een etui of melkmok per kind, een chocoletter en 1 speelgoedcadeau van max 20 euro per kind. 1 gezamelijk gezelschapsspel (voor hen allemaal samen) en dit jaar een grote doos met lego die dus ook voor hen allemaal is. En dat is het. We gaan ook naar opa en oma, daar krijgen alle kleinkinderen 1 cadeau van rond de 25 euro en thats it… al die extra poespas begin ik niet aan, net als aan al die supermarkten die pietenontbijten aanbieden en schoenen die ook daar gezet mogen worden… bonter dan bont echt… verschrikkelijk :shifty:

@Cell wrote:

voor mij is kerst “binnenshuis” losgaan… ik ga los met kerstboom (hoerenboom volgens mamamarije :lol: )




:mrgreen:



yups jij bent de oermoeder van de hoerenboom :lol: .



En ik blijf erbij… bij een ander kan ik dat echt geweldig vinden, maar daar word ik in mijn eigen huis knetter gestoord van. Dus hier houden we het bij zilver/witte boom en verder nog rood/witte aankleding.

@mamaMarije wrote:





yups jij bent de oermoeder van de hoerenboom :lol: .




"Well thank you!" Ik vat het op als een groot compliment :mrgreen:

Dit jaar word de hoerenbonte eh.. boerenbonte sfeer uitgebreid met ijsblauw! hahahaha.. heb alweer traditiegetrouw 6 nieuwe ballen/pegels iets gekocht :angel: :inlove:

@Cell wrote:

@mamaMarije wrote:




yups jij bent de oermoeder van de hoerenboom :lol: .




"Well thank you!" Ik vat het op als een groot compliment :mrgreen:

Dit jaar word de hoerenbonte eh.. boerenbonte sfeer uitgebreid met ijsblauw! hahahaha.. heb alweer traditiegetrouw 6 nieuwe ballen/pegels iets gekocht :angel: :inlove:


Als je het aandurft kom ik hem graag bekijken tzt :wink: (kan ik direct een babyrollator terugbrengen).

De nieuwe kerstballen kopen doen we hier pas na sinterklaas en met de kids erbij.

aandurven? hoezo… heb je het idee dat het wat teveel is dan? :mrgreen:

Je komt maar hoor, gezellig! 8 december gaat de boom erin :inlove:

Je maakt het zo gek als je het zelf wil toch?



Het is niet zo als mijn buurvrouw 3 zakken cadeaus heeft, ik er 4 moet nemen om beter uit te komen.

Wij hebben dit jaar 2 cadeautjes (per kind) in de zak en ik wil er nog een pyama bij doen per kind.

Ze hebben wel cadeautjes in hun schoen gehad (R. memory, en hengel (ja een echte!) L . een beker en keyboardje.) ze mogen dan hun schoen nu ook niet meer zetten, niet omdat het te duur word, het teveel word etc.

Maar gewoonweg, omdat ze ook de waarde nog moeten zien.



Dit jaar dus niet overdreven veel cadeaus (volgens sommige zelfs weinig) maar ik wil dit jaar gewoon rustiger aan doen nu L. er nog niet heel veel van begrijpt.

Dat vind ik ook…je maakt het zo gek als je zelf wil.



Hier alleen sinterklaas bij ons thuis en ja dit jaar ook bij haar vader omdat we sinds begin dit jaar uit elkaar zijn…oh en natuurlijk op school maar thats it.<br /> Mijn ouders komen hier dus het word niet apart nog eens bij hun gevierd en de schoen zetten doen we ook alleen op de zaterdagen dus dit jaar voor mij maar 2 keer en 1x bij haar vader.<br /> In de schoen gaat wat lekker en een klein kadootje....dus geen grote dingen in de schoen want dat past niet :mrgreen:<br /> <br /> Met kerst is het een gewone kerstboom met goud/bruine ballen en normale lampjes. Ik heb al wel een kerstkrans gemaakt voor aan de deur maar die hangt nu nog even in het hok want die gaat pas aan de deur als sinterklaas het land weer heeft verlaten.<br /> En dit jaar komt er natuurlijk een babys eerste kerstbal in voor mijn ventje…dus er hangen dit jaar 2 afwijkende kerstballen in.

Voor mijn kids heb ik nog een aparte kleine kunstboom die ze zelf mogen versieren met wat ze erin willen hebben…dus ja dit jaar 3 kerstbomen.



Mijn ouders hebben ook een mooie simpele boom maar daar komen altijd nog chocolade hangers in voor mijn meisje…als we daar komen mag ze er 1 of 2 uit halen om op te eten.