geld van sinterklaas

En toch denk ik… ook wij gingen vroeger al naar het werk van mijn vader naar Sinterklaas… en op de turnvereniging kwam die ook… we vierden het of thuis of bij mijn opa&oma.

Ook toen kon je bij de supermarkt je schoentje zetten.

En kwam hij op school.

En ik kwam toen vaker een sint in het wild tegen als nu.

Ook toen kwamen ruim op tijd die heerlijk dikke speelgoedboeken in huis en konden we als kind verlekkerd ALLES aankruisen en vervolgens blij zijn als er wel 1 heel ding van die aangekruiste dingen in de zak zat.



Je hoeft toch niet overal aan mee te doen?

Daar maak je keuzes in als ouders.

Daarbij kijk je naar je kind(eren), naar je portemonnee, je neemt je eigen herinneringen mee en die van je partner.



Onze kinderen zien Sinterklaas minder vaak als ik vroeger, ik hou het speelgoedboek uit huis tot de week na de intocht en ze kiezen redelijk expliciet en niet het halve of hele boek, schoentjes zetten in winkels doen we niet aan, we vieren het 1x… net als vroeger of bij ons thuis of bij opa&oma.

(alleen vorig jaar door onverwachte gebeurtenissen rond zhuis 1 cadeau eruit gehaald… thuis gevierd en dat laatste cadeau kregen ze later nog bij opa&oma, was aangekondigd in een brief die bij de zak met pakjes zat).



Wij zijn niet van de overdaad en mega cadeaus… we houden wel rekening met het aantal pakjes per kind en bepaalde dingen krijgen ze allemaal (zoals die pyjama, de chocoletter)…



@Nikita wrote:

Mijn ouders hebben ook een mooie simpele boom maar daar komen altijd nog chocolade hangers in voor mijn meisje…als we daar komen mag ze er 1 of 2 uit halen om op te eten.




haha dat doet mijn moeder nog… voor mijn oudste broer van 37 :lol: .

Maarrrrr dan wel chocokransen met van die witte spikkeltjes, dus valt nog niet heel erg op in de boom.

Hahaha ja ik moet zeggen dat ik en mijn broer er ook nog gewoon uit eten hoor!!



Vroeger…nouja niet heel vroeger maar toen ik 18 of 20 was maakte mijn moeder zelf kleine envelopjes en stopte daar geld in voor mij en mijn broer en hing die dan in de boom…gewoon om ons financieel even te helpen en ze vond het leuk :mrgreen:

In de ene zat 5 gulden en in de ander weer 10 dus het was elke keer een verrassing hoeveel er in zou zitten.

Cell, ik wil wel een foto zien van je hoerenboom!



Wij hebben wel een megaboom in de kamer. Piek kan er niet meer op :lol: . Kamer is 260 en de boom 250 hoog!



Wij vieren sint bij mijn ouders en daarvoor kopen de volwassenen de kadootjes. Aangezien mijn broer en mijn schoonzus het niet breed hebben is het de sport om leuke dingen te vinden voor weinig.



De iets grotere kado’s krijgen ze thuis op 5 dec zelf. Wij geven geen pyama’s of “nuttige” kado’s. Maar dat is ook een stukje eerbetoon aan mijn schoonvader. Sinterklaas was zijn feest. Da werd met de hele familie gevierd. Hij kocht ook alle kado’s en dan genoot die man!

Het is nu 4 jaar geleden dat hij is overleden en het gekke is dat voor mij 5 december belangrijker is dan zijn sterf of geboortedag.

Dit jaar wordt extra heftig, want mijn schoonmoeder is 3 maanden geleden overleden.



Met kerst kopen wij iets voor elkaar. D kinderen dus ook en dat gaat zo mooi mogelijk ingepakt onder de boom

het ene jaar dat ik geen pyjama kreeg als kind was ik boos… want ik kreeg toch elk jaar een pyjama van sinterklaas?

En sinterklaas kocht veel gavere pyjama’s als mijn moeder ooooooit zou doen :lol: .



Echt dat ik het toen mooi vond snap ik niet… maar ik kan me dus echt nog heel goed het rood flanellen exemplaar met een opgenaaide beer herinneren… echt een vachtje zeg maar.

Te lelijk voor woorden denk ik nu… toen vond ik hem prachtig en mijn moeder zou hem nooit gekocht hebben en sinterklaas deed dat wel! (al heb ik later begrepen dat die berenpyjama toen door sinteroma was gekocht)



Praktisch is dus niet synoniem aan niet leuk :wink: .



Zelf vind ik het heerlijk om een stel (grote) kaarsen te krijgen.

Ja die brand je op, blijft niks van over, maar ik heb altijd kaarsen aan.

En dit jaar heb ik 2 grote theemokken op mijn lijstje staan… ook hartstikke praktisch, gebruik ik elke dag :thumbup: .

Nou gisteren haar verteld dat ik geld van sinterklaas had gevonden en dat ze dat maar in haar schoen moest doen zodat sinterklaas de kadootjes kon kopen.

Ze was helemaal verbaasd en blij…vanmorgen toen ze beneden kwam lag er een hartje van pepernoten naast haar schoen en ze was helemaal enthousiast want dat kwam van een piet die ook met bloemen loopt en zo :mrgreen: :wink:



Zo leuk om te zien hoe ze in dat verhaal op gaat…

Ik ben eigenlijk ondertussen wel benieuwd naar hoe TS het heeft opgelost (of niet)?

Niet alles gelezen, maar vind het wel raar dat kinderen stickers mee naar huis krijgen. Dan klopt de logica van het verhaal ook niet. Ik koop zelf ook geen velletje stickers, beetje zonde van het geld, maar ik heb de meiden well heel blij gemaakt toen ik in de winkel 2 munten van sint kreeg. Is toch super dat ze zo sint kunnen helpen?

ik vind het hele verhaal wel leuk eigenlijk :slight_smile: Ze kijken dit jaar voor het eerst het sinterklaasjournaal. En ze willen dus in hun eigen spaarpot kijken of er ook sintgeld in zit, haha. Geen stickervelletjes meegekregen, maar als die er waren had ik ze op hun eigen zakgeld geplakt (verder ook geen munten in huis) en het spelletje meegespeeld. Al doe je voor elk kind 1 of 2 muntjes…dan hoef je er maar een paar weer af te trekken als die beste sint weer weg is (want je hergebruikt deze muntjes elke keer als ze hun schoen zetten) Zij lol, jij lol. Zo erg is een stickertje peuteren toch niet? Je kunt ze ook in een bak warm water leggen, zijn ze er zo af :wink:

wij gaan gewoon helemaal op in het verhaal…



vind het juist jammer dat ze hier op school geen stickervellen hebben gekregen…





hier in de hartjespiet al geweest, had zomaar hartjesstickers erneer gelegd.



je merkt zelf wel of je kind er wel in opgaat of niet…

en iedere zijn eigen keuze…



op school tellen ze ook af en kijken ze het journaal… het is maar 3 wkn…

pitje: als je wil ik heb nog 4 stickertjes over, dus als je e wil wil ik ze wel toesturen met de post hoor?moet je alleen even je adres sturen.