Je bent bij deze puzzel op zoek naar elementen, maar dat was waarschijnlijk wel duidelijk uit de titel.
Elk element heeft een bepaalde ‘afkorting’ van 1 of meer letters.
Het is niet altijd het meest voor de hand liggende element, dan moet je iets verder zoeken.
Coca Cola: denk hier niet aan cola, maar aan verlichting.
Ik snapt het principe maar ahm…komt caffeïne in het periodiek systeem voor? :think: want verder zou ik niet weten welk ingrediënt van coca cola verlichting zou kunnen geven :think: Verder heb ik: S (Sulfer) HE (Helium) O (Oxigen) ? (cola) en C (carbon) of PB (lead) maar ik denk dat het C is. Koolzuur is een verbinding dus dat vormt al geen woord met 2 cijfers er tussen. :think:
Maar Rivella (en degenen die haar geciteerd hebben) :shifty: zouden jullie misscien ff de antwoorden uit jullie blokjes willen halen? Als je iets wilt controleren mag dat best, maar doe het dan ff via PB :silenced: Niet omdat ik lullig wil zijn, maar er zijn genoeg mensen die liever forums afspeuren dan zelf puzzelen en daar wordt qwyzzle niet leuker van :naughty: :mrgreen:
Ben het overigens helemaal met Chantal eens Rivella: je hebt er maar 2 goed. Zoek ff naar wat tegenwoordig het meest gebruikte element voor die produkten is: lood zit bijvoorbeeld allang niet meer in potloden, dat had je al door, maar dat geldt ook voor de 1ste bijvoorbeeld
Ik ga denkik maar eens richting stembureau ofzo, ik zie jullie later vandaag nog wel :lol:
Sorry, maar ik zet het niet voor niks in ssn Spoiler, zodat mensen weten dat er misschien een antwoord in kan staan, wil je het niet weten…laat dan de spoiler dicht.
Maar goed, ik ben dus nog geen steek verder.
Geen idee wat er nu voor lucifers gebruikt wordt, volgens wikipedia heb ik het goed, bij het potlood is pb niet goed (had ik al verwacht), dus moet het c zijn…tenzij er een ander stofje is uitgevonden maar ook hier helpt wikipedia me niet verder…
wacht…ik krijg een helder moment…ff kijken of ik gelijk heb…
Rivella: veel mensen verwachten onder een spoiler-balkje een goede hint…geen half antwoord. Dan is het jammer als ze de kans om het zelf te bedenken wordt ontnomen
Een 2de voordeel van je antwoord controleren door een PB te sturen is dat (in mijn geval iig) bij een PB ook een mailtje wordt verzonden en dan krijg je sneller antwoord, meestal, dan als je je antwoorden hier openbaar op het forum gooit. Als je niet weet wie je moet PBen dan pak je gewoon een paar dames die al hints geven hier: grote kans dat je binnen een kwartiertje antwoord hebt :lol:
Zou je please please, pretty please de halve antwoorden uit je vorige vragen kunnen verwijderen?
Wat betreft het 1ste element van level 32 heb je trouwens gelijk: dat wordt niet zoveel meer gebruikt.
Noortje: level 33 De tekst is geplaatst als een plaatje: copy en paste het plaatje naar MS-Paint (zit standaard geleverd bij Windows) en ‘invert colors’ (weet niet hoe dat in de NLse versie van Paint heet :think: )