Frietje baby 6 maanden

Wat vinden jullie hiervan… een frietje laten proeven door een baby van 6 maanden? Weet niet of het friet van thuis of friettent was, alleen dat het kind een frietje heeft mogen proeven. Ben even benieuwd.

Pfoeh, ben ik erg hypocriet als ik dáár nou wel een verschil in vind zitten?

Een stukje friet van thuis zonder zout zou ik denk ik niet zo erg vinden maar zo’n zoutvat van de MacDrek wel :oops:

En wat zal er te proeven zijn in het eerste geval, hooguit wat sabbelen, veel zal er niet binnenkomen…

even ervanuit gaande dat het om Mc Donalds voer zou gaan:

Tsja, nu wordt het aangeboden om een keertje te laten proeven, met een paar maanden eet hij het ook gewoon mee denk ik. Ik vind ook dat dat nog wel minstens mag wachten na een jaar. Dingen laten proeven vind ik best, maar dan ook wel vanaf de leeftijd dat dat eigenlijk pas zou mogen/hoeven of wat dan ook. Tuurlijk is dat voor veel mensen ook verschillend, de ene krijgt bijvoeding zodra ze 4 maanden zijn, als het neit al eerder is, en de ander wacht tot een half jaar. Ik ben voor het half jaar maar daar gaat dit niet echt over.



Denk wel dat dit in de categorie mensen valt "frietjes van Mc Donalds met bergen zout laten proeven, vinden ze toch niet lekker, slokje bier geven aan een heel klein kind - lusten ze toch niet. Ik vind dat “stom”, maar ja, wie ben ik :mrgreen: . We zijn allemaal verschillend :wink: Maar ja, mijn kind krijgt het nog zwaar denk ik in de ogen van schoondochter en zwager, hun kind eet pannekoeken en poffertjes en barbequed bij wijze van al mee met exact een jaar oud, de mijne krijgt dan dus gewoon wat anders wat geschikter is in mijn ogen. Tsja…



PS: en als reactie op hierboven/hypocriet, nee, er zit natuurlijk wel heel veel verschil in de bakwijze etc. Kan ook friet uit de oven doen natuurlijk, das ook weer zo :think: Laat ik het zo zeggen: vette zooi wacht ik nog even mee als ze straks een jaar is, dingen op juiste wijze bereidt hoeven zo slecht nog neit te zijn. Toch mijn mening beetje bijgesteld dan :wink:

6 mnd vind ik wat vroeg, maar dan kijk ik naar onze situatie. Toen begonnen we net met bijvoeden…

Maar tja, T.ygo heeft ook met 9 mnd zijn eerste zoutloze frietje geproefd bij de mac :mrgreen:

Hier voor 1 jaar geen friet of ander eten dan bv,fruit, groente, koekje…

Ook geen ranja alleen water bij, na een jaar krijgt ze wel wat anders te proeven. We zijn hier net sinds 1,5 maand echt goed bezig met groente en fruit eerst daar maar aan laten wennen…

Het zou niet mijn eerste keus zijn om aan een baby van 6 maanden te geven, maar als er geen zout op zit, dan is het eigenlijk weinig anders dan gewoon aardappel (ja, een stuk vetter, maar één frietje - en wat er al van binnenkomt - valt wat dat betreft natuurlijk ook wel mee)…



Hier het eerste frietje met een maand of 11 gegeven, omdat ze het toen enorm interessant vond en toen heeft ze er vooral mee zitten spelen. De keer daarna dat we patat aten, wilde ze er niets van weten, ze trok een enorm vies gezicht toen we hem aan haar wilde geven. :wink: Ook prima, ze kan het inderdaad nog lang genoeg eten en ik heb natuurlijk ook liever dat ze gewoon goed groente ed eet. :slight_smile: Pannekoek vindt ze helemaal niets. :mrgreen:

Proeven ja… eten nee :naughty:



Hier de eerste friet laten eten rond 11 maand

Ik krijg zelf al last van mijn darmen van dat vet, laat staan zo’n baby.

Nee, ik vind het echt niet kunnen! :naughty:

tja, jasper heeft het idd rond die tijd van ons eens in zijn handen gekregen, hij heeft er een beetje op gesopt en wat doorgeslikt…



Tja, ik had het bij Anna vast niet gedaan, maar het stond nou eenmaal op tafel, en hij at reeds met ons mee… ik zie het probleem niet zo geloof ik…

@Nienke123 wrote:



Hier het eerste frietje met een maand of 11 gegeven, omdat ze het toen enorm interessant vond en toen heeft ze er vooral mee zitten spelen. De keer daarna dat we patat aten, wilde ze er niets van weten, ze trok een enorm vies gezicht toen we hem aan haar wilde geven. :wink: Ook prima, ze kan het inderdaad nog lang genoeg eten en ik heb natuurlijk ook liever dat ze gewoon goed groente ed eet. :slight_smile: Pannekoek vindt ze helemaal niets. :mrgreen:




pannekoek en freit werden hier ook heel lang niet gewaardeerd… nu wel, al worden ze ook blij van alle groentes…

Nee, ik vind het niet verstandig, Je begint (vaak) dan aan bijvoeding, en zal de darmpjes eerst moeten wennen aan fruit/groente. Maar eenmaal gewend, kan het best, het is echt even een klap (denk ik) voor de darmen, vet bedoel ik dan hé.



Het is natuurlijk wel een verschil waar het vandaan komt. En hoe je het maakt, doe je het met de oven? zoiets enzo.



Wij eten patat uit de oven, echt vet is het bij ons dus niet.

We koken zoutloos , dus Riley zou zowiezo geen zout krijgen.



Riley at zijn eerste patatje pas met zijn verjaardag.



Mijn mening is dat het slechts een aardappel op een andere wijze gemaakt is.

Je moet het niet elke dag eten, ook als volwassenzijnde.

Nee vind ik veel te vroeg, zou met dat soort eten pas beginnen met een jaar ofzo.

@pooh wrote:

Proeven ja… eten nee :naughty:



Hier de eerste friet laten eten rond 11 maand




hier precies hetzelfde. Vorige week (okee, bijna 11 maanden dan) heeft ze voor het eerst 1 patatje gekregen, maar ze snapte er niks van. Eerst een half uur mee gespeeld, en toen kwam ze erachter dat ze de binnenkant wel erg lekker vond (haha, gewoon aardappel dus :mrgreen: )



6 maanden vind ik echt te jong… :shifty:

Wij hebben t niet gedaan… maar ik denk eigenlijk meteen: jeetje 1 frietje… big deal… :shifty:

Bedankt voor de reacties. Ik zou dat dus zelf niet doen, eerst maar eens groenten en fruit en tja, als je met 6 maanden al aan friet begint… of het nu thuis of mac is, de mac zou ik echt heel slecht vinden, maar friet is wel vet. Komt nog eens bij dat het ventje kma heeft, maar wel ook dingen krijgt die aangeraden worden te wachten tot 9 of 12 maanden.

En tja idd geen big deal, maar ik had zelf een heel erge nee en was benieuwd wat meer mensen denken. Het gaat idd maar om 1 frietje, dus geen gevaarlijke toestanden ofzo, maar nu 1 frietje is volgeden keer 2 en dan zxit je zo aan meer denk ik dan…E kreeg pas met een jaar of later een frietje. Ik heb zelf zoiets van een baby die net met bijvoeding begint friet? En het is de vraag of ze er niks van binnen krijgen, die van mij krijgt alles al binnen :mrgreen: . Ik ben wel een hele brave daarin, zeker tot een jaar niks ongezonds en ook meteen na het jaar echt niet ineens veel ongezonde dingen. Maar dat is mijn mening, ieder zijn ding.

Was gewoon even benieuwd naar meningen, of ik misschien niet te zwaar dacht :wink:

Uh… Is een frietje niet gewoon een vet stukje aardappel??? Als je daar geen zout om doet is er niets mis mee :think: het is zacht en hooguit wat vet, maar als ik zoete aardappel pureer doe ik er olie bij. Volgens mij geen verschil.

Persoonlijk vind ik 6 maanden om het voorzichtig te zeggen, nogal op tijd…

Kindje begint dan net met leren eten van groentes.

En dan heb ik het dus nog niet over wel of geen zout over de friet.

Wat ik me ook afvraag is wat het kindje er zelf aan heeft…



Ik was al helemaal verbaasd dat ze vorige week op t CB zeiden dat ze best af en toe een frietje mocht… Ik wil haar nog helemaal geen frietjes geven en ik vind het niet haar taak om voor het 1e jaar te zeggen dat het best oké is.

Lydia, idd het is een vet stukje aardappel, maar ik zie friet toch wel echt als ongezond. Is toch ook algemeen bekend? Ik wil juist niet mijn kind al zo vroeg wennen aan juist ongezonde dingen. Een kind wat net met groente en fruit begint, dan al een vette aardappel, vind ik dus niet zo geweldig.



Romi, dat snap ik dan ook niet van zo’n cb. Heel de wereld promoot groente en fruit en dan zouden we babies van 6 maanden toch ookmaar al friet geven?



En begrijp me niet verkeerd, ik zie geen kwaad in een x 1 zoutloos frietje, maar 1 met 6 maanden ,wat zegt dat over het verloop van het verdere voedingsproces vraag ik me dan af? Ik denk dat 1 toch meer betekent en kinderen moeten al genoeg wennen aan gewoon groente en fruit denk ik dan. Ik zie dan beelden voor me van babies aan hamburgers en friet zoals je wel eens in filmpjes ziet.

Wieniex, dochter was ruim 10 maanden, maar dat doet er zeker niet aan af dat CB dat niet hoeft te zeggen…



Ik denk dat als je met 6 maanden met 1 frietje begint een kind met zijn/haar 1e verjaardag een heel bord friet+frikadel weg eet. Is al zo’n gewenning tegen die tijd. Lijkt me niet de basis voor het ontwikkelen voor een gezond eetpatroon.



Ik zag ook iemand op mijn Hyves met kindje even als als Fenna. Twee maanden geleden kreeg die milkshake bij de Mac. Maar die kreeg ook al fruithapje met 2 maanden. Ach ieder zijn ding, maar op die momenten merk ik dat ik een andere mening hierover heb.

en ik heb kennissen en die hebben 2 kinderen van 5 en bijna 4 en die hebben nog steeds geen frietjes gehad. :mrgreen:

Als het er ooit van komt bij kinderfeestje ofzo vinden ze dat heus niet erg verder, maar tot op heden bestaat bij hun die behoefte gewoon nog niet.



Hier met rond een jaar denk ik inderdaad wel af en toe wat frietjes.