Oh puck…een jongen :inlove: gefeliciteerd! Geniet er maar van.
Suzanne hoe is het met jou meid?
Kus
Puck wat leuk een jongen, had je al een vermoeden? Ik denk dat wij ook een knul krijgen.
Afgelopen maandag heb ik de nekplooimeting gehad, zag er goed uit, nu nog wachten op de uitslag van de combitest. Kreeg een hele rits foto’s mee, tis een klein druktemakertje, heb daar ruim 45 min. gezeten en kleine heeft geen moment stil gelegen.
Suzanne :hug: , weet hoe je je voelt. Als je als enige overblijft van een topic, is niet leuk. Mag ik vragen waarom je de stap naar de huisarts niet maakt? je bent immers al meer dan een jaar aan het proberen.
fijn weekend allemaal.
Nicoooooole, waar blijf je nou. Je moet niet alleen de aprilmama´s vertellen hoe het met je gaat. :naughty:
@Puck: Hoe gaat het nu met je rug?
Leuk joh, een klein knulletje :inlove: en super dat alles goed is natuurlijk.
Welke kinderwagen heb je besteld?
@Kim: Hoe gaat het met jou?
Weten jullie het geslacht al of zijn er andere nieuwtjes?
@Liesje: Wanneer krijg je de uitslag?
Tja, hoe is het met mij. Het wisselt heel erg. Sommige dagen kan ik het heel goed los laten, andere dagen vind ik het gewoon heel oneerlijk en is mijn lontje erg kort. Zo heb ik me van de week vreeeeeeeselijk zitten ergeren aan Barbie (van Oh oh Cherso) die zei enorm te balen als er een jongetje te zien was op de echo, want ze wilde een meisje. Daar kan ik me dan wel over opwinden, ze mag piep blij zijn dat ze zwanger is.
Waarom nog niet naar de huisarts? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat we daar moeten gaan doen, aangezien we toch niet voor IVF oid willen gaan. Wellicht dat we nog wel een sperma-onderzoek laten doen, maar verder kunnen ze niet veel voor ons betekenen toch?
Suzanne…ik heb me ook vreselijk lopen irriteren aan de uitspraken van Barbie. Ook in eerdere afleveringen waarin ze aangeeft dat ze zo baalt dat ze niet mag stappen en niet kan drinken en los gaan. Onbegrijpelijk.
Hoop voor jullie dat een bezoek aan de huisarts toch niet nodig blijkt en het alsnog zonder medisch ingrijpen kan.
Gaat helaas slechter met mijn rug. Als ik rust hou gaat het redelijk maar zodra ik me inspan dan ben ik niets meer waard. Ga het komende week wel met revalidatiearts bespreken. Hebben uiteindelijk voor de Bugaboo gekozen. De lichtste kinderwagen die ook nog lekker compact is als deze is ingeklapt. Maar wat zijn die krengen duur zeg. Hebben hem besteld maar laten hem pas in augustus leveren. Anders staat hij alleen maar in de weg hier. Wel goede voorwaarden bij babydump. Betalen als ze leveren en garantie gaat pas in 1 week na bevalling. Ze waren ook nog de goedkoopste ondanks de prenatal korting van 20% tijdens de mama weken. Hij was bij babydump dan nog steeds 40 euro goedkoper. Garantie bij prenatal ging in op dag van aankoop dus dan zou je al ruim 5 maanden garantie kwijt zijn.
Wil komende week nog wat dingen gaan kopen. Even paar uurtjes met mijn moeder op pad
Liesje: ik had zelf niet echt een heel sterk voorgevoel. Wel erg blij dat we het nu weten en zeker omdat alles er goed uit zag.
Geniet van jullie weekend allemaal!!
Ohhh die Barbie, wat een vreselijke griet is dat zeg! idd die opmerkingen daar erger ik me ook vreselijk aan.
Afgelopen maandag weer bij de vk geweest, het hartje weer gehoord en de uitslag van de combitest gehad, deze was zeer gunstig:
Trisomie13/ 1:77254
Trisomie18/ 1:24748
Trisomie21/ 1:10060
en een nekplooi van 1.9.
kinderwagen, wij kopen een tweedehands, vind het erg zonde om voor zo’n korte periode een nieuwe aan te schaffen. Wij gaan voor een Maxi Cosi Mura 3.
@Puck: Balen dat het zo slecht gaat met je rug. Is er met therapie nog wat te bereiken? :hug:
Vraag me wel af of de Bugaboo dan een fijne wagen voor je is. Ik heb hem destijds juist voor mijn rug niet gekozen. De bak van de wagen is namelijk erg laag, dus je moet diep bukken om je kindje erin of eruit te halen. Misschien nog iets om even over na te denken?
@Liesje: Fijn dat de uitslag goed was, ik begrijp er alleen geen reet van. :mrgreen:
Hoe is het verder met je?
Hier weinig nieuws. Ben vandaag weer begonnen met de ovulatietesten, we proberen de moed erin te houden. Vorige maand was eigenlijk pas de eerste maand dat het echt goed gelukt was met die testen, dus ik probeer geduldig en positief te blijven, maar er zijn dagen bij dat ik het er erg moeilijk mee heb.
'suzanne, 1:500 is de ondergrens. De bovenste is down syndroom en die andere zijn chromosoom afwijkingen
Suzanne bedankt voor de tip over de Bugaboo.
Heb inderdaad gekeken naar een wagen die het meest geschikt is voor mijn rug. De bugaboo is qua gewicht om te tillen 1 van de lichtste en is inderdaad qua bak wel wat lager. Voordeel leek me juist doordat deze niet zo hoog is dat je alleen met het in de bak tillen dus de eerste maanden wat verder moet bukken. Daarna hoop ik dat uk snel staat en loopt en zelf in de wagen kan doordat deze laag is. Mijn schoonzusje doet het ook zo en scheelt een hoop getil. Nadeel van de stokke vond ik dat het onderstel heel zwaar is en de bak redelijk klein. Ook niet echt compact als deze ingeklapt is. De joolz vond ik ook te zwaar en is te groot voor mijn kofferbak.
Denk dat iedere wagen voor en nadelen heeft dus hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Heb daarom ook uiteindelijk wel voor een Stokke Care commode gekozen omdat deze in meerdere hoogtes te plaatsen is en je legt je kind er dwars op zodat je niet schuin staat met verschonen.
Vandaag voor controle naar de Gyn geweest. Worden extra controles ingepland bij neurochirurg en anesthesist. Ze willen geen enkel risico nemen met oog op mijn rug. Wel fijn idee. Heb besloten nog geen aanvullende pijnmedicatie te gaan slikken. Wil gewoon geen risico nemen dat het nadelige consequenties heeft op de ontwikkeling. Dan zelf maar even afzien zo lang in het kan volhouden. Ze ging nog even naar het hartje luisteren maar kon alleen mijn hart vinden want hij lag niet stil… Dus toch nog maar een echo… Alles zag er prima uit :inlove: Over 2 weken de 20 weken echo.
Hoe is het met jou Suzanne? Je had dit keer wel een ovulatietest die positief aangaf toch? Het is je zo gegunt dat je je kan aansluiten bij de overige dames.
Liesje, Ik zag dat de maxi cosi mura bij de “baby en tiener megastore” in Sliedrecht nu in aanbieding is voor 399 euro. Volgens de folder is dat de helft van de prijs. Betreft de kleur Total black reiswieg en wandelwagendeel Red tune. Ik weet niet of het echt een goede aanbieding is of dat ze op marktplaats bijvoorbeeld nog goedkoper zijn.
Ben je klaar voor het trouwen? Ben erg benieuwd hoe je eruit ziet op deze bijzondere dag!
Hey meiden.
Ik heb het druk met kick! Het is zon lekker ventje.
Ik reageer snel uitgebreid.
Ben jullie niet vergeten! :oops:
eey meiden zal een dezer dagen even weer bijlezen en dan ook meteen schrijven. ben en weekje weggeweest en nu erg druk (vooral vanalles tegelijk aan het doen :oops: maar zal morgen of vrijdag even bijlezen en schrijven!! :-*
Voel me wel verwaarloosd hoor Nicole, wel bij de aprilmama´s posten en niet bij ons.
Tja, ik heb iedere keer niet zoveel te vertellen. :oops:
Ei wel weer gevonden deze maand, dus ik zit weer op het wachtbankje. Zelf geloof ik niet dat ik zwanger ben, maar mn moeder is er om de één of andere reden van overtuigd dat dit DE maand gaat worden.
Ik heb vorige week nog gesolliciteerd naar een leuke baan hier in de buurt, maar gisteren te horen gekregen dat ik niet bij de eerste selectie zit. Had echt ff flinke dip gisteren, het lijkt wel of niets lukt.
Nou Suzanne,
Juist jouw wil ik niet verwaarlozen! Mijn oprechte excuses!
Nou ff uitgebreid:
Kick is er dus!
Ik moest om 7 uur in het ziekenhuis zijn.
Om 9 uur zijn mijn vliezen gebroken.
Het ging allemaal niet vanzekf. Heel veel mensen in opleiding. Dus 6 x geprikt voor het infuus, en voelen vd baarmoeder door steeds 2 of 3 mensen. Jaaaaa hoor, ga je gang. :shifty:
Maar goed… weer een weeenstorm net als bij tess. Maar dit keer zagen ze niks. Mijn computer gaf de weeën niet goed door. Een platte streep was er un beeld terwijl ik gilde vd pijn.
Om 11 uur heb ik al een ruggeprik gevraagd. Kon ze niet wegpuffen omdat ze niet geheel weggingen. Ik had geen moment om op adem te komen.
Ruggeprik kreeg ik in 2en. De eerste keer lukte niet… zucht…
Maar wat een verlichting! Geeeen pijn :dance:
Nou toen ging het hard. Had heel snel10 cm maar ik voelde de persweeen niet. Dus ruggeprik uitgezet maar voelde ze nog steeds niet. En de computer liet ze dus ook niet zien (stom ding)… dus wachten.
Na 2 uur kwamen ze toch maar eens voelen, bleek hij er al bijna te zijn zonder persen.
Dus 3min geperst en toen was hij er. (2 keer persen…)
Niks gescheurd, alleen wel mijn plasbuis gekneusd… hoe dat nou kan??
Placenta kwam er uit na 18 min. :dance: dus ook dat ging dit keer perfect.
Kick woog 4005 gr.
En helemaal gezond. Was zo verbaasd dat het een jochie was haha. Heerlijk :inlove:
Moest helaas nog 1 nachtje blijven omdat ik niet voelde dat ik moest plassen. Ik had nog 700ml in mijn blaas en ik voelde niks haha.
Kick doet het nu heel goed! Hij slaapt goed (al een paar doorslaap nachten gehad van 11 tot 5:30) en zijn grote zus is heel lief voor hem.
Kusje geven en moedertje zijn.
Heb nu wel mijn handen vol sinds Gerard deze week weer te werk is gegaan. Maar dat is niet anders. Even een ritme vinden.
Mijn bekken gaan veel beter. De oefeningen van cesartherapie helpen goed gelukkig.
@Suz@nne wrote:
Voel me wel verwaarloosd hoor Nicole, wel bij de aprilmama´s posten en niet bij ons.
Tja, ik heb iedere keer niet zoveel te vertellen. :oops:
Ei wel weer gevonden deze maand, dus ik zit weer op het wachtbankje. Zelf geloof ik niet dat ik zwanger ben, maar mn moeder is er om de één of andere reden van overtuigd dat dit DE maand gaat worden.
Ik heb vorige week nog gesolliciteerd naar een leuke baan hier in de buurt, maar gisteren te horen gekregen dat ik niet bij de eerste selectie zit. Had echt ff flinke dip gisteren, het lijkt wel of niets lukt.
Was je moeder er niet eerder van overtuigd dat dit de maand zou worden?
Dat had je toch al eens eerder gezegd? Ze doet toch aan pendelen?
Ik hoop /het in ieder geval wel voor je.
:hug:
En ik ben hier niet uit medelijden hoor. Dat moet je niet denken.
Je komt over als een schat van een meid! En dat vind ik leuk. Lekker beppen… alleen is het jammer dat jou ukje nog niet op komst is. Maar dat komt goed… :hug:
Puck,
Sterkte met je rug!
Ik heb ook een hoge kinderwagen.
Vind ik heerlijk.
Ben benieuwd maar je 20 weken echo.
Altijd spannend!
Liesje,
Fijn een goede uitslag,
Kick was 1:18000
Tess was 1:900
Puck,
Een jongen lees ik!
Super leuk!
Kim,
Vervelend van je baan en klachten!! :hug:
Hopelijk straks na je bevalling goed herstellen en snel weer aan de bak na je verlof.
Nu maar proberen te genieten. :-*
Wat dacht je, ik post gelijk 4x dan ben ik weer lekker bij hahaha. :mrgreen:
Ik was wel redelijk op de hoogte hoe het met jou en Kick ging, af en toe kijk ik ff bij de aprilmama´s. Fijn dat het goed met jullie gaat.
Was je zo verbaasd dat het een jongetje was? Had je helemaal gerekend op 2 meiden haha.
Kweenie, geloof niet dat mn moeder eerder had gezegd dat het een bepaalde maand zou worden. Wel dat het zou lukken om zwanger te worden. Ach, ik geloof helemaaaaal niet in dat pendelen. Chris was er zelfs een beetje nijdig om, omdat hij vond dat ze me zo valse hoop gaf. We zien vanzelf wel wat deze maand gaat brengen, maar ik denk zelf niet dat ik zwanger ben. Misschien is dat ook een vorm van zelfbescherming, maar ik voel er iig niets bij.
Ben gelukkig wel weer redelijk onder mn steen vandaan geloof ik. Had er echt ff flink de schijt van dat het solliciteren maar niet lukt en het zwanger worden ook niet. Ik weet ook niet hoelang ik nog doorga met proberen om zwanger te worden, want het valt me emotioneel steeds zwaarder. Die ovulatietesten zijn aan de ene kant fijn, omdat ze me houvast geven, maar aan de andere kant maken ze de teleurstelling juist groter als het niet gelukt is.
zo ben ik weer:
@suzannen duimen draaien overuren…wordt tijd voor een feestje hier dus ik hoop dat het raak is. Wat ik aan de ovulatie testen fijn vond was dat er juist bij mij geen duidelijk ei uit kwam en daardoor snel geholpen kon worden bij de gyn. In jou geval geeft het in ieder geval aan dat ‘jij werkt’ en dat moet je maar als positief zien… :-*
Nicolle gefeliciteerd hoor heb ook al stiekem meegelezen bij april mama’s dus wist het al een beetje. Wel fijn dat Kick al eens een nacht doortrekt! geef je bv of kv? (nieuwsgierig :shifty: )
kinderwagen: hier een tweedehands, de oude kinderwagen van Ben’s tante, een pericles (?) niet meer te krijgen haha. maar hij is netjes en makkelijk in en uitklapbaar. Bugaboo’s vind ik zo mooi! alleen door ons inderdaad afgewezen omdat hij zo laag was. Maar snap je redenatie wel Puck.
Een jongen wat leuk en liesje denkt ook een jongen, wil je weten wat het is is? laat je het dan ook weten? Ik ben heel hypocriet haha zelf weten we het niet maar ben wel nieuwsgierig wat andere krijgen :oops:
Bij ons is het een verrassing wat het wordt, Ben denkt al vanaf het begin een meid en de laatste tijd zeggen meer mensen dat… ik heb echt geen idee… wordt nu wel nieuwsgierig. haha
Hier druk bezig geweest met meubels, commode en plank ge- whitewashed, kinderstoel geverfd, en begonnen aan de stof voor in de wieg (die maakt mam thuis af op het naaimachine)
Verder heb ik na de groeiecho afgelopen maandag een bevallingsbad gereserveerd :inlove: ik hoop er heel erg op dat ik thuis en in bad kan bevallen, zoals alles er nu uitziet is alles prima dus mag er langzaam een klein beetje op gaan hopen 8)
de kleine ligt compleet op schema, alle kruisjes weer precies op de lijn, beentjes liepen nu 4 dagen voor, maar ach dat kan geen kwaad. Vruchtwater was goed en genoeg, gewicht van beeb was 1230gram (volgens schema moest dat 1200gram zijn :inlove: voorbeeldkindje) bloeddruk was 120/65, ijzer 7.3 en suiker ook prima…
Kortom voor mij is mijn bekkeninstabiliteit een klein detail gezien het feit dat verder alles helemaal goed is haha.
Hoewel mijn bekken me wel steeds meer opbreken hoor, maar ach, ik zit thuis dus kan rusten als ik wil. En het is nog maar 2,5maand… hoop ik
Ik hoopte het wel, maar we wisten het echt niet.
Toch toen hij er was was ik idd echt verbaasd. Haha zo stom.
Ik geef bv. En af en toe ov en dan kolf ik. Als we ergens zijn bijv. Dan is het net zo makkelijk. Thuis lekker rustig kolven.
Suzanne,
Kan wel begrijpen dat hij zo denkt. Toch geloof ik wel in pendelen (als het op de juiste manier gedaan wordt) bij mij was er voorspeld dat ik een meid en jongen zou krijgen. En dat klopt… dus.
Kim,
Hier dus bv en soms combi.
@Kim: Willen jullie het geslacht bewust als verrassing houden of was het gewoon niet te zien?
Leuk joh, lekker aan het tutten met de babyspulletjes. :inlove:
Wel balen van je bekken. :-*
@Nicole: Ik weet natuurlijk niet of mijn moeder op de goede manier pendelt. Ze heeft er ooit een cursus in gehad, dus ik neem aan van wel. Ze blijft stug volhouden dat het deze maand gaat lukken, ze heeft het regelmatig ´gevraagd´ deze maand en de pendel blijft ´ja zeggen´.
Ik voel me iig helemaaaaal niet zwanger, dus ik denk zelf dat ik gewoon ongi ga worden.
In ieder geval zit er een nieuwe sollicitatie op de bus, wel een beetje boven mijn ervaring, maar goed niet geschoten is altijd mis. Probleempje 2 is dat ik het eigenlijk voor teveel uren vind, maar wie weet zijn er nog dingen bespreekbaar. Dubbel op het wachtbankje dus. :mrgreen:
Suzanne,
Vind het goed dat je wel doorgaat met je leven.
Merk toch wel dat er bij veel vrouwen het zwanger proberen te worden het hele leven stil zet…
Hoop dat je solicitatie doorgaat gaat voor je duimen.