Finse/scandinavische namen gezocht, vuur maar los...!

Wat vindt je van Svenja?

Voor een jongetje vind ik Yari :inlove: of Jari wel ergggg leuk hoor :wink:

@mamma van sharondenise wrote:

Wat vindt je van Svenja?

Voor een jongetje vind ik Yari :inlove: of Jari wel ergggg leuk hoor :wink:

Svenja vind ik opzich wel leuk, maar vind ik niet zp leuk bij Mika klinken. :wink:

Yari vind ik trouwens ook heel leuk, leuker dan Jari. Wist niet dat het met ‘y’ ook fins was… :slight_smile:

Ik weet niet of Yari het met Y echt fins is , het is er meer van afgeleid denk ik.Ik vond deze schrijfwijze met Y mooier.

Ik vind Svenja en Mika niet eens zo gek klinken hoor,misschien vindt je de betekenis niet zo leuk, het betekend namelijk jongen.Svenja is afgeleid van sven wat weer jongen betekent.

veel succes met je namenjacht!

Ik weet niet of Yari het met Y echt fins is , het is er meer van afgeleid denk ik.Ik vond deze schrijfwijze met Y mooier.

Ik dus ook. :smiley:

Ik vind Svenja en Mika niet eens zo gek klinken hoor,misschien vindt je de betekenis niet zo leuk, het betekend namelijk jongen.Svenja is afgeleid van sven wat weer jongen betekent.

Vind die 2 namen niet zo leuk bij elkaar, gewoon omdat ze allebei op ‘a’ eindigen. :slight_smile:

Wat betreft betekenis, dat stoort mij weer minder, omdat Svenja zèlf geen jongensnaam (met in dit geval de betekenins ‘jongen’) is, maar gewoon de vrouwelijke versie van de jongensnaam Sven.

Net als dat de naam Geertje van Geert is afgeleid, Mikaela/Michaëla van Mikael/Michaël en Denise van Dennis. :wink:

Wij hebben onze zoon Viggo genoemd. Met als uitspraak gewoon Vig-go, op z’n nederlands dus.

OP z’n scandinavisch zeg je volgens mij meer Wiego (met een g van “good”)

ik heb iemand in de familie en die heeft thorben!

dit is ook wel een aparte naam.

Mijn dochters heten Marit en Dagmar.

Op deze site kun je heel veel namen vinden: http://www.nordicnames.de/start.html

@ anoniem

thorben vind ik niet zo ‘lekker’ klinken, dan liever Thorsen/Thorson… :wink:

@ Marda

Thnx, die site kende ik nog niet! :thumbup:

Heb em bij m’n favoriten gezet. Als zoonlief vanavond slaapt, ga ik gelijk ff uitgebreid kijken… :smiley:

Marit/Maarit staat ook wel op m’n lijstje, ‘vervelende’ is alleen dat die naam ook met een ‘M’ begint (net als de naam van zoonlief) en ik eerst wil kijken of ik ook namen kan vinden die nìet met ‘M’ beginnen…

Begin trouwens langzaam aan één èchte favoriet bij de meisjesnamen te krijgen. Zag dat die wel héél hoog stond in het lijstje met populaire namen van 2006, maar ach… we zitten dan inmiddels alweer in 2008/2009. :slight_smile:

Als we dinsdag weer een mooie echo (12 weken) hebben, ga ik toch alvast maar eens een beetje op hub ‘inpraten’; heeft ie iig tijd genoeg om aan die naam te wennen. :wink:

(wilde de naam van ons zoontje eerst ook niet, maar heb hem gewoon net zolang tegen hem gezegd, totdat ie em ook mooi vond en hem wèl wilde :angel: :mrgreen: ).

Sverre (jongen) en Signe (meisje) vind ik leuk.

@Pumba wrote:

Sverre (jongen) en Signe (meisje) vind ik leuk.

@Iuno wrote:
Vind op zich Sverre ook een hele mooie naam (dan kunnen jullie misschien ‘feeling’ krijgen voor mijn smaak :smiley: ), maar heb 2 jaar geleden ‘stom’ genoeg :wall: één van onze konijnen zo genoemd en zèker aangezien dat beessie nog leeft…

Pag. 1 :wink:

oeps overheen gelezen :oops:

Leuk topic dit :smiley: en daar kom ik dan op via Google :lol: .

Iuno je tweede kereltje heeft ook een mooie naam :inlove: , we hebben wel een beetje dezelfde smaak denk ik (Mika heet voluit, Mika Roar Matias :wink: ).

Heb je nog ideetjes voor een mooie meidennaam???

Eerste naam hebben we inmiddels maar we zoeken nog een mooie tweede :smiley:

Groetjes Bianca

@Nijmanb wrote:

we hebben wel een beetje dezelfde smaak denk ik (Mika heet voluit, Mika Roar Matias :wink: ).

Haha, ja een beetje maar :wink: :lol: .

Meisjesnamen zijn bij ons altijd een complete catastrophe (gelukkig maar dat ook nr. 2 dus weer een jongen is 8)), dus daar kan ik je vrees ik niet verder mee helpen, maar op pag. 1 van dit topic staan een aantal meisjesnamen en ook een link naar een namensite.

Succes met bedenken/zoeken! :slight_smile:

:doh: die link had ik dus gemist :roll: .

Ik ga daar even rondneuzen, thanks :smiley:

Groetjes Bianca

Ik vind Jente/Jenthe/Jinte/Jinthe (of met Y) erg leuk als meisjesnaam. :wink: :slight_smile:

Mijn 2e dochter heet Bente. Scandinavische naam die in Oostenrijk ook goed uitgesproken kan worden. ( weet ik uit ervaring) :wink:

@kantjeboord wrote:

Mijn 2e dochter heet Bente. Scandinavische naam die in Oostenrijk ook goed uitgesproken kan worden. ( weet ik uit ervaring) :wink:

Maar Iuno is al bevallen en ik woon in Nederland 8) :lol: .

Wel een mooie naam :inlove:

Groetjes Bianca

Onze buren hebben allemaal scandinavische namen (zijn op en top nederlands). Niels en Nina, Lasse en Rikke (jongetje meisje)

@Paikea wrote:

Onze buren hebben allemaal scandinavische namen (zijn op en top nederlands). Niels en Nina, Lasse en Rikke (jongetje meisje)

Nina is naar mijn weten niet van scandinavische oorsprong maar oost europees -russisch… maar kan me vergissen :wink:

In mijn gezin ook scandinavische namen, zie mijn berichtje bovenaan de pagina van een jaar geleden…

Enneh hier komt ook weer een typisch scandinavische naam voor onze derde dochter, maar die is nu nog even geheim :wink:

@Nijmanb wrote:

@kantjeboord wrote:

Maar Iuno is al bevallen en ik woon in Nederland 8) :lol: .

Wel een mooie naam :inlove:

Groetjes Bianca

O, sorry, dan gooide ik 2 namen door elkaar! :oops:

Maar het is idd een mooie naam! :inlove: :wink: