@lydia wrote:
@~Melanie~ wrote:Nou ben ik wel heel benieuwd naar de ‘nee’ stemmers he, hoe gezond is de rest van jullie bijvoeding?
Krijgen er hier baby’s vanaf 6 maanden regelmatig Liga? Pyamapapjes? Die Bambixkoekjespap? Ik noem maar een paar zaken hoor
Mag ik als eventuele ja-stemmer wel reageren? Die zooi geef ik dus niet namelijk. Het is hier brood, geen potjes maar vers en met 1 jaar volledig (opbouwend) over op alles wat wij ook eten.
Ik stem geen ja en geen nee…het gaat tenslotte niet om mijn kind…
Het gegeven an sich, ik begrijp eigenlijk niet zo goed hoe groot je nieuwsgierigheid moet zijn om een baby (zuigeling) van 6 maanden een patatje te geven…
Ik denk persoonlijk dat je daarmee een grens over gaat, een persoonlijke grens. What’s next? Een slokje bier op 2-jarige leeftijd, trekje van een peuk op 5 jarige leeftijd? Nee, kwaad kan het vast allemaal niet…zo een keertje. Big deal? Nee,dat is het zeker niet (als het daar bij blijft). Ik vind het gewoon een aparte mentaliteit…gewoon, nieuwsgierig hoe je kind er op reageert?
Bij mij zou het niet in me opkomen. Wat is de lol er precies van? Wat heeft je kind er aan? Is de lol echt kleiner als je nog even 1 jaar wacht?
Vast niet…maar dat is maar mijn mening…
Voor wat betreft de rest van de bijvoeding. Hier BV met als reserve/nood af en toe een flesje KV.
Eli 21 maanden BV. Jo 9 maanden BV.
Beide: geen potjes, geen fruitprakjes. Het eerste jaar eigenlijk alleen hele stukken groente. Tel Jo even niet mee,die was een beetje raar met vast voedsel (en geprakt). Maar Eli heeft tot 1 jaar eigenlijk alleen naast de BV en/of soms KV stukken groente, stukken fruit, brood, soms liga. Later aardappel en stukje vlees/vis gekregen. Beide verder geen diksap of andere vruchtendranken buiten water en melk…iig tot 1 jaar bij Eli en Jo tot ruim 1,5 (hij wilde het niet eens).
Jo kreeg wel pyamapapjes,omdat de BV ophield en hij enkel melk dronk…verder wilde hij niets…pyamapapje was een probeersel om hem smaken te leren kennen (taj je doet wat als het allemaal niet werkt)…uiteindelijk met 10 maanden ging hij vanzelf (vast) eten…alles rapley…
Hoe gezond de bijvoeding is? Tja…in een boterham met kaas zitten ook zouten en vetten…maar toch wel van een andere orde dan in friet…
Ik durf niet te zeggen dat als ze brood met kaas mogen,dat ze met 6 maanden (bijv) net zo goed een frietje mogen eten…
Zo ‘lust’ ik er nog wel een paar…
Bambix heeft Jo heel af en toe gedronken. Eli moest er weinig van hebben,dus die kreeg enkel brood naast zijn BV. Pap ging er niet in.
Iedereen moet zelf die afweging maar maken. Mijn keuze zou het niet zijn.