Gaaaaaaaaaaaaaaaaap...

ff dit topic weer naar boven brengen want heb dringend nood aan een nachtje doorslapen :wink: Sinds half juli weer elke nacht rond 4-5u…

Hoe is het bij jullie?

Net terug van vakantie… de laatste week kwam ze 2x per nacht… rond 1.30 uur (na een late voeding rond 22.00 uur) en dan tegen 4.00 uur nog een keer :zzz: … hoop dat ze thuis wat beter slaapt :roll: . Hoe gaat het bij jullie???

Hier gaat Aisah rond 19:00 uur/20:00 uur naar bed… komt dan rond 01:00/02:00 en dan weer om 06:00… soms slaat ie de voeding s’nachts over en komt dan rond 06:00… dat is dan heerlijk…

Wat ik lekker vind is dat hij dus s’avonds gaat slapen en meteen BLIJFT slapen tot rond 01:00/02:00 uur… heerlijk… dan heb ik de avond voor mezelf… :thumbup:

Nou, 2 nachten gehad waarbij ze pas om 6.00 uur wakker werd na een flesje kv om 22.30 uur. Ja, kv, voor diegene die het nog niet weet, ik ga (heel langzaam) afbouwen. Maar sinds een paar nachten (sinds ik weer aan het werk ben, toeval :wink: ???) wordt ze weer tussen 3.30 - 4.00 uur wakker en drinkt dan 2 borsten zo goed als leeg in recordtempo, en valt daarna weer in slaap tot ongeveer 7.00 uur. Manlief geeft de kv (ze pikt het van mij niet en gelijk heeft ze :lol: ) dus gelukkig kan ik nu in de vroege avond wat bijrusten.



Maar eigenlijk wilde ik weten… hoe gaat het bij jullie en jullie nachtbrakers :-* ?!

ik mag niet klagen ze is nog geeneens een maand maar ik ben moeeeeeeeeeeeeeeeeeee :zzz:

Zijn begin deze maand voor twee nachten naar Duistland geweest waar mevrouwtje om 3.30u nog niet goed insliep in het reisbedje… dan maar in de koets gelegd en dan sliep ze, dus moeilijke nachten, gelukkig maar twee :wink:

Wel: sinds die “reis” slaapt Mea door!! Jawel, goed gelezen! Ze slaapt door… af en toe wordt ze nog wel eens wakker, dan horen we een kreetje en dan slaapt ze terug in! Goed he :wink:

Dus nu een voeding minder… Nu eet ze rond 1830 en nog een keer rond 22.30u en dat is het dan tot ongeveer 7u :inlove:

Vicky, heeeeerlijk zeg… zeg 's dat ze 's met Tosca moet gaan praten :roll:.



Tosca heeft vorige week 6 nachten doorgeslapen, jawel, maar sinds een paar dagen is het weer vroeger en vroeger en vroeger aan het worden :zzz: . Nou hadden we 1 Ã 2 voedingen afgebouwd, maar aangezien ik nu overweeg tot 9 mnd. door te voeden (op advies artsen i.v.m. zojuist geconstateerde koemelkallergie van mij, waardoor eventuele immuniteit bij Tosca opbouwen toch wel erg belangrijk is) ben ik weer op volledig bv gaan zitten en vanaf dat moment slaapt ze weer niet door. Nee, mama’s melk is deze keer niet de dikke slagroom die Saba al na een maandje had :roll: :wink: :mrgreen: . Duidelijk verband dus. Maar ja… we :zzz: nog even door.

Jassie, nog even volhouden dus… :hug:

Ik moet van Mea zeggen aan Tosca dat ze het haar mama niet te moeilijk moet maken, dat ze het nu wel verdiend heeft om wat meer te slapen :wink:



Tot 9 maanden, is dat dan zonder bijvoeding?

@Vicky S wrote:

Tot 9 maanden, is dat dan zonder bijvoeding?
Boodschap is luid en duidelijk geweest… nu maar hopen dat Tosca dat ook vindt :mrgreen: . Dank je. V.w.b. die 9 mnd… we gaan wel al langzaamaan bijvoeden, maar met ‘milde’ producten, dus niet direct een mok volle (koe)melk erin :wink: :mrgreen: . Je kent het wel, beetje banaan, beetje appel, wat groenten, suikervrij koekie, etcetera.

Mag ik even zeggen hoe blij ik met deze topic ben :-* :-* :-* Van de juni kindjes slapt bijna iedereen al door, behalve Jasper(tenminste lijkt het daar op…) dus ik vroeg me al af wat ik verkeerd doe, maar zo te horen is het ook normaal dat ze niet al met 6-8 weken doorslapen

Dus :-* en :hug: (en we :thumbup: natuurlijk dat het vannacht wel mag lukken :wink: )

@eisblume wrote:

Mag ik even zeggen hoe blij ik met deze topic ben :-* :-* :-* Van de juni kindjes slapt bijna iedereen al door, behalve Jasper(tenminste lijkt het daar op…) dus ik vroeg me al af wat ik verkeerd doe, maar zo te horen is het ook normaal dat ze niet al met 6-8 weken doorslapen

Dus :-* en :hug: (en we :thumbup: natuurlijk dat het vannacht wel mag lukken :wink: )




Mijn vriendinnen (met kvkindjes) pronkte ook zo dat hun kindjes met 8 weken doorsliepen…

Celiza pas met 6 maanden…wat denk je…die van hun spoken nu ineens iedere nacht al een maand of 2 :lol: :silenced:

Ik heb liever aan het begin hoor dan wen je eraan dan nu met een vrij ‘‘bewuste’’ baby en dan ineens weer 's nachts je bed uit moeten :mrgreen: :angel: 8)

@eisblume wrote:

dus ik vroeg me al af wat ik verkeerd doe, maar zo te horen is het ook normaal dat ze niet al met 6-8 weken doorslapen
Sterker nog… het kan per kind verschillen… Saba sliep na een maand al door op bv, maar Tosca verrekt het dus. Die is veel te dol op mama’s (.)(.) (en weegt ook al veel meer dan Saba rond die leeftijd :think: :mrgreen: ). Klein vreetbeertje is het. Maar wel een lekker vreetbeertje :inlove: . Zeg ik nu. Vannacht piep ik wel weer anders :zzz: .



Vorige week gaf mijn schoonmoeder het weldoordachte ( :liar: ) advies om Tosca maar gewoon te laten huilen 's nachts. Maar dat kind heeft gewoon écht honger en slurkt 2 borsten zo goed als leeg in recordtempo. Ze gromt van de honger en gretigheid op zo’n moment :shock: . Dus ik luister niet naar dat soort adviezen en lees hier lekker mee… met mede KOK’ers die het ook mee hebben gemaakt :wink: :mrgreen: :-* !

Tuurlijk, Jassie! Als er iets is waar ik niet tegenkan is een kindje laten wenen van de honger! Als ze goed drinken, moeten ze drinken, ook al is het midden in de nacht … :eh: :wink:



Deze week is het hier weer wat vroeger dag: rond 5u-5.30u begint Mea te draaien en te wroeten en elke keer moet daar een kreet bij… :?

Dan valt ze telkens terug in slaap, dus kan het uitstellen tot 6u.

Vanmorgen dan verder geslapen tot 9.45 :shock: , en nu is ze alweer anderhalf uur aan het knorren… :think:



Jassie, chique, 9mnd zonder bij te voeden… tja, bij ons in Belgie werkt het anders en worden groenten en fruit vlug vervangen door een melkvoeding zodra ze genoeg hebben daaraan.



Vind het ook super dat dit topic er is, kunnen we elkaar steunen in deze slapeloze tijden :wink:

Ach, hier heb ik nog maar een paar alleenstaande gevallen van een-nachtje-doorslapen gehad. Ik maal er niet om. Al begint mijn vriend nu ook tegen te pruttelen, maar ik laat hem maar praten :mrgreen: Hij moet niet zeggen dat hij er last van heeft, want ik hoor hem vaak snurken terwijl ik aan het voeden ben :inlove:



Heb hier ook al vaak het ‘goedbedoelde’ laat maar wenen advies gehad :hand: Of: geef haar dan 's avonds een fles :naughty: :hand:

Ach, het is ook altijd hetzelfde verhaal. Mijn moeder zei vanochtend aan de telefoon ook: “Ja, dat is waarom ik op een gegeven moment op fv overgestapt ben. Daar sliepen jullie meteen door. Misschien moet jij dat ook eens proberen?” :roll:



Maar ze vergeet erbij te vermelden dan mijn broers weliswaar net als ik al met een maand doorsliepen maar toen met 6 maanden (toen de eerste tandjes kwamen) was het voorbij met de pret en uiteindelijk zijn ze nog tot hun 4e(! :shock: :shock: :shock: ) elke nacht 2-3 keer wakker geworden en sliepen alleen weer in toen mijn moeder erbij kwam.

@katoke wrote:

Of: geef haar dan 's avonds een fles :naughty: :hand:
Omdat ik al eens deels af heb moeten bouwen krijgt ze nu 1x per dag een flesje kv… 's avonds… voor het slapen gaan dus :oops: :wink: . Maar ook dát doet de truc dus blijkbaar niet. Mama’s melk… kan niks tegenop blijkbaar :lol: !

@eisblume wrote:

toen met 6 maanden (toen de eerste tandjes kwamen) was het voorbij met de pret en uiteindelijk zijn ze nog tot hun 4e(! :shock: :shock: :shock: ) elke nacht 2-3 keer wakker geworden
:lol: … ooooohhhh… je mag het niet hardop zeggen… :silenced: … maar ik doe het toch: lekker puh! :oops: :mrgreen:

Neen, mama-melk rules :wink: :lol:



Of ze zeggen er ook niet bij hoe vaak ze er uit moeten om de tut er terug in te steken.



Ik zeg niet dat het altijd makkelijk is, en dat ik nooit eens mor als ze weer eens 's nachts om eten komt vragen, maar ik doe het met heel veel liefde :inlove:

Maar ik mag nooit eens openlijk hierover morren, of het is meteen: ja dat heb je met borstvoeding he. :evil:

Daarom leuk dat dit topic er is inderdaad :thumbup:

@katoke wrote:

Maar ik mag nooit eens openlijk hierover morren, of het is meteen: ja dat heb je met borstvoeding he.
Ja, precies, dat zeg je goed. Klagen mag niet, want dan moet je maar stoppen met bv :roll: . Dus je klaagt maar niet. En je doet het met liefde (dat lachende bekkie midden in de nacht :inlove:), maar soms… net als nu, halverwege de ochtend, slaat zo’n gaapmomentje toe en denk je: “oh ja, het was weer een korte nacht”.



Kleine persoonlijke frustratie nog erbij gooien… veel vrouwen die mopperen dat het zo’n rotwerk is om flesjes te steriliseren krijgen nooit naar hun oren geslingerd dat ze dan maar bv hadden moeten geven… :oops: :wink: .

Nou, het was weer een paar weken dikke vette pet en dus er 's nachts uit, maar sinds afgelopen weekend (sinds ze overdag wat vaster voedsel krijgt) slaapt ze van 22.30 - 6.00 uur en dat is lekkerrrrrrrrrr zeg. Nou ging de eerste nacht Saba helemaal los (m’n zussie slaapt eindelijk, dan kan ík 's lekker gaan beesten :roll: :mrgreen: ), maar de afgelopen nachten was het ernstig stil bij ons in huis. Kan er nog niet zo aan wennen, word om de haverklap wakker om op de babycamera te kijken of de meisjes er nog wel zijn :lol: .