Geen kamers, wel raadsels

@Rivella wrote:

@toedels19 wrote:
Scheikunde…was blij toen ik het kon laten vallen.

Level 32:

Je bent bij deze puzzel op zoek naar elementen, maar dat was waarschijnlijk wel duidelijk uit de titel.

Elk element heeft een bepaalde ‘afkorting’ van 1 of meer letters.

Het is niet altijd het meest voor de hand liggende element, dan moet je iets verder zoeken.

Coca Cola: denk hier niet aan cola, maar aan verlichting.

Ik snapt het principe maar ahm…komt caffeïne in het periodiek systeem voor? :think: want verder zou ik niet weten welk ingrediënt van coca cola verlichting zou kunnen geven :think: Verder heb ik: S (Sulfer) HE (Helium) O (Oxigen) ? (cola) en C (carbon) of PB (lead) maar ik denk dat het C is. Koolzuur is een verbinding dus dat vormt al geen woord met 2 cijfers er tussen. :think:

Snapt het nu nog minder :think:

Sorry, maar van wat jij hebt zijn er maar 2 goed.

Jullie zijn lekker bezig geweest :lol:

Maar Rivella (en degenen die haar geciteerd hebben) :shifty: zouden jullie misscien ff de antwoorden uit jullie blokjes willen halen? Als je iets wilt controleren mag dat best, maar doe het dan ff via PB :silenced: Niet omdat ik lullig wil zijn, maar er zijn genoeg mensen die liever forums afspeuren dan zelf puzzelen en daar wordt qwyzzle niet leuker van :naughty: :mrgreen:

Ben het overigens helemaal met Chantal eens Rivella: je hebt er maar 2 goed. Zoek ff naar wat tegenwoordig het meest gebruikte element voor die produkten is: lood zit bijvoorbeeld allang niet meer in potloden, dat had je al door, maar dat geldt ook voor de 1ste bijvoorbeeld

Ik ga denkik maar eens richting stembureau ofzo, ik zie jullie later vandaag nog wel :lol:

Level 33: Words-Use MS Paint

Claud… ook jij geeft nu een half antwoord… pb me ff als je meer info wilt…en haal ff dat woord weg… voor de leukigheid…

Sorry, maar ik zet het niet voor niks in ssn Spoiler, zodat mensen weten dat er misschien een antwoord in kan staan, wil je het niet weten…laat dan de spoiler dicht.

Maar goed, ik ben dus nog geen steek verder.

Geen idee wat er nu voor lucifers gebruikt wordt, volgens wikipedia heb ik het goed, bij het potlood is pb niet goed (had ik al verwacht), dus moet het c zijn…tenzij er een ander stofje is uitgevonden maar ook hier helpt wikipedia me niet verder…

wacht…ik krijg een helder moment…ff kijken of ik gelijk heb…

HEBBES!!

Maar de eerste is echt niet de meest gangbarer stof die tegenwoordig gebruikt wordt, eerder de oudere variant

Rivella: veel mensen verwachten onder een spoiler-balkje een goede hint…geen half antwoord. Dan is het jammer als ze de kans om het zelf te bedenken wordt ontnomen :hand:

Een 2de voordeel van je antwoord controleren door een PB te sturen is dat (in mijn geval iig) bij een PB ook een mailtje wordt verzonden en dan krijg je sneller antwoord, meestal, dan als je je antwoorden hier openbaar op het forum gooit. Als je niet weet wie je moet PBen dan pak je gewoon een paar dames die al hints geven hier: grote kans dat je binnen een kwartiertje antwoord hebt :lol:

Zou je please please, pretty please de halve antwoorden uit je vorige vragen kunnen verwijderen?

Wat betreft het 1ste element van level 32 heb je trouwens gelijk: dat wordt niet zoveel meer gebruikt.

Myrella: level 34 Let op de aanwijzing over waar je moet beginnen.

Hou goed bij welke letters je al gehad hebt, want anders kun je het antwoord niet vinden.

Szus bedankt voor je pb.

Ik zit er nog steeds mee te stoeien. Ik print em morgen op mijn werk wel ff uit, hier is de printer stuk.

Ik ben wel blij met jou hint, nu weet ik in elk geval al waar ik moet beginnen, :smiley: .

Dat is vreemd. Thuis staat er een hele andere hint onder aan de puzzel van level 34, dan hier op mijn werk?

Ik snapte dan ook al niet hoe Szus aan de hint kwam voor mij.

thuis staat er

move only one piece… and never return

Maar nu staat er iets heel anders.

Nou goed, ik ga nu even stoeien met de letters.

De ene aanwijzing geeftie als je met je pijltje op het plaatje staat…de andere als je ernaast op het grijze gedeelte staat… :wink:

:wall: Dat heb ik dus niet gezien. Ik ben er nog steeds niet uit. Maar ik geef niet op hoor.

Dat doorzettingsvermogen van jou is een :clap: waard Myrella :thumbup:

:mrgreen:

@Claud wrote:

Level 33: Words-Use MS Paint

Ja, ik heb het ook maar weer eens opgepakt. :mrgreen:

Maar…heeft iemand hier al een tip voor gegeven? :think:

Noortje: level 33 De tekst is geplaatst als een plaatje: copy en paste het plaatje naar MS-Paint (zit standaard geleverd bij Windows) en ‘invert colors’ (weet niet hoe dat in de NLse versie van Paint heet :think: )

dat heet gewoon in negatief zetten :mrgreen: :wink: :stuck_out_tongue:

:lol: dat dacht ik al…maar wist het niet zeker, en om te voorkomen dat men naar niet-bestaande functies zou gaan zoeken… :wink: :mrgreen:

Hehe! Eindelijk gefinished!!! :dance:

.ik ben inmiddels aan beland bij level 74. Die met y= (x-a)(x-b)(x-c)(x-z). Snap er alleen ff niets van. Wat is hier de bedoeling.

je moet uitvogelen wat y is…

gewoon ouderwetse wiskunde A…maar natuurlijk is het uiteindelijk heel simpel :twisted: