Gaaaaaaaaaaaaaaaaap...

Tosca wordt 2x per nacht wakker en wil dan EEEEEETEN :zzz: … maar mama wil toch eigenlijk slapen. Bijvoeden is nog geen optie, en eigenlijk vind ik het voeden op zich wel gezellig, maar ik wil nu, na bijna 5 mnd., toch echt wel 's een nachtje doorslapen, is dat nou te veel gevraagd :think: :mrgreen: ? Manlief kan er niet uit (vanwege medicatie niet verantwoord wakker te krijgen) en een mix bv/kv doet de doorslaaptruc ook niet. Tossie is verder een ‘baby volgens het boekje’ en vindt het dan ook te zielig om haar te laten huilen als ze duidelijk honger heeft, dus ik spring iedere nacht uit m’n bed, maar pfffffooooeeeee… kan iemand mij hoop geven dat dit oooooooit nog goed gaat komen :pray: ?!


  • stopt klaagzang en probeert nog wat te werken met ogen open :shock: *

Het komt oooooooooooooooooooit goed :mrgreen:

gegarandeerd voor haar 10e verjaardag :lol:



Je zal straks zien met bijvoeden enzo gaat het snel de goede kant op…

:hug:

Het komt goed, echt waar. Ik dacht dat Mara nooit door zou slapen. Tot 8 1/2 maand wilde ze 2 nachtvoedingen en geen enkel truukje was daar tegenop gewassen. Gelukkig besloot ze toen dat het mooi geweest was en ging ze doorslapen. Ik blij! Sterkte! :hug:

WOW… ik mag dan niet klagen dat Nicolai maar een keer komt per nacht om te voeden …





:hug:

Jassie, leef met je mee en kan het me perfect voorstellen… :roll: :wink:

Het komt ooit een keer goed. Maar stel je maar in op nog een aantal onderbroken nachten :mrgreen: Die van mij slaapt pas sinds twee weken af en toe een nachtje door.



Is het een idee om Tosca liggend te voeden? Dat deed ik altijd. Dan rust je toch, en als ze uitgedronken is of weer in slaap gaat vallen dan leg je haar weer in haar eigen bedje.

@myrella wrote:

Is het een idee om Tosca liggend te voeden? Dat deed ik altijd.
Wat knap… ik kan dat echt niet… val als een blok in slaap (heb dat bij Saba toendertijd regelmatig gedaan :oops: ) en vindt dat best eng. Tosca vindt het wel prima: die wil niks liever dan bij paps en mams in bed, hihihi, maar ik kies bewust voor ‘actief’ (lees: zittend op een stoel) voeden. Bedankt voor je tip…



Vannacht kwam ze maar één keer :dance: … om 2.30 uur… :zzz: … en daarna heeft ze weer geslapen totdat Saba de boel wakker begon te zingen, zo rond 7.00 uur.



Bedankt voor jullie oppeppende woorden… nog maar een paar jaar te gaan dus… :wink: :mrgreen: :shock: :lol: .

Jassie, een keer maar! Super! :dance: , hier ook: 4u, dan voel je je direct al wat beter of soms, nog wat moeder :wink:

@Vicky S wrote:

dan voel je je direct al wat beter
… jahaaa… mijn collega zei vanmorgen al: “joh, wat zie jij er uitgerust uit”… wat een paar uurtjes extra slaap al niet doen hè :thumbup: :mrgreen: !? Wat fijn dat het bij jou ook maar één keer was :dance: !

vannacht was het hier zelfs al 4.30!! :lol:

en bij jou?

hee super dat het beter gaat

want het wordt beter, langzaam maar zeker.

Ik durf het niet te zeggen… laatste voeding om 23.00 uur (manlief gaf het uit een flesje, ik was óp)… volgende voeding… zacht tromgeroffel… om 5.30 uur pas :shock: :dance: !!! Nou zal dat eenmalig zijn geweest vrees ik omdat ze gisteren na een dagje opa en oma volledig uitgeput was, maar oh oh oh, wat een genot, om weer 's langer dan 4 uur achter elkaar te slapen :zzz: :mrgreen: !!! Maar heeeeeeeeel misschien krijgt ze de smaak nu te pakken :pray: :pray: :pray: :wink: …?



Vicky, wat goed zeg, mooi tijdstip, 4.30 uur. Hahaha, wie had dat ooit gedacht voordat er kinderen waren, zo’n uitspraak :lol: . Hihihi. Nu maar hopen dat er snel nog een uurtje bij wordt geplakt binnenkort!

