Chantal: level 11 Als je al die jummie ingredienten neemt, welk gerecht kun je dan maken? Het is een populair gerecht bij herders met een rokje aan
Brenda: level 9 Bij een zweeds raadsel staat de vraag aan het begin van het in te vullen woord…hier ook
Beebiedroom: level 14 binair
ik zit bij level 16 en daar krijgt maggie les van Lisa in wiskunde ofzo…
het is iets met 12 kanten… maar kom er nie op :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:
15 :wall: :wall: denk dat ik er maar mee ophou, hehe… kan het in het nederlands wel verklaren
golflengte
maar hoe verwoord je dat in het engels
waarom heeft die vent trouwens niet gewoon een nederlandse puzzel gemaakt??? :wall: :wall: :wall:
Dreamer: level 16 De 'familie van dat soort wiskundige figuren is ze ‘hedron’…de rest mag je ff google-en :P. Overigens hebben de Simpsons (voor zover ik weet) verder niets met het antwoord te maken
Beebiedroom: level 15 vergeet het balletje ff en zoek op wat er bij die golflengte hoort en ga dan pas weer naar het engels vertalen (dan zie je de logica van dat balletje vanzelf wel ;))
Het engels voor golflenget is trouwens wavelength
Ik zit zelf alweer een tijdje vast op level 31…terwijl ik die een paar maanden gelden al opgelost heb :wall: :wall: :wall:
oef, ben ff wezen stoomboten geloof ik…
Zit nu bij level 36 en ga lekker bedje slapen…
die rubix cube is me effe te veel :wall:
hihihi, wat was 31 ook weer???
ow ja…
voor level 31
De gebaren geven twee woorden, die verwijzen samen met de soort taal naar een componist… Hij heeft er maar eentje, hoe heet die??
Ik was 31 alweer voorbij :lol: zocht naar een o**** voor doven maar dat was dus de verkeerde insteek :eh:
Hoe ben jij in hemelsnaam 35 voorbij gekomen??? Ik heb nog steeds geen idee :doh: …den k dat ik maar ff ergens een hint ga zoeken :silenced:
edit: heb gewoon alle namen geprobeerd tot ik de goede tegen kwam, ging sneller dan het proberen uit te vogelen :shifty: maar waarom ik me dat nooit eerder heb bedacht :wall:
Morgenochtend (dat zal wel middag worden )maar eens logisch nadenken over 36, ben ik nu te moe voor
whahaha, zo dacht ik dus ook… hehe… zo heb ik hem ook gekregen… ben niet zo’n held in liplezen
Jij al enige clue over 36???
nee, het enige wat ik heb gevonden als aanwijzingen is dat het meer als 27 is en dat je er geen hogere wiskunde voor nodig hebt :s Daar kunnen we het mee doen. Ik ga er maar eens pen en papier bij zoeken :think:
oke, iemand een hint voor level 10? :shifty: :mrgreen:
hmmm level 13. Hoe zeg je dat in het engels… :think:
op naar level 14 :lol:
zie je: je hebt helemaal geen hints nodig :mrgreen:
Level 15???
nm = nanometer??? of denk ik weer te moeilijk :shifty:
nee, dat klopt. Je denkt niet te moeilijk
Wat is iets veel voorkomends in die orde van grootte?
En heb level 36 af :mrgreen:
‘Gewoon’ alle mogelijke combinaties bedenken die geen kubusjes vormen en de aantal verschillende keren dat dat blok in de kubus past en dat allemaal bij elkaar optellen… pffff
bijvoorbeeld: een blok dat 1 x 1 x 2 groot is kan er 18 keer in, maar een blok van 1 x 2 x 1 ook 18 keer en dan heb je 2 x 1 x 1 ook nog.
Dan moet je 1 x 1 x 3 ook nog…enz
@Szus wrote:
En heb level 36 af :mrgreen:
‘Gewoon’ alle mogelijke combinaties bedenken die geen kubusjes vormen en de aantal verschillende keren dat dat blok in de kubus past en dat allemaal bij elkaar optellen… pffff
bijvoorbeeld: een blok dat 1 x 1 x 2 groot is kan er 18 keer in, maar een blok van 1 x 2 x 1 ook 18 keer en dan heb je 2 x 1 x 1 ook nog.
Dan moet je 1 x 1 x 3 ook nog…enz
:wall: :wall: :wall: ik snap je bedoeling… maar wat een getel zeg… ik kwam al een heel eind, maar je moet dus niet alle werkelijk zichtbare, maar ook die van binnenin :wall: crisis
Ik kwam tot 126 maar er zijn er dus nog meer?
yep, er zijn er nog meer