Februari/Maart stoppers 2011 Deel 2

Jeetje Liesje, wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte voor jou, je vriend en zijn familie. Dikke knuffel! :hug:

@Maria: Gezellig dat je hier weer eens komt zwaaien. :mrgreen:

@Nicole: Ja, geeft toch altijd weer een goed gevoel als die 12 weken grens voorbij is. Lekker hoor meid!

Gelukkig lijkt de schade bij manlief mee te vallen. Ik baal wel een beetje dat ze voor de zekerheid geen foto´s hebben genomen, want mn vent is geen watje qua pijn. Vooralsnog vonden ze het niet nodig en denken ze aan een forse kneuzing, ontstaan doordat hij zich met zn arm heeft geprobeerd tegen te houden tijdens het vallen. Hij heeft pijnstillers meegekregen en moet aan de bel trekken als het binnen een paar dagen niet beter gaat.

Het is zn rechterarm en hij kan er echt niets mee, de spieren rond zijn schouder zijn ook helemaal verkrampt, dus hij is behoorlijk gehandicapt. Gelukkig had hij vandaag en morgen cursus ipv werken, hij kon met een collega meerijden, dus geen verloren werkdagen. Nu maar even afwachten hoe het zich dit weekend ontwikkelt.

Jemig liesje… :shock: ik denk dat geen woorden de pijn kunnen verzachten, weet dat er hier aan je gedacht wordt. Heel veel sterkte voor jou, je man en jullie familie en alle steun die je nodig hebt voor de komende periode :kaars: :kaars:

@suzanne fijn dat het Rich meeviel met hubbie dat hij maar goed zijn rust neemt.

@marie fijn om weer van je te horen

@nicole gelukkig dat alles goed gaat met de zwangerschap.

Hier dacht ik vanmorgen eindelijk na 72 dagen ongesteld te worden,maar tot plooien heden zet het niet echt door.dus we wachten maar weer af…

Stom woordenboek op die telefoon (lees maar over alle typfouten heen)

@liesje, hoe was de crematie? Hoe gaat het nu met jullie? Ik heb aan jullie gedacht hoor :hug:

@suzanne hoe is het met manlief?

@andere dames, zwanger en nog niet zwanger, hoe is het met jullie?

Wij zijn gister naar de Gyn geweest. Gistermorgen werd ik dan eindelijk ongesteld na 76 dagen!

De Gyn zei toen ik hem vertelde hoe mijn cyclussen eruit zagen dat dit inderdaad echt niet goed was (dit gaf een toch een vreemd soort opluchting, ik heb het toch niet zelf bedacht) verder gaf hij aan de de lab uitslagen die al binnen waren niks vreemds aangaven, een van de uitslagen wees zelfs er zelf op dat ik nog een eisprong heb gehad twee weken geleden :eh:!!(Daar was ik zelf erg verbaasd over :think: ) Ook het deel van de sperma test die al gedaan was was prima. Toen heeft hij nog een uitstrijkje gemaakt en een echo gemaakt. De echo was (gelukkig :roll: ) helemaal goed.

Tot onze opluchting vond hij dat we deze cyclus maar meteen moesten aangrijpen om te gaan proberen mijn cyclus weer op de rails te krijgen. Ik heb een kuur Clomid 50 gekregen waar ik woensdag mee moet gaan beginnen. Volgende week woensdag moet ik terug en krijg ik een folikelmeting. Waarschijnlijk moet ik daar een aantal keer voor gaan tot mijn eitjes groot genoeg zijn en er een eisprong aan zit te komen. Dan krijgen we waarschijnlijk de opdracht om gemeenschap te hebben en daarna moet ik opnieuw terug voor een uitsrijkje om de bewegelijkheid van het sperma in mijn baarmoederslijm te onderzoeken. ook moet ik dan opnieuw bloed laten prikken. Vanaf dan wordt er verder gekeken naar de volgende plannen, afhankelijk van alle uitslagen…

Kortom een hele planning in de komende weken met hopelijk een positief :wink: resultaat!

Ergens is het een hele opluchting, er wordt wat gedaan, maar het is ook erg confronterend om te weten dat er een medische handeling nodig is om zwanger te kunnen worden. Ik zit nu officieel in de medische molen… Maar goed we weten waar we het allemaal voor doen! :inlove:

@Liesje: Hoe is het met jou meid? :hug:

@Kim: Kan me wel voorstellen dat het je opluchting geeft. Die hele cyclus gaf je zoveel frustratie en onzekerheid en nu is er een plan, waar je iets mee kan. Hopelijk gaat het ook snel een prachtig resultaat geven. :inlove:

Vanmorgen voor het eerst met Ody naar de fysiotherapeut geweest. Eerst een uitgebreid intakegesprek, daarna heeft ze alle spieren los gemasseerd en tenslotte in het hydrotherapiebad. Ondanks dat Ody een onwijze poeperd is, deed ze het eigenlijk allemaal hartstikke goed. Over 2 weken moeten we weer voor een controlefoto en dan de dag erop weer naar de fysio. Ze dacht ongeveer 4-5 behandelingen nodig te hebben voor haar geopeerde knie en wellicht dat we dan nog verder gaan als het ook verbetering voor haar rug en heupen geeft.

Met manlief gaat het helaas nog steeds helemaal niet goed. Na het weekend was zijn schouder amper opgeknapt, dus maandag naar de huisarts, maar die deed er niets mee omdat hij al in het ziekenhuis was geweest. :roll:

Hij is net naar de fysiotherapeut geweest, maar die vond de beweeglijkheid van zijn schouder een week na het ongeluk nog zo slecht dat hij er ook niets aan wilde doen. Hij was bang dat er een spier en/of pees is (af)gescheurd. Dus nu weer terug naar de huisarts voor een verwijzing naar de orthopeed. Nu maar hopen dat de fysio geen gelijk heeft, want dan is hij voorlopig flink de sjaak. :?

Haai Allemaal!

@ Suzanne; Jeetje wat waardeloos van je man. Hopelijk herstelt zn schouder voorspoedig! Fijn dat het met Ody beter gaat en dat ie het goed doet bij de fysio, beterschap voor beide!

@ Kim, Hulp is dus onderweg mooi! Ja snap dat je het ook liever anders had gezien maar helaas… Nu op naar een mooi bevrucht eitje!

@ Liesje, heel veel sterkte voor jou en je naasten!

Hier alles ok! Ben vandaag geheel volgens schema ongestelt geworden. Heb precies 14 dagen geleden een ei gespot maarja toen was vriendjelief al een paar dagen weg dus het was geen verassing, deze ongi. Ben wel heel blij dat ik weer helemaal op schema loop. Als het zo blijft is mn volgende eisprong vlak voordat vriendje weer weg moet dus die kans kunnen we zowieso benutten gelukkig en dan maar hopen dat het lukt en als het lukt dat het blijft plakken!

Voor jullie allemaal dikke succes deze ronde!

Grt Karen

Even vlug een verslagje van gister. Het was een ontzettend mooie crematieplechtigheid met een klein groepje mensen. 's avonds hebben we nog een condoleance gehad bij ons thuis, waar een heleboel mensen opaf zijn gekomen. We slaan ons er wel doorheen.

Nu staan we voor een hoop shit die hij ons heeft nagelaten. Morgen hebben we een afspraak bij de notaris om afstand te doen van het testament omdat er nog een enorme schuld staat vd failliete holding.

Zodra de rust is weergekeerd of als ik goed nieuws te melden heb zien jullie me weer verschijnen,.

hey meiden

we hadden een goede uitslag van de combinatietest!

1 op 18.000!!!

Tess was 1 op 900.

wat een verschil! Maar wel heel fijn.

Ben er erg blij mee!! :dance:

@Nicole, wat een fijn nieuws!! Geniet ervan!

@Liesje, sterkte met de dingen die nog geregeld moeten worden… Ondertussen is het voor jullie zelf wel heel spannend of het raak mag zijn deze maand. Moeilijk lijkt me, al die gevoelens die door elkaar lopen. :hug:

@Kaatje, fijn dat je cyclus weer op schema loopt!!

@Suzanne; sterkte met Ody en je mannetje! Wat naar allemaal zeg.

@Kim, lijkt me heel fijn dat er nu concreet wat aan gedaan word, en dat er dus actie is ondernomen. Succes en hoop dat het snel raak is!

Ben gisteren zelf weer door de APK geweest bij de VK. Was mn favo vk van de vorige keer, ik had haar nog niet eerder gehad voor de controle. Zo’n ontzettend lief en geinteresseerd mens. Ze herkende me gelijk en ook hoe het vorige keer allemaal is verlopen, toch knap! En ze vond dat J.oy (ze was mee) zo’n mooi meisje is…erg lief. Het hartje weer gehoord en alles was goed, en nog steeds maar 2,5 kilo aangekomen… merk nu wel dat het harder gaat en dat ik op mn eten moet gaan letten…Ik zei tegen de vk dat ik hoopte niet meer zoveel aan te komen als vorige keer en toen zei ze van nou dat zie je nu echt niet meer en alles heb je er toch netjes weer af gekregen? Tja, maar hoeveel bloed zweet en tranen me dat heeft gekost. pffffffff! Dat hopelijk niet meer…

Ben nog steeds helemaal verliefd op de Japanse naam die ik heb gevonden, vriendlief begint steeds meer overtuigd te raken maar vind hem zo uniek en hij is meer van de nederlandse namen en wat minder uniek…Hoop het zo Ik denk ook de hele tijd al aan die naam als ik aan ons nieuwe meisje denk…tricky natuurlijk want we moeten het wel allebei willen…

Het gaat ook helemaal goed met J.oy in de nieuwe peutergroep op het KDV! Deze week ging ze voor het eerst de hele dag en toen vriend haar wegbracht, geen tranen en ze liep gelijk naar juf Miranda om met haar een boekje te gaan lezen! Zo schattig! Ben echt blij dat ze over is want ze doen zulke leuke en leerzame activiteiten. Daarom ben ik ook aan het twijfelen om voor ons nieuwe meisje nu de verticale groep aan te vragen ipv de horizontale groep. J.oy was heel lang de oudste en de laatste maanden was het echt duidelijk dat ze aan oudere kindjes toe was en meer activiteiten.

Vandaag weer op kantoor en ik heb geen zin! Ben de laatste tijd weer zo ontzettend moe, echt niet leuk…

En nu veel gedoe om de verbouwing, de dakkapel lekt!!! En degene die hem heeft geplaatst (tenminste ons contactpersoon) zit in NY! Dus op allerlei mogelijke manier contact met hem geprobeerd te zoeken en uiteindelijk het nummer gehad van zijn collega. Is iemand langs geweest dinsdag en heeft weer gekit enzo. Maar gistermiddag weer! Nu hebben ze er een zeil over gespannen tijdelijk en morgen komt de dakdekker… snik snik het leek zo mooi te zijn en er was al gestuct, vriendlief had zelfs al 1 kamer geschilderd. Nou zei de dakdekker al dat ons dak heel oud en slecht is en hij geen garantie kon geven voor de komende jaren, maar dit is natuurlijk wel heel erg snel… baal er ontzettend van. Waarschijnlijk moet er ook weer opnieuw gestuct worden, dus weer in de bende… en die lui maken een bende, niet te geloven. Hebben wij weer… Maargoed, hopelijk is het snel opgelost.

Ik ga maar weer een poging doen tot werken… Iedereen fijne dag!

Ben ongesteld geworden gister en ik moet eigenlijk eerlijk bekennen dat ik er niet eens moeite mee heb.

We hebben gister weer een klap in ons gezicht gekregen, zijn bij de notaris geweest en wat blijkt hij heeft zijn eigen kinderen onterfd, nou had ik het van mijn schoonzusje wel verwacht dat zij er niet in zou staan, heeft jaren geen contact met haar vader gehad. Maar vind het heel erg voor mijn vriend. Sv heeft twee vriendinnen goed verzorgd achtergelaten en het enige wat hij mijn vriend heeft nagelaten is een heleboel oude meuk.

Verdriet heeft dus plaatsgemaakt voor een heleboel boosheid.

Een voordeel, doordat wij niet in het testament staan hoeven wij dus verder helemaal niets te regelen.

Zwangere dames, wat fijn dat de echo’s goed zijn.

jeetje liesje :shock: Ik kan me jullie boosheid heel goed voorstellen! Zeker nu je hem niet meer om uitleg kan vragen…

Jammer ook van de ongi, maar kan me voorstellen dat je even iets anders aan je hoofd hebt…

@Estha fijn dat het zo goed gaat met de zwangerschap, jammer van de dakkapel hoor! :wall: maar het zal uiteindelijk wel goed komen.

@nicole super uitslag :mrgreen: kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent!

Hier mijn derde hormoon tablet vandaag gehad. Merk er niet heel veel van maar je bent wel met veel dingen erg bezig, een keer wazig zien, een keer hoofdpijn, sneller geïrriteerd. Haha het is erg makkelijk om dat allemaal op de hormonen af te schuiven. Wel ben ik erg moe en vanaf vandaag ook erg veel moeite met concentreren. Heel snel afgeleid en vergeten wat ik eigenlijk aan het doen was. Wel zodanig dat het andere ook opvalt, maar dat zal wel door de vermoeidheid en de hormonen komen :shifty:

Hey meiden, hoe is het hier met iedereen? :smiley:

@Nicole: Lekker joh, nu kun je onbezorgd gaan genieten! :dance:

@Kaatje: Fijn dat je weer op schema bent. Nu maar hopen dat het gaat lukken. :hug:

@Estha: Jullie krijgen weer een meisje dus, wat leuk! :inlove:

Wel onwijs balen van je dak, kunnen jullie niet beter het hele dak vervangen dan, anders zit je straks met nog veel meer schade ivm lekkage.

@Liesje: Jemig, dat is zeker een klap in je gezicht! :shock:

Ik dacht dat je tegenwoordig je kinderen niet meer kon onterven?

@Kim: Balen dat de tabletten zoveel bijwerkingen hebben, helaas zie je dat veel. We gaan gewoon hard duimen dat je snel zwanger bent, dan hoef je die rotdingen ook niet meer te nemen. :hug:

Hier verder weinig nieuws. Chris moet woensdag voor onderzoek en een afspraak met de orthopeed. Dat is dus nog afwachten.

Vrijdag ben ik gezellig met een vriendin naar de film (Body Language) geweest en daarna lekker borrelen in de kroeg. Gisteren echt schandalig geshopt. :oops: Vandaag denk ik een relaxed dagje thuis.

Ik schijt er wel echt enorm van dat ik helemaal onder de pukkels zit sinds ik met de pil gestopt ben, ben bijna zover dat ik hem weer ga slikken, voel me zo lelijk. :cry: Om er een beetje leuk uit zien moet ik mn gezicht echt plamuren en daar houd ik helemaal niet van.

@Susanne, joh, klinkt als een paar leuke dagen! Wat heb je allemaal geshopt?

Enne, tja wij zouden het dak ook wel willen vervangen maar dat zijn ineens een heleboel meer kosten die wij niet hebben ingecalculeerd… dus dat gaat nu gewoon even niet.

@Liesje, ongelooflijk zeg dat je dan te horen krijgt dat je onterft bent door je eigen vader. Sterkte!

Hey Dames

Ik ben vanmorgen weer naar de gynaecoloog geweest. Voor de eerste follikelmeting. Toch wel erg spannend om te zien of er en hoe groot het eitje is. Gelukkig was er een eitje te zien. En deze was volgens de gyn er mooi (12 bij 13mm) :smiley: Dus dat is goed nieuws op dag 10! Ik moet vrijdag weer terug voor een nieuwe meting. Ik heb gevraagd of hij wist hoelang het duurt tot mijn eisprong maar dat was echt niet te voorspellen zei hij. Maar het zou geen 10 dagen meer gaan duren. Nog meer goed nieuws! :dance:

De sperma analyse van Ben was nu helemaal binnen en deze was ook helemaal goed!! :smiley: :smiley:

Ik hoop echt dat deze maand aanslaat. Maar dat weet je nooit…Afwachten dus…:pray:

oooo kim wat spannend joh!!!

:dance: En wat een nieuws dat het goed aanslaat!!

nu de rest van de bevruchting nog :wink:

suzanne,

het is het waard als je straks dat hummeltje in je buik hebt groeien. Maar lees je frustratie in je berichtje en snap het wel. :hug:

En lekker dat je geshopt hebt. Mag ook wel eens!!! Jezelf verwennen!!

liesje,

wat een schok moet dat zijn geweest. Vind dat toch heel wat…zo’n beslissing want dacht altijd dat je je kinderen niet 100% kon onterfen.

Blijkbaar dus wel. :shifty:

Hopelijk volgende ronde meer succes. Snap dat je wel andere dingen aan je hoofd had.

estha,

druk in huis dus… Wel balen van je dak…

En de naam… ik vind de jongensnaam zo moeilijk!! Wij willen het liefste een Nederlandse korte jongensnaam… pffff moeilijk moeilijk moeilijk. Meisjesnaam zijn we al uit!

Hier gaat het verder goed. Erg moe. En manlief is afgelopen 3 weken maar 1 dag thuis geweest dus ik zit er ook behoorlijk doorheen. Dit weekend veeeeeel slapen denk ik. haha Dan is hij weer thuis

Hallo allemaal

Hier weer even een update: vandaag weer bij de gynaecoloog geweest, dag 12. In de linker eierstok 2 kleine eitjes( de grootste 9mm), en in mijn rechter eierstok 1 mooi eitje van 15 bij 17mm! Mijn baarmoederslijmvlies was ook al verdikt tot 9mm! Goed nieuws dus :dance:

Morgenochtend moet ik alweer terug naar het ziekenhuis en dan wordt het samenlevingsonderzoek gedaan.

Jeetje toen we drie en een halve week geleden naar de huisarts gingen hadden we echt niet gedacht nu al met een goede cyclus, een mooi eitje na clomid en een samenlevingsonderzoek in het vooruitzicht bezig zouden zijn. :shifty: Ik zei al tegen Ben, we hebben echt geluk gehad dat iedereen zo snel heeft meegewerkt. :clap:

En nu hopen dat het onderzoek morgen goed is en dan maar verder :pray:

Het eitje was vandaag alweer goed gegroeid, maar nog niet gesprongen. 17 bij 19 mm. :thumbup: Helaas was de samenlevings test nog negatief. Ze zag wel een paar bewegelijke zaadcellen maar de meeste waren dood. De ph van mijn baarmoederslijmvlies was ook nog te hoog. Waarschijnlijke was het dus gewoon nog te vroeg, maar omdat ze wel een paar bewegelijke zaadcellen vond moesten we ons niet druk maken over het afstoten dat was normaal als je nog te vroeg was. Maandag moet ik weer terug voor een nieuwe echo en een nieuw samenlevingsonderzoek. Nog even in spanning dus. :roll:

@Kim: Jeetje wat spannend allemaal. Wel fijn om iig te weten dat je eitjes zo goed reageren op de Clomid. Duimen blijven hier draaien hoor. :hug:

@Nicole: Gelukkig is dit weekend een uur langer, heb je extra tijd om bij te slapen. :mrgreen:

Vrijdag ben ik lekker met mn zus naar Rotterdam gegaan voor een High Tea, was echt superlekker!! Daarna de stad in om te shoppen. We hadden afgesproken dat we niets voor de kinderen gingen kopen, maar heel ego alleen voor onszelf. Jullie snappen het al…dat is vreselijk mislukt hahaha. :lol: Voor mezelf alleen een pyama en wat lekkere spulletjes bij the Bodyshop gekocht en de rest was allemaal voor Evi. :oops:

Gisteren beetje in en om het huis getrut en vandaag gaan we de schuur winterklaar maken en opruimen, zodat er ook plaats is voor Evi´s fietsje in de schuur, want dat ding staat in huis vreselijk in de weg. Even met mn ouders overleggen wanneer de tuinmeubels bij hun in de garage kunnen voor de winter en mn olijfboompjes moeten vandaag ook weer naar binnen.

Over Chris zn schouder is nog niet veel duidelijkheid. Hij loopt ondertussen bij een orthopeed en er zijn rontgenfoto´s gemaakt, maar daar was niets op te zien. Nu moet hij vrijdag door de MRI, hopelijk weten ze dan wel iets. Donderdag moet ook Ody voor de controlefoto van haar knie, dus hopelijk kunnen we na deze week eindelijk vakantieplannen gaan maken. :roll:

Hallo allemaal!

Oh wat een spannende tijden voor jou Kim! Ik duim met je mee! :thumbup:

Hier gaat alles zn gangetje. Heb gister mn eisprong gevoeld. Vriendjelief vertrekt norgen weer voor een week dus we hebben goed gebruik gemaakt van de gelegenheid zal ik maar zeggen :inlove:

Mn cyclus is echt helemaal op orde. Gebruik de persona ook nog en mn cyclus verloopt precies zo als vorige maand. Komt er eigenlijk op neer dat ie nu regelmatiger is dan van voor die miskraam.

Nu eerste x wachtbankje na mk dus… Spannend!

(vorige keren was vriendjelief dus niet in de buurt)

Oeh spannend Kim!

Suz@nne, balen van je man zijn schouder vervelend ook dat bij de rontgen niets te zien was. Een MRI is zo naar, heb ik ook gehad voor mijn schouder, wordt er bij je man ook kontrastvloeistof ingespoten? Dat vond ik nog het ergste en in de MRI werd ik zo ontzettend misselijk en duizelig.

Kaatje, fijn dat je cyclus regelmatig aan het worden is.

Ik heb gister weer een follikelmeting gehad en ze zijn groot genoeg voor IUI poging 3 dus gister de pregnyl er in gespoten en dan morgen de IUI. Moet het nu alleen doen, vriend heeft het erg druk dus hij kan niet mee, moet zelfs naar de bouw toe voor het potje zaad, fijn klungelen in de auto haha.