Inderdaad, Jassie, wat een uitspraak :wink:

Die van jou doet het ook goed, ze spreken samen af zeker? :wink:

Vannacht nog zo een nacht? 8)

Het komt goeeeeeeeeeeeeeed



Micah sliep met 7 maanden door…

Met 6 maanden 1 keer per nacht, daarvoor 3 of 4 keer 8)



Het komt gooeeeeeeeeeeeed

:oops: :oops: :oops: ohhh meis… en ben ik jou met mijn stomme kop aan het pb-en dat het inbakeren zo goed gaat en dat hij dus al zo goed slaapt… :oops: :oops: :oops: sorry, heb er niet bij nagedacht :hug:



maar 1 troost, Sanae sliep pas met 11 maanden door… :mrgreen:



hoop dat het vannacht weer zo goed gaat lieverd…



zag net de bakerdoek nog even en moest eraan denken dat het zo lief is dat er ook 2 lieve mooie meisjes in gelegen hebben… en nu mijn zoon!! :inlove: Toch een leuk idee, he?



slaap zacht lieve jassie… en hopelijk: slaap langgg… :wink: :-*

Faizaa, :-* … ik ben zo blij dat Aisah het zo goed doet met die doeken, vertel, vertel, vind ik geweldig om te horen!!! Saba sliep na het inbakeren binnen een paar weken door, en ik hoop dat Aisah de juiste ‘vibe’ meekrijgt van die doeken en snel Saba’s voorbeeld volgt :wink:.



Marlous, :-* … dat soort reacties doen me héél veel goed. Het komt dus echt goed…, hihihi. Jeeeeeetje, tot 6 mnd. 3 à 4 keer, wow!



Vicky, hoe ging het bij jou :pray: …?





Vannacht… om 3.30 uur lag ze te “iiiii aaaaaaa oooooooooooo”, met een vette glimlach dus ik heb haar laten liggen, maar na 10 minuutjes begon ze met “èèèèèèèèèè” en ik weet ondertussen dat “èèèèèèèèèè” niet goed is :mrgreen: , en jawel… 5 minuten later vrat ze haar eigen vingertjes bijna op, ah gossie. Dus gevoed, maar na 1 borst was ze verzadigd, dikke boer, en ze sliep snel weer in. Dus maar 1x vannacht. Ook netjes, toch :wink: ?!

Klinkt goed Jassie… 1x vannacht… dat is inderdaad te doen :thumbup: Hier sliep Aisah van 22:00 tot 05:00… toen ook gevoed en pas weer om half 9 wakker… Ben echt tevreden… en het inbakeren gaat super… het huilen voor het slapengaan lijkt ook minder heftig te worden…



Nou, geniet van het lekkere warme weer vandaag… ik ga eens kijken of ik me in een broek kan wurmen… ik ben echt consequent bezig met niet snoepen en echt op mijn eten letten (heb zelfs een lekkere tompoes en moorkop laten staan gisteren :mrgreen: ) drink 3 liter water… maar niks… waar bij Sanae de kilo’s d’r af vlogennnn… val ik nu nog geen gram af… :think:



Niet teveel zeuren :oops: het is mooi weer… :inlove: ga me even douchen en dan aankleden, stukje wandelen met Sanae…

Heb jij nog leuke plannen voor vandaag…



Liefs Faizaa…

@faizaa wrote:

… maar niks… waar bij Sanae de kilo’s d’r af vlogennnn… val ik nu nog geen gram af…
Herkenbaar! Na Saba moest ik oppassen niet te snel af te vallen i.v.m. de bv, maar nu worstel ik ieder half kilootje er vanaf en gaat het allemaal zéker niet te snel :roll: . Maar joh, 9 maanden op, 9 maanden af… en dat x 2 (kinderen) = 18 maanden de tijd om onze lekkere lijven terug te krijgen… beetje vrijblijvende rekensom, maar hé, we mogen onszelf toch wel íets gunnen hè :lol: ! Jij ook nog een fijne dag, geniet ervan!

@Jassie wrote:

@faizaa wrote:
… maar niks… waar bij Sanae de kilo’s d’r af vlogennnn… val ik nu nog geen gram af…
Herkenbaar! Na Saba moest ik oppassen niet te snel af te vallen i.v.m. de bv, maar nu worstel ik ieder half kilootje er vanaf en gaat het allemaal zéker niet te snel :roll: . Maar joh, 9 maanden op, 9 maanden af… en dat x 2 (kinderen) = 18 maanden de tijd om onze lekkere lijven terug te krijgen… beetje vrijblijvende rekensom, maar hé, we mogen onszelf toch wel íets gunnen hè :lol: ! Jij ook nog een fijne dag, geniet ervan!




TOCH normaal dus… had het ook idd bij Sanae… dacht echt: nou rustig aan want dit gaat me te snel… maar nu… nikssss… maar we hebben idd de tijd… :mrgreen:

Marlous, inderdaad opbeurend :smiley:

Jassie, het was weer een uurtje later: 5.30 :shock:

Het was nu wel zo, we waren naar vrienden op bezoek, dus Mea heeft daar nog een extraatje gekregen rond 21.30 (had ervoor om 18u geg) en dan nog eens om 0000u, toen we thuiskwamen :? , ze was wel goed gevuld moet ik zeggen :wink:

Daarna verdergeslapen tot 9u :smiley:

Een keer maar dat Tosca kwam, goed he :wink:



leuk topic vind ik :wink: