Frietje baby 6 maanden

hmmm ik weet niet meer wanneer tygo voor het eerst friet kreeg maar dat was zeker niet met 6 mnd… toen was hij net aan begonnen met groente en fruithapjes

denk dat hij 1 of 1,5 was toen hij friet at

hij heeft vrij lang dat kokhals reflex nog gehad en ik ben zo van zolang ze het nog niet weg kunnen krijgen mag ie het niet hebben



hij heeft gister voor het eerst een hard snoepje gekregen, ben altijd zo bang dat ze zich er in verslikken ofzo

net zoals met noten en pinda’s … vind ie overgens niks

maar hij weet nu goed dat hij moet blazen als iets heet is en dat hij goed op zijn eten moet kauwen dus durf dat nu wel aan



hij voelt ook eerst aan zijn lippen of iets heet of koud is … grappig om te zien… zo deed ik dat ook altijd als ik tygo eten gaf

En vanaf wanneer mag het wel, volgens de nee-stemmers?

Ik hang er geen leeftijd aan, gewoon wanneer de situatie zich voordoet dat mijn kind een patatje zou willen.
Met 6 maanden is dat nog niet het geval

sommige hebben het hier volgens mij over een “complete” maaltijd friet.

Terwijl het eigenlijk gaat om “1 frietje laten proeven/eten”



Daarzit voor mij namelijk wel een verschil in, zo als ik al eerder aangaf heeft mijn zoon met 6 mnd heus wel eens een frietje gehad.

Soms bood ik het hem aan omdat hij zo verlekkerd en nieuwsgierig keek :inlove: en soms jatte hij het van papa’s bord af :mrgreen:



Maar met 6mnd kreeg hij niet een hele complete maaltijd friet hoor, maar dus gewoon 1 frietje.



In een frietje of het nou zelf gemaakt is of niet, uit de oven of frituur komt, thuis of bij de snackbar vandaan komt, zie ik geen gevaar hoor.

Een heel portie vindt ik dan weer niet nodig.



Nu is hij 15 mnd en krijgt hij nog steeds geen heel portie friet. Als we het eens eten krijgt hij nu een paar frietjes, maar verder gewoon lekker zijn eigen hap uit de vriezer :slight_smile:

Terwijl het eigenlijk gaat om "1 frietje laten proeven/eten"

Ik zie er echt het nut niet van in dus ik blijf bij nee, geen frietje met 6 maanden.
Die van mij kreeg met 6 maanden voor het eerst iets anders dan bv, en nee, dat was dus geen patatje.

Ik zou ook van 1 frietje echt niet weten waarom je dat zou geven…



Net zoals ik ook niet begrijp waarom je het schuim van bier zou laten proeven of koffie of wijn of frikandellen of chips of … Alles wat een baby van 6 maanden nog niet hoort te eten. Wat is daar het nut van?



“Hij kijkt ernaar” vind ik echt geen reden. Als ze in een speelgoedwinkel ergens naar kijken… krijgen ze het dan ook?



Een baby van 6 maanden hoort melk te krijgen en groente en fruit. That’s it. Ook geen hapjes of slokjes, dus ook niet 1 keer. En nee, die baby zal van 1 frietje echt geen schade oplopen, maar waarom eraan beginnen als je baby zonder dat ene frietje net zo gelukkig is.



(en nee, hier geen zout bij de aardappels die ik voor hen kook, ook niet bij het vlees of de groente.)

@lydia wrote:

Dochter eet hier naast de bv echt compleet met de pot mee nu. En dat is soms ook wel eens friet, soms van de mcD zelfs :twisted:


Oh, wat slecht ( :wink: ), Robin at ook al met een maand of 8/9 volledig met te pot mee, al krijgt hij soms nog wel iets uit de vriezen(gisteren hadden we bijvoorbeeld Quiche a la Lorraine, nou ik weet niet of hij dat lekker had gevonden, maar zijn prutje spaghetti van de vorige dag ging er met smaak in :mrgreen: ) Al ben ik wel trots erop dat ik de McD zelfs voor Jasper nog geheim heb kunnen houden :dance:

Hier met zes maanden ook zeker geen frietjes (ook niet eentje om te proeven), de jongste kreeg dan net als anders gewoon een gekookt aardappeltje bij zijn groente. Maar sinds een paar maanden (volgens mij was hij toen een maand of 16) accepteert meneer dat echt niet meer hoor. Hij wil net als ons ook frietjes eten, daar is hij héél duidelijk in :lol:

Nou ja, ik troost me met het idee dat ik het in ieder geval zo lang mogelijk heb weten af te houden :wink: Ach, en zo vaak eten we 't ook niet, dus ik kan er wel mee leven zo :slight_smile:

@eisblume wrote:

@lydia wrote:
Dochter eet hier naast de bv echt compleet met de pot mee nu. En dat is soms ook wel eens friet, soms van de mcD zelfs :twisted:


Oh, wat slecht ( :wink: ), Robin at ook al met een maand of 8/9 volledig met te pot mee, al krijgt hij soms nog wel iets uit de vriezen(gisteren hadden we bijvoorbeeld Quiche a la Lorraine, nou ik weet niet of hij dat lekker had gevonden, maar zijn prutje spaghetti van de vorige dag ging er met smaak in :mrgreen: ) Al ben ik wel trots erop dat ik de McD zelfs voor Jasper nog geheim heb kunnen houden :dance:




Ja maar Jasper is 3 en mijn oudste is 8 :mrgreen:

Nienke heeft vandaag 3 stukjes van een mac patatje gehad (enigzins zoutloos :wink: ) …Ze vond het héérlijk!! Steeds vaker eet ze ook echt met de pot mee…Moet er wel bij zeggen dat we dat alleen doen als we gekookte aardappels eten met groenten, of paste/rijst en dergelijk…Geen scherp gekruiden gerechten in ieder geval…Ze smult ervan!



Het Cb vertelde me tijdens het laatste bezoek, dat met de pot mee-eten tegenwoordig al vanaf 8/9 maanden mag :shock: …Heb er maar niet teveel aandacht geschonken verder…



elke moeder weet zelf wel wat het beste is voor haar kind! :inlove:

Lianne eet sinds 4 weken friet mee…

Ik vind 6 maanden erg jong om een frietje te laten proeven. Lars heeft voor het eerst een frietje geproefd toen hij 13 maanden was. Vond ik vroeg zat, ze kunnen hun hele leven nog frietjes eten